TIP EĞİTİMİNDE DEĞİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Öğretmen Yetkinlikleri
Aile Hekimliğinin Tanımı ve Temel İkeleri
TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-MÜFREDAT HAZIRLAMA
ARALARINDA ASAL SAYILAR
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ROL OYNAMA.
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Natüralist eğitim felsefesi
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Ek-2 Örnekler.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
PROGRAM TASARIMI
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Diferansiyel Denklemler
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Bilgisayar Destekli Eğitim
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Sunum transkripti:

TIP EĞİTİMİNDE DEĞİŞİM Huseyin İlhan Esogü TIp Fakültesi Tıp Eğitimi ve Bilişimi Birimi 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

Amaç … dünya’da ve Türkiye’de tıp eğitiminin kat ettiği yol hakkında bilgi vermek. … 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir 25-29 Mart 2013

Hedefler Tıp eğitiminin, çağın gereksinimlerine koşut olarak değişim yaşadığının kavranması, Tıp eğitiminde; değişikliklerin yapılmasını zorlayan faktörlerin kavranması hedeflenen değişikliklerin kavranması 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir 25-29 Mart 2013

Hekimliğin gelişim süreci Hekimlik uygulamaları insanlığın var oluşu kadar eski… din bilim sosyoloji felsefe hekimlik ve sağlık bilimlerindeki gelişmeler Hekimlik uygulamaları insanlığın var oluşu kadar eskilere dayanırken, çağlar boyunca hekimlik ve sağlık bilimlerindeki gelişmeler diğer bilim dalları ile birlikte din, toplumbilim ve felsefe arasında çok sıkı bir etkileşimle olagelmiştir. 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir 25-29 Mart 2013

Tıp Eğitimi Tıp eğitimi; hekimlik tarihi kadar eski bireysel,bire bir usta-çırak ilişkisi Dünyada tıp eğitiminin ne zaman başladığı bilinmemekle birlikte, tıp eğitim tarihinin hekimlik tarihi kadar eski olduğu kabul edilir. Başlangıçta tıp eğitimi, hastalık ve yaralanmaların tedavisinde deneyimli olan kişilerin bilgi ve becerilerini yanına aldıkları çıraklarına aktarmasından ibaret olup, daha çok bireysel eğitim biçimindeydi. Tıp eğitiminde tarih boyunca usta-çırak ilişkisi bu mesleğin vazgeçilmezi olmuş, ustalar aynı zamanda ilk tıp eğiticileri olmuştur. 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir 25-29 Mart 2013

İlk çağ İlk tıp okulları Yunanistan ve Anadolu’da kurulmuştur. Cundişapur hastanesi ve tıp okulu (İran) Salerno Tıp Okulu, İtalya, 1096 Padua Tıp Okulu Leiden Tıp Okulu, Hollanda, 1575 Pennsylvania Tıp Okulu, ABD’de ilk tıp okulu, 1750 İlk tıp okulları Yunanistan ve Anadolu’da kurulmuştur. Antik çağlardaki tıp okulları aslında etkili bir hekim ve onu izleyenlerin biraraya geldiği düşünce okullarıydı. Tıp eğitimine ayrılmış akademik yapılar yoktu. Asklepionlar hem ilk hastaneler, hem ilk tıp okulları hem de tapınaklardır. Asklepionların en ünlüleri MÖ 5-6. yüzyıllarda Epidaurus, Kos, Knidos (Datça, Muğla) ve Bergama’da (İzmir) kurulmuştur. Kos adasında MÖ 460 tarihinde doğan Hipokrat, çalışmalarını temel olarak buradaki Asklepion’da gerçekleştirmiştir. Hipokrat’ın öğretileri ve tıp alanındaki uygulamaları kendi dönemi kadar sonraki yüzyıllar boyunca Avrupa’da gelişen tıbbın da temellerini oluşturmuştur. 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir 25-29 Mart 2013

Fransız Devrimi(1789) Hastanelerde eğitim Hastalar üzerinde eğitim Cerrahinin tıp eğitimi kapsamına girmesi Fransız devrimiyle insanlık tarihinde çok şey değişti. Bu büyük toplumsal devinim tıp eğitimi tarihini de derinden etkiledi. Klasik üniversiteler, bu dönemde ağır baskılara uğradılar. Tam tersine akademik olmayan merkezler ve bunların eğitim anlayışları desteklendi. Hastanede eğitim bu yaklaşımların bir sonucu olarak ortaya çıktı. Şehirlerde büyük hastanelerin kurulması, hastaların yatırılarak tedavi edilmesi bu döneme rastlar. Tıp öğrencileri gerçek anlamda hastalar üzerinde eğitim görme fırsatını ilk defa bu sayede buldular. “Klinikopatolojik eğitim yaklaşımı” bu dönemde geliştirildi. Cerrahinin tıp eğitimi kapsamına girmesi de gene bu dönemde sağlandı. 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir 25-29 Mart 2013

Anadolu’da tıp eğitimi Darulşifa / Darultıp Tıphane-i Amire, Cerrahane II. Mahmut zamanında, 14 Mart 1827 eğitim-öğretim dili Fransızca  1866 yılında Osmanlıca Mekteb-i Tıbbiye-yi Şahane (1847) İstanbul Tıp Fakültesi, 1909 Ortaçağın başlangıcında, hekimlik yaşlı ustaların yanında çıraklık yaparak öğrenilen bir işti. Bu ilk öğrencilerin/çırakların bütün zamanı şifalı otları öğrenmekle geçerdi. Bu dönemler için, sistematik bir eğitim sürecinden bahsedilemez. Tıp eğitiminde kuramsal sınıf dersleri ile hasta başı eğitimin birlikte verildiği ilk örneklerden biri Kayseri’de Gevher Nesibe Tıp Mederesesi ve Hastanesidir (1206). Osmanlı İmparatorluğu’ndaki hekim eğitimi de kurumsal niteliği olmayan, sistemli bir okul eğitimi değildir. Hekimler, hastane ya da özel muayenehanelerinde yanlarına çırak alarak hekim yetiştirmektedir. Osmanlı döneminde ilk tıp eğitimi 1399 yılında Bursa’da Yıldırım Beyazıt Darüşşifası içinde kurulan darültıpta verilmiştir. Bu yapının benzerleri 1470 yılında İstanbul’da Fatih ve 1484 yılında Edirne’de II. Beyazıt külliyeleri içinde de yer almaktadır [38]. Osmanlı İmparatorluğu’nda ayrı bir tıp okulu olarak kurulan ilk yapı Süleymaniye Medresesi’dir. 1557 yılında tamamlanan okul; hastane, eczane ve aşevi gibi yapıların da bulunduğu bir  bütünlükte yapılmıştır. Türkiye’de Cumhuriyet öncesi dönemde ilk Tıp Okulu II. Mahmut zamanında 14 Mart 1827’de Tıphane-i Amire adıyla kurulmuştur . Bunun hemen ardından- aynı yıl ya da ertesi yıl- Cerrahane kurulmuş, daha sonra tıp ve cerrah okulları, Avrupadaki gelişmelere uygun şekilde birleştirilmiştir. Başlangıçta, eğitim-öğretim dili Fransızca olan bu okulda 1866 yılında Osmanlıca eğitime geçilmiştir. Bunu 1847’de Mekteb-i Tıbbiye-yi Şahane ismiyle açılan Askeri Tıp Okulu izlemiştir. 1909 yılında İstanbul Tıp Fakültesi kurulmuştur. Cumhuriyet döneminde, 1945’te Ankara Ünivesitesi Tıp Fakültesi, 1955’te Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi, 1963’te Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi, 1966’da Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi, 1966’da Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, 1967’de İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi ve 1968’de Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi kurulmuştur. 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir 25-29 Mart 2013

