MEHMET NURULLAH KURUTKAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

AKILCI İLAÇ KULLANIMI sssssssss.
HASTA VE ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
EVDE BAKIM HİZMETİ SUNAN SAĞLIK KURULUŞU DENETLEME FORMU
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
ÖZEL HASTANELERİN SINIFLANDIRILMASI TASLAK ÇALIŞMANIN AMACI
YOĞUN BAKIM HİZMETLERİ
İl Performans ve Kalİte Koordİnatörlüğü
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
İNDİKATÖR YÖNETİMİ ORDU İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
LABORATUVAR HİZMETLERİ KALİTE STANDARTLARININ OLUŞTURULMASI
663 Sayılı KHK 663 sayılı “Sağlık Bakanlığı ve Bağlı kuruluşların Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname”11/10/2011.
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
HASTA BİLGİ GÜVENLİĞİ NURAY TALİ.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
CBÜ HAFSA SULTAN HASTANESİ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ
Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü 27 Mayıs 2013
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
ÇİD MİKROORGANİZMALAR
26/27/28 MART 2014 “KALİTE ÖĞRETİSİ”EĞİTİMLERİ
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
LABORATUAR GÜVENLİĞİ Fazilet TAVUKÇUOĞLU
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
Ecz.HİLAL ÖZNUR Uygulama Adı:AKILCI ANTİBİYOTİK KONTROLÜ
DR.NAFİZ KÖREZ SİNCAN DEVLET HASTANESİ
Dr.Leman KARAAĞAÇ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
SHKS DE HASTA GÜVENLİĞİ UYGULAMALARI
ŞANLIURFA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
23. Klinik bilgi sistemleri
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
İLAÇ GÜVENLİĞİ Elvan KILIÇ FATSA DEVLET HASTANESİ.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
E.Ü.T.F. ÇALIŞAN SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
Özel Sağlık Sektörünün Sorunları
Hastaneler ve Bina Yönetimi
Özel Körfez Marmara Hastanesi
OLAY BİLDİRİM ALGORİTMASI
ÇOCUK YOĞUN BAKIMIN YAPILANDIRILMASI
Ameliyathanede Çalışma Koşulları Ameliyathanede çalıştığımız koşulları birkaç başlık altında inceleyebiliriz.
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi
Öz Değerlendirme (İç Tetkik) ve Bina Turu Eğitimi
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAŞHEMŞİRE Ayla KARAPINAR
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ DEĞERLENDİRMESİ
ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
HASTA GÜVENLİĞİ KOMİTESİ
2016 SAĞLIKTA KALİTE DEĞERLENDİRMELERİ ZUHAL ÖKMEN.
İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları
2018 YILI DRAGOS HASTANESİ FAALİYET SUNUMU
Sunum transkripti:

MEHMET NURULLAH KURUTKAN HKS UYGULAMALARI MEHMET NURULLAH KURUTKAN

Kolaylaştırıcı Pratikler Standardın Ruhu Boyutlandırma ve temel kaynak Süreç yönetimi kurgusu Yazım tekniği Tekrarlar Denetçinin bakışı Mirasa sahip çıkmak Bilgi sistemlerine yatırım ve takip

Kolaylaştırıcı Pratikler Farklı ve yeni uygulamalar için temel kaynaklar Denetime hazırlık süreci 2 farklı denetime tabi olma ihtimali Dokümantasyonun uyumlulaştırılması HKS ve eklerinin kitap haline getirilmesi Muğlak ve anlaşılmayan maddeler için geri bildirim İtiraz süreci Denetleyenin iktidar alanını genişleten düzenlemeler

Altın Stratejiler 1 Süreç liderleri yedekleri ile beraber belirlenmeli Standardın sekreteryası kurulmalı. Standardın zaman takvimi çıkartılmalı Eğitim gerektiren maddeler belirlenmeli ve sorumlusu atanmalı Komite, kurul veya heyet gerektiren maddelerin iş takvimleri geliştirilmeli İlk öz değerlendirme puanı hastane çalışanları ile paylaşılmalı Hekim katkısının önemi

Altın Stratejiler 2 Bechmarking yapılmalı, A grubu hastanelerinin tecrübesinden istifade edilmeli, Performans sitesi periyodik olarak takip edilmeli Dokümantasyon gerektiren maddelerin düzenlenme usulü

Altın Stratejiler 3 Standart üçe ayrılmalı Para gerektiren maddeler Takip gerektiren maddeler Yeni dokümantasyon gerektiren maddeler Kırılımlar açısından indikatörler Örnek dokümanlar ve uygulama rehberi dokümantasyonda baz alınmalı

