Mahkemelerde Kalite Yönetimi Ve Kalitenin Kontrolü Bert Maan
Kalite nedir ? İki tür kalite : –Hukuki Kalite –Organizasyon olarak kalite iç dış
Organizasyon olarak kalite Organizasyon aşağıdakileri hangi ölçüde yapabiliyor –İşlevini yerine getirmek –Misyonunu gerçekleştirmek
Organizasyon Kamu Beklentiler –Hız –Etkinlik –Davranış ve yaklaşım –Bilgi
Adliye Kimlik Açılış saatleri Güvenlik Yol gösterme Bekleme salonları Bekleme süresi
Hizmetler Çay/kahvenin bulunması Telefonlar Kalemler Tuvaletler PM: Kalitenin ölçüsü, performans ile beklenti arasındaki farktır.
İnsan kaynakları Seçim Eğitim Kişisel gelişim - kariyer
Bileşim Hukuki görev Kamu teşkilatı Kamuoyunun beklentileri Hakimlerin ve personelin iyi işleyişi
Bütünleşik bir sistem aracılığı ile kontrol EFQS veya INK – veya benzer
Liderlik Çok uzak olmamalı Tutarlı olmalı Organizasyon tarafından desteklenmeli
Bağlantılar Strateji ve liderlik arasında Mahkeme personeli üzerindeki etki Gerekli araç üzerindeki etki Süreçlerin kontrolü Değerlendirme Nihai sonuç Öğren ve geliştir
Ölçüm MWO ( çalışanlar anketi ) Kullanıcı anketi Toplumun değerlendirmeleri –Paydaşlar –Medya
Mahkemede Hız ve tutarlılık kalitenin parçasıdır –Açılan davalar ve çıktıların kaydı –Derdest davaların süresi –Etkinlik
Organizasyonun kalitesi –Performans Her ay yönetim bilgisi –Açılan davalar ; –Bitirilen davalar »Geri çekilen »Sulh ile biten »Ara karar »Nihai karar
Hukuk kalitesi Kim karar veriyor ? –Meslektaşlar –Avukatlar –Taraflar –Şikayetler –Medya –İstinaf mahkemesi
Yöntemler Avukatlarla konferanslar Tartışma toplantıları İçtihat İstinafta kendi davaları
Davranış Personelin eğitimi –(sinirli kişilerle nasıl başa çıkılır) İçgörü Üç hakimli heyet Hizmetlilerin rolü
Kalitenin sağlanması –İçtihat tartışması –Sunumlar –Dahili eğitim –Sürekli eğitim –İç görü –Diğer yerlerde eğitim
İnsan kaynakları politikası - araçlar –Daire başkanı düzenli görüşme –Mahkeme başkanı ile yıllık görüşmeler –Terfi –Kişisel dosya (sicil)
Kalite - riskler Risk: yalnızca hakim / tek hakim Hakimler –İşbirliği seviyesi –Katipler / adli yardımcılar –Hatalı davranışların bildirimi (gayrı resmi)
Ne ölçülmeli Ortalama süre Eski davaların yönetimi Temyiz oranı Şikayet sayıları Tarafsızlık itirazı sayıları
Mahkeme kalitesinin ölçümü MWO (çalışanlar anketi) Kullanıcı anketi Toplumun değerlendirmeleri –Paydaşlar –Medya
Tavsiyeler Anahtar kelimeler – Kontrol – Yönetim bilgisi – İnsan kaynakları kalitesi – Kamu boyutu – Liderlik – Profesyonellik
Sonuç Araçları kullanarak şunları elde edebilirsiniz: – Yönetim bilgisi; – Bütünleşik insan kaynakları politikası – Kalite hakkında bilgi – Kullanıcı anketinin çıktısı – Personel anketinin sonucu – Yıllık rapor
Sorular / gözlemler? Teşekkür ederim!