“Türkiye’de Üniversitelerde Uzaktan Eğitimin Mevcut Durumu Bağlamında Geleceğe Yönelik Politikalar Nasıl Oluşturulmalı?” PROF. DR. ALPER CİHAN İSTANBUL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
Advertisements

EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME HEDEFLİ EĞİTİM SİSTEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
REHBERLİK.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
BİR SOSYAL KURUM OLARAK
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
UZAKTAN EĞİTİM.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
Öğretmenlik Mesleği.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
EBAv2.
EĞİTİMİN İŞLEVLERİ Bireysel İşlevleri Toplumsal İşlevleri.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YAYGIN EĞİTİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ TURİZM MEVZUATI
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

“Türkiye’de Üniversitelerde Uzaktan Eğitimin Mevcut Durumu Bağlamında Geleceğe Yönelik Politikalar Nasıl Oluşturulmalı?” PROF. DR. ALPER CİHAN İSTANBUL ÜNIVERSITESI AÇıK VE UZAKTAN EĞITIM FAKÜLTESI DEKANı

Sunum Planı  Eğitim  Uzaktan Eğitim  Mevcut Durum  Uygulamalar  İhtiyaçlar  İnsan Kaynağı  Standartlar  Ücretlendirmeler

Eğitim  İnsanı kendi kabiliyet ve yetileri aracılığı ile kendisinden korumak  İnsanları toplu şekilde yaşam sürdürmeleri için uyumlaştırmak  Birbirlerinin ihtiyaçlarını karşılayabilen değişik meslekler sağlamak  Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisi pramidinde yükselen bireyleri çoğaltmak  EĞİTMEK VE ÖĞRETMEK  BİLGİ VE BECERİ AKTARMAK

 Sümerler ve Mısır’da eğitim  Devlet memuru yetiştirme eğitimi  Mısır’da mühendislik eğitimi  Çin’de eğitim  Manevi değerler, felsefe ve erdem eğitimi  Gelenekçi ve topluma uyum için eğitim  Hintlilerde eğitim  Kast sistemi (sınıf farklılaşması)  Dünyevi ve maddi istek ve ihtiyaçları sınırlayacak bir anlayış kazandırma  Yunan eğitimi  Beden eğitimi  Karakter ve kişilik kazandırma Geçmişte Eğitim

Eğitimin Amaçları  EĞİTİMİN SOSYO-KÜLTÜREL AMACI  Toplum kültürünün aktarılması,  Bireyi sosyalleştirme  Toplumsal değişimi ve uyumu sağlama  Yenilikçi birey yetiştirme  EĞİTİMİN SİYASAL AMACI  Yasalara bağlı, hukukun üstünlüğünü benimsemiş, demokratik davranış geliştirmiş bireyler yetiştirme  Bireylerin hak ve sorumluluklarını anlamasını sağlama  Toplumsal dayanışmayı sağlama  EĞİTİMİN EKONOMİK AMACI  Ekonomik yapının ihtiyaç duyduğu nitelikte birey yetiştirme  Üretken bireyler yetiştirme

 EĞİTİMİN AÇIK İŞLEVLERİ  Kültür biriktirme ve aktarma  Yenilikçi ve girişimci bireyler yetiştirme  Eğitimin Siyasal işlevi  Siyasal sistemi koruma (Sisteme sadakati sağlama)  Siyasetçi ve liderlerin seçimi ve eğitimi  Eğitimin Seçme işlevi  EĞİTİMİN GİZLİ İŞLEVLERİ  Eş seçme  Tanıdık sağlama  Statü kazandırma  İşsizliği önleme  Çocuk bakıcılığı

Yüksek Öğretim  Meslek edindirme ?  Bilgi artırma  Kültür sağlama  Sosyal ve mental kapasitesi yüksek bireyler yetiştirme  Diploma Programı == Öğrenme Hedefleri  Öğrenme Hedefleri == Mesleki veya Sosyal Yeterlilikler  Kazanılan Yeterliliklerin Ölçümü =?= Öğrenme Hedefleri

ÖĞRENME SÜRECİNİN DOĞASI Öğrenme, bireyin kendi algıları, düşünceleri ve duygularından süzerek edindiği bilgi ve deneyimlerden anlamı keşfetmesi ve yapılandırması sürecidir.

ÖĞRENME SÜRECİNİN AMACI Her öğrenci, elde ettiği verilerden bir anlam yaratmak, bunu gözden geçirmek ve sınavlarda anlaşılır halde sunmak üzere çaba gösterir.

