hazırlayan: Jocelyne GIASSON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
Okumada Anlamaya Engeller (Metin)‏
MS OFFICE Access 2013.
Okumada Anlama Hazırlayan: Jocelyne GIASSON Böl. 2 : Okumada anlama öğretimi için bir model Belirgin öğretim. De Boeck, 1996 ve 2008.
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Makale İnceleme Soruları
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
BİRLİKTE PROJE YAPALIM
Bu proje Lifelong Learning Programı çerçevesinde Avrupa Komisyonu tarafından finanse edilmiştir, Comenius ( ) Kullanma Kılavuzu OKUMAK, Bir aktif.
Support.ebsco.com Kullanım Klavuzu EBSCOhost üzerinden eBooks Arama
Okumada Anlama Jocelyne GIASSON Böl. 1 : Okumada bir anlama modeli De Boeck, 1996 et 2008.
Avrupa Projesi A dan Z ye Sözcüklerle ilgili davranış !
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Support.ebsco.com Kullanıcı Kılavuzu EBSCO eBooks Online Kullanım.
MİLLİ EDEBİYAT HAZIRLAYANLAR  Gülcan Diribaş  Elif Er  Aylin Köseler.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Bilgisayarda Ofis Programları
ETKİLİ OKUMA.
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
DİL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 15 ADIMDA TEST ÇÖZME: 1.Çözeceğiniz testin konusunu önceden mutlaka okuyun… 2.Testi hazırlayan kişinin ne demek istediğini düşünüp.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
WORD WORD UYGULAMA.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
SINIF YÖNETİMİ.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
BÖLÜM 5 LİTERATÜR TARAMASI NASIL YAPILIR?BİR MAKALENİN BÖLÜMLERİELEŞTİREL OKUYUCU İÇİN KONTROL LİSTESİARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI Beşinci Bölüm Konuları.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAPIYORUZ
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Mutluköy İlköğretim Okulu
Yapılandırmacı Öğrenme
EBSCOhost ile E-Kitap Okuma
EBSCO E-Kitaplarda Arama
HİTİT ÜNİVERSİTESİ Akademİk açIk erİşİm sİstemİ
KAVRAM HARİTALARI.
Sanat dikey düzlemde (paradigmatik) gerçekleştirilen bir yaratıcılıktır, bir farklılıktır. Bu da güncel, herkesin söylediğinden, yaptığından farklı bir.
Sunum transkripti:

hazırlayan: Jocelyne GIASSON Okumada Anlama hazırlayan: Jocelyne GIASSON Bu kitap okumada anlama konusunda belirgin bir öğretim modeli öneriyor. Bu konudaki araştırmaların sentezini yapıyor. Kitabın tümünü Power point formatında özetledik ! Tekrar tekrar okumanız için ! De Boeck Université, 1996. 2008 de yeni baskı.

Not : Bu kitabı etkili biçimde tamamlamak için beraberinde aynı yazardan şu kitabı öneriyoruz : Burada bu kitabın özeti yoktur.. Kuramdan Uygulamaya Okuma, De Boeck Université, 3e éd. 2006. Okumada anlama konusunda belirgin öğretim modelinin bir dizi somut uygulamasını önerdiğinden, bu kitap kuram ile uygulama arasında bağ kurmaktadır. Okuma öğretiminin düzenlenmesi konusunda çok pratik yollar önermekte ve bu konuda okuyucuya anaokulundan itibaren okumada becerikli bir stratejist olana kadar uygulamalar sunmaktadır.

Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve 2008. Önsöz : Bu doküman J. Giasson'un kitabından bir özet sunmaktadır. Herşeyi söylemek mümkün olmadığından sık sık belirli sayfalara atıfta bulunmaktadır ! Pour accéder directement à la table des matières

Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve 2008. Okuma önerisi : Doğal olarak, bu doküman kitabın içeriğine hakim olmak için yeterli olmayacaktır ! Dolayısıyla bu dokümanı kitabı da yanında bulundurarak okumak şarttır. Power point formatındaki bu özetten başlayabilir, sonrada kitabı okuyabilir, ya da kitaptan başlayıp özete göz atabilir, veya her ikisini paralel olarak okuyup birinden diğerine geçişler yapabilir, bölüm bölüm okuyabilirsiniz... Seçmesi size ! Herkes kendine en uygun geleni aramalı !! Pour accéder directement à la table des matières

