KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KALKINMA AJANSLARI ve KOORDİNATÖR İLLER
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
E-TÜRKİYE : NASIL BİR EYLEM PLANI Mustafa AKGÜL
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Türkiye’deki Kamu İnternet Siteleri Ne Kadar Vatandaş Odaklı?
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
ALAN ADLARI .TR UZANTILI SİTELER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Çölleşme ile Mücadele Dairesi Toplantısı
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
AB Bilgi ve İletişim Teknolojileri Politika Destek Programı BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ POLİTİKA DESTEK PROGRAMI ( ) 2011 YILI İŞ PROGRAMI.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
2. Bölgesel Kalkınma ve Yönetişim Sempozyumu
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN
LOGO Akdeniz Belediyeler Birliği Gençlik Bilgilendirmesi Sunumu Antalya Büyükşehir Belediyesi Eurodesk Temas Noktası.
KWELE PROJESİ ULUSAL ÇALIŞTAY SUNUMU Ulusal Çalıştayın Hedefleri ve Beklenen Sonuçları.
AB Bilgi ve İletişim Teknolojileri Politika Destek Programı BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ POLİTİKA DESTEK PROGRAMI ( ) 2012 YILI İŞ PROGRAMI.
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
SANAL DEVLET.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
ÇEVREMİZDE NELER VAR? Kazanım: Okul ve çevresindeki eğitsel ve sosyal imkânlardan yararlanır. 9. Sınıf 2 nolu kazanım etkinliği.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
D IJITAL V ATANDAŞLıK VE E- DEVLET U YGULAMALARı.
D IJITAL V ATANDAŞLıK VE E- DEVLET U YGULAMALARı.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
İçerik Proje Genel Bilgileri Proje Genel Amaçları Proje Hedef Grubu
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Dr. İsmail DEMİR Eğitim Politikaları Daire Başkanı.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
1 CONSUMER ACADEMY ‘CONSUMER ACADEMY’ TÜKETİCİ AKADEMİSİ Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
“ INDICATE” UZUN SÜRELİ SAYISAL KORUMA SAHA ÇALIŞMASI Hakan Koray OZLUK Bahadır AYDINONAT 15 – 16 Ekim 2012 Ankara.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
Geleceğin Kütüphanelerinde Değişen Hizmetler ve Kütüphanecilerin Yeni Rolleri Emre Hasan Akbayrak ODTÜ Kütüphanesi 51. Kütüphane Haftası, Geleceğin Kütüphaneleri.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
Kütüphaneler neler yapabilir? - I -
Kütüphaneler neler yapabilir? - III -
Eurocert European Academy
Bakanlıklar ve Bakanlıklara Bağlı Kurum ve Kuruluşlar;   Adalet Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlikler Bakanlığı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı.
Sunum transkripti:

KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ

Kütüphan-e Türkiye Projesi SUNUM PLANI Küresel Kütüphaneler Girişimi nedir? AB’de Halk Kütüphanelerinin Gelişimi Kütüphan-e Türkiye Projesi Proje Ortakları Nihai Etki Hedefleri Ekonomik Gelişme Örnekleri

Kütüphan-e Türkiye Projesi Küresel Kütüphaneler Girişimi Nedir? “ekonomik, eğitimsel, sağlık alanındaki, ve sosyal fırsatlar gün geçtikçe internet erişimine bağlı olmaktadır,” “az erişim az fırsat demek,” ve bu da Dijital Uçurum oluşturmaktadır Dünya nüfusunun %65’i internete bağlı bir bilgisayara erişim olanağına sahip değildir. Kaynak: www.gatesfoundation.org

Kütüphan-e Türkiye Projesi Bill ve Melinda Gates Vakfı’nın Küresel Gelişim Programı’nın bir parçası olan Küresel Kütüphaneler Girişimi aşağıda belirtilen fikirler doğrultusunda hareket etmektedir. “Dijital dönemde fırsat eşitliği, özellikle zor koşullar altında yaşayanlar olmak üzere her bir bireyin interneti kullanma becerisiyle çevrimiçi bilgiye ulaşabilmesini gerektirmektedir.” “Var olan altyapıları, adanmış çalışanları ve bilgiyi kişilerle birleştirme misyonlarından dolayı kütüphaneler halka açık internet erişimini ve bunun eğitimini sunma konusunda eşsiz yerlerdir.” Kaynak: www.gatesfoundation.org

