AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI 08.05.2012 - Konya.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
HAKKIMIZDA: 2004 yılında Tıp Doktorları tarafından kurulan abc İlkyardım Eğitim Merkezi; Türkiye'nin Sağlık Bakanlığı onaylı ilk özel İlkyardım Eğitim.
Kalite Kavramı.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
MODÜL 4 Organizasyon.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SAÜ' de KYS Çalışmaları
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TEDARİKÇİ DENETİMLERİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
TÜRK ODA GELİŞTİRME PROJESİ (TOGP)-2 PROJE SONUNDA UZUN DÖNEM ETKİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 07/02/2008 – TOBB - ANKARA.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Standardizasyon.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KÜTAHYA TİCARET BORSASI Yönetim Sistemini Gözden Geçirme Sunumu 30 Mart 2018.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya

BU EĞİTİMDE HEDEFLENENLER Kalite kavramları ve kalitenin gelişiminin açıklanması, Kalite kavramları ve kalitenin gelişiminin açıklanması, Kalite Yönetim Sistemi kurulmasına yönelik çalışmaların yapılması, Kalite Yönetim Sistemi kurulmasına yönelik çalışmaların yapılması, Proses yaklaşımı ve Yönetimde sistem yaklaşımı prensiplerinin Standard kapsamında anlaşılabilmesidir. Proses yaklaşımı ve Yönetimde sistem yaklaşımı prensiplerinin Standard kapsamında anlaşılabilmesidir. Kalite Yönetim Sisteminin etkinliğinin iyileştirilmesi için bilgi sağlanması, Kalite Yönetim Sisteminin etkinliğinin iyileştirilmesi için bilgi sağlanması, Kalite Prensiplerinin anlaşılmasının sağlanması, Kalite Prensiplerinin anlaşılmasının sağlanması,

KALİTE YAPISAL ÖZELLİKLER TAKIMININ ŞARTLARI YERİNE GETİRME DERECESİ. YAPISAL ÖZELLİKLER TAKIMININ ŞARTLARI YERİNE GETİRME DERECESİ. (TS-EN ISO 9000:2000) KULLANIMA UYGUNLUKTUR. (JURAN) KULLANIMA UYGUNLUKTUR. (JURAN) ŞARTLARA UYGUNLUKTUR. (CROSBY) ŞARTLARA UYGUNLUKTUR. (CROSBY) İHTİYAÇLARIN KARŞILANABİLME ORANIDIR. İHTİYAÇLARIN KARŞILANABİLME ORANIDIR. “ODALAR VE BORSALAR İÇİN İSE : “ODALAR VE BORSALAR İÇİN İSE : KAMU ŞARTLARINDA ÖZEL SEKTÖR STANDARTINDA ÜYE MEMNUNİYETİDİR KAMU ŞARTLARINDA ÖZEL SEKTÖR STANDARTINDA ÜYE MEMNUNİYETİDİR

KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ 1. Müşteri (ÜYE ) odaklılık 2. Çalışanların katılımı 3. Proses yaklaşımı 4. Sürekli iyileştirme 5. Verilere dayalı karar verme yaklaşımı

BSO UYGULAMALARI KALİTE YOLCULUĞUMUZ KALİTE YOLCULUĞUMUZ Temel Eğitimler Temel Eğitimler Kalite sorumlusunun belirlenmesi Kalite sorumlusunun belirlenmesi Yönetim temsilcisinin belirlenmesi Yönetim temsilcisinin belirlenmesi Oda yönetimi ile yapılan çalışmalar Oda yönetimi ile yapılan çalışmalar Kalite el kitabının hazırlanması Kalite el kitabının hazırlanması

BSO UYGULAMALARI Organizasyon şemasının gözden geçirilmesi Organizasyon şemasının gözden geçirilmesi Personelin yetkinliklerinin belirlenmesi Personelin yetkinliklerinin belirlenmesi İş planlarının hazırlanması İş planlarının hazırlanması SWOT analizi – Durum değerlendirmesi SWOT analizi – Durum değerlendirmesi

