«Fidanlar Çınarların İzinde» Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AB ÖYKÜ YARIŞMASI AB BİLGİ AĞI 2013
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
Böylelikle toplam üye sayımız ’ya ulaştı. İlk bilgi evini açtığımızdan bu yana toplamda ödünç kitap verdik.
TÜRKİYE GENÇLİĞİ EL ELE PROJESİ
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
Konu: Ordu İli Genelindeki Anaokulları, İlkokullar, Ortaokullar ve Ortaöğretim Okulları arası “Bir Kitap da Sen Anlat” yarışması. Amaç: Türk Milli Eğitiminin.
AB ÖYKÜ YARIŞMASI AB BİLGİ AĞI 2012
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
HATAY VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM M Ü D Ü RL Ü Ğ Ü Strateji Geliştirme Hizmetleri Bölümü "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi
 Ü lkemizde gerek orta ö ğretime gerekse y ü ksek ö ğretime ge ç işte ç oktan se ç meli test tekniği uygulanmaktadır. Bunun doğal bir sonucu olarak ö.
18 Şubat 2013 Pazartesi 2. Sınıflar Aqua Florya Akvaryum Gezisi
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
MERKEZİ SİCİL KAYIT SİSTEMİ (MERSİS) ÖRNEK ANONİM ŞİRKET KURULUŞU
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
COMENIUS – LEONARDO DA VINCI - GRUNDTVIG PROJELERİ VE GENÇLİK PROGRAMLARI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EŞKULEMATİK.
Sağlıklı Nesil, Sağlıklı Gelecek Projesi Ödül Törenine Hoş Geldiniz
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENL İ K BAKANLI Ğ I–AVRUPA B İ RL İĞİ KOORD İ NASYON DA İ RES İ BAŞKANLI Ğ I TÜRK İ YE’DE MESLEK İ VE TEKN İ K E Ğİ T İ M İ N KAL.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Hatay Mangala Şenliği Projesi
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
PROJE ÇALIŞMALARI Hazırlayan: Mehmet AKÖNER.
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Şiir ve Bilgi Yarışması
ÖĞRENCİLER AB'Yİ ÖĞRENİYOR PROJESİ KIRSEHIR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 06 NİSAN 2015.
OKUL AİLE BİRLİĞİ GÖREV VE YETKİLERİ
Comenius Okul Ortaklıkları Projeleri Comenius Okul Ortaklıkları Eğitimde kaliteyi arttırmak ve Avrupa boyutunu geliştirmek amacıyla, Avrupa’nın farklı.
2014 YILI KUTLU DOĞUM HAFTASI KAPSAMINDA -SAKARYA İL MÜFTÜLÜĞÜ VE – SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ İLE ORTAOKUL, İMAM HATİP ORTAOKULU, LİSE.
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
Projeler için okulda 3 defa öğretmenler kurulu toplanmıştır. 1. Kurulda stratejik eylem planı ve projeler ana hatlarıyla değerlendirilmiştir. 2. Kurulda.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
……………………………… İlkokulu / Ortaokulu / Lisesi Eğitim Performans Değerlendirme Projesi Sunumu.
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
EĞİTİMDE KALİTEYİ İYİLEŞTİRME PROJESİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER.
Eğitim-öğretim HizmetleriEğitim-öğretim Hizmetleri 1 Sosyal Kültürel ve Sportif FaaliyetlerSosyal Kültürel ve Sportif Faaliyetler 2 Proje FaaliyetleriProje.
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
Ben bir Yazarım Her öğretmen bir yazardır TPE-M ve TPE-M Sınıflarında Marka Tescili yapılmıştır.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
Okullarda okul dergisi, halk oyunları, mezuniyet, panel, tartışma, bilgi yarışması, turnuva, yılsonu sergisi, tiyatro ve sene sonu açılış ve kapanış törenleri.
Proje Kavramı Ya da İşine Dair Özet Teorik Bilgiler
Bir Bilenle Bilge Nesil projesi
Sunum transkripti:

«Fidanlar Çınarların İzinde» Projesi T.C. HATAY VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ «Fidanlar Çınarların İzinde» Projesi “Fidanlar Çınarların İzinde” Projesi 2013 Yılı Gençlik Projeleri Destek Programı Kapsamında Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklenmektedir. "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

1. Proje Genel Tanıtımı 2. Uygulama Süreci İle İlgili Bilgiler "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

1. «Proje Genel Tanıtımı "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

1.1. 1 Temmuz 2013 tarihi itibariyle yürürlüğe giren projenin süresi; 8 Aydır. (Bu süre, proje kapsamındaki yarışmaları da kapsayan bütün iş ve işlemlerin genel süresidir. Yarışmaların başvuru, ilan vs. gibi süreleri özel/farklı olup ayrıca yarışma şartnamelerinde bildirilmektedir.) "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

