ÖLÇME DEĞERLENDİRMEDE KÖKLÜ DEĞİŞİMLER VE BİLİMSEL DAYANAKLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Performans Değerlendirme
Advertisements

SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Çocuğunun Koçu olarak Aile
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Yrd. Doç. Dr. MURAT TUNCER Yrd. Doç. Dr. Mustafa DOĞAN
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
PISA (Programme for International Student Assessment)
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Proje, Performans Değerlendirme
UZAKTAN EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME. Ö ĞRENCI BAŞARıSıNı DEĞERLENDIRIRKEN YAPıLAN ÖLÇME ETKINLIKLERININ AMACı ; ÖĞRENCIYE PUAN VERME, BAŞARıLı OLDUĞU.
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Ölçme ve Değerlendirme
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
 Ölçme: Gözlem yapıp sonuçları sembollerle ifade etme.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Bilimsel düşünme becerileri
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Ayşegül GÜNDOĞMUŞ
7th International Congress of Research in Education
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bölüm 2 ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ PROGRAM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
KAVRAM HARİTALARI.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

ÖLÇME DEĞERLENDİRMEDE KÖKLÜ DEĞİŞİMLER VE BİLİMSEL DAYANAKLARI Prof. Dr. Salih ÇEPNİ

DERS PROGRAMI-ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLİŞKİSİ RESMİ DERS PROGRAMI PRATİKTE UYGULANAN DERS PROGRAMI ÖĞRENCİLER TARAFINDAN ÖĞRENİLEBİLEN VEYA BAŞARILAN PROGRAM

ÖĞRENME-ÖĞRETME İKİLEMİ İki arkadaş köpekleri ile ilgili sohbet ediyorlarmış. Birisi köpeğine kaykay yapmayı öğrettiğini söylemiş. Arkadaşı da kaykayını çıkarıp onun köpeğinin önüne koymuş ve köpeğin kaymasını beklemiş. Bakmış köpeğin kaydığı yok. Kayması için çabalamış ancak hiçbir netice elde edememiş. Köpeğin sahibi de ona dönüp: “Ben sana kaykay yapmayı öğrettim” dedim, “Öğrendi demedim” demiş. (Bulunuz, Tused, 2013).

Çoktan Seçmeli Testler Geleneksel Ölçme Araçları Sözlü Testler Çoktan Seçmeli Testler O B J E K T İ F S L R Doğru-Yanlış Testleri Tamamlamalı Testler Eşleştirmeli Testler Y A Z I Uzun Cevaplı Testler Kısa Cevaplı Testler Eğitimde Kullanılan Ölçme Araç ve Yöntemleri Çoklu Değerlendirme Araçları Proje Ödevleri Performans Ödevleri Öğrenci Ürün Dosyaları Anekdot Kayıtları Akran ve Öz Değerlendirme Görüşme (Mülakat) Dereceleme Ölçekleri P M N D Ğ Sözlü Sunum Sergileme Gözlemler

ÖLÇME DEĞERLENDİRMEDE YAPILAN KÖKLÜ DEĞİŞİMLERİN GEREKÇELERİ

GEREKÇE 1: KLASİK BİLİM (POZİTİF) VE MODERN (SUBJECTİVE) BİLİM ANLAYIŞININ BİLİME VE BİLİMSEL BİLGİYE FARKLI BAKIŞ AÇILARI

Temel kabullerdeki farklılıklar Klasik Bilim Anlayışı Niceliğe önem verir Doğru tekdir Yasa düzeyindeki bilgilere önem verir Herkes aynı bilgiyi aynı şekilde anlamalı Klasik fizik, kimya, biyoloji Modern Bilim Anlayışı Nitel + Niteliğe önem verir Yanlış-doğrunun yerini geçerli-geçersiz paradigmalar almıştır, Kuramlar, hipotezler, modeller de önemlidir, Herkes aynı bilgiyi aynı şekilde anlayamaz (Bilginin sosyal yapılanması), Kuantum, modern kimya….

Ölçme-Değer-Yansımaları KLAŞIK ÖLÇME ANLAYIŞI Doğru tekdir. Sorulan sorunun mutlaka tek bir cevap anahtarı olmalı. Çoktan seçmeli testler kullanılmalı Sınavlarda işlemsel becerilerin kullanımını irdelenmeli ÖNEMLİ OLAN YANLIŞ YAPMAMAKTIR MODERN ÖLÇME ANLAYIŞI Farklı düşüncelere önem verir Kavramsal öğrenmeyi önemser Alternatif yöntem ve tekniklerini kullanımını önerir Kullanılan kelimenin arkasındaki anlamı önemser SINAVLARDA YAPILAN YANLIŞLARI ÖNEMSER

Yeni Öğretim Programlarında Öğretme ve Öğrenme

YANLIŞ YAPMANIN ÖNEMİ Ders başı ortalama karşılaşılan yanlış sayısı İsviçre 6.1 Almanya 6.3 Amerika 7.8 İtalya 10.3 Türkiye YANLIŞ YAPILMAZ

GEREKÇE 2:SINAVLARDA SORULAN SORU KALİTESİ VE ANLAŞILMA DÜZEYLERİNDEKİ OLUMSUZLUKLAR Öğretmenlerin sınavlarda sordukları soruların GERÇEK HAYATTA BİR ANLAM TAŞIMAMALARI Bilişsel düzeyi ve Anlaşılabilirliği (okunabilirliği) oldukça düşük olması Yedi-sekiz

Ne Sormuştunuz?

Soru Böyle de Çözülür!

