T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Advertisements

BOLOGNA SÜRECİ SON GELİŞMELER
Bologna Süreci - KALİTE GÜVENCESİ -
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
BOLOGNA SÜRECİ ULUSAL TOPLANTISI
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 3. SINIF ORYANTASYONU
ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2. SINIF ORYANTASYONU
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu “YÜKSEKÖĞRETİMDE ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ ÇALIŞMALARI” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ EĞİTİM VE MİMARLIK FAKÜLTELERİ.
14 Mayıs 2010 GENEL TANITIM, B. T. AKŞİT T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLONYA SÜRECİNE GEÇİŞ ÇALIŞMALARI GENEL TANITIM Belma T. AKŞİT 28 Nisan 2010.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ İÇİN MODEL ARAYIŞI Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
T.C. MALTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİMDE KALİTE ÇALIŞMALARI FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Yasemin KİLİT ve Belma T. AKŞİT 30 Haziran 2010.
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Bologna Uzmanları Ulusal Takımı
YETERLİLİKLER KONUSUNDA BİLGİ NOTU
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
PROGRAM ÇIKTILARI HAZIRLAMA
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi
BOLOGNA SÜRECİ NEDİR? Bologna Süreci, Avrupa Yükseköğretim Alanı yaratmayı hedefleyen bir reform sürecidir. Pek çok uluslararası kuruluşun işbirliği.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Kırıkkale Üniversitesi Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi.
YETERLİLİKLERE VE ÖĞRENME ÇIKTILARINA PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
DIŞ İLİŞKİLER BİRİMİ 15 Şubat 2012 Kafkas Üniversitesi, KARS 1.
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
BOLOGNA SÜRECİ UYGULAMALAR
DIŞ İLİŞKİLER BİRİMİ 05 Haziran 2012 TIP FAKÜLTESİ.
11 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı Ondokuz Mayıs.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu 10. YILINDA BOLOGNA SÜRECİ VE TÜRKİYE Bologna Uzmanları Ulusal Takımı 4. Dönem Projesi Kapanış Toplantısı 16 Haziran 2009,
Yükseköğretimde Kalite
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ Bişkek, 14 Nisan 2014
EGİTİMDE YENİDEN YAPILANMA: ENSTİTÜLER Ismet SAHIN.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Türkiye’de Bologna Süreci Uygulamaları Projesi Dönemi Ömer AÇIKGÖZ Gönül AKÇAMETE Miraç AKÇAY Burak ARIKAN Süheyda.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
Bilimsel Makale Yazmak ve Yayınlamak Fahri YAVUZ Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Erzurum
T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ VE TÜRKİYE UYGULAMASI KIRGIZİSTAN NİSAN 2011.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Yeterlilikler ve Kalite Güvencesi Çalışmaları - 26 Kasım 2010, İnönü.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU Tıp Fakültesi Dekanları ile PaylaşımToplantısı, 27.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU Fen - Edebiyat Fakültesi Dekanları ile PaylaşımToplantısı,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) ARA RAPORU PAYLAŞIM TOPLANTISI Hacettepe Üniversitesi, 30 Ocak.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu KALİTE GÜVENCESİ VE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ BOYUTLARIYLA TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİ BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ:
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
AKTS Hesaplaması.
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ Bitirme Projesi Bilgilendirme Toplantısı Güncelleme 3: 04 Şubat 2010 (O.Bilgiç)

BİTİRME ÇALIŞMASI BİTİRME ÇALIŞMASI NEDİR? KAÇ SAATLİK İŞ? SÜREKLİLİK BELGELER SEYİR DEFTERİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMANIN DİLİ

Bitirme çalışması nedir? Bitirme çalışması, bir lisans öğrencisinin, öğretim yılları boyunca aldığı derslerden edindiği bilgi ve birikimi kullanarak bir PROJE ortaya çıkarması süreci olarak ifade edilebilir. Projenin üç ayağı

Kaç saatlik iş? 6 ECTS 14hafta*(6+6) saat/hafta = 168 saat (en az) Bu süre Bitirme projesi kapsamında yapılan bütün faaliyetleri içermektedir Teorik çalışma Simulasyan Devre gerçekleme Ara Raporlar Tez Yazma Sözlü sınava hazırlanma+sunum hazırlanması

Süreklilik Bitirme çalışması, bir yarıyıl boyunca sürekli çalışma gerektirir, Zaman zaman ara verilerek, sürdürülebilen bir çalışma değildir, Çalışan bir devre, yazılım ya da simülasyon bitirme çalışmasının yalnızca bir parçasıdır, Değerlendirmedeki ağırlığı da %25 dir. Çalışma, İlk Rapor, Ara Raporu, Tez Taslağı, Proje Raporunun yazımı ve Sözlü sınav aşamalarından oluşur.