1.2. Proje Hedef Kitlesi Genelde: Bu proje kapsamında gerçekleşecek yarışmanın ilk aşamasında kendi okullarında/kurumlarında dereceye giren 14-19 yaş arası 340 öğrenci Özelde: Bu proje kapsamında gerçekleşecek yarışmanın ikinci aşamasında il genelinde dereceye giren 14-19 yaş arası 20 öğrenci "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

1.3. Proje Hakkında Proje üç temel hedef üzerinde şekillenmektedir: 1.3.1. Dede ve nineleri ile Halk Edebiyatı ile ilgili röportaj yapması sağlanan gençlerin örf adet ve göreneklerini yaşayan kaynaklarından öğrenmeleri benimsemeleri, en azından bu zenginlikleri fark etmelerini sağlamak böylelikle de yaşadıkları kuşak çatışmasını en asgari düzeye indirmek "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

1.3.2. Unutulmaya yüz tutmuş Halk Edebiyatı ürünlerinin derlenmesini sağlamak "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

1.3.3. Geleceğin sahibi gençlerin toplumsallaşmalarına,girişimci ruh kazanmalarına katkı sağlamak, onlara sanat alanında bilhassa yazarlıkta fırsat vermek "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

1.4. Proje Bütçesi Proje bütçesi 45.090,00 TL’dir. Bu bütçenin tamamı T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bu proje kapsamında kullanmak üzere hibe edilecektir. "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

1.5. Öne Çıkan Sosyal Faaliyetler 1.5.1. Hatay Halk Edebiyatı Yarışması (1. Dede Korkut Ödülü) Aşama : Liseler Dahili Yarışma ve Ödül Töreni Aşama: Liseler Arası(İl Geneli) Yarışma ve Ödül Töreni 1.5.2. Kitap Yayımlama Faaliyetleri “Hatay’ın Yöresel Halk Hikâyeleri-Mani-Ninni ve Tekerlemelerinden Seçmeler” kitabının oluşturulması, Telif sözleşmesi, ISBN başvurusu, dizgi/tasarım, yayınlama, baskı ve dağıtım işlerinin gerçekleştirilmesi "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

1.5.3. İmza Törenleri; ünlü bir tiyatrocu ve sinema oyuncusu olan Ahmet YENİLMEZ’in sahneleyeceği tiyatro oyunları öncesi ve sonrasında kitabı yayınlanan öğrencilerimiz onun rehberliğinde imza törenleri gerçekleştirecektir. 1.5.4. Konya-Bursa-Çanakkale-İstanbul Kültür-Sanat-Tarih Gezisi gerçekleştirilir. (İl Derecesine giren öğrenciler için) "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

1.6. Proje Ekibi 1.6.1. Üst Kurul 1.6.2. Takip ve Koordinasyon Kurulu 1.6.3. Yayın Kurulu / Jüri (Proje dâhilindeki yarışmalarda jüri görevi de görür.) 1.6.4. Okul Proje Yürütme Kurulları "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2. Uygulama Süreci İle İlgili Bilgiler (Sırasıyla yapılacaklar) "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.1.Hatay Halk Edebiyatı Yarışması İlk Aşama Süreci 2.1.1. Duyurular yapılır ve öğrencilere eserleri için süre verilir. 2.1.2. Sınıf rehber öğretmenleriyle öğrencilerin yarışmaya yaklaşımları, ilgileri ve öğrencilerin grup oluşturma süreçleri ile ilgili toplantı yapılır. "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