Bu dokümanda sıkça kullanılan işaretler / resimler ve anlamları: Bu işaret Tanımlama gösterir. Bu imgelerin renkleri değişebilir !! Bu işaret Bir not ekler. Açıklama getirir – Bir Neden sorusunu yanıtlar. Bu işaret Pratik yollar önerir, « somut olarak ne yapıyorum  ? » sorusunu yanıtlar. Bu işaret

Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve 2008. Diapositiflere sözcükler kadar « konuşan » imgeler eşlik etmektedir ! Bölümler 1'den 12'ye kadar birbirini izler. Bir bölümü okumak için, seçtiğiniz bölümün no.suna tıklamak yeterlidir. Power point içerisinde ilerlemek için, diapozitifte kımıldayan birşey kalmadığında hemen bir sol tıklama yapılmalıdır ! Bir Power point dokümanı bitiminden önce durdurmak için, Esc(ape)‏ tuşuna basınız.

Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve 2008. Bundan sonraki diapozitifler kitabın İçindekiler tablosunu sunmaktadır ; herkes kendi okumak istediği bölümün no.sunu tıklayacaktır. 1'incisi première table des matières daha ayrıntılıdır 2'incisi deuxième daha özet ve şema şeklindedir.

Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve 2008. İyi Okumalar. J. Giasson'un kitabının tüm özetleri ve Microsoft power point 2003 formatına konması, IF BELÇİKA'dan Hélène Delvaux çalışmasıdır. Images : clipart sur http://office.microsoft.com Pour revenir à la table des matières

Okuyucu tarafından uygulanacak süreçler J. GIASSON, Okumada Anlama, De Boeck 1996 ve 2008. Başlangıç olarak iki genel bölüm : 3 oluşturucu unsura dayalı modelin genel tanıtımı : okuyucu – metin – bağlam . Ch. 1 Ch. 2 Okumada belirgin öğretimin tanıtımı : özellikleri, aşamaları, vb. Bu giriş bölümlerinden sonra 7 bölüm vardır, konuları Okuyucu tarafından uygulanacak süreçler

Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve 2008. Anlatıcı metinler Bilgilendirici metinler Her tümcenin anlanması Tümceler ve yantümceler arasında tutarlılık arayışı Metnin tümünde tutarlılık arayışı Ch.3 Ch.4 Ch. 5 Ch. 6 Ch 7 Metnin ötesine geçmek (önceden tahmin etme, okumaya duygularını katma, bir metin üzerinde düşünmeyi öğrenme, yargıda bulunma, olaylarla fikirler arasındaki farkı görme, vb., kendi bildikleriyle olabildiğince özgür bağlar kurma, vb..)‏ Ch. 8 Bilme ötesi süreçler Becerileri, stratejiler, iyi bir okuma ödevini başarmak için gerekli kaynaklar hakkında , Okuyucunun bildikleri Okuyucunun anlamadığı zamanları, anlamadığı konular, vb. saptama becerisi, Ch. 9 Ch. 10 Daha önceki bilgilerin rolü

Jocelyne Giasson, Okumada Anlama, De Boeck, 1996 ve 2008. Ve son olarak : Sözcük dağarcığı ve okumada anlama Sözcük dağarcığı kazanımında öğrencileri bağımsız kılmanın yolu nedir ? Sistematik olarak sözcük mü öğretilmelidir ? vb. Ch. 11 Okumada anlama öğretiminde soruların yeri. Daima soru sorulmalı mıdır ? Ne tür sorular ? Ne zaman ? Nasıl ? vb. Ch. 12

J. GIASSON, Okumada Anlama Genel Bölümler : Okuyucu tarafından uygulanacak süreçler : Okara belirgin öğretimin tanıtımı : ch 2 Mikro-süreçler : ch. 3 Modelin genel tanıtımı : ch. 1 J. GIASSON, Okumada Anlama Bütünleşme süreçleri : ch. 4 Makro-süreçler : ch. 5 Makro-süreçler, anlatıcı metinler: ch. 6 Ve ayrıca : Okluyucunun bilgilerinin rolü : ch. 10 Makro-süreçler, bilgilendirici metinler : ch. 7 Sözcük dağarcığı : ch. 11 Hazırlık süreçleri : ch. 8 Soruların yeri : ch. 12 Bilme ötesi süreçler : ch. 9