HALKIN SPOR KÜLTÜRÜNÜN GELİŞİMİNDE YEREL YÖNETİMLERİN AVANTAJLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

Spor Kültürü Prof. Dr. Hasan KASAP M.Ü. BESYO Öğretim Üyesi.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
SPOR BİLİMİNİN PEDAGOJİK TEMELLERİ
İZCİLİK VE TOPLUMA HİZMET. Bilindiği gibi, İzcilik hareketi izciliğin kurucusu Baden Powell tarafından oluşturulmuş ve onun tarafından belirlenen amaç.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Kültür.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
REHBERLİK.
AVRUPA KENTSEL ŞARTI.
NİÇİN İZCİLİK.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
REHBERLİK DERSİ III.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
Doç.Dr. Sebahattin DEVECİOĞLU Fırat Üniversitesi
Bireysel farklılıklar ve Eğitime yansımaları
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
DİĞER TUTUMLAR.
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
Örgütsel Kariyer Planlaması
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Kırsal sosyoloji ve çalışma alanları-görevleri Prof. Dr
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
HALKIN SPOR KÜLTÜRÜNÜN GELİŞİMİNDE YEREL YÖNETİMLERİN AVANTAJLARI
YAYGIN EĞİTİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
AİLEDE İLETİŞİM.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
REHBERLİK DERSİ III.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

HALKIN SPOR KÜLTÜRÜNÜN GELİŞİMİNDE YEREL YÖNETİMLERİN AVANTAJLARI Prof. Dr. Hasan Kasap Marmara Üniversitesi BESYO Öğretim Üyesi ICHPER-SD Avrupa Başkanı

Kültür Kavramı ve spor Kültürü Sosyal miras ve gelenekler, Yaşama biçimi, İdealler, değerler ve davranışlar, Çevreye uyum, Geniş anlamda eğitim olarak; Öğrenilen ve yeni kuşaklara aşılanan davranış örüntüleri yada kalıplarıdır.

Kültür Kavramı ve spor Kültürü Toplum eğitiminin amaçlarından birisi de o toplumun kültürel birikimini sürdürmektir. Bunun yolu da bireyi eğitmekten geçer. İnsan yeteneklerini genleri ile sürdürür. Kültürün ise böyle bir şansı yoktur. Kültür, bir yaşam biçimi ve yorum aracıdır.

Kültür Kavramı ve spor Kültürü Diğer bir yaklaşım da kültürün, düşünsel, yaşamsal davranış ve değerler bütünü olarak nitelendirilmesidir. Kültür, toplumun davranış, biliş ve duyuş kalıplarının bütünüdür. İnsan içinde yaşadığı toplumdan aldığı kültürle beslenip yetişir ve farklılaşır.

Kültür Kavramı ve spor Kültürü Toplumlar insanlarını, kendilerine özgü eğitim süreci ve sahip oldukları kültür içeriği ile yetiştirirler. Diğer bir anlatımla kültür ve eğitim bir bütündür. Kültür insanlık tarihinin, ilkel yaşamdan uygar topluma erişmesine ışık tutan ortak mirasıdır.

Kültür Kavramı ve spor Kültürü Böylece eğitim, toplum kültürü açısından önem kazanır. Toplumlar kültürlerini sürdürme sorumluluğunu gözardı edemez. Gençliğin eğitim yönelimleri ise şansa bırakılamaz.

Spor Kavramı DPT Özel ihtisas komisyonu Spor'u; “Yenme, muktedir olma gibi insan güdüsünün tatminini amaç edinen belirli kurallar içinde yapılan rekabete dayalı sosyalleştirici, bütünleştirici fiziki, zihni ve ruhi faaliyetler..” olarak tanımlamıştır.