Altın Stratejiler 4 Bölüm başlıklarına göre klasörler oluşturulmalı ve dokümantasyonlar föylere yerleştirilmelidir. Hizmet kalitesini etkileyecek kongre ve sempozyumlara katılım Yönetişimi yaygınlaştırmak ve mükafat sisteminin kurgulanması Temel bilgi kaynaklarına erişim

Altın Stratejiler 5 Periyodik gözden geçirme toplantıları, Üst yönetimin liderliği (Bilgi ve süreç liderliği) Üç T kuralını işletmek Takip Anlaşılmayan ve muğlak ifadeler için geri bildirim (Sağlık Bakanlığına yazılı ve sözlü başvuru)

Temel kaynak Asıl metin stillerini düzenlemek için tıklatın İkinci düzey Üçüncü düzey Dördüncü düzey Beşinci düzey

ESKİ KİTAPLAR Asıl metin stillerini düzenlemek için tıklatın İkinci düzey Üçüncü düzey Dördüncü düzey Beşinci düzey İPTAL İPTAL

KODLAMA Hasta güvenliği ile ilgili bir standartta, standart ve değerlendirme ölçütü “H” harfi ile tanımlanır. Çalışan güvenliği ile ilgili standartta, standart ve değerlendirme ölçütü “Ç” harfi ile tanımlanır. Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili standartta, standart ve değerlendirme ölçütü “G” harfi ile tanımlanır.

PUANLAMA Asıl metin stillerini düzenlemek için tıklatın İkinci düzey Üçüncü düzey Dördüncü düzey Beşinci düzey

PUANLAMA Değerlendirmede standart ve standardın değerlendirme ölçütleri EVET, HAYIR ve DEĞERLENDİRME DIŞI olarak tanımlanır. Değerlendirme sonucu puanlama yapılırken; EVET: Standardın tüm değerlendirme ölçütleri ile birlikte karşılanması durumunu ifade eder ve tam puan verilir. HAYIR: Standardın kendisinin veya en az bir değerlendirme ölçütünün karşılanmadığı durumu ifade eder ve 0 (sıfır) puan verilir. DEĞERLENDİRME DIŞI: Hastanede değerlendirilmeyecek standartları ifade eder ve puanlandırma yapılmaz.

TANIMLAMALAR 20 KAVRAM Bölüm Hastane Bilgi Rehberi Genel Uyum Eğitimi Bölüm Uyum Eğitimi Öz Değerlendirme Acil Müdahale Seti Ameliyathane Alanları Riskli girişimsel işlem Kontrol Listesi Sorumlusu Kişisel Koruyucu Ekipman Radyasyon Yayan Cihazların Bulunduğu Alanlar Radyasyon Uyarı Levhaları Kurşun Koruyucular Kritik Stok Seviyesi Alt Uyarı Seviyesi Üst Uyarı seviyesi Kişisel Bakım Alanları Hasta Başı Test Cihazları (HBTC) Sözel İstem Hekim Seçme Hakkı

BİLGİLENDİRME TABLOSU Asıl metin stillerini düzenlemek için tıklatın İkinci düzey Üçüncü düzey Dördüncü düzey Beşinci düzey DÖRT YAPRAKLI YONCA

TANIMLAYICI FİGÜRLER

Projeksiyon “Sağlıkta Dönüşüm Programının Bileşenleri” Planlayıcı ve Denetleyici Bir Sağlık Bakanlığı, Herkesi Tek Çatı Altında Toplayan Genel Sağlık Sigortası, Yaygın, Erişimi Kolay ve Güler Yüzlü Sağlık Hizmet Sistemi; Bilgi ve Beceri ile Donanmış, Yüksek Motivasyonla Çalışan Sağlık İnsan Gücü, Sistemi Destekleyecek Eğitim ve Bilim Kurumları, Nitelikli ve Etkili Sağlık Hizmetleri İçin Kalite ve Akreditasyon, Akılcı İlaç ve Malzeme Yönetiminde Kurumsal Yapılanma; Karar Surecinde Etkili Bilgiye Erişim: Sağlık Bilgi Sistemi. 22.07.11 19

ZORUNLU PROSEDÜRLER D Ü Z E L T İ C İ F A A L İ Y E T Ö N L E Y İ C İ F A A L İ Y E T U Y G U N S U Z L U Ğ U N K O N T R O L Ü D O K Ü M A N L A R I N K O N T R O L Ü K A Y I T L A R I N K O N T R O L Ü İ Ç T E T K İ K

Temel Kaynaklar AHRQ:The Agency for Healthcare Research and Quality CDC: Centers for Disease Control and Prevention OSHA: Occupational Safety and Health Administration) ISPM: Institute For Safe medication Practises JCI:Joint Commission International JC: Joint Commission WHO: World Health Organization IHI: Institute for Healthcare Improvement 22.07.11 21

