‘BU BENİM ESERİM’ PROJE ÇALIŞMASI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
Advertisements

ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
Merkezi Hastane Randevu Sistemi
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK VE MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ STAJ KOMİSYONU STAJ BİLGİLENDİRME.
BİRLİKTE PROJE YAPALIM
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Son Başvuru: 4 ŞUBAT EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI KAPSAM BAŞVURU SAYISI BÖLGELERDE SERGİLENEN PROJE SAYISI FİNALDE SERGİLENEN PROJE SAYISI 2004 İstanbul.
Öğrenci Temsilcilikleri Seçimi Mühendislik Fakültesi.
AMASYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ.
Maltepe Magder Başkanı Dr. Osman AYDIN
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Bilimsel Araştırma Yapıyorum
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EŞKULEMATİK.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
Erasmus Staj Hareketliliği Programı Akademik Yılı Verileri Akademik Yılı Programı Uygulanışı.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
SDÜ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ İMALAT MÜHENDİSLİĞİ
2010/2011 ERASMUS Öğrenci Öğrenim ve Staj Hareketliliği DEÜ DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Slayt (PowerPoint) Hazırlama
ALTINYILDIZ İLKOKULU DEĞERLER YÜRÜTME KOMİSYONU
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
MANİSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
FEN EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMASI Koç Özel Lisesi Biyoloji Öğretmeni
BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Bilimsel Yöntemin Adımları. 1. Bir Soru Sorun:  Bilimsel yöntem, gözlemlerinize ilişkin bir soru sorduğunuz zaman başlar. Nasıl, Ne, Ne zaman, Kim, Hangi,
BU BENİM ESERİM ORTAOKULLAR ARASI PROJE YARIŞMASI
PROJE YARIŞMASI KEPSUT.
HOŞGELDİNİZ ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Bilim İnsanı Olmak İster misiniz ?
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
Destek Eğitim Odaları.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
1. 2 PROJENİN KAPSAMI Bu çalışma, eğitim öğretim yılında ortaokul düzeyinde, ülke genelinde tüm ilköğretim okullarının 6’ncı, 7’nci ve 8’inci.
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ. RAPOR YAZIM ESASLARI Raporun Biçimsel Düzeni  Times New Roman, 11 punto, 1,15 satır aralığı kullanılacaktır.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Sunum transkripti:

‘BU BENİM ESERİM’ PROJE ÇALIŞMASI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Sadun KILINÇ İl Milli Eğitim Şube Müdürü Bölge ve İl Koordinatörü İl Çalışma Grubu (İÇG) H. Hüseyin YÜCEL Zuhal ORHAN

Türkiye Geneli Yıllara Göre Proje Başvuru Sayıları EĞİTİM ÖĞRETİM YILI KAPSAM BAŞVURU SAYISI BÖLGELERDE SERGİLENEN PROJE SAYISI FİNALDE SERGİLENEN PROJE SAYISI 2004 İstanbul (Pilot Uygulama) 2.794 - 133 2005-2006 30 İL 5.116 741 100 2006-2007 81 İL 13.922 959 2007-2008 18.313 902 2008-2009 31.866 960 2009-2010 33.264 1.004 2010-2011 63.247 1.048 2011-2012 86.234 1.053 2012-2013 78.887 968 TOPLAM 333.643 7.635 933 2004-2013 yılları arasında 400.000 öğrencimiz proje çalışmasına katılmıştır.

BBE 2012-2013 BAŞVURULARIN İLÇELERE GÖRE DAĞILIMI SN. İLÇE BAŞVURU SAY. BÖLGE SER. FİNAL Top. Fen Bil. Mat. 1 YEŞİLYURT 94 75 19 4 2 DARENDE 24 20 ----- 3 BATTALGAZİ 15 DOĞANYOL 13 5 KULUNCAK 12 8 6 DOĞANŞEHİR 9 7 AKÇADAĞ ARAPGİR ARGUVAN 10 YAZIHAN ---- 11 MERKEZ 244 181 63 HEKİMHAN PÜTÜRGE 14 KALE TOPLAM 428 327 101 21 17

