enginerku ş Tarımsal Yayım Açısından GRUP; Aynı bölgede yaşayan Aynı konularda üretim yapan Benzer problemlere sahip Belli sayıdaki topluluğu ifade eder.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
Advertisements

Gösterip Yaptırma Yöntemi
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
BÜLENT ALTOP İLKÖĞRETİM OKULU
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
DEMONSTRASYON (Gösteri)
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
ÜMMÜHAN YAPAR ÖZEL GÜVENTAŞ LİSESİ P.D.R.
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ARAŞTIRMAÖNERİLERİRESEARCHLAYOUT DbaseCATI. 2 MODEL YAPISI CATI (Computer Aided Telephone Interview), Bilgisayar destekli telefonla anket sistemidir.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Öğretim Durumlarını Planlama
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
Yönetim Kurulu Problem Çözme ve Yönlendirme Yeterliliği.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Mustafa Kemal YALINKILIÇ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
2011 LDV ORTAKLIK PROJELERİ BAŞLANGIÇ TOPLANTISI.
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
Öğretİmİn PlanlarI.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
SERTİFİKASYONA İLİŞKİN İKİNCİ DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ EEE PRATİKTE KULLANIM FAALİYETLERİNİN EVALÜASYONU Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
Çalışma Yaprağı.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
GRUP YAYIM/DANIŞMANLIK METOTLARI. 2 Yayımcıların çiftçilere beceri kazandırmada bireysel yayım yöntemleri kullanılabilecek tek yöntem olmasına rağmen,
İllerde Hangi Verimlilik Projeleri Uygulanabilir? Dr. Yücel Özkara Sanayi ve Teknoloji Uzmanı, Verimlilik Genel Müdürlüğü 2016 Yılı Verimlilik Projeleri.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
FUAR ORGANİZASYONU.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretimin Planlanması
Tanıtım Çalışma Grubu
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Sunum transkripti:

enginerku ş

Tarımsal Yayım Açısından GRUP; Aynı bölgede yaşayan Aynı konularda üretim yapan Benzer problemlere sahip Belli sayıdaki topluluğu ifade eder. enginerku ş

Bir gruba eş zamanlı yayım hizmeti götürmek için kullanılan yayım metotlarına “Grup Yayım Metotları” denir. enginerku ş

Avantajları Çiftçilerde tutum değişimi Geri dönüt (yansıma) Bilgi alış verişi Katılım Etkileşim Risklerin kabul edilmesi Yayım maliyeti enginerku ş

Dezavantajları Bilgi ve yetenek Kitle yayım vasıtaları kullanımı Grup içindeki problemler enginerku ş

Grup Yayım Metotları enginerku ş

Grup Yayım Metotları Bilgilendirme İkna etme Motive etme Toplantılar Çiftçi Kursları Panel Demonstrasyonlar Tarla Günleri Çiftçi Gezileri Sergiler Teşvik Müsabakaları enginerku ş

Toplantılar enginerku ş

Toplantılar Kuruluş Toplantıları Planlama Toplantıları Hizmet İçi Eğitim Toplantıları Özel İlgi Grubu Toplantıları Köy Toplantıları Çiftçi Toplantıları enginerku ş

Çiftçi Toplantıları enginerku ş

Çiftçi Toplantıları Belli bir problemi görüşmek ve çözümlemek Hedef grubu ilgilendiren konularda detaylı bilgi vermek Çiftçilere grup içinde düşünme ve konuşma yeteneği kazandırmak Çiftçilere demokratik bir faaliyete katılma alışkanlığı kazandırmak amacıyla yapılır. enginerku ş

Çiftçi Toplantılarının Planlanması Toplantının Gündemi Katılımcı Grup Toplantının Zamanı Toplantı Yeri İçeriksel Hazırlık Toplantının Duyurulması enginerku ş

Çiftçi Toplantılarının Yürütülmesi Toplantının Yönetimi Toplantının Süresi Grup Konuşmalarının Yapılma Şekli enginerku ş

Grup Konuşmalarının Yapılma Şekli Zamanında başlanmalı İmam, öğretmen, muhtar Sosyal destekçiler Selamlama ve tanışma Amacın açıklanması Eklentiler ve detaylandırma enginerku ş

Grup Konuşmalarının Yapılma Şekli Otorite kurmaya çalışmak İtirazlar ve tartışmalar Zıt fikirler Siyasi ve dini konular Görsel materyal kullanımı Söz verme enginerku ş

Grup Konuşmalarının Yapılma Şekli Yetkililer ve diğer kurumlar Katılım sağlanmalı Önemli hususlar not edilmeli Değerlendirme yapılmalı Teşekkür ve kapanış enginerku ş

Çiftçi Kursları enginerku ş

Çiftçi Kursları Kısa Süreli Kurslar Uzun Süreli Kurslar enginerku ş Kurslar, tarımın ve ev ekonomisinin her dalında çiftçileri eğitmek amacıyla düzenlenen bir grup yayım metodudur.

