Alanyazın bağlamında tartışmanın yapılması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAŞLIK (ARIAL, 42 PUNTO, KOYU)
Advertisements

PARAGRAF.
=>PARAGRAFTA ANLAM<=
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
ARAŞTIRMA KONUSUNU BELİRLEME
İçerik Analizi.
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
Araştırma Önerisi Araştırma Raporu
GRUPLA TARTIŞMA TEKNİKLERİ ELİF ŞİRİNGÜL EPO TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÇAĞDAŞ ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Yard. Doç. Dr. GÜZİDE ÖNER.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Yrd.Doç.Dr. Ali Murat SÜNBÜL Selçuk Üniversitesi, Egt.Fak.
TEKNİK RAPOR YAZIMI Önemli Noktalar Kurtuluş Küllü
AYŞENUR BAŞTÜRK Türkçe Öğretmenliği
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
TARTIŞMA TÜRLERİ Münazara
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Anket Hazırlama.
TARTIŞMA TÜRLERİ: AÇIK OTURUM
Panel Ve Tartışma.
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
PANEL.
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ MUSTAFA DEMİR
AKADEMİK ÇALIŞMALARDA YAZIM TEKNİKLERİ
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
UZEM TANITIM.
BÖLÜM 5 LİTERATÜR TARAMASI NASIL YAPILIR?BİR MAKALENİN BÖLÜMLERİELEŞTİREL OKUYUCU İÇİN KONTROL LİSTESİARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI Beşinci Bölüm Konuları.
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİMİN BİLİMSEL TEMELLERİ
Çalışmanın adı Yazarlar (sunum yapan kişi belirtilmeli) Kurum.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Hipotez, Amaç, Önem, Sayıltı, Sınırlılıklar İsmail GÜLEÇ.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
TARTIŞMA NASIL YAZILIR
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
VERİLERİN TOPLANMASI Doç. Dr. Ender DURUALP.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Araştırma Problemini Belirleme
V. FEN BİLİMLERİ ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
IV. FEN BİLİMLERİ ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
BİLDİRİ BAŞLIĞI AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Turizm Fakültesi
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Araştırma Sürecinin Aşamaları
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Görev 2 7 Aralık a kadar Görev 2’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor. İkinci görev 30 puan Şablonda Görev 2 ’de belirtilen.
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
NİTEL ARAŞTIRMALAR NİTEL DÜŞÜNCENİN 13 DAYANAĞI
Araştırma Makalesi Giriş Bölümünün Yazımı Dr. Sedat ZİYADE A.D.E.M
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
BİLDİRİ BAŞLIĞI AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Turizm Fakültesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
(İki başlıktan birisini seçiniz) ya da sizin belirlediğiniz
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Problemi Tanımlama.
VIII. FEN BİLİMLERİ ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA I-II
…………………………………………………………………………………………………
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Sunum transkripti:

Alanyazın bağlamında tartışmanın yapılması DUYGU CAN

TARTIŞMA NEDİR? Bir grubu (veya çoğunluğu) ilgilendiren, daha önceden belirlenen bir konu hakkında farklı düşünceleri olan kişilerin konuyla ilgili görüşlerini açıklamak, konuyu (veya sorunu) çözmek, muhatabın zayıf yönlerini aramak amacıyla bir araya gelerek yaptıkları karşılıklı konuşmaya tartışma denir.

TARTIŞMANIN AMACI Ana bulguları ortaya koymak. Metottaki noksanlıkların altını çizmek. Bulguları, yayınlanmış diğer bilimsel yazılarla karşılaştırmak. Bulguların ne anlama geldiğini tartışmak. Tartışmanın ana amacı: Gözlenen gerçekler arasındaki ilişkiyi göstermektir.

TARTIŞMANIN YAPILANMASI Araştırmacı, bulgularını yorumlarken, özellikle şu soruları yanıtlandırmaya çalışmalıdır; * Bulguların anlamı nedir?, * Özel olarak bu araştırma için anlamı nedir? * Kuramsal yordamı doğrulayan veya doğrulamayan şekli ile anlamı nedir?

Tartışmanın en ağırlıklı kısmı, elde edilen bulguları literatür bulguları ile karşılaştırmaktır. Bu noktada geriye dönüp bakarak, çalışmanın; başarı ile sonuçlanıp sonuçlanmadığı, giriş bölümünün sonunda belirtilen amacına ulaşıp ulaşmadığı, ve bilime yeni bir katkıda bulunup bulunmadığı belirtilerek, kısa ve özlü bir neticeye ve öneri haline getirilebilecek “yargı”ya varılmalıdır.

TARTIŞMANIN BİLEŞENLERİ Sonuçların gösterdiği ilkeleri, genelleştirmeleri ve ilişkileri sunulmalıdır. İstisnalara veya uzlaşma olmayan noktalara işaret edilmeli. Sonuçların ve yorumların, evvelce yayımlanmış çalışmalarla nasıl uyum içinde olduğunu (veya zıt olduğunu) gösterilmeli.

Tartışmada fiilin zamanı geçmiş veya geniş zaman arasında gidip gelmelidir. Başkalarının çalışmaları(yerleşmiş bilgileri) geniş zamanda, fakat bizim kendi sonuçlarımız geçmiş zamanda anlatılmalıdır.

“Tartışma” Bölümünün Sınırlarını Belirleme Konu ile ilgili genel bilgiler ve çalışma verileri yinelenmemelidir. Çalışmada elde edilen verilerin, bu verilerin yorumlanması ile elde edilen bulguların ve çalışma sonuçları ile ilgili yorumların, literatür ile tartışılması yapılmalı, uyumlu, ya da uyumsuz olan noktalar belirtilmelidir. Kanıtlar her sonuç için özetlenmelidir.

Çalışmanın teorik yönleri yanında, olası pratik uygulamaları da tartışılmalıdır. Tartışma, çalışmanın önemini belirten kısa bir özet, sonuç cümlesi, ya da paragrafı ile bitirilmelidir.

Tartışma Bölümünde Yapılan Yanlışlar “Giriş” bölümünde verilen genel bilgilerin “Tartışma” bölümünde yinelenmesi, “Bulgular” bölümünde sunulan verilerin tartışmada da yinelenmesi, Duygusal yaklaşımlarını açıklar şekilde yazmak.

Literatür verilerini, işine geldiği biçimde ve ortaya konmak istenen neticeye dayanak olacak tarzda alıntı yapmak. Materyal ya da metotlarından farklı olarak çalışılmış literatürü tartışmaya almak.