Yalova Üniversitesi Tanıtım Sunumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Advertisements

İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
BODRUM İ LÇES İ N İ N E Ğİ T İ M OLANAKLARI BAKIMINDAN MU Ğ LA ÜN İ VERS İ TES İ ’NDEN BEKLENT İ LER İ.
V. TÜBİTAK EKUAL Yıllık Toplantısı Mayıs 2009 Antalya HOŞGELDİNİZ…
DAÜ Do ğ u Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi KKTC Dekan Prof. Dr. Hasan AMCA Aralık
Bilim ve Teknoloji Politikaları Malzeme ve Makina Paneli
OSB’LERCE GERÇEKLEŞTİRİLEN PROJELER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ALİ YERLİ YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR.
MESLEKİ EĞİTİM OKULLARI VE İŞ DÜNYASI İLİŞKİLERİ
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Ankara Sağlıkta Yenilikçilik Hareketi İlke Eren SEİS Araştırma Uzmanı
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ ÇALIŞMASI
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ülkemiz ve Dünya
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
KAHTA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ METAL TEKNOLOJİ ALANI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ISLD 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD 5141.
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Ü., İ şletme Bölümü, YNT/YNTZ 5141.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
Coğrafya Performans Ödevi
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
YENİLENEBİLİR ENERJİ YATIRIMLARININ FİNANSMANI ve TÜRKİYE UYGULAMASI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Makine Mühendisliği nedir?
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
21. YY BECERİLERİ.
2018 Yılı Performans Sunumu
Bakanlıklar ve Bakanlıklara Bağlı Kurum ve Kuruluşlar;   Adalet Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlikler Bakanlığı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı.
Sunum transkripti:

Yalova Üniversitesi Tanıtım Sunumu Prof. Dr. M. Niyazi ERUSLU 11 Ekim 2008 Yalova Üniversitesi Tanıtım Sunumu

“ÜNİVERSİTE” KAVRAMI

İTÜ / TÜRKİYE (1773) Bağdat Nizamiye Medresesi / IRAK (1065) Bologna Üniversitesi / İTALYA (1088) Oxford Üniversitesi / İNGİLTERE (1204) İstanbul Üniversitesi / TÜRKİYE (1453) Harvard Üniversitesi / ABD (1637) İTÜ / TÜRKİYE (1773) Humboldt Üniversitesi /ALMANYA (1809) John Hopkins Üniversitesi / ABD (1876)

Değişim her zaman Batı’dan gelmez. Mesela; SİNÜS 5 yy’da → ARYABHASA (Hintli Matematik Bilgini) ÇİN ARAP AVRUPA

MATEMATİK M.Ö. 4 yy – M.S. 2 yy ………..MISIR M.S. 2 yy - M.S. 6 yy…….......HİNT M.S. 6 yy – M.S. 14 yy……….ARAP M.S. 14 yy – M.S. 18 yy……...AVRUPA M.S. 18 yy – M.S. 20 yy……...AMERİKA M.Ö. 21 yy – M.S. 22 yy……...YALOVA

M.S. 1000’de ÇİN M.S. 2000’de AMERİKA Bilgi Toplumu

Sanayi toplumunun tarihe gömüldüğü 21 Sanayi toplumunun tarihe gömüldüğü 21. yüzyılı karakterize eden temel kavramlardan biri “KÜRESELLEŞME”, diğeri de “BİLGİ”dir. Bilgi, gelişmiş modern toplumların en büyük sermayesidir.

BİLGİ, yalnızca bir bilim; ya da teknoloji alanının gereksinimlerini karşılamaktan daha ileride, küresel dünyanın da belirleyici gücü haline gelmiştir. Gelişmiş ülkeler, bilgi ve teknolojik zenginlikleri ile gelişmekte olan ülkelerin üzerinde ekonomik, kültürel ve politik bir egemenlik kurmuşlardır.

Uluslar arası ilişkilerin son derece canlı ve karmaşık bir nitelik kazandığı günümüzde hiçbir toplum bilgi üretme ve bilgiyi en yararlı şekilde kullanma süreçlerinin dışında kalarak varlığını sürdüremez.

Zihinleri aydınlatma yeri olan üniversiteler, toplumsal yapılanmanın merkezinde en gözde kurumlarından biridir. İnsandaki beynin işlevi neyse toplum nezdinde de üniversitenin fonksiyonu odur.

Günümüzde üniversiteler toplumsal yapılanmanın merkezinde , hayatın her alanında toplumla, ekonomiyle, politikayla, kültür ve sanatla sadece ulusal düzeyde değil, küresel düzeyde de sıkı bağlarla bağlanmak zorundadır.

Üniversite bir şehrin, yörenin veya bölgenin kalkınması açısından da son derece etkili bir yatırım ve hizmet konumundadır. Temel işlevleri eğitim, araştırma ve toplumla etkileşim içinde olan , bilginin üretildiği, insanlık yararına kullanıldığı ve yayıldığı öncü kurumlar olan üniversite; Yalovalılar’ın katkıları ile ilimize yatırım ve hizmet konularında katkıları sayılamayacak kadar çoktur ve çarpan etkileriyle çoğalır.