Spor Sadece “Skor” mu ? Biz mi “Skor Bağımlısı”yız ? Fiziksel Uyg Aln Hedefleri Beceri Alanı Bilişsel Alan* Duyuşsal Alan ** Bireysel-Sosyal Alan*** ØFiz. uygunl. dağarcığı ØAlıştırma, ØFiz. Uygunl. edinme, ØDüzenli alıştırma modeli oluşturma ØFiz.Uyg.Değrl. ØFiz. Uyg. ilgili problemlerini çözme...   Ø    Hareket Dağarcığı, Ø    Vücut bölümlrnin Har. Ø    Lokomotor hareketler. Ø    Hrkt. ve objeleri kullanma, Ø    Hrkt modelleri, Ø    Diğerleri ile hareket etm Ø    Hareketelerle ilgili problemleri çözme... Ø  Bilgi, Ø  Anlayış, Ø  Uygulama, Ø  Analiz, Ø  Sentez, Ø  Değerlen-dirme.. Ø   Kabullenme, Ø   Kavrama, Ø   Tepki verme, Ø   Değer verme, Ø   Organize etme, Ø   Karakterize etme... Ø      Tavır-yönet. Ø      Duygusal denge, Ø      Bireyler arası ilişki, Ø      Bireysel doygunluk Psikomotor Alan Bilişsel Alan Duyuşsal Alan *BLOOM **KRATHWOHL ***SİNGER H. K Amaç Sınıflaması: (Corbin;1976)

Spor Kültürü Spor insanın yaşama biçiminin parçası olan bir süreçtir. Bir davranış biçimidir; Fiziksel uygunluk ve becerileri içeren Psikomotor davranışları, Bilgi, anlayış, uygulama, analiz, sentez, algılama, değerlendirme gibi bilişsel becerileri, Değerler geliştirme, toplumsallaşma, kabullenme, bireyler arası ilişki, başkalarını dinleme, adil olma.. v.b duyuşsal tutum ve davranışları.. İçeren bir yaşama biçimini yansıtır.

SPOR'A ALTIN Gümüş BRONZ SIĞ BAKMAK Sporu; * Bir Galibiyet-Mağlubiyet olarak görmek, * Bir sayısal sonuç olarak görmek, * Birkaç saniyeden birkaç saate kadar süren bir savaş olarak görmek, * Varsa-Yoksa o üç tepeyi düşünmek, SIĞ BAKMAK

SPOR'A ALTIN Gümüş BRONZ Mükemmellik DERİN Dayanışma Fair Play Saygı Barış BAKMAK Dostluk Eğitim

Çağdaşlığın Sorumlulukları Avrupa Kentli hakları deklarasyonu: “Yaş yetenek ve gelir durumu ne olursa olsun, her birey için spor ve boş vakitlerini değerlendirebileceği olanakların sağlanması” nı kent insanının temel haklarından biri olarak ön görmektedir. Ayrıca; “Yerel yönetimler, herkes için spor koşulu ve yaklaşımları doğrultusunda, kendi yönetiminde veya başkaları aracılığı ile gerçekleştirilecek spor alanları ve spor etkinliklerine ulaşımı; kişilerin sosyo-ekonomik durumları, yaşları ve etnik kökenlerine bakılmaksızın, sağlama zorunluluğuna sahiptir” denilmektedir.

Çağdaşlığın Sorumlulukları Avrupa konseyi Spor Gelişim Komisyonu Sonuçları: “Beden Eğitimi ve Spor ilköğretim sürecinin bütünleyici parçalarından biridir. Beden Eğitimi ve Spor olmaksızın çocuğun eğitimi tam kabul edilemez.”

ÇAĞIN GETİRDİKLERİ Doğal hareket ihtiyacının karşılanması günümüzün yerleşim birimlerinde bir sorun haline geldi, Uygarlaşma ile oluşan hareketsiz yaşama biçimi her yaştaki insanı olumsuz etkilemektedir. Teknoloji insanı kendi önceliklerini görmezlikten gelen bir kültüre yöneltti. “Konfor” adı altında insanlar gittikçe hareketsizliği kabullenmektedir.

ÇAĞIN GETİRDİKLERİ İnsan yaşamını, daha sağlıklı ve daha uzun sürdürebilmesini sağlayan hareketli yaşam, yine insanın kendisi tarafından ortadan kaldırılmaktadır. Yerel yerleşimlerde hareket mekanları, yaşam planlamasının ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Yerel yönetimlerin kontrolünde hareket mekansız çarpık yerleşim kültrü gelişmektedir.

ÇAĞIN GETİRDİKLERİ Bu bağlamda kent kültürü ve spor kültürü çelişmektedir. Yerel yönetimlerimizin “konfor”u, hareketsiz yaşama biçimi olarak görmekten kurtaracak “kültür hizmeti” fırsatları bulunmaktadır. Uyuşturucudan teröre uzanan tehlikeler dikkate alındığında herkesin doğal hakkı olan spor yapma konusunda yerel yönetimlerimizin çok önemli fırsatlara sahibolduğu görülebilir.

Yerel Yönetimler İçin Spor Önemli Bir Hizmet Fırsatı mı? Yerel yönetimler insanın hareket hakkını, bir yaşama hakkı olarak ele alıp, halka bir spor hizmeti verme anlayışını yeniden keşvedebilir mi? Halkın Gönüllülük(İmece) potansiyellerinden yararlanarak kendi çocuklarına, gençlerine yetişkinlerine ve yaşlılarına fazla ekonomik yüke girmeden spor yaptırma fırsatını kullanabilir mi? Yörede halkın ve kulüplerin yararlanacağı spor tesislerinin planlı olarak halkın ihtiyacını karşılayacak biçimde sağlayabilir mi?

Yerel Yönetimler İçin Spor Önemli Bir Hizmet Fırsatı mı? Tüm üyelerini spor yapma zorunluluğu getiren Örnek kulüpleri destekleyebilir ve teşvik edebilir mi? Yerel yönetimler, halka hizmet için oluşturdukları resmi birimler içine bütcesi, personeli ve tesisleri ile “Spor Hizmetleri” için de bir birim kurabilir mi? Yerel yönetimlerde insan yerleşiminin toplu yerleşim alanları (siteler) kişi başına düşecek çağdaş spor alanını ayırma ve yapma zorunluluğu ve değerini geliştirme fırsatını kullanabilir mi?

Yerel Yönetimler İçin Spor Önemli Bir Hizmet Fırsatı mı? Özel ya da resmi açılacak tüm yöre okullarına açık ve kapalı spor mekanları yaptırılması zorunluluğunu ruhsata bağlayarak kullanabilir mi? Sporda başarı gösteren kulüp ve kuruluşları, yetenekli sporcu yetiştirme ve spor yapan üye sayısına göre ödüllendirebilir mi?

Yerel Yönetimler İçin Spor Önemli Bir Hizmet Fırsatı mı? Yerel yönetimler, Anayasamızın 58 ve 59. Maddelerinde belirtilen; “Gençleri kötü alışkanlıklardan ve cehaletten korumyabilir, her yaştaki Türk vatandaşının beden ve ruh sağlığını geliştirecek tedbirleri alabilir ve sporun kitlelere yayılmasını teşvik” edebilir mi?

Yerel Yönetimler İçin Spor Önemli Bir Hizmet Fırsatı mı? Bu bağlamda “mevzuat” bu fırsatları kullanmaya engel midir? Varsa engeller aşılası engeller midir yoksa sığınılan can simitleri midir? Ayrılan kaynaklar yerel yönetimin birkaç kişisinden oluşan bir takımı yerine halka adil dağılımını gerçekleştirmek üzere yaygın spora yönlendirme fırsatı kullanılabilir mi?

Salığınız için Spor Dolu Günler ! Prof.Dr.Hasan Kasap has-ka@superonline.com