BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Uygun Hipotezin Kurulması, Tip I Hata ve Tip II Hata
Advertisements

Matematik Öğretmeni RAGIP ŞAHİN
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Elif AKYOL & Halil BİLİR
ANOVA.
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Asansör Simülatörünün Ürettiği Sonuçlar Üzerinde Yapılan K-means++ Kümeleme Çalışması ile Trafik Türünün Tahmini M. Fatih ADAK Bilgisayar Mühendisliği.
MODÜLER BİR ÖĞRETİM YAZILIMI DENEMESİ VE UYGULAMA SONUÇLARI Okut.Halit KARALAR (Muğla Üniv. Enf. Bölümü) Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv. Enf. Bölümü)
Tanımlayıcı İstatistikler
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
Excel 2007 Uzm. Murat YAZICI.
GEÇERLİLİK Kapsam Geçerliliği
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Özel Öğretim Yöntemleri
TEST – 1.
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Büyük ve Küçük Örneklemlerden Kestirme
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
GATA HEMŞİRELİK YÜKSEKOKULU KLASİK EĞİTİM MEZUNU HEMŞİRELER İLE ENTEGRE EĞİTİM PROGRAMI MEZUNU HEMŞİRELERİN BAŞARI KARŞILAŞTIRMASI Evren ÖRNEK ÖZTÜRK*,
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
T - Testi Bağımsız örneklem t – Testi, bir birinden farklı örneklemlerin ölçülen ortalaması ile tahmin edilen ya da bilinen ortalamasının karşılaştırtırılmasında.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Hesaplama, Grafik ve Veri Oluşturma Araçları Microsoft Excel Tanıtımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Uygun örneklem SayISI hesaplama Power (güç) analİzİ
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
7th International Congress of Research in Education
Merkeze Yayılma Ölçüleri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İç Geçerlik Varılan bir nedensel ilişkide sonucun deney değişkenleri ile açıklanma düzeyi ile ilgilidir. Deneyde kontrol iç geçerliği arttırmak için yapılır.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
İlaç Uygulamalarında Hemşire İzleminin Önemi: X İlaç Uygulaması
STANDART SAPMA.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
Sunum transkripti:

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.Enf.Bölümü)

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 2 TEKNOLOJİ  Bilgi Teknolojileri  Öğretim Teknolojileri  Eğitim Teknolojileri