Ülkemiz teknolojiyi tüketen değil, üreten bir ülke konumuna geçerek hammadde kaynaklarımızı kullanarak, sürdürülebilir kalkınmayı hedefleyerek katma değeri yüksek üretim yapan ülke konumuna gelecektir.

teknik insan kaynağına ihtiyaç vardır. Bunun için; Kazandığı öğrenme becerisi ile kendini yenileyebilen, Analitik düşünen, problemleri saptayabilen, Bilgiye erişebilen, Neyi / nerede / nasıl bulabileceğini, nasıl kullanabileceğini bilen, Alternatifleri değerlendirebilen, Arasından en uygunu seçebilen, Etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilen, Sorumluluk alabilen, Çok disiplinli ekip çalışmasına yatkın, Bireysel başarı yanı sıra takım başarısını hedefleyen teknik insan kaynağına ihtiyaç vardır.

Yerelden kaynaklanan bölgesel kalkınmanın gerçekleştirilmesinde ve bu amaca ulaşmak için yerel kapasitenin geliştirilmesinde, üniversitelerin kilit görevleri vardır. Bu açıdan bakıldığında, yerel kapasitenin arttırılması görevinde odalar, sürecin getireceği zorluklara intibak için, üniversiteye yardımcı olacak, sağlıklı bilgi sağlayacak ve perspektif kazandıracak, hangi nitelikte kişilere ihtiyaç duyacakları konusunda üniversiteyi bilgilendirecektir.

Bu müşterek çalışma Yalovamız’a ekonomik ve kültürel hayat; bir dinanizim kazandırarak şehrimizin çehresini değiştirecektir. Üniversite ile halkımız arasında kurulacak güçlü ve sıcak ilişkiler, üniversitemizin gücüne güç katacaktır.

ÜNİVERSİTENİN GÖREVLERİ Bilim Teknoloji ÜRETMEK 1. Toplum Problemlerini Çözmek 2. İnsan Yetiştirmek Öğrenci Yetişkin 3.

Ticaret Yakıtı - REKABET Teknolojik Yenilik Bilgi Beceri Medeniyet Yakıtı - EĞİTİM Ekonomik Siyasi Sosyal Kültürel

Öğrenci Merkezli Eğitim Öğrencilerin bilgi ve beceri Problem çözme kabiliyeti Proje tabanlı öğrenme Ekip çalışması Bağımsız ödev çalışma

Öğrenci Merkezli Eğitim Hür düşünebilen Yetenekli Üretken Değerlere sahip

Mezunların Bilgi ve Becerilerinin İstihdama Uygunluğu Yabancı Dil İşverenin İstediği Beceri Mezuniyet Sonrası Eğitim Yaşam Boyu Eğitim Yetişkin Eğitimi Topluma Yönelik Program

ARAŞTIRMA Öğretim üyelerinin motivasyonu İşverenin Know-How ile çalışması Disiplinlerarası çalışma Devletin Desteği

ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİ Teknoloji Transferi Sanayileşmiş Ülkeler (Kömür ve Demir) Tabii Kaynaklar Bilgi + Teknoloji Toplum Refahı Bağımlılık

+ Bilgi Potansiyeli Yetişmiş İnsan Gücü ÜNİVERSİTELERİN - SANAYİCİNİN - Deneyim + Finans HÜKÜMETİN - Organizasyon + Destek

1 - ÇEVRE i. Hükümet Politikası ii. Mevzuat iii. Kültürel Ortam a) Ülke İçi i. Hükümet Politikası ii. Mevzuat iii. Kültürel Ortam b) Ülke Dışı i. Dünya Konjonktürü ii. Dost ve Rakiplerin Durumu

2 - GİRDİLER a) Araştırıcı b) Para c) Alt Yapı d) Bilgi

b) Yeni Yöntem c) Endüstriyel Hizmet d) Eğitim 3 - ÇIKTILAR a) Yeni Malzeme b) Yeni Yöntem c) Endüstriyel Hizmet d) Eğitim

MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BÖLÜMLERİ Polimer Mühendisliği Mekatronik Mühendisliği Genetik Mühendisliği Nanoteknoloji Mühendisliği MEMS Mühendisliği İnşaat Yönetimi Mühendisliği Proses Mühendisliği Enerji Mühendisliği Sistem Mühendisliği Biyomedikal Mühendisliği Kağıt Mühendisliği

B M.Y.O. (7 + 1) Sağlık Turizmi M.Y.O. Uluslararası Ticaret ve Lojistik M.Y.O. Gemi ve Liman Yönetimi M.Y.O. Sivil Havacılık M.Y.O. Deniz Ürünleri Yetiştirme M.Y.O. İletişim Teknolojileri M.Y.O. Kompüter Yönetimi M.Y.O. Evlatlık

ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME MERKEZLERİ C ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME MERKEZLERİ TAGEM Anayasa ve İnsan Hakları Araştırma Merkezi Balkan Kültürleri Araştırma Merkezi Kafkas Kültürü Araştırma Merkezi Yayın Takip Merkezi Merkezi Kütüphane Kültür Merkezi Üniversite/Sanayi İşbirliği Mükemmeliyet Merkezi Uzaktan Eğitim Merkezi Gen Teknolojileri Araştırma Merkezi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ D FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Deprem ve Afet Yönetimi Temiz Enerji İleri Teknoloji Tekstilleri İleri Teknoloji Malzemeleri Enerji Yönetimi Bilişim Yönetimi Denizcilik Eğiticisi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ Sivil Toplumlar Yöneticisi Mahalli İdareler Yöneticisi Medya Yönetimi Küreselleşmenin Yerel Ekonomi Üzerine Etkileri