Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN"— Sunum transkripti:

1 Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN
DEVLETİN KISA YOLU Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN

2 e-Devlet Kapısı Kamu hizmetlerinin tek bir çatı altında bir araya getirilerek, sunulmasıdır. Böylece kurumlararası entegrasyon sağlanmış olacak ve hizmetler tek bir portalde sunulmuş olacaktır.

3 Devletten Vatandaşa (G2C: Government to Citizen) 2
e-Devlet Kapısı; vatandaşı, iş dünyasını (tüzel kişileri) ve kamu kurumlarını birbirine bağlayarak aynı çatı altında birleştirmeyi hedeflemektedir. Sistem; 1 Devletten Vatandaşa (G2C: Government to Citizen) 2 Devletten İş dünyasına (G2B: Government to Business) 3 Devletten Devlete (G2G: Government to Government)

4 e-Devlet Kapısının Perspektifi
Kurum odaklı değil, hizmet odaklıdır. Kurumların, ihtiyaç duyulan hizmetleri, yer ve zaman kısıtlaması olmadan vatandaşa sunmasıdır. Vatandaş, tek bir kimlik doğrulama sayesinde tüm elektronik devlet hizmetlerine bir noktadan, zaman ve mekandan bağımsız bir şekilde 7/24 kesintisiz olarak erişebilecektir.

5 Vatandaşa Faydaları Hizmete kolay ve hızlı erişim Şeffaflık
Zaman ve maddi kaybın azalması Devlete karşı ön yargının kalkması Verilen hizmette eşitlik Toplum üzerinde verimlilik düzeyinin artırılması Vatandaş odaklılık Artan vatandaş memnuniyeti Bilgi paylaşımı ve katılımcılığını artırarak kararların hızlı, tarafsız ve doğru alınması Artan yaşam kalitesi

6 Kamuya Faydaları Hizmet kalitesinin artması Tasarruf
Kırtasiye tüketiminin(evrak-fotokopi) azalması Vatandaşın devlete olan güveninin artması İş tekrarının önlenmesi Standardizasyon Etkin denetim Kamu hizmet entegrasyonu Hukukun etkinliğinin artması Bürokrasinin azaltılması Mükerrer yatırımların önlenmesi Hata oranlarının minimuma indirgenmesi Etkinlik ve verimliliğin artırılması

7 Türkiye’de e-Devlet Uygulamaları Gelişim Süreci
20 Nisan 2006 – Türk Telekom A.Ş.’nin hisse devrinden sonra koordinasyon görevi Ulaştırma Bakanlığı’na, yapım görevi Türksat A.Ş.’ye devredildi. 2005 – Eylem Planı ile e-Dönüşüm İcra Kurulu tarafından yapım görevi Türk Telekom A.Ş.’ye verildi. 2003 – 2004 Kısa Dönem Eylem Planı – DPT tarafından proje tanımlaması yapıldı. 2003 yılında e-Dönüşüm Türkiye İcra Kurulu kuruldu ve e-Dönüşüm Türkiye Projesi başlatıldı.

8 The Economist Dergisinin, bir ülkenin e-iş ortamının internet temelli yatırımlar için ne kadar uygun olduğunu ölçen, 2007 OECD e-Readiness Rankings Raporuna göre Türkiye e-hazırlık sıralamasında 45. sıradan 42. sıraya ilerlemiştir.

9 ABD'deki Brown Üniversitesi’nin, 198 ülkenin kamu kurumlarının Haziran ve Temmuz aylarında 1687 adet internet sitesini inceleyerek internet hizmetlerini yıllık olarak araştırdığı raporun 7. yayınlanmıştır. Bu raporda, Dünya genelinde bilişim alanında önde olan ülkeler arasında Türkiye bu çaba içinde olduğunu ilk 10’a girerek göstermiştir.

10 Sonuç Kamu kurumları tarafından sunulan hizmetlerin dünya nüfusundaki artışa paralel olarak çeşitlenmesi ve bilinçli tüketici sayısının her geçen gün artması, teknolojinin gelişimini son derece önemli bir hale getirmiştir. Söz konusu gelişimin en önemli parçasını oluşturan e-Devlet Kapısı, kaliteli hizmet anlayışı ile genel refah düzeyini en üst seviyeye çıkarmayı hedeflemektedir.

11 TEŞEKKÜRLER


"Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları