GRUNDTVIG 2 ÖĞRENME ORTAKLIKLARI. Öğrenme Ortaklıkları  Yetişkin eğitimi alanında çalışan kuruluşlar arasında KÜÇÜK ÖLÇEKLİ İŞBİRLİĞİ etkinlikleridir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
Advertisements

Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları Bütçe Sunumu PROGRAMI.
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) Leonardo da Vinci HAREKETLİLİK
Leonardo da Vinci Hareketlilik Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları.
Eğitim ve Kültür ( ULUSAL AJANS ) AB EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ HOŞ GELDİNİZ.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
EYLEM 2 AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
AVRUPA BİRLİĞİ OFİSİ ERASMUS
Eğitim ve Kültür 1.AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ A.EĞİTİM KURSLARI
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
GRUNDTVIG Grundtvig Ağları 4.2 Konulu Seminerler YETİŞKİN EĞİTİMİ VE YAŞAM Eğitim ve Kültür Socrates/ Grundtvig.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Avrupa kültür festivallerine destek Dizin
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
1 AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tr Eylem 1.2- Gençlik Girişimleri 5 EYLEM 1- AVRUPA İÇİN GENÇLİK (Eylem.
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Comenius ağları - taslak
Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Eğitim Grundtvig Kimdir? *Danimarkalı yazar, düşünür, şair ve öğretmen ( ). *Bireylerin aydınlanması taraftarı *Çalışma.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
Bütçe Formunun Doldurulması
Erasmus Hareketliliği
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
AB Erasmus Eğitim Programı Öğrenci-Öğretim Üyesi Değişimi
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Yoğun Programlar Intensive Programmes (IP) Doç.Dr. Sevinç Gülseçen Erasmus.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Comenius Okul Ortaklıkları
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Comenius Okul Ortaklıkları Projeleri Comenius Okul Ortaklıkları Eğitimde kaliteyi arttırmak ve Avrupa boyutunu geliştirmek amacıyla, Avrupa’nın farklı.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Hacettepe Üniversitesi Avrupa Birliği Ofisi
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
ANKARA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Bilgilendirme Toplantısı
Avrupa Birliği Eğitim Programları
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
SUZAN MEHMET GÖNÇ TİCARET MESLEK LİSESİ 02/09/2013.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği
Sunum transkripti:

GRUNDTVIG 2 ÖĞRENME ORTAKLIKLARI

Öğrenme Ortaklıkları  Yetişkin eğitimi alanında çalışan kuruluşlar arasında KÜÇÜK ÖLÇEKLİ İŞBİRLİĞİ etkinlikleridir.  Yerel düzeyde faaliyet gösteren kuruluşların katılımını hedefler.  Seçilen ORTAK bir konu ya da sorun hakkında farklı ülkelerden eğiticilerin ve yetişkin öğrencilerin birlikte çalışmasını öngören bir eğitim sürecidir.  Eğitimcilerin ve öğrencileri hareketliliği.

Öğrenme Ortaklıkları  Katılımcı kurumlar için AMAÇ; - Eğitim faaliyetlerine AVRUPA BOYUTU katmak, - Avrupa’daki benzer kuruluşlarla ortaklıklar kurarak BİLGİ ve TECRÜBE ALIŞVERİŞİ’nde bulunmak.  Projeye katılan yetişkin öğrenciler için AMAÇ; - Önemli bir MOTİVASYON aracı, - Farklı Avrupa kültürleri, sosyal yapılar ve ekonomik durumlar hakkında BİLİNÇLENME sağlanması

Kimler Katılabilir  Grundtvig Programından yararlanabilen kurum ve kuruluşların yanı sıra;  Kendi uzmanlık alanları ile projeye katkı sağlamaları koşuluyla diğer kuruluşlar (medya, yayıncılar, araştırma enstitüleri gibi),  Hem örgün hem de yaygın eğitim sektörlerinden kuruluşları içeren karma ortaklıklar özellikle teşvik edilmektedir.

Başvuru Koşulları Ortaklık : En az üç katılımcı ülkenin her birinden en az bir uygun kuruluş içermelidir (üç ortaklı yapı). uygun kuruluş içermelidir (üç ortaklı yapı). Ülkelerden birisi AB üyesi olmalıdır. Ülkelerden birisi AB üyesi olmalıdır.

Ortaklar Nasıl Bulunur  Kendi Girişimlerinizle,  İrtibat Seminerlerine katılarak,      Web sitelerinden, ■ Ulusal Ajansın yardımıyla.

İrtibat Seminerleri RESMİ TOPLANTILAR’  Her yıl çeşitli ülkelerde yetişkin eğitimi ve yaşam boyu öğrenimle ilgili farklı konularda yapılan RESMİ TOPLANTILAR’ dır.  Ortak Bulma Aracı : - Kendi projenizi tanıtarak ortak arayabilirsiniz, - Mevcut projelere ortak olabilirsiniz.  Yabancı dil belgesi, başvuru formu, kurum üst yazısı  Ortalama 1000 Euro

Hazırlık Ziyaretleri  Ortak bulduktan sonra, ortakların projenin detaylarını görüşmek, ortakların rollerini ve sorumluluklarını dağıtmak, çalışma planı ve bütçe hazırlamak ve başvuru formunu birlikte doldurmak için biraraya geldikleri toplantı,  Davet mektubu, yabancı dil belgesi, başvuru formu, kurum üst yazısı  Ortalama 1000 Euro.

İrtibat Semineri &Hazırlık Ziyareti Başvuru Formu

Öğrenme Ortaklıkları Konuları  Genel olarak, yetişkin eğitimi ile ilgili her konu bir Öğrenme Ortaklığı projesinin konusu olabilir, ancak;  Avrupa düzeyinde belirlenen önceliklere özel bir önem verilmektedir.

Avrupa’nın Öngördüğü Öncelikler Hedef Gruplar:  Temel eğitimden yoksun kimseler,  Kırsal ve dezavantajlı bölgelerde yaşayanlarla sosyo-ekonomik nedenlerle dezavantajlı konumda olan kimseler,  Özel eğitim ihtiyacı olan yetişkinler,  Yetişkin eğitimi veya yaşam boyu eğitime katılması beklenmeyen “ulaşılması zor” grupların bu tür eğitimlerden aktif olarak yararlandırılmasının desteklenmesi.

Avrupa’nın Öngördüğü Öncelikler Konular:  Kültürler arası eğitimin desteklenmesi ile ırkçılık ve yabancı düşmanlığı ile mücadele,  Öğrenci ve personel arasında kadın – erkek eşitliğinin desteklenmesi,  Engelli kişilere eşit fırsatların tanınması,  Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılması,  Yabancı dil öğrenimi ve kullanılmasının teşvik edilmesi,  Ülkeler arası projelerde daha önce deneyimi olmayan veya az olan kuruluşlarla daha önce Topluluk hibesi almamış kuruluşlara öncelik tanınır.

Ne Zaman ve Nasıl Başvurulur Grundtvig 2 Öğrenme Ortaklıkları formu tam Grundtvig 2 Öğrenme Ortaklıkları formu tam olarak doldurulmalıdır. olarak doldurulmalıdır. Son başvuru tarihinden (1 Mart 2006) önce Son başvuru tarihinden (1 Mart 2006) önce Ulusal Ajansa teslim edilmelidir. Ulusal Ajansa teslim edilmelidir. Projeler bir ve iki yıllık olabilir. Çok özel Projeler bir ve iki yıllık olabilir. Çok özel durumlarda üç yıllık projeler de desteklenebilir. durumlarda üç yıllık projeler de desteklenebilir. Bir yıldan fazla olan projeler her yıl yeni bir Bir yıldan fazla olan projeler her yıl yeni bir başvuru yapmak zorundadır. başvuru yapmak zorundadır.

Projelerin Değerlendirilmesi ve Seçilme Kriterleri Öğrenme Ortaklıkları iki aşamada değerlendirilir: 1.Teknik Değerlendirme (Ulusal Ajans) 2.İçerik Değerlendirmesi (Bağımsız Dış Uzmanlar): - Amaç ve Hedefler - Öğrenci Katılımı - Ortaklık - Çalışma Programı/Faaliyet Planı - Etki - Yaygınlaştırma

Sonuç ve Süreç  İçerik değerlendirmesi iki bağımsız uzman tarafından değerlendirilerek not verilir:  Çok İyi  İyi  Orta  Zayıf  Orta/İyi üzerinde not alan projeler kabul edilerek Yönlendirme ve İzleme Komitesi’nin onayına sunulur.

Süreç  Yönlendirme ve İzleme Komitesi’nin onayından geçen projeler Ulusal Ajanslararası Müzakere’ye sunulur.  Bu süreçte diğer Ulusal Ajansların proje hakkındaki görüşleri alınır ve projelerin 3 ortaklı yapılarının gerçekleşip gerçekleşmediği kontrol edilir.

Bütçe  Öğrenme Ortaklıkları bütçesi iki kalemden oluşmaktadır: oluşmaktadır: 1. Standart Miktar 1. Standart Miktar 2. Değişken Miktar 2. Değişken Miktar

Standart Miktar Tüm proje etkinlikleri için ödenecek olan standart miktar, şu kalemlerden oluşmaktadır:  Personelin ve Öğrencilerin Dil Hazırlığı (İlgili dilde gerekli kurs, kendi kendine öğrenmek için alınan CD- ROM’lar, kitaplar, kasetler vs.),  Proje Faaliyetlerinde Kullanılan Materyaller (Çizim için kağıt, resim malzemeleri, saha çalışması için gerekli malzemeler, müze giriş ücretleri, şehir içi ulaşım giderleri vs.),  Tercüme,

 Dökümantasyon (Yayın, yüklü miktarda fotokopi vs.), (Yayın, yüklü miktarda fotokopi vs.),  Yazılım (İnternet giderleri veya projeye doğrudan bağlı faaliyetler için alınan yazılımlar), (İnternet giderleri veya projeye doğrudan bağlı faaliyetler için alınan yazılımlar),  Genel Proje Yönetimi (en fazla 600 Euro) (İletişim, kırtasiye giderleri), (İletişim, kırtasiye giderleri),  Diğer (Diğer kalemlere girmeyen fakat projenin yürütülmesi için gerekli olan giderler. Salon kiralanması, konuşmacılara ücret ödenmesi, araba – otobüs kiralanması ve küçük çaplı ekipman giderleri vs.) (Diğer kalemlere girmeyen fakat projenin yürütülmesi için gerekli olan giderler. Salon kiralanması, konuşmacılara ücret ödenmesi, araba – otobüs kiralanması ve küçük çaplı ekipman giderleri vs.) Standart Miktar

Ne Kadar Mali Destek Sağlanır Standart miktar olarak; Standart miktar olarak;  Koordinatör kuruluşa en fazla 5000 Euro,  Her ortağa en fazla 4000 Euro mali destek sağlanır. mali destek sağlanır. Mali destekler her yıl ödenir. Mali destekler her yıl ödenir.

Değişken Miktar Yurt dışı hareketlilik faaliyetlerini gerçekleştirmek için ödenen miktardır. Yurt dışı hareketlilik faaliyetlerini gerçekleştirmek için ödenen miktardır.  Seyahat giderleri (seyahat sigortası dahil)  Harcırah (konaklama ve yemek) Yard. Doç. Dr. Osman TİTREK Yard. Doç. Dr. Osman TİTREK