2011-2013 Proje Sayıları 2011-2012 2012-2013 Türkiye geneli başvuru sayısı 86.234 78887 Malatya Bölgesine bağlı illerinin başvuru sayısı 8 213 4 253 Malatya Toplam proje başvuru sayısı 478 428 Malatya’dan Bölge sergisine katılan proje sayısı 19 21 Malatya’dan Finale katılan proje sayısı 2 3 1-Yeşilyurt Emine Nezihe Parlak Ortaokulu "3 SÜZ DİK ÜÇGEN Mİ? ASLA" 2- Özel Malatya Bilim Ortaokulu “ACI BADEM VE KAYISI YAĞIM NELER YAPTI " 3- Yeşilyurt Özel İbrahim Yücel Ortaokulu "DAVİNİN ŞİFRESİ" ÖDÜLLER: Bölge Sergisinde finalistlere; MP4 çalar, Kol saati, t-şört, kitap hediye edilmiştir. Ayrıca tüm öğrencilere, madalyon ve katılım belgesi verilmiştir. Ankara Final Sergisinde; Tablet PC, Okul Çantası.

PROJE TAKVİMİ 23 Eylül 2013- 17 Ocak 2014 Projelerin tamamlanarak başvuru formunun doldurulması 24 Ocak 2014 okul müdürlüklerince kurum onay işlemlerinin gerçekleştirilmesi 27 Ocak -14 Şubat 2014 Projelerin il çalışma gruplarınca il düzeyinde değerlendirilmesi 17 Şubat – 21 Şubat 2014 Projelerin bölge çalışma gruplarınca bölge düzeyinde Değerlendirilmesi 24 Şubat–14 Mart 2014 Bölge Bilim Kurullarınca projelerin incelenerek bölge sergisine davet edilecek projelerin belirlenmesi 08-09-10 Nisan 2014 Bölge sergilerinin yapılması (Malatya) 06-07- Mayıs 2014 Final Sergisi (Ankara) 08 Mayıs 2013 Ödül Töreni (Ankara)

PROJELER HAZIRLANIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 1. Danışman öğretmen en fazla 3 projeye danışmanlık yapabilecektir. 2. (Okulda Fen Bilimleri ve Matematik Branşlarında görevli öğretmenin bulunmaması ya da okulda gönüllü öğretmenin olmaması durumunda) başka branşlardaki öğretmenler de proje danışman öğretmeni olarak görev alabilirler. 3. Bölge sergisi ve final sergisi proje değerlendirme sürecinin bir parçası olup öğrenci ve danışman Öğretmenlerin sergilere katılması zorunludur. Katılmama durumunda Merkez Yürütme Kurulunun kararı geçerli olacaktır. 4. Bölge ve Final Sergisine katılan öğrencilerin yol ücretleri, danışman öğretmenlerin ve MYK tarafından belirlenen il görevlilerinin (İÇG, BÇG temsilcileri ile koordinatörler) ise yol ücreti ile bölge ve merkezce iaşe ve ibatesi karşılanmayan günlere ait harcırahları bulundukları ilin il millî eğitim müdürlüklerince ödenecektir. 5. Öğrenciler, Matematik ve Fen Bilimleri alanlarının sadece birinden 1 (bir) proje ile çalışmaya katılabilirler. 6. Onaylanan projelerin başka bir projenin birebir aynısı (kopyası) ya da çevirisi olduğu, bilimsel etik beyanına aykırı davranıldığı tespit edilirse, proje hangi aşamada olursa olsun proje çalışması sürecinden çıkarılacak ve ilgililer hakkında idari soruşturma açılacaktır. Ayrıca verilen ödül ve belgeler geri alınacaktır. 7. Projeler ilköğretim matematik ve fen bilimleri müfredatlarında yer alan konularda yapılacak araştırma projelerini kapsamaktadır. Bu nedenle, Hazırlanan projenin teknoloji tasarım, ders materyalleri, oyun tarzındaki etkinlikler olmaması gerekir. 8. 2010-2011 eğitim öğretim yılından itibaren BBK ve MBK üyeleri proje değerlendirmelerini öğretmen ve öğrencilerle görüşmeler yoluyla yapmaktadır. Öğrenciler projelerin değerlendirilmesinde kullanmak üzere fotoğraf, video, grafik, şekil, tablo vb. araçları kullanarak en fazla 5 dakikalık bir sunum yapacaktır. 9. Bu çalışmaya, sadece 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri katılabilecektir. 10. GÜVENLİK UYARILARI; İlaç, parfüm, krem, sabun vb. üretimi gibi projeler kabul edilmeyecektir… vs. (DİĞER: Klavuz Sayfa:7,8,9,10)

