Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ BİYOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
Advertisements

İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü
I.ÜNİTE: BİLİM ARAŞTIRMA VE PROJE
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
21. Yüzyıl becerileri.
Polonya(Kurucu)-Türkiye(Kurucu)-Makedonya(Üye)
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
MANTIK DERSİ AKIL YÜRÜTME YÖNTEMLERİ
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Bilgisayar Destekli Eğitim
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZKAN ÖZCAN
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
1. KUŞAK DÜZEN.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Kişisel Rehberlik.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Teknoloji ve tasarım dersi
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Sizce Teknoloji Nedir?.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
Programdan Sorular.
Bilgi Okuryazarlığı Öğr. Gör. Seda AKIN GÜRDAL
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
Medya OkuryazarlIğI.
Sunum transkripti:

Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü

Hedeflenen Kazanımlar Teknolojinin doğasını anlar, teknoloji okuryazarı bireyin sahip olması gereken özellikleri sıralar Araştırma – teknolojik tasarım benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırır Teknolojik tasarım çalışmalarının öğrencilere faydaları Teknolojik tasarım ve FTPP programı Teknolojik tasarım etkinliklerini gösterir

Fen ve teknoloji dersi Teknolojik tasarım dersi Sadece bilimsel (fen) okuryazarlığı yanında teknolojik okur yazar olarak gelişmeleri önemsenmiş

Teknoloji okuryazarı bir birey: Teknolojinin ne olduğunu Nasıl ortaya çıktığını Toplumu nasıl şekillendiği ve toplumdan nasıl etkilendiği Teknolojik gelişmelerin ülkesi ve insanlık için neden önemli olduğunu anlayan insanlardır.

Teknoloji nedir? Doğada bulunanları işleyerek ve yaratıcı düşünme yeteneğini kullanarak malzemeleri çoğu zaman hiç umulmadık tarzlarda bir araya getirerek insanların orta çıkardığı icatlar (ürün ve sistemler) dır.

Teknolojinin doğasında; Bilimle ilişkili olma Tasarımı kapsama Üretimi kapsama Çok boyutlu olma Değerlerle ilişkili olma Toplumu şekillendirme ve toplum tarafından şekillendirilme vardır.

Teknoloji Bilim Teleskop Mikroskop Optik

Teknoloji - Tasarım Üst düzey zihinsel becerileri Tasarım: Zihinde canlandırılan biçimdir Hayal kurma, Sorgulama Yaratıcı düşünme Eleştirel düşünme Akıl yürütme Üst düzey zihinsel becerileri

Fen ve Teknoloji Öğretim Programı – Teknolojik Tasarım FTTÇ Kazanımlarını daha etkili kılmak için Günlük yaşamdan belirli probleme yönelik çözüm geliştirmeleri istenmektedir.

Teknolojik Tasarım Döngüsü