Kütüphan-e Türkiye Projesi Küresel Kütüphaneler Girişimi Katılımcıları İlk hibe 1997 yılında ABD’deki halk kütüphanelerinde ücretsiz internet erişimi için verildi. 2002 yılından beri Küresel Kütüphaneler programları dünya çapında 15 ülkeye ulaştı. Şili, Meksika, Botswana, Letonya, Litvanya, Romanya, Ukrayna, Polonya, Bulgaristan, Vietnam, Kolombiya, Endonezya, Türkiye, Güney Afrika ve Jamaika.

Kütüphan-e Türkiye Projesi Küresel Kütüphaneler 10 Yıllık Değerlendirme Raporu (2012) 2001-2012 yılları arasında projenin gerçekleştirildiği 10 ülkede; Destek verilen kütüphane sayısı: 12,964 Kurulan iş istasyonu (internete bağlı) sayısı: 48,866 Eğitim verilen kütüphane personeli sayısı: 20,011 Eğitim verilen kütüphane kullanıcısı sayısı: 1,552,761 Hizmet sunulan toplam nüfus: 100,000,000 Verilen toplam destek miktarı: $ 216,000,000 Kaynak: Changing Lives through Technology in Public Libraries: A Ten Year Retrospective, FSG and Gates Foundation (2012)

Kütüphan-e Türkiye Projesi Avrupa Ülkeleri Araştırma Raporu – BİT’in Halk Kütüphanelerindeki Yararları (2013) -Avrupa ülkelerinde yaşayan 4.6 milyon yetişkin, bilgisayarı hayatlarında ilk defa halk kütüphanesinde kullanmıştır. -Son bir yıl içerisinde Avrupa çapında 8.5 milyon yetişkin, halk kütüphanesinden bilgisayar ve internet erişimi yoluyla zaman ve paradan tasarruf etmiş, eğitim fırsatlarını arttırmış, e-devlet hizmetlerinden faydalanmış veya iş bulmak için gerekli becerileri kazanmıştır. -Son bir yıl içerisinde Avrupa çapında 3.3 milyon yetişkin, kamu kurumları ile iletişimini halk kütüphanelerindeki bilgisayar ve internet erişimi sayesinde e-devlet araçlarını kullanarak gerçekleştirmiştir. Kaynak: Cross-European Survey to Measure Users’ Perceptions of the Benefits of ICT in Public Libraries, TNS and Gates Foundation (2013)

Kütüphan-e Türkiye Projesi Avrupa Parlamentosu’nun “Halk Kütüphanelerinin Avrupa Toplumundaki Etkisi” başlıklı 07 Ekim 2013 tarih ve 0016/2013 sayılı Yazılı Deklarasyonu Avrupa Komisyonu, halk kütüphanelerinin yerel toplumlara ve dezavantajlı kesimlere sayısal katılım, yaşamboyu öğrenme ve istihdam kanallarına erişim bağlamında sağladığı son derece önemli hizmetleri ve bu hizmetlerin AB hedeflerine ulaşılmasındaki katkılarını resmi olarak tanımaya davet edilmektedir.  Kaynak: www.wdpubliclibraries.eu

Kütüphan-e Türkiye Projesi Avrupa Komisyonu’nun Desteği

Kütüphan-e Türkiye Projesi Proje Adı “Kütüphan-e Türkiye” Planlama ve Pilot Uygulama Projesi www.kutuphaneturkiye.org.tr

Kütüphan-e Türkiye Projesi Amaç: Tüm halk kütüphanelerini, vatandaşların BİT imkanlarından en üst düzeyde faydalanmalarını sağlayacak donanım, yazılım ve kişiselleştirilmiş eğitim olanaklarına ücretsiz olarak erişebilecekleri cazibe merkezleri haline dönüştürmek ve Türk toplumunun genelinin ve özellikle de toplumun dezavantajlı kesimlerinin yaşam kalitesini iyileştirmek.