PROJE NASIL HAZIRLANMALIDIR? Kaynak: http://www.sciencebuddies.org Bilimsel Yöntemin Adımları 2. Konuyla İlgili Araştırma Yapın: Sorunuzu cevaplamak için konuyla ilgili var olan bilgilerle ilgili araştırma yapmalısınız. İyi bir bilim insanı olmak, başkalarının önceden yaptığı yanlışları yapmamak ve araştırmada elde ettiğiniz, bir araya getirdiğiniz, bilgilerin boşa gitmemesi için, kütüphanede ve internette araştırma yapmadan önce bir araştırma planı yapmalısınız. Konuyla ilgili yazılı, sözlü, görsel her türlü materyal toplanabilir. Soru Sor 3. Varsayım Oluşturun, Projenizi Tanımlayın: Varsayım, olayların nasıl meydana geldiğine ilişkin düzenlenmiş tahmindir. “Eğer……….(ben bunu yaparsam) ………….., (sonra)………..(bu)…………(olur)” Varsayımınızı kolayca ölçülebilir ve asıl sorunuzu yanıtlamaya yardımcı olacak biçimde oluşturmalısınız. Proje fikrinin ortaya çıkmasından sonra elde edilen bilgiler ışığında projenin amacı, hedefleri, yöntemi, uygulama adımları, çalışma takvimi ve beklenen sonuçlar da tanımlanmalıdır. Amaç, elde edilmek istenen sonucun basit anlatımıdır. Projelerin genelde tek bir amacı vardır. Projenin amacı iyi tanımlanmadığında amaca yönelik hedefler ve faaliyetleri tanımlamada sorunlarla karşılaşılır. Hedefler, tanımlanan amaca hizmet etmelidir. Hedef, birden fazla olabilir. Hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığını belirleyebilmek için ölçülebilir hedefler belirlenmelidir. 5. Verilerinizi Değerlendirin ve Sonuç Ortaya Koymaya Çalışın: Deneyinizi yaparken ve tamamladığınızda kaydettiğiniz ölçümlerinizi varsayımınızın doğru mu yanlış mı olduğunu görmek için analiz etmelisiniz. Bilim adamları çoğunlukla varsayımlarının yanlış olduğu sonucuna ulaşırlar. Böyle durumlarda en baştan başlayarak yeni bir varsayım oluştururlar. Varsayımlarının doğru olduğu sonucuna ulaşırlarsa da bu defa başka bir yoldan bu sonucu sınamaları gerekebilir. 1. Bir Soru Sorun: Bilimsel yöntem, gözlemlerinize ilişkin bir soru sorduğunuz zaman başlar. Nasıl, Ne, Ne zaman, Kim, Hangi, Neden ya da Nerede? Proje konusu; ilgi çeken, üzerinde düşünülen, merak edilen konulardan seçilmelidir. Akla pek çok fikir gelebilir. Bunlar not edilmeli hemen karar verilmemelidir. Bunlar arasından; yapılabilecek, merak duyulan ve ilgi uyandıran bir konu seçilmelidir. 6. Sonuçlarınızı Açıklayın-Paylaşın: Projenizi tamamlamak için sonuçlarınızı bir raporla ya da pano-posterle açıklamalı, paylaşmalısınız. Bilim insanları da bunun benzerini yaparlar. Elde ettikleri sonuçlara ilişkin raporları ya bilimsel bir dergide yayımlarlar ya da bilimsel bir toplantıda sunarlar. 4. Varsayımınızı Bir Deney Yaparak Sınayın: Deneyiniz varsayımınızın doğru mu yanlış mı olduğunu sınayacak, gösterecektir. Deneyinizin hassas ve kurallara uygun bir şekilde yapılması çok önemlidir. Deneyinizi uygun ve geçerli bir şekilde yapmak için bir faktörü değiştirirken diğer tüm koşulları aynı tutmalısınız. Deneyinizde elde ettiğiniz ilk sonucun kaza sonucu ulaşılmış bir sonuç olmadığından emin olmak için deneyinizi birkaç sefer tekrarlamalısınız. Konuyla İlgili Araştırma Yap Düşün ve Yeniden Dene Bir Varsayım Oluştur Bir Deneyle Hipotezini Sına Sonuçları Analiz Et Varsayım Doğru Varsayım Yanlış ya da Kısmen Doğru Sonuçları Raporlaştır