1 Grup Sözcüsü(Genel Yayın Yönetmeni) 2.1.3. Yarışma için okullarda gönüllü öğrenciler arasından okul proje yürütme kurulunca alınan kararlara uygun olarak sınıf rehber öğretmenince öğrencilerin talepleri göz önünde bulundurularak yarışma şartnamesinde belirtildiği şekilde görev paylaşımı yapılacak dörderli gruplar oluşturulur: 1 Grup Sözcüsü(Genel Yayın Yönetmeni) 1 Metin Sorumlusu/Derleyici/Metin Yazarı 1 Ressam 1 Fotoğraf sanatçısı "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.1.4. Proje başlangıç anketi proje internet sitesi üzerinden yanıtlanır. 2.1.5. Yöresel halk hikâyesi, mani, ninni ve tekerlemeler derlemek üzere dedelerini ve ninelerini sınıf rehber öğretmenleriyle birlikte ziyaret ederler. Ziyaret esnasında onlarla fotoğraf çekilirler. Seslerini varsa bir kayıt cihazı ile yoksa yazı ile kaydetmek suretiyle röportaj gerçekleştirirler. "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.1.6. Öğrenci grupları, belirli saatlerde okulda bir araya gelerek; dinledikleri yöresel hikâyeleri, mani, ninni ve tekerlemeleri derleyicinin metne dökmesine yardımcı olurlar. Bu arada ortaya çıkan edebi metinlerle ilgili ressam, uygun çizimler yapar. "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.1.6. Öğrenci grupları, yarışmaya hazırlık süresince ziyaretlerden sonra okullarda ders dışında haftada iki defa belirledikleri ortak saatlerde okulda bir araya gelerek; ziyaretlerde, ninelerinden ve dedelerinden ya da çevrelerindeki diğer büyüklerinden (Tercihen 50 yaş üstü)dinledikleri yöresel hikâyeleri, mani, ninni ve tekerlemeleri derleyicinin metne dökmesine yardımcı olurlar. Metne aktarım işi bittikten sonra mani, ninni ve tekerlemelerle ilgili ortak yorumlama da yaparak mani, ninni ve tekerlemelerle ilgili açıklamalar da yazarlar. Bu arada ortaya çıkan edebi metinlerle ilgili ressam, uygun çizimler yapar. "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.1.7. Son olarak gruplar, bu çalışmalarda geçen metinlerin kaynağı olan dede ve ninelerin yada çevrelerindeki diğer büyüklerinin yaşadığı belde/köy gibi yer bilgisi ile birlikte grup ziyareti esnasında çekildikleri fotoğrafların da eklendiği metinlerden ve ressam tarafından hazırlanan resimlerden oluşan kitaplarını bir CD ortamında Okul Proje Kuruluna teslim ederek yarışmaya katılırlar. "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.1.8. Okul Proje Kurullarınca, öğrencilerin hazırladığı eserler değerlendirilerek dil ve anlatım yönünden daha güçlü olan eser 1. olarak seçilir. (İlgili eserin sahibi olan grup üyesi öğrencilere de basın huzurunda ödüller takdim edilir.) "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.1.9. Okullarında birinci gelen eser sahibi gruplar, okul proje yürütme kurullarınca, proje internet sitesine üye yapılır. Eser sahibi öğrenciler tarafından eserlerin proje internet sitesine yüklenmesi sağlanır. "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.2.Hatay Halk Edebiyatı Yarışması İkinci Aşama Süreci (I. Dede Korkut Ödülü) "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.2.1. Proje internet sitesine yüklenen bütün okul birincilerinin eserleri jüriye iletilir ve jüri de il genelinde ilk 5’e giren eseri belirler. 2.2.2. Yarışmada il genelinde ilk 5’e giren eserlerin bütün “Hatay’ın Yöresel Halk Hikâyelerinden, Mani, Ninni Ve Tekerlemelerinden Seçmeler” adlı bir kitap oluşturmak üzere veriler, sanal ortamda toplanır. "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.2.3. İl genelinde dereceye giren eserler internet sitesi yolu ile ilan edilir. 2.2.4. İl genelinde dereceye giren eserlerin sahibi olan grup üyelerine ödülleri basın ve kamuoyu huzurunda törenle takdim edilir. "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.3. Yayımlama Faaliyetleri Süreci 2.3.1. Eserleri seçilen öğrencilerle telif sözleşmesi yapılır. 2.3.2. Kitap için seçilen hikâyeler, çizilen resimler, öğrencilerin kendi isimleri, okul isimleri, vesikalık fotoğrafları ve derleme çalışması sürecinde gerçekleştirilen ziyaretlerle ilgili fotoğraflarla birlikte dizgi ve tasarımdan geçirilerek basıma hazır hale getirilir. (İlk baskı proje bütçesinden...) "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.3.5. Kitap dağıtımı gerçekleştirilir. 2.3.3. Kitap için Kültür ve Turizm Bakanlığına ISBN numarası başvurusu yapılarak kitap basılmadan bu numaraların temini sağlanır. 2.3.4. Baskıya hazır hale getirilen kitabın dağıtım yeri ile ilgili tespit çalışmaları yapılır. 2.3.5. Kitap dağıtımı gerçekleştirilir. "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.3.6. İmza Töreni tertiplenir. 2.3.7. Kitabın Ülke Geneline Yayılması 2.3.8. Yayınevleri ile irtibat kurularak. Kitabın ülke genelinde yayınlanması için teklif alınır. "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.3.9. Kitapta eseri olan öğrencilerle birlikte en iyi teklif veren yayıneviyle irtibat kurulur. (Bu görüşme için ilgili resmi işlemler(izinler vs.) Proje Takip ve Koordinasyon Kurulunca yerine getirilir.) 2.3.10. Gerekli resmi işlemler ile birlikte kitap, yayın evi aracılığıyla bir mukavele ile ülke geneline yayılır.(18 yaşından küçük öğrenciler adına mukaveleyi velileri imzalar.) "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.4. Konya-Bursa-Çanakkale- İstanbul Kültür-Sanat-Tarih Gezisi "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

2.5. Proje Kapanışı 2.5.1. Kapanış toplantısı ve proje sonrası anketi uygulanır. "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014

İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM. Ahmet ŞANAL Türkçe Öğretmeni / Proje Genel Koordinatörü İl Milli Eğitim Strateji Geliştirme Hizmetleri Bölümü "Fidanlar Çınarların İzinde..." Projesi 2013-2014