Çiftçi Kursları Konu Seçimi Kursiyer Seçimi Kurs Yeri Seçimi enginerku ş

Çiftçi Kursları Hazırlık Safhası Uygulama Safhası Kursun Sonuçlandırılması enginerku ş

Hazırlık Safhası Konu hazırlığı Eğitmenlerin birlikte katılımı Materyal temini ve kontrolü Kurs yeri hazırlığı Uygulama materyallerinin temini Kursiyer listesi ve ders programı enginerku ş

Uygulama Safhası Konu anlatımı Uygulama Uygulatma Gezi Ders araları enginerku ş

Kursun sonuçlandırılması Açılış ve kapanış töreni Ön & Son test Ödüllendirme enginerku ş

Çiftçi Kurslarında Dikkat Edilecek Hususlar Günlük kurslar İzin durumu Ders saatleri ve aralar Yatılı kurslar Sosyal etkinlikler enginerku ş

Demonstrasyonlar enginerku ş Duymak unutmaktır. Görmek hatırlamaktır. Yapmak anlamaktır.

Demonstrasyonlar enginerku ş Bir tekniği, bir çalışmayı, bir uygulamayı, konuyla ilgili kişi veya gruba göstermek suretiyle onları bilgilendirmeye yarayan, tutum değişimi, bilgi değişimi ve beceri kazandırma açısından önem arz eden bir faaliyettir.

Demonstrasyonlar enginerku ş Metot demonstrasyonu Sonuç demonstrasyonu

Metot Demonstrasyonu enginerku ş

Metot Demonstrasyonu enginerku ş Metot demonstrasyonu ile çiftçilere, yeni bir tekniğin, bir pratiğin, bir metodun nasıl olduğu veya nasıl yapılacağı gösterilir.

Metot Demonstrasyonu enginerku ş Halihazırda uygulamayı kabul eden ama bu uygulamayı kendi başına yapmak isteyen çiftçiler ile yapılır.

Metot Demonstrasyonunda Başarı için: enginerku ş Konu seçimi Yayımcının yeterliliği Önder çiftçilerle işbirliği Materyal temini Planlama

Metot Demonstrasyonunda Başarı için: enginerku ş Prova Açıklama Anlaşılmayan konular Uygulatma Özet

Metot Demonstrasyonunda Başarı için: enginerku ş Basılı yayın dağıtımı Reklam Tekrarlama İzlem ziyaretleri

Sonuç Demonstrasyonu enginerku ş

Sonuç Demonstrasyonu enginerku ş Amacı, yeni bir uygulama veya tavsiyenin çiftçilerin yerel şartlarında uygulanabilir olduğunu göstermek ya da eski uygulamaya göre üstün olduğunu kanıtlamaktır.

Sonuç Demonstrasyonunda Başarı için: enginerku ş A.Dikkatli bir planlama –Olanaklar –Problemler –Amaç

Sonuç Demonstrasyonunda Başarı için: enginerku ş –Yerel ihtiyaçlar –İlgili kişilerle planlama –Detaylı yazılı plan –Gerekli malzeme, alet-ekipman ve kaynak

Planlama sonunda: enginerku ş Demonstrasyona konu olarak seçilen yenilik, çiftçiler tarafından önemli ve değerli mi? Demonstrasyonun başarılı sonuçlanacağına güvenimiz var mı?

Planlama sonunda: enginerku ş Demonstrasyon çiftçilere inandırıcı deliller verecek mi? Demonstrasyonu çiftçiler kolaylıkla izleyip anlayacak mı? Demonstrasyonun amaçlarını ve yürütülmesini içeren yazılı bir plan hazırlandı mı?

Sonuç Demonstrasyonunda Başarı için: enginerku ş B.Çiftçi seçimi –Gönüllü –Bağımsız ve dürüst –Liderlik vasfı –Temsil yeteneği –Yardım ihtiyacı

Sonuç Demonstrasyonunda Başarı için: enginerku ş C.Detaylı plan hazırlanması (Çiftçi ile birlikte) –Amaç anlaşıldı mı? –Roller belli mi? –Kim hangi kaydı tutacak?