Eczane Mekan ile ilgili düzenlemeler (İklimlendirme ve sıcaklık nem kontrolleri) Yazılı düzenleme ( 9 Bileşen) Yüksek riskli ilaçların yönetimi Eczaneden çıkışı yapılan ilaçlara yönelik düzenleme İade edilen ilaçlara yönelik düzenlemeler Buzdolabı sıcaklık takipleri İlaçların karışmasını engelleyecek düzenlemeler Yeşil ve kırmızı reçeteye tabi ilaçlar KKE Temizlik KTA (Kişisel Temizlik alanları) ilaç ve malzemelerin HBYS den takibi Depoda malzemelerin yerleşimi Depo koşulları ve riskin yönetimi Sıcaklık ve nem takibi Atıkların kaynağında ayrıştırılması ECZANE Ekip

Özellikli Tedavi Birimleri 2 Ulaşım Hizmeti Fiziki düzenlemeler Teknik bakımları Saf suyun kontrolü Tedavinin Kontrolü Enfeksiyonun kontrolü ve önlenmesi İlaç Hazırlama işlemi İlaç ve Malzemelerin sıcaklık takibi HBTC İlaç Güvenliği süreci ( Güvenli uygulama, karışmayı engelleme, yeşil ve kırmızı reçete Advers etki Bildirimi Transfüzyon Sürecinin Güvenliği Güvenli hasta transferi yatan hasta eğitimleri 45, 52, 53, 55 Kuralı ( KKE, TCY, Hastane temizliği ve KTA) Mahremiyet Hasta yatakları el hijyeni AKA ( Atıkların Kaynağında Ayrıştırılması) Diyaliz Görüntülem e Ekip Kimliklendirme, cross match uygulaması, ısı takibi, İşleyiş talimatı Donor seçim kriterleri, Eğitim, Transfüzyon kontrol komitesi Transfüzyon

Özellikli Tedavi Birimleri 3 Fiziki düzenlemeler Hasta güvenliği (kayıt, anestezik ilaçların güvenliği, tedavi sırasında ilaçların hazırlanması ve malzemelerin hastaya özel olmalı) Dezenfeksiyon ve sterilizasyon Amalgam Atıklarının Yönetimi Sıcaklık Takipleri İletişime açık alanlar İlaçların Karışmasını engelleyen düzenlemeler KKE Tıbbi Cihazların yönetimi (TCY) Temizlik KTA Mahremiyet El hijyeni Atıkların Kaynağında Ayrıştırılması Ağız ve Diş Ekip

HİZMET VERME SÜRELERİ Asıl metin stillerini düzenlemek için tıklatın İkinci düzey Üçüncü düzey Dördüncü düzey Beşinci düzey

İndikatör Çıkış noktası Kesici delici alet yaralanmaları   Çalışan Güvenliği Kan ve vücut sıvılarının sıçramasına maruziyet oranı Yoğun bakım mortalite oranları Klinik Etkililik, Hasta Güvenliği Yoğun bakım ünitesinde bası ülseri oranları Yoğun bakım ünitesinde hastane enfeksiyon hızları Hasta Güvenliği, Cerrahi alan enfeksiyon hızları Klinik Etkililik Hasta Güvenliği, Düşen hasta oranı Klinik Etkililik Hasta Güvenliği Sezaryen oranı Hasta Güvenliği, Hasta Odaklılık Ameliyat masası kullanım oranı Verimlilik, Etkinlik Yoğun bakım hasta yatış süreleri ve tekrar yatış oranları Verimlilik, Klinik Etkililik Acil servise 24 saat içerisinde aynı şikayetle tekrar başvuran hasta sayısı ve oranı Bir başka sağlık merkezine sevk edilen hasta sayısı, oranı ve teşhis dağılım Müşahede odasında yatan hastaların kalış süreleri Verimlilik, Hasta Odaklılık Acil servise çağrılan konsültan/icapçı hekimin çağrılış ve varış saati izlenmelidir. Sitolojik ve patolojik tanı arasındaki uyum değerlendirilmeli ve uyum oranları izlenmelidir. Hemşirelerin bölüm değiştirme oranı izlenmelidir. Sorumlu Yönetişim Eksiksiz doldurulan hasta dosyası oranı Verimlilik Hekim başına düşen poliklinik odası oranı Etkinlik, Verimlilik Cerrahi profilakside antibiyotiklerin doğru kullanım oranları

İndikatör kartı Asıl metin stillerini düzenlemek için tıklatın İkinci düzey Üçüncü düzey Dördüncü düzey Beşinci düzey

Tablolar Asıl metin stillerini düzenlemek için tıklatın İkinci düzey Üçüncü düzey Dördüncü düzey Beşinci düzey