örgün eğitim (isim) (Diploma programları) 1. isim Kişilerin hayata atılmadan, iş ve meslek kollarında çalışmaya başlamadan önce okul veya okul niteliği taşıyan yerlerde, genel ve özel bilgiler bakımından yetişmelerini sağlamak amacıyla belli kanunlara göre düzenlenen eğitim, formel eğitim (Diploma programları) 2. Düzenli, planlı, yöntemli biçimde verilen herhangi bir eğitim informel sıfat (i'nformel) Fransızca informel 1. sıfat Biçimsel olmayan (Sertifika programları, kurslar) 2. Resmî olmayan (Sertifika programları, kurslar)

Uzaktan Eğitim  Günümüzde internet teknolojilerinin hızla gelişimi ve kullanımlarının giderek artması  Bilgiye ulaşma, paylaşma ve yayma konusunda önemli destekleri olabilmektedir.  Öğrenme malzemelerimizin gelişmiş olması özellikle uzaktan öğrenme için çok önemlidir.

Öğrenme ve içerik geliştirme teknolojileri (Öğrenme İklimi Yaygınlaşması)  Daha az zaman  Daha düşük maliyet  Daha çok öğrenci  Daha çok eğitim fırsatı  Daha çok bilgi üretme ve yayma  Daha kolay ve hızlı iletişim  Daha çok öğrenme  Daha fazla memnuniyet  Daha çok değer yaratma ve kazanç

Uzaktan eğitim nedir? Uzaktan Eğitimin Tanımları Uzaklık (Distance) Yönüyle Yapılan Tanımlar Öğretmen Eksikliği Yönüyle Yapılmış Tanımlar Teknoloji Yönüyle Yapılan Tanımlar

İSUZEM İÇERİK ÖRNEKLERİ

Önce: Öğrenme Yönetim Sistemi

ÜRÜNLER  Düzenlenmiş ders notu, e-kitap

Booklet

ÜRÜNLER  Ders videosu

ÜRÜNLER  Kurgulu ders anlatımı  Kurgulanmış yerinde ders anlatımı

ÜRÜNLER  Yardımcı öğretim seti

ÜRÜNLER  3D Sanal Öğrenme Materyalleri

ÜRÜNLER  İnteraktif Bilgi Bankası

İstanbul Üniversitesi Programları

İçerik Tasarım Birimi Proje Yöneticisi İnteraktif Medya Tasarımcısı illustrator/grafiker /animasyoncu Flash action script programcısı Eğitim Teknoloğu Redaktör İçerik Destek Asistanı

ÜRÜNLER  Düzenlenmiş ders notu, e-kitap  Ders videosu  Belgesel  Kurgulu ders anlatımı  Kurgulanmış yerinde ders anlatımı  Yardımcı öğretim seti  Kişisel öğrenim seti  Etkileşimli tahtada ders anlatımı  Soru bankası

İhtiyaçlar  İnsan Kaynağı  Bu işleri kimler yapıyor ?  Öğretim üyeleri ?  Öğretim Görevlileri ?  Asistanlar ?  Memurlar ?  Taşeron İşçileri ?  Satın alma ?

İhtiyaçlar  Standartlar  Bu işlerin ne kadarı yapılmalı ?  Hangi programlarda kaç tür içerik kullanılıyor ?  Bu işler nasıl yapılmalı ?  Öğrencilere yapılan sunum ve içeriklerin kalitesi ?  Öğrencilere neler sunulmalı ?  Sunulan içeriklerle öğrenme hedeflerine ulaşım imkanı ?

İhtiyaçlar  Ücretlendirmeler  Bu işleri yapanların istihdamı nasıl olmalı ?  Özel yetenek ve beceri gerektiren işler mi ?  Bu işleri yapmanın ücreti ne olmalı ?  Standart kamu maaşı yeterlimi ?  Bu sistemde çalışan öğretim üyelerinin ücretlendirmesi ?  Telif, içerik, senaryo, tasarım, denetim, değerlendirme ücreti gerekli mi ?

Geleceğe Yönelik Politikalar ?  Öğrenme Hedeflerine Dayalı Eğitim  Öğrenci Merkezli Eğitim  Aktif Öğrenme  Buna Uygun Fiziki Altyapı ?  Örgün Yaygın Hayatboyu Öğrenmeyi Kapsayan Esnek Öğrenme  Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirtme Metotları  Kalite Güvencesi  Akreditasyon