Sonuç Demonstrasyonunda Başarı için: enginerku ş D.Dikkatli bir başlangıç –Hazır bulunma –Malzeme temini –Levha ve kontrol parselleri –Masraf kaydı –Başlangıçta durum tespiti

Sonuç Demonstrasyonunda Başarı için: enginerku ş E.Düzenli bir izleme –Çiftçi tarafından kontrol –Ziyaret takvimi –Gelişme kayıtları –Değerlendirme

Sonuç Demonstrasyonunda Başarı için: enginerku ş F.Kayıtların tutulması G.Sonucun duyurulması H.Sonucun değerlendirilmesi

SONUÇ DEMONSRASYON UYGULAMALARI 1. Parsellerin Ekiliş Şekli Y O L Ekim Yönü Parsel 1 Parsel 2 X

Parselin Yerleştirilmesi Parsel 1 Parsel 2 Y O L 40 M 25 M 10 M 50 cm

Parsel Yerleştirme Y O L PARSEL

Çiftçi Şartlarında Denemeler enginerku ş

Çiftçi Şartlarında Denemeler enginerku ş Denemeler bitkisel veya hayvansal konularda bir yeniliğin mahalli şartlara uyup uymayacağını kontrol etmek amacıyla, araştırma kuruluşları ve yayım kuruluşlarınca çiftçi şartlarında müştereken yapılan çalışmalardır

Bir grup yayım metodudur Araştırma sonunda yayıma geçiş adımıdır DemonstrasyonlarÇiftçi Şartlarında Denemeler enginerku ş

Daha önce, özellikle üretici şartlarında denenmiş üstün özellikli alternatif çözümlerdir. Daha önce araştırma sahalarında denenmiş ümit verici alternatiflerdir DemonstrasyonlarÇiftçi Şartlarında Denemeler enginerku ş

Teknik ve ekonomik üstünlüğü kanıtlanmış teknoloji veya çözümlerin üreticilere gösterilmesidir. Alternatif bir teknolojinin üretici şartlarında teknik ve ekonomik sonuçlarının test edilmesi ve incelenmesidir. DemonstrasyonlarÇiftçi Şartlarında Denemeler

Amaca uygun çözümleri yapmaktır Amaca en uygun alternatif çözümü ortaya koymaktır DemonstrasyonlarÇiftçi Şartlarında Denemeler enginerku ş

Tarla (İşletme) Günleri enginerku ş

Tarla günleri, bir gruba, bir veya birden çok işletmede, demonstrasyon alanında, araştırma kuruluşlarında yeni üretim materyalleri kullanıldığını göstermek ve kapsamlı bilgi vermek amacıyla kullanılan bir grup yayım metodudur. Tarla (İşletme) Günleri

Tarla(İşletme) Gününde Başarı için: enginerku ş A.İçeriğin belirlenmesi –Konu seçimi(güncel ve ilginç) –Demonstrasyon alanı mı? –Çiftçilerin görüşü alındı mı? –Etki vadesi ne kadar? –Yayım servisinin hedefleri

enginerku ş B.Katılımcıların belirlenmesi –Bilgilendirme –Buluşma yeri ve zamanı –Güzergah –Programın iptali veya erteleme Tarla(İşletme) Gününde Başarı için:

enginerku ş C.İşletmelerin seçimi –İşletme sahibinin özellikleri –İşletmenin yeri –İşletmenin inandırıcılığı –Her zaman farklı işletme Tarla(İşletme) Gününde Başarı için:

enginerku ş D.Organizasyon –İşletmenin bilgilendirilmesi –Program & Zaman uyumu –Sorular & Yayım araçları –Araç zorunlu mu? Hazır mı? Yeterli mi? –Ulaşım masrafları Tarla(İşletme) Gününde Başarı için:

enginerku ş E.Program planlaması F.Uygulama ve değerlendirme Tarla(İşletme) Gününde Başarı için:

enginerku ş Çiftçi Gezileri

enginerku ş Çiftçi Gezileri Uzun ve Kısa mesafeli olabilir. Gezide, izleyicilere gösterilecek her değişik uygulama durak olarak adlandırılır. Gezilerde grup çok kalabalık tutulmamalı.