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 3 Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ) Öğretimde bilgisayarın kullanımını kapsamaktadır. Bu kullanım türleri,  Alıştırma-uygulama,  Özel ders,  Simülasyon faaliyetlerini kapsar.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 4 Bu Çalışmada;  Öncelikle özel ders ve simülasyon yazılımlarının bir arada kullanımı ile bir bilgisayar destekli öğretim yazılımı geliştirilmiş, bu yazılım aracılığı ile elektronik tablolama programında formül yazımı ünitesinin uygulaması yapılmıştır.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 5 Bu Çalışmada; akademik başarıyaöğrenme düzeylerinekalıcılığa  Sonrada bu yazılımdaki sunum ile geleneksel öğretim merkezli sunum birbiri ile karşılaştırılarak, bunların akademik başarıya, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkileri belirlenmeye çalışılmıştır.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 6 YAZILIMIN KURULUMU Uygulamaya başlamadan önce, bilgisayar laboratuarında bulunan bilgisayarlara ses kartı ve kulaklık takılarak, laboratuar tamamen bir multimedya laboratuara dönüştürülmüş, Macromedia Flash MX-2004, Camtasia Studio 2 ve Macromedia Director MX-2004 programları ile hazırlanan öğretim programı CD’si ve videoları izlemek için Tscc.exe dosyası bilgisayarların sabit disklerine kaydedilmiştir.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 7 YAZILIMIN ÖZELLİKLERİ Formül ile ilgili konular, 3 ana başlık altında toplanmıştır. Bunlar 1. Temel Kavramlar 2. Tablo Oluşturma 3. Formül Yazımı ana başlıklarıdır.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 8 YAZILIMIN ÖZELLİKLERİ Geliştirilen ders yazılımı, modüller halinde hazırlanırken, Kalmey ve Niccolai (1981) tarafından geliştirilen model dikkate alınmıştır. Bu modele göre, öğrenci modüle giriş yaptığı zaman, ön teste tabi tutulur. Ön test sonuçları dikkate alınarak program tarafından bir ders içeriği oluşturulur, bu ders içeriğine göre ilk derse ait içerik sunulur, sunulan içerik alıştırma ve uygulama faaliyetleri ile desteklenir. Ders içeriği bitiminde son test yapılır, son test sonucuna göre istenilen başarı sağlanamamışsa, öğrenciye içerik tekrar sunulur, başarı sağlanmışsa, bir sonraki derse geçiş yapılır. Bu işlem tüm dersler bitirilinceye kadar tekrar edilir.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 9 UYGULAMA – TEST GELİŞTİRME Bu araştırmada, veri toplama amacıyla, “Microsoft Excel’de Formül Yazımı” ünitesine ilişkin erişileri belirlemek için bir “Başarı Testi” geliştirilmiştir. Bu test, denel işlemden önce, grupların “Microsoft Excel’de Formül Yazımı” ünitesindeki ön öğrenmeler bakımından denkliklerini sağlamak için (ön test); daha sonraki aşamalarda ise grupların denel işlem sonrası başarı düzeylerini (son test) ve hatırlama düzeylerini (hatırlama testi) ölçmek amacıyla geliştirilmiştir.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 10 UYGULAMA – EVREN VE ÖRNEKLEM Araştırma deneysel bir çalışma olması nedeniyle, örneklemin, evreni temsiliyet ilkesi dikkate alınmamıştır, bu nedenle evren tayinine gidilmemiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencileri, Muğla Üniversitesi Milas Sıtkı Koçman Meslek Yüksekokulu’nda, 1. sınıfa devam eden, 3 programın öğrencileri arasından eşit şans ilkesine dayanan tesadüfi örnekleme yöntemiyle 104 öğrencinin seçilmesiyle oluşturulmuştur.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 11 VERİLERİN ANALİZİ Bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin erişi ve hatırlama puanlarının analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma kullanılmış, puanlar arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı da “t” testi ile test edilmiştir.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 12 VERİLERİN ANALİZİ Araştırma verileri analiz edilirken, öğrenme ölçüsü olarak ön test ve son test puanları arasındaki fark (erişi) değerleri dikkate alınmıştır. Hatırlama ölçüsü olarak da, ünite sonunda uygulanan son test puanları ile son testin uygulanmasından sonraki 14. gün uygulanan hatırlama testi puanları arasındaki fark değerleri incelenmiştir.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 13 DEĞERLENDİRME-1 Deney ve kontrol gruplarının ön test sonuçlarının karşılaştırılması sonucu deneklerin bilişsel giriş davranışları bakımından düzeylerinin aynı olduğunu görülmüştür.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 14 DEĞERLENDİRME-2 Her iki gruptaki öğrencilerin son testten aldıkları puanların ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını bulmak amacıyla “t” testi uygulanmış, Buna göre ortalamalarda deney grubu öğrencilerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 15 DEĞERLENDİRME-3 Deney ve kontrol gruplarına uygulanan hatırlama testi başarı puanlarının ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı “t” testi uygulanarak bulunmuştur. “t” testi sonucunda, deney grubu lehinde anlamlı bir fark olduğu görülmüştür.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 16 SONUÇ  Microsoft Excel programında “Formül Yazımı” ünitesinin öğretiminde, bilgisayar destekli öğretim yönteminin, geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili bir öğretim yöntemi olduğu,  Bilgisayar Destekli Öğretim yönteminin kullanıldığı gruptaki öğrenci erişilerinin ve kalıcılık düzeylerinin, geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı gruptaki öğrencilere oranla daha yüksek olduğu, bulunmuştur.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 17 SON SÖZ Öğrencilerin bilgi düzeylerinin farklılık göstermesi nedeniyle TBTK dersi bu tür bir yazılım desteği ve içerikle sunulursa öğrencilerin daha başarılı olacağı söylenebilir.

(AB'07-Kütahya)Okut.Halit KARALAR ve Dr. Yaşar SARI (Muğla Üniv.) 18 SABRINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…. Dr. Yaşar SARI