Tıp eğitimi 19. yy ‘da; bir hekim yanında yaptıklarını gözleyerek, onun kütüphanesinden yararalanarak hastalarını muayene ederek alınırdı. Bu uzun süreç içinde hekim adayı becerisini arttırmak için birlikte çalıştığı hekimden olabildiğince yararlanmaya çalışırdı. Tıp eğitimi “usta-çırak” ilişkisi şeklindeydi. 19. yy ve öncesinde eğitimi, bir hekim yanında yaptıklarını gözleyerek, onun kütüphanesinden yararalanarak hastalarını muayene ederek; alınırdı. Bu uzun süreç içinde hekim adayı becerisini arttırmak için birlikte çalıştığı hekimden olabildiğince yararlanmaya çalışırdı. Tıp eğitimi “usta-çırak” ilişkisi şeklindeydi. 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir 25-29 Mart 2013

Flexner raporu,1910 Önce  temel fen bilimleri Sonra  temel tıp bilimleri Son olarak  klinik bilimler Disiplinler birbirinden ayrı Her disiplin kendi konularını öğretir. Konular birbiriyle bağlantılı değildir. Bilgi öğrenci tarafından bütünleştirilecek. Geleneksel tıp eğitimi Müfredatı Abraham Flexner’in 1910 yılında yayınladığı raporda yer verdiği Flexner ilkeleri ile şekillenmiştir. Flexner Raporunda tıp öğrencilerinin fizik, kimya ve biyoloji alanlarında sistematik bir eğitim almaları gerektiği vurgulanmıştır. Flexner tıp eğitimi modeli temel ve klinik bilimler arasında kesin bir ayrım yapılmasını öngörür 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir 25-29 Mart 2013

SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ., Çağdaş tıp eğitiminin ana bileşenleri, 1986 Student centred Öğretmen merkezli eğitim yerine öğrenci merkezli eğitim Problem based Ezbere dayalı eğitim yerine, probleme dayalı eğitim Integrated Disiplin temelli eğitim yerine, bütüncül, entegre eğitim Community based Hastaneye dayalı eğitim yerine, topluma dayalı eğitim Electives Tüm eğitim programının zorunlu derslerden oluşması yerine, bazılarının seçmeli olması Standardised Usta-çırak ilişkisine ve tesadüfe dayalı klinik beceri eğitimi yerine, standart bir klinik beceri eğitimi Tıp eğitiminde sayılan bu prensipler SPICES modeli olarak isimlendirilmektedir. SPICES modelinin başlıca özellikleri şöyle özetlenebilir: 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

Günümüzde Tıp Eğitimi Öğrenci Merkezli Eğitim Başarılmalıdır. Öğrenciler sınıfta ders dinleyen ve verilen bilgiyi ezberleyen kişiler olmak yerine araştıran,soru soran, tartışan karar veren konumda olmalıdırlar. Müfredattaki konular yanında bağımsız öğrenmeyi de öğrenmeleri beklenmektedir. 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ., Çağdaş tıp eğitiminin ana bileşenleri, 1986 Student centred Öğretmen merkezli eğitim yerine öğrenci merkezli eğitim Problem based Ezbere dayalı eğitim yerine, probleme dayalı eğitim Integrated Disiplin temelli eğitim yerine, bütüncül, entegre eğitim Community based Hastaneye dayalı eğitim yerine, topluma dayalı eğitim Electives Tüm eğitim programının zorunlu derslerden oluşması yerine, bazılarının seçmeli olması Standardised Usta-çırak ilişkisine ve tesadüfe dayalı klinik beceri eğitimi yerine, standart bir klinik beceri eğitimi Tıp eğitiminde sayılan bu prensipler SPICES modeli olarak isimlendirilmektedir. SPICES modelinin başlıca özellikleri şöyle özetlenebilir: 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