BSO UYGULAMALARI Vizyon Odamıza gelen üyelerimize en iyi hizmeti sunmak, hizmeti verdikten sonra üyenin memnun kalmasını sağlamak her zaman gelişimin ve değişimin öncüsü çağdaş bir oda olmaktır. Misyon Üyelerinin ve Türk Sanayisinin 5174 sayılı kanun öncülüğünde, kurumsal bir yapı içerisinde mevcut veya gelecekteki ihtiyaçların hizmet ilkelerinden ödün vermeden kurumsal bir yapı içerisinde mevcut veya gelecekteki ihtiyaçlarını hizmet ilkelerinden ödün vermeden bilgilendirme, eğitim ve danışmanlık hizmetleri aracılığıyla karşılayıp İlimizde ve buna bağlı olarak ülkemiz ekonomisin ve sanayimizin ulusal rekabet gücünün artmasına ve ülke kalkınmasına katkıda bulunmaktır. Kalite ve Hizmet Politikamız; Balıkesir Sanayi Odası, kanun ve ilgili mevzuat ile kendisine verilmiş olan görev ve sorumluluklar çerçevesinde üye taleplerini ve beklentilerini eksiksiz, doğru ve zamanında; tarafsızlık ve güvenilirlik ilkelerine bağlı kalarak karşılamayı amaçlar. Balıkesir Sanayi Odası, kanun ve ilgili mevzuat ile kendisine verilmiş olan görev ve sorumluluklar çerçevesinde üye taleplerini ve beklentilerini eksiksiz, doğru ve zamanında; tarafsızlık ve güvenilirlik ilkelerine bağlı kalarak karşılamayı amaçlar. Öncelikle topluma ve üyelerimize yönelik verdiğimiz hizmetlerde, ekonomik ve sosyal ilişkilerden doğacak muhtemel problemleri düzeltmek, üyelerimizin menfaatlerini gözetmek, sınaî-ticari potansiyelini arttırmak amacıyla daha etkin ve hızlı çalışmaktır. Öncelikle topluma ve üyelerimize yönelik verdiğimiz hizmetlerde, ekonomik ve sosyal ilişkilerden doğacak muhtemel problemleri düzeltmek, üyelerimizin menfaatlerini gözetmek, sınaî-ticari potansiyelini arttırmak amacıyla daha etkin ve hızlı çalışmaktır. Üyelerinin memnuniyetini ön planda tutan Balıkesir Sanayi Odamız, üyelerinden gelen yeni istek ve dilekleri de dikkate alarak, günün ekonomik, sosyal koşullarına uygun ekipmanı bulundurarak sistemi ön plana çıkarmak, personelinin toplam kalite bilincini geliştirerek, aksaklıkları düzeltmek ve doğan taleplerle ilgili üyelerimize ve personelimize yönelik eğitimler düzenleyerek, sürekli gelişimini sağlamaktır.

BSO UYGULAMALARI SÜREÇLER -PROSESLER (Girdileri çıktılara dönüştüren birbirleriyle ilgili veya etkileşimli faaliyetler takımı.) KAYIT KAYIT HAZIRLIK HAZIRLIK ONAY ONAY EĞİTİM EĞİTİM

BSO UYGULAMALARI Süreçler için ; Süreçler için ; Performans kriterlerinin belirlenmesi, Performans kriterlerinin belirlenmesi, Hedeflerin belirlenmesi Hedeflerin belirlenmesi Yönetim gözden geçirmesi Yönetim gözden geçirmesi

BSO UYGULAMALARI MÜŞTERİ (ÜYE) MEMNUNİYETİ; Üyelere yapılan anketler Üyelere yapılan anketler Üye memnuniyeti ve Üye ihtiyaçlarının belirlenmesi yönelik Anketlerin değerlendirmesi Anketlerin değerlendirmesi Yönetim gözden geçirmenin girdisi Yönetim gözden geçirmenin girdisi

BSO UYGULAMALARI İÇ VE DIŞ DENETİM TSE tarafından her yıl düzenli yapılan denetimler TSE tarafından her yıl düzenli yapılan denetimler Odamız personeli tarafından yapılan iç tetkikler Odamız personeli tarafından yapılan iç tetkikler

BSO UYGULAMALARI SÜREKLİ İYLEŞTİRME SÜREKLİ İYLEŞTİRME Bso Önleyici Faaliyet Bso Önleyici Faaliyet Bso Düzeltici Faaliyet Bso Düzeltici Faaliyet Ortaya çıkan hataların ortadan kaldırılması,düzeltilmesi uygunsuzluklara sebep olacak durumların tespit edilmesi

BSO UYGULAMALARI Hedefler iyileştirme faaliyetleri diğer oda borsa kıyaslamaları Hedefler iyileştirme faaliyetleri diğer oda borsa kıyaslamaları Kocaeli Sanayi Odası ve Konya Sanayi Odasının uygulamaları Kocaeli Sanayi Odası ve Konya Sanayi Odasının uygulamaları

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE 1.8. KALİTE 1. Hedefler ve Süreçlerin tanımı 2. Üst yönetimin katkısı (Yönetim kurulu ve personelin katılımı) 3. Değerlendirmeler (İç ve Dış denetim) 4. Hedefler iyileştirme faaliyetleri diğer oda borsa kıyaslamaları

DENETİÇİNİN TAVSİYELERİ İŞ PLANLARINIZIN VE STRATEJİK PLANLARININ BÜTÜNLÜĞÜ İŞ PLANLARINIZIN VE STRATEJİK PLANLARININ BÜTÜNLÜĞÜ AKREDİTASYON STANDARTINDA İSTENİLENLERİNİN,KALİTE SİTEMİNDEKİ UYGUN YERLERE YERLEŞTİRİLMESİ AKREDİTASYON STANDARTINDA İSTENİLENLERİNİN,KALİTE SİTEMİNDEKİ UYGUN YERLERE YERLEŞTİRİLMESİ

SONUÇ Kaliteli ve daha verimli hizmet ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (makina, teçhizat, insan, prosedür, sorumluluk ve yetkiler, iyileştirme faaliyetleri, hedefler v.b.) ile mümkün olabilir. Kaliteli ve daha verimli hizmet ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (makina, teçhizat, insan, prosedür, sorumluluk ve yetkiler, iyileştirme faaliyetleri, hedefler v.b.) ile mümkün olabilir. ÖNLEM AL PLANLA UYGULA KONTROL ET PUKÖ

TEŞEKKÜR EDERİM M. Engin Akyüz Balıkesir Sanayi Odası