BAŞVURU İŞLEMLERİ http://tegm.meb.gov.tr/bubenimeserim

IX. İlköğretim (Ortaokul) 6,7,8. Sınıf Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması Başvuru Formu (EKRAN GÖRÜNTÜSÜ)

(Times New Roman ve 12 Punto) Proje bilgileri aşağıda yer alan başlıkları içerecek biçimde hazırlanıp bu bölüme eklenecektir: Proje Adı: Bu kısma projenin adı yazılacaktır. Proje Amacı: Projenin amacı açık ve anlaşılır bir biçimde tanımlanmalıdır. Amaç, elde edilmek istenen sonucu basit bir şekilde ortaya koymalıdır. Giriş: Bu kısımda proje çalışmanızın konusu ile ilgili literatür (kaynak) taraması yaparak, başkaları tarafından yapılan çalışmalardan söz ediniz. Sizin proje çalışmanızın diğer benzer çalışmalardan ayrılan farklı yönlerini belirtiniz ve çalışmanızda neleri hedeflediğinizi belirtiniz. Ayrıca bu kısımda projeyi hazırlarken destek aldığınız kişi ve kurumlar varsa bilgi verilebilir. Kullanılan yöntem: Burada proje çalışmanızda gerçekleştirdiğiniz faaliyetleri, izlediğiniz yolu, gözlemlerinizi, varsa yaptığınız deneyleri yazınız. Proje Bütçesi Proje Çalışmasının Takvimi Sonuçlar, Sonuçların Değerlendirilmesi Kaynaklar Proje Ayrıntısı (Times New Roman ve 12 Punto) Proje başvuru formunun ilgili bölümlerinde projenin yeterince iyi tanıtılamadığı düşünülüyorsa, isteğe bağlı olarak hazırlanıp yüklenecek videonun en fazla 5 MB boyutunda ve FLV, AVI ya da MPG-MPEG formatında olması gerekmektedir.

Kurum Onay İşlemleri Kurum Onay işlemleri, 24 Ocak 2014 saat 17.00’ye kadar yapılabilecektir. Bu tarihten sonra hiçbir işlem yapılamayacaktır. Projeyi hazırlayan öğrencilerin öğrenim gördükleri okulun yöneticisi tarafından, projenin web sayfasındaki (http://tegm.meb.gov.tr/bubenimeserim ) Kurum/Okul Müdürlüğü Onay İşlemi linkinden ulaşılacak sayfada; MEBBİS Kurum Kullanıcı Adı ve Kurum şifresi kullanılarak giriş yapılacaktır.

Kurum Onay İşlemleri

OKUL/KURUM ONAY İŞLEMLERİ (http://basvurular. meb. gov

ACI BADEM VE KAYISI YAĞIM NELER YAPTI ÖRNEK PROJE ACI BADEM VE KAYISI YAĞIM NELER YAPTI

PROJENİN AMACI 1-Çalışmamızda insanlar tarafından çok ilgi gören acı bademin canlı gelişimi gözlemleye bilmek 2-Malatya’nın en değerli besini olan kayısının canlı gelişimine etkisi gözlemleyebilmek 3-Bu iki besinin canlıya yapmış olduğu etkiyi inceleyebilmek 4-Acı badem yağının canlı gelişimine gerçekten faydasının olup olmadığını araştırmak Acı badem ve kayısı yağları tedavi veya şifa amacı ile yoğun olarak kullanılan iki maddedir. Yaptığımız bu çalışmada, insanlar tarafından çok ilgi gören acı bademin ve özellikle Malatya’da yetişen en değerli besin kayısının canlı gelişimi üzerine yaptığı etkileri bitkiler üzerinde gözlemleyerek yukarıda bahsedilen etkilerini incelemek.