Günümüzde Tıp Eğitimi Probleme Dayalı Öğrenme yöntemi kullanılmalı Kuramsal bilgilerin hazır olarak verilmesi yerine iyi hazırlanmış klinik problemlerin çözülmesi yoluyla öğrencilerin eğitim sürecinde daha aktif rol oynamaları ve bu yolla analiz-sentez yeteneklerini geliştirmeleri sağlanabilmektedir. 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ., Çağdaş tıp eğitiminin ana bileşenleri, 1986 Student centred Öğretmen merkezli eğitim yerine öğrenci merkezli eğitim Problem based Ezbere dayalı eğitim yerine, probleme dayalı eğitim Integrated Disiplin temelli eğitim yerine, bütüncül, entegre eğitim Community based Hastaneye dayalı eğitim yerine, topluma dayalı eğitim Electives Tüm eğitim programının zorunlu derslerden oluşması yerine, bazılarının seçmeli olması Standardised Usta-çırak ilişkisine ve tesadüfe dayalı klinik beceri eğitimi yerine, standart bir klinik beceri eğitimi Tıp eğitiminde sayılan bu prensipler SPICES modeli olarak isimlendirilmektedir. SPICES modelinin başlıca özellikleri şöyle özetlenebilir: 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

Bütüncül (entegre) Tıp Eğitimi Kullanılmalı Günümüzde Tıp Eğitimi Bütüncül (entegre) Tıp Eğitimi Kullanılmalı Tıp eğitimi bir bütün olarak ele alınmalı, bu bütünü oluşturan bilgi ve becerilerin yatay ve dikey planda birbirleriyle uyumlu parçalara ayrılması sağlanmalıdır. 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

Günümüzde tıp eğitimi; aynı sınıfta tüm derslerin birlikte planlanması, sınıflar arasındaki eşgüdüm, öğretim üyelerinin birlikte çalışmaları, displinler arasındaki ve temel bilimler ile klinik bilimler arasındaki keskin sınırların kaldırılmasını zorunlu kılmaktadır. 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ., Çağdaş tıp eğitiminin ana bileşenleri, 1986 Student centred Öğretmen merkezli eğitim yerine öğrenci merkezli eğitim Problem based Ezbere dayalı eğitim yerine, probleme dayalı eğitim Integrated Disiplin temelli eğitim yerine, bütüncül, entegre eğitim Community based Hastaneye dayalı eğitim yerine, topluma dayalı eğitim Electives Tüm eğitim programının zorunlu derslerden oluşması yerine, bazılarının seçmeli olması Standardised Usta-çırak ilişkisine ve tesadüfe dayalı klinik beceri eğitimi yerine, standart bir klinik beceri eğitimi Tıp eğitiminde sayılan bu prensipler SPICES modeli olarak isimlendirilmektedir. SPICES modelinin başlıca özellikleri şöyle özetlenebilir: 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

Günümüzde Tıp Eğitimi Topluma Dayalı Tıp Eğitimi Eğitim programları ulusal sağlık sorunlarını yansıtacak biçimde düzenlemelidir. Eğitim programlarının yürütüldüğü alanlar genişletilmeli, yalnız hastaneler değil, toplumun tüm sağlık kaynakları eğitime katılmalıdır. Büyük ölçüde 3. basamak (üniversite) hastanelerine dayalı geleneksel tıp eğitiminde kimi becerilerin kazandırılması mümkün olmamaktadır. Eğitimin; toplumda, birinci basamak sağlık kurumlarında ve ikinci basamak hastanelerde de verilmesi gereklidir. 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ., Çağdaş tıp eğitiminin ana bileşenleri, 1986 Student centred Öğretmen merkezli eğitim yerine öğrenci merkezli eğitim Problem based Ezbere dayalı eğitim yerine, probleme dayalı eğitim Integrated Disiplin temelli eğitim yerine, bütüncül, entegre eğitim Community based Hastaneye dayalı eğitim yerine, topluma dayalı eğitim Electives Tüm eğitim programının zorunlu derslerden oluşması yerine, bazılarının seçmeli olması Standardised Usta-çırak ilişkisine ve tesadüfe dayalı klinik beceri eğitimi yerine, standart bir klinik beceri eğitimi Tıp eğitiminde sayılan bu prensipler SPICES modeli olarak isimlendirilmektedir. SPICES modelinin başlıca özellikleri şöyle özetlenebilir: 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