Kütüphan-e Türkiye Projesi Pilot Projenin Bileşenleri Araştırma Geliştirme SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK Değerlendirme Uygulama

Kütüphan-e Türkiye Projesi Pilot Proje Kapsamı Pilot Bölgeler: İstatiski olarak (TİBBS 2) Türkiye’deki toplam 7 bölgeyi temsil eden 26 ildeki toplam 78 kütüphane Pilot Çalışmalar: -Kütüphanelerin BİT olanaklarının belirlenmesi, BİT alt yapısına yönelik gerekliliklerin tanımlanması, gerekli alt yapının kurulması, -Çalışanların BİT becerilerinin belirlenmesi, BİT becerilerini ilerletmek üzere eğitim programlarının geliştirilmesi, BİT eğitimi ve “proje savunuculuğu” çalışmalarını gerçekleştirmek üzere eğitimlerinin verilmesi,

Kütüphan-e Türkiye Projesi Pilot Proje Kapsamı Pilot Çalışmalar: -Hizmet bölgelerindeki vatandaşların BİT olanak ve becerilerinin belirlenmesi, BİT becerilerini ilerletmek üzere eğitim programlarının geliştirilmesi ve BİT eğitimlerinin verilmesi, -Hizmet bölgesinde (ve kuşkusuz ulusal düzeyde) “proje savunuculuğu” çalışmalarının gerçekleştirilmesi, Süre: Pilot proje süresi 28 ay Sonuç: Tüm halk kütüphanelerinin uygulamaya katılacağı, 5-7 yıl süreli Ülke Programı’nın hazırlanması

Kütüphan-e Türkiye Projesi Proje Ortakları Kültür ve Turizm Bakanlığı – Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü Hacettepe Teknokent – Teknoloji Transfer Merkezi

Kütüphan-e Türkiye Projesi Potansiye Proje Ortakları -Cumhurbaşkanlığı -Başbakanlık (e-Devlet Grubu) -Kalkınma Bakanlığı -Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı -Milli Eğitim Bakanlığı -Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı -İçişleri Bakanlığı

Kütüphan-e Türkiye Projesi Potansiyel Proje Ortakları -Türk Kütüphaneciler Derneği (ilgili STK’lar) -Diğer ilgili kurumlar (Belediyeler Birliği, Bankalar Birliği, GSM Operatörleri, Türk Telekom, …) -Yerel Yönetimler......

Kütüphan-e Türkiye Projesi Pilot Projenin Nihai Etki Hedefleri Pilot aşamada üç etki alanı öncelikli hale getirilmiştir: Ekonomik Gelişme Eğitim İletişim Diğer etki alanları da ayrıca ölçülecektir: E-devlet Sağlık

Kütüphan-e Türkiye Projesi Ekonomik Gelişme Örnekleri Eskişehir’in Mahmudiye ilçesi Osmanlı İmparatorluğu zamandanında beri safkan at yetiştiriciliği konusunda en önemli merkezlerden biri olmuştur. Mahmudiye ilçesindeki geçim temelde At yetiştiriciliği ve ilişkin işlere (tarım, pansiyon hizmeti, satış vb.) dayanmaktadır.

Kütüphan-e Türkiye Projesi Mahmudiye’de At Yetiştiriciliği

Kütüphan-e Türkiye Projesi Ekonomik Gelişme Örnekleri Mahmudiye’de yaşayan vatandaşlara, Kütüphan-e Türkiye Projesi sayesinde, halk kütüphaneleri aracılığıyla aşağıda belirtilen unsurlara kolayca erişim sağlayacaklardır: Ücretsiz internet ve bilgisayar erişimi İstenilen düzeydeki bilgi okur yazarlığına ulaşmak için ücretsiz eğitim Ücretsiz çevrimiçi İngilizce kursları At yetiştiriciliği üzerine ücretsiz çevrimiçi kurslar ve içerikler Atlarını internet sitelerinde sergileme imkanı ve dünya üzerindeki olası müşterilerle iletişim kurma şansı

KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