Çalışmamızda Kullanılan Deneysel Malzeme ve Örnekler GİRİŞ Çalışmamızda Kullanılan Deneysel Malzeme ve Örnekler A) PERLİT Perlit Radyoaktif içermeyen bir madendir. Perlit anorganik bir maddedir. Bu özelliği ile yüksek ısıda özelliğini kaybetmez, yangının yayılmasını önler. Perlit bünyesinde, bol miktarda hava boşluğu bulundurmaktadır. Bu özelliği ile etkin bir ısı yalıtım, izolasyon malzemesidir. Darbeli ve yüksek frekanslı sesleri yalıtır. İnorganiktir. Hastalık taşımaz, barındırmaz. Çözünebilir iyonların çok az olması sebebiyle tuz ve alkalilik açısından sorun yaratmaz. Nötr (pH=6,5-7,5) oluşu ve düşük kimyasal tamponluğu ile ortam pH nı kolayca düzenler.Isı izolasyon özelliği sebebiyle bitkilerin sıcaklık değişimlerinden etkilenmesini asgari seviyeye düşürür. Ömrü uzundur. Steril üretimde yapısı bozulmadığından topraksız tarımda 6 yıla kadar kullanım ömrü olduğu gibi, üretim ortamının iyileşmesi sebebiyle erken ürün elde etme imkanı sağlar. Yapısı itibariyle fide köklerinde yıpranma ve hasarları önler. Topraksız Üretimde Perlit Sera sektöründe kullanılan toprağın kısa sürede değişmemesi, aynı ürünlerin üretime devam edilmesi sebebiyle sera toprağı yorulmakta, üretim kalitesi ve zamanı aksamaktadır. Organik tarım ile sağlıklı ürün üretilmesi son yılların güvenilir ürün talebini artırmıştır.Bu sebeple Topraksız tarım uygulaması etkin bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Topraksız tarım uygulaması birçok dış ülkede %95 lere varan oranlara ulaşmaktadır. Tarımda Perlit tek başına kullanılabildiği gibi, kum, ağaç kabuğu, torf gibi diğer maddelerle birlikte karıştırılarak kullanılabilmektedir. PERLİT MADENİ DÜNYADA %74 TÜRKİYEDE BULUNUR.

B)KAYISI 2-10 m yüksekliğinde, dikensi ve tüysüz birağaçtır. Yapraklar uzunca ve mızraksı, kenarları dişli, ucu sivri veya küttür. Çiçekler beyaz veya pembe renkli olup, yapraklardan daha önce meydana gelirler. Meyvelerin üzeri tüylü olup, sarımsı-turuncu renkte eriksidir.

C)ACI BADEM Badem ağacı gülgiller familyasındandır. Badem ağacı pembe ve beyaz çiçekler açmaktadır. Nerdeyse dünyanın her tarafında yetişen badem ağacının meyvesi olan badem, acı ve tatlı badem olarak iki cinsde ele alınır. Acı Bademin Faydaları * Acı baden karaciğer, dalak ve böbreklerde meydana gelen tıkanıkları açıcı özelliğe sahiptir. * Acı badem göğüs ve akciğer hastalıklarında meydana gelen kan tükürmeye karşı faydalıdır. * Acı badem dalak, böbrek, kulunç ve göğüs ağrılarına karşı dafaydalıdır.

KULLANILAN YÖNTEMLER Çalışmada bilimsel işlem basamakları uygulanmıştır. (Kontrollü deney, gözlem yapma, verileri toplayıp kaydetme, sıcak suda tohum şişirme metodu, ekim yapma, çimlendirme, sulama, ölçüm yapma, karşılaştırma, ilişkilendirme ve karar verme, iletişim yöntemleri kullanılmıştır.) 3 ayrı kontrol ve deney grubu belirlenmiştir. Diğer değişkenler sabit tutularak sadece bitki fideleri acı badem yağı ve kayısı yağı ile besletilmiştir Toprak yerine perlit kullanımı yapılmıştır.

KULLANILAN YÖNTEMLER İLK AŞAMA: Üç ayrı saksıya aynı miktarda perlit koyulmuştur. Bu saksılara 3 er tere tohumu 3 er menekşe tohumu ektik. Bu tohumları seçme sebebimiz çevresel faktörlerdeki değişimle etkilenmeleri olumlu ve olumsuz sonuçları net olarak algılayabilmemizdir. Birinci saksımız kontrol grubu seçilmiştir. İkinci saksımız acı badem yağı ile hafta da iki defa 3 ml köklerine damlatılmıştır. Üçüncü saksımız kayısı yağı ile hafta da iki defa 3 ml köklerine damlatılmıştır. Bu çalışmamız 3 hafta boyunca devam edilmiştir.