enginerku ş Çiftçi Gezileri Gezi süresince grup bütünlüğüne özellikle dikkat edilmeli. Çiftçilere yolda izlettirilecek görsel öğeler önceden hazırlanmalı ve yayım uzmanları tarafından incelenmelidir.

enginerku ş Sergiler

enginerku ş Sergiler Serginin amacı, sergiyi gezenlerin dikkatini belirli bir konu üzerine çekmek, onların bu konuya ilgilerini artırmak ve onları istenen yönde harekete sevk etmektir.

enginerku ş Sergiler Sergilerde Ön Hazırlık Yörede bulunan ve yöreyi temsil eden kalkınma ile ilgili kurumlar, yayım örgütü dahil olmak üzere hedef gruplarının temsilcileriyle birlikte hemen herkes sergi için hazırlıklara katılmalı ve katkıda bulunmalıdır.

enginerku ş Sergiler Yer Zaman Bütçe Organizasyon –Görev dağılımı – Firmalar – İkram – Ödül – Davetiye – Afiş – Aydınlatma - Güvenlik

enginerku ş Sergiler Sergi Stantlarının Dizaynı Bir sergi, okunmaz görülür, bu nedenle yazıdan çok görsel malzeme bulunmalıdır

enginerku ş Sergiler Stantlar boş kalmamalı, malzemeler üst üste yığılmamalı Kısa, özlü, ilgi çekici yazılar kullanılmalı Görsel ögeler ve fon rengi uyumu Sergi Stantlarının Dizaynı

enginerku ş Sergiler Sergi Stantlarının Dizaynı Aydınlatma Ziyaretçiler basit uygulamalara iştirak ettirilmeli. Rehber görevlendirilmeli Resim boyutları en az 20*25 Sağlık ekibi

enginerku ş Sergiler Serginin Açılışı ve İşleyiş Sergi açılışı duyuruları yapılmalı ve hedef grupların katılımı sağlanmalıdır. Sergiler yöresel eğlencelerle açılabilir.

enginerku ş Sergiler Serginin Sonlandırılması ve Kapanış Basit bir tören yapılmalıdır. Sergi boyunca yapılan video çekimleri veya fotoğraflardan oluşturulan bir sunu yöresel müzik eşliğinde sergi sonlanabilir.

enginerku ş Teşvik Müsabakaları

enginerku ş Teşvik Müsabakaları Üreticiyi ekonomik önemi olan ürünler yetiştirmeye ve bunları değerlendirmeye teşvik etmek Yarışmada derece alan çiftçileri çeşitli şekillerde ödüllendirmek ve diğerlerini etkilemek; amacıyla yapılır.

enginerku ş Teşvik Müsabakaları Ürün Yarışmaları Bilgi Yarışmaları Uygulama Yarışmaları

enginerku ş Tertip komitesi heyeti en az 3 kişiden oluşur. Yer tespiti,hazırlık ve görevlendirme Katılım şartları ve ödüller Yerleşim düzeni Bilgilendirme Kazananların takdimi ve ödül dağıtımı Teşvik Müsabakaları

enginerku ş Yarışmacılar Yerel Ziraat Odasına kayıtlı olmalıdırlar. Yarışma konusu ile ilgili üretimle uğraşmalı ve yarışmaya kendi adlarına katılmalıdırlar. Teşvik Müsabakaları

enginerku ş Yarışmacılar Yayımcılar, memurlar ve bunların yakınlarının yarışmaya katılmamaları gerekir, fakat ürünlerini sergileyebilirler. Yarışmacıların aynı üretim dalında en az iki yıl üretim yapmış olmaları tercih edilebilir. Teşvik Müsabakaları

enginerku ş Jüri Jüri, en az bir üyesi İl Müdürlüğünden olmak üzere tertip komitesince en az üç kişiden oluşturulur. Jüride mutlaka ziraat odasından ve müsabakaya katılmayan çiftçilerden bir temsilci olmalıdır. Teşvik Müsabakaları

enginerku ş Jüri Siyasi parti temsilcileri kesinlikle jüri üyesi yapılmamalıdır. Diğer üyeler il yayım teşkilatından ve ilçe yayım teşkilatından oluşturulabilir. Jürinin bölgede kabul görebilecek nitelikleri taşıması gerekir. Teşvik Müsabakaları

enginerku ş Sonuçların İlan Edilmesi Ve Ödüllerin Verilmesi Mansiyon ödülü ne katar çok tutulursa katılımcılar o derece cesaretlendirilir. Teşvik Müsabakaları

enginerku ş