PLAN (GANNT CHART)

Aşamalar İlk Rapor ( 5. hafta ) Ara Rapor ( 9. hafta ) Nelerin yapılacağının planlaması, ön çalışma Ara Rapor ( 9. hafta ) Çalışmadaki gelişmelerin değerlendirilmesi, yapılacakların güncellenmesi Proje Raporunun taslağı ( 13. hafta ) Tez yazılması ve taslak olarak değerlendirilmesi Proje Raporunun teslim ( Dönemin son günü: 14 Mayıs) Sözlü sınav ( 7-8 Haziran ) Sunu hazırlanması

Belgeler Bitirme çalışması ile ilgili bütün belgeler, bölüm WEB sayfası Lisans/Projeler altında bulunabilir, Önce ‘Beni oku’ belgesinin okunması yararlıdır, Kimin, ne zaman, ne yapıp, kime vereceğini belirten ‘Bitirma Çalışması Süreci’nde öğrencilerin yapacakları kavuniçi renkle diğerlerinden ayırt edilmiştir. Belgeleri gerek duyulduğunda mutlaka okumakta yarar var Anket sonuçları ile gözlenenler uyuşmuyor: örneğin Raporunu kılavuza uygun yazdığını söyleyenler %83, klavuza uygun tez yazan %10 dan az.

Seyir defteri Danışman ile öğrenci arasındaki yapılan haftalık çalışmalara ilişkin iletişim aracı Sözlü kültür/Yazılı kültür Profesyonellik Anket sonucu seyir defterini yararlı bulanlar %67 Sonuç Raporun yazımında kolaylık

Değerlendirme sürekli çalışmanın değerlendirilmesi %30 İlk Rapor, Ara Rapor, Tez taslağı Zamanında iş yapabilme Değerlendirme yalnızca danışman tarafından yapılır Yapılan çalışmanın değerlendirilmesi %25 Hesaplama, Simülasyon, Fiziksel gerçekleme Tez’in biçimsel değerlendirilmesi %30 Değerlendirme danışman+jüri üyeleri tarafından yapılır, Sözlü sınavın değerlendirilmesi %15 Değerlendirme danışman+jüri üyeleri tarafından yapılır

Çalışmanın dili Bitirme çalışmasının dili Türkçe’dir. Tüm raporlar ve sunum Türkçe olmalıdır. Dil birliğine dikkat edilmeli. Türkçe karşılığı oturmuş kelimelerin yerine yabancı kelimeler kullanılmamalı. Aynı nesne için bir yerde başka diğer yerde başka kelime kullanılmamalı. Örnek: Display <-> Gösterge (Word de “Find” kullanılabilir) Rapor kendi cümlelerinizden oluşmalı.

BİLİMSEL ÇALINTI (PLAGİARİSM) Raporlarınızda farklı kaynaklardan kullandığınız tüm bilgilere doğru şekilde atıfta bulunmalısınız. Bu noktada raporunuz elektronik olarak kontrol edilebilecektir.

ULUSLARARASI/ULUSAL YETERLİLİKLER Lisans öğretiminin yeterliklerinin önemi (Qualification, Learning outcomes) Bologna süreci Bitirme çalışması yeterliliklerin tamamının kazandırılmasına katkıda bulunan yegane ders!

6 TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYUYÇ) LİSANS DÜZEYİ BİLGİ Kuramsal Uygulamalı BECERİLER Kavramsal/Bilişsel Uygulamalı KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği Alana Özgü ve Mesleki Yetkinlik İletişim ve Sosyal Yetkinlik 6 LİSANS _____ EQF-LLL: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç –gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, - Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek, - Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek, -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirmek. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, - Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek, -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek, - Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Potföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi), - Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyi: İleri Düzey). Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak, - Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilincini kazanmış, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

SÖZLÜ SINAVLARDAN SONRA KUTLAMA 27/01/2010

27/01/2010

Başarılar Dileğiyle

SORULAR ?