KULLANILAN YÖNTEMLER 1.HAFTA Menekşe ve tere tohumları çimlenmeye başlamıştır. Birinci saksımızdaki bitkilerimiz 2 şer yaprak sayısına sahiptir. Kök uzunluğu 1 cm olmuştur. Gövde uzunluğu 3 cm olmuştur. İkinci saksımızdaki bitkilerimizin gelişimleri daha yavaştır. Bitkilerimizin 2 şer yaprak sayısına sahiptir. Kök uzunluğu 0,5 cm olmuştur. Gövde uzunluğu 2 cm olmuştur. Üçüncü saksımızdaki bitkilerimizin gelişimi daha hızlı olmuştur. Yaprak sayısı 4 tanedir.kök uzunluğu 1,2 cm olmuştur.gövde uzunluğu 4 cm olmuştur.

KULLANILAN YÖNTEMLER 2 .HAFTA Bitkilerimiz 3 gün ara ile 50 ml su ile sulanmıştır. Birinci saksımız: Gövde uzunluğu:5 cm Kök uzunluğu: 2 cm Yaprak sayısı:3 İkinci saksımız: Gövde uzunluğu:3 cm Kök uzunluğu: 0,5cm Yaprak sayısı:2 Üçüncü saksımız: Kök uzunluğu: 2,5 cm Yaprak sayısı:6

ULAŞILAN SONUÇLAR Kayısı yağı mitoz bölünmeyi hızlandırdı. Gelişim ve büyüme hızlandı. Acı badem yağı gelişimi ve büyümeyi yavaşlatmıştır. 3 hafta sonunda kökte kuruma görülmüştür. Gelişim birinci hafta sonunda bitmiştir. Yapraklarda sararma görülmüştür. Kayısı yağı mitoz bölünmeyi hızlandırmış ve sonuçta bitki büyümesine katkıda bulunmuştur. Gelişim ve büyüme kontrollere göre artmıştır. Acı badem yağı gelişimi ve büyümeyi yavaşlatmıştır İçerdiği siyanür bu etkiyi yapmış olabilir. Resim 1 ve 2 ile tablolarda gelişim sonuçları verilmiştir

SONUÇ DEĞERLENDİRİLMESİ Çalışmamız sonucunda siyanür asidi içeren ve halk tarafından çok fazla rağbet gören acı badem yağı gelişime ve mitoz bölünmeyi azaltmaktadır. Hamilelerin doğal olduğunu düşünerek ciltlerine sürdükleri acı badem yağları ciddi zararlar hatta kanser oluşumuna neden olabilir. Acı badem yağının içerisindeki siyanür mitoz bölünmeyi ve gelişmeyi tamamen durdurmuştur. Kayısı yağı ise gelişmeyi büyümeyi mitoz bölünmeyi hızlı bir şekilde artırmıştır. Ciddimizi ve vücut hücrelerimizin yenilenmesi için en ideal ve doğal ürün olduğu düşünülmektedir.

PROJENİN TAKVİMİ: PROJE BÜTÇESİ: 50 TL KAYNAKLAR: 1-15 EKİM: Proje konusunun araştırılması ve tespiti. 15-31 EKİM: Literatür taraması ve ürünlerin temin edilmesi. 8 KASIM- 10 ARALIK: Deneyin gerçekleştirilmesi 15 -20 ARALIK: Sonuçların tartışılması ve rapor yazılması PROJE BÜTÇESİ: 50 TL KAYNAKLAR: 1-www.bıltek.tubıtak.gov.tr 2-www.perlit.gen.tr/ 3-www.persaperlit.com/

Sadun KILINÇ e-mail: bbe_44@hotmail.com Tel: 0 505 691 11 45 İl Milli Eğitim Şube Müdürü Bölge ve İl Koordinatörü İl çalışma grubu (İÇG) İletişim Bilgileri e-mail: bbe_44@hotmail.com Tlf: 0 (422) 321 13 37 – 3 1- H. HÜSEYİN YÜCEL (Fen Bilimleri) Tel: 0 505 691 11 45 2- ZUHAL ORHAN (Matematik) Tel: 0 532 641 07 90 06.04.2017 30

TEŞEKKÜRLER