GELENEKSEL ÖLÇME1

Trakolin Montilasyonu Trakolin zintorun yeni bir biçimidir. Montile olması kastanda gerçekleşir. Gual trakolin büyük miktardaki keristanın fervona dönüşmesi sonucunda oluşur. Zintor legemiz kalmadığı zaman, trakolin gelecekte en çok ihtiyaç duyulacak lukize senauldur. Trakolin nedir?________________________________________ Trakolin nerede montile olur?____________________________ Gual trakolinin nasıl oluşur?_____________________________ Trakolin hakkında bilgi sahibi olunması niçin önemlidir?________________ (Bulunuz, 2013).(Türk Fen Eğitimi Dergisi (www.tused.org)

Bilimsel süreç becerileri, Kritik düşüme becerileri, OKULUN GÖREVİ MÜFREDAT BİLGİSİNİN YANINDA 21.YÜZYIL BECERİLERİNİDE KAZANDIRMAKTIR Bilimsel süreç becerileri, Kritik düşüme becerileri, Transfer etme bilgi ve becerileri, Üretme, tasarlama becerileri, Tutum ve değerler, Üst düzey, analiz, sentez ., düşünme becerileri Problem çözme becerileri, Okul bilgisi günlük hayat bilgisi ilişkilendirme becerileri, Bilişim iletişim becerileri, BÜTÜN BU BECERİLERİN NE DERECEDE GERÇEKLEŞTİĞİ KLASİK ÖLÇME DEĞERLENDİRME ARAÇLARI İLE ÖLÇÜLEMEZ!

Kazanım 1.2: Maddeleri, elektrik enerjisini iletme bakımından iletken ve yalıtkan maddeler olarak sınıflandırır (BSB-4). BECERİ

KAZANIMDA YER ALAN BECERİLER PROGRAMDAKİ ANLAMI MUTLAKA OKUNMALI Öncelikle BSB-4’ün Ne anlama geldiği irdelenir BSB-4:Nesneleri sınıflandırmada kullanılacak nitel ve nicel özellikleri belirler.

GEREKÇE 3:Yeni Öğretim Modellerinin Alternatif Ölçme İle Uyumu (PİSSA, TİMMS soruları) Yapılandırmacı öğrenme kuramının 5E modelinin otantik değerlendirme (Günlük Yaşamla iilşkilendirilen sorular) otantik değerlendirme 1.doc v günlük yaşam SBS.lnk

2013 PİSSA BAŞARIMIZ: 15 YAŞ VE ÜSTÜ GRUPLARIN ALDIĞI SINAV   TÜRK ÖĞRENCİLERİNİN %1 İN CEVAPLAYABİLDİĞİ 2012 PISA SORUSU Ali bisikletiyle evinden 4 kilometre uzaktaki nehir kenarına 9 dakikada gitti. Dönüşte 3 kilometrelik kestirme yolu kullandı, bu yolculuğu da 6 dakika sürdü. Ali’nin nehre gidip dönmekte ortalama hızı ne oldu? Birlikte Çözelim

TİMSS ÖRNEK SORU

15 YAŞ VE ÜSTÜ GRUPLARIN ALDIĞI SINAV   TÜRK ÖĞRENCİLERİNİN %1 İN CEVAPLAYABİLDİĞİ 2012 PISA SORUSU Ali bisikletiyle evinden 4 kilometre uzaktaki nehir kenarına 9 dakikada gitti. Dönüşte 3 kilometrelik kestirme yolu kullandı, bu yolculuğu da 6 dakika sürdü. Ali’nin nehre gidip dönmekte ortalama hızı ne oldu?

ALTERNATİF ÖLÇME-DEĞERLENDİRME

Alternatif ölçme değerlendirmenin temel özellikleri Ürüne verilen önem kadar beceri ve performans gelişimine önem veren, Alternatif ölçme değerlendirme yaklaşım ve araçlarının kullanıldığı, Her bir birey için “Ne idi?, “Ne oldu?” durumuna bakan, Zeka türüne göre değerlendirmeyi temel alan, Derecelendirilmiş ölçeklerin kullanıldığı, Öğrenci seçki dosyalarının ve geri dönütlerin önem kazandığı bir sistem

ÖÇME-DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE YAYGIN OLARAK KULLANILMAYA BAŞLANAN TEKNİKLER ANALİTİK RUBRİK HOLİSTİK RUBRİK YAPILANDIRLMIŞ GRİT DALLANMIŞ AĞAÇ ÖZ DEĞERLENDİRME, KAVRAM HARİTALARI, KAVRAM AĞLARI ANLAM ÇÖZÜMLME TABLOLARI, PROJE, POSTER KELİME İLİŞKİLENDİRME,

Yeni öğretim programında öğrenme ortamı ile geleneksel öğrenme ortamında ölçme değerlendirme

Geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları arasındaki ilişki

Öğretmenlerce Ölçme ve Değerlendirme Sonuçlarının Kullanılması 29

ALTERNATİF ÖLÇME-DEĞERLENDİRME rubrik cay.docx rubrik deney.ppt

SAAT PROBLEMİ SİZDEN İSTENEN: SAATİNİZİ İKİ DOĞRU İLE ÖYLE ÜÇ PARÇAYA AYIRINIZ Kİ, HER BİR PARÇADA KALAN SAYILARIN TOLAMI EŞİT OLSUN.

Değerlendirme Kavram Haritasını Tamamlayalım Elektrik Enerjisi …………………… iletir iletmez Sıvılar ……………… ………… Katılar örnek olabilir Altın ………. ……… Saf su amacıyla kullanılır Günlük yaşamda kullanımına bir örnektir olabilir