Günümüzde Tıp Eğitimi Seçmeli Ders ve Uygulamaları ilgi alanlarının farklı olması nedeniyle, öğrencilerin ilgi alanlarında daha fazla derinleşmelerine ve bireysel yeteneklerini geliştirmelerine imkan verilmelidir. 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ., Çağdaş tıp eğitiminin ana bileşenleri, 1986 Student centred Öğretmen merkezli eğitim yerine öğrenci merkezli eğitim Problem based Ezbere dayalı eğitim yerine, probleme dayalı eğitim Integrated Disiplin temelli eğitim yerine, bütüncül, entegre eğitim Community based Hastaneye dayalı eğitim yerine, topluma dayalı eğitim Electives Tüm eğitim programının zorunlu derslerden oluşması yerine, bazılarının seçmeli olması Standardised Usta-çırak ilişkisine ve tesadüfe dayalı klinik beceri eğitimi yerine, standart bir klinik beceri eğitimi Tıp eğitiminde sayılan bu prensipler SPICES modeli olarak isimlendirilmektedir. SPICES modelinin başlıca özellikleri şöyle özetlenebilir: 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

Günümüzde Tıp Eğitimi Tıbbi Beceri Eğitimi usta-çırak eğitimi standart değil klinik becerilerin ne şekilde, nasıl, ne zaman öğretilecek tıp öğrencilerinin hekimlik mesleğini erken dönemde benimsemeleri, gerçek hastalarla karşılaşmadan önce tıbbi işlemlerde belirli bir yeterliliğe ulaşmaları ve bu işlemleri standart bir biçimde uygulayabilmeleri için eğitimin ilk yıllarından itibaren mesleksel beceri dersleri yapılmalıdır. 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

Günümüzde Tıp Eğitimi Çok yaygın olan “pasif” eğitimin yerine, kişisel yönlendirme, bağımsız çalışma ve küçük gruplar oluşturma gibi “aktif” öğrenim yollarına ağırlık verilmelidir. Bilim eğitimi ve pratik eğitimin el ele yürütülmesine çalışılmalıdır. Klinik ve toplum içinde “problem çözme “ bir öğretim yöntemi olarak benimsenmelidir. 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

Günümüzde Tıp Eğitimi Program ve sınavlar yalnızca bilginin saklanmasını ve anımsanmasını değil, mesleki beceri ve sosyal değerleri de geliştirecek biçimde hazırlanmalıdır. Öğretim görevlileri yalnızca belli bir konuda uzman olarak değil, eğiticiler olarak yetiştirilmelidir. 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

Günümüzde Tıp Eğitimi Tıp eğitimi; PDÖ ile desteklenmiş, Öğrenci merkezli, Aktif eğitim yönteminin kullanıldığı, Bütüncül (entegre) sistem içersinde yürütülmeli 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir

SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ SPICES modeli, Dr. Harden, Dandee Univ., Çağdaş tIp eğİtİmİnİn ana bİleşenlerİ, 1986 Student centred Öğretmen merkezli eğitim yerine öğrenci merkezli eğitim Problem based Ezbere dayalı eğitim yerine, probleme dayalı eğitim Integrated Disiplin temelli eğitim yerine, bütüncül, entegre eğitim Community based Hastaneye dayalı eğitim yerine, topluma dayalı eğitim Electives Tüm eğitim programının zorunlu derslerden oluşması yerine, bazılarının seçmeli olması Standardised Usta-çırak ilişkisine ve tesadüfe dayalı klinik beceri eğitimi yerine, standart bir klinik beceri eğitimi Tıp eğitiminde sayılan bu prensipler SPICES modeli olarak isimlendirilmektedir. SPICES modelinin başlıca özellikleri şöyle özetlenebilir: 25-29 Mart 2013 12. Eğitim Becerileri Kursu, Eskişehir