DERBENT MALMÜDÜRLÜĞÜ 2010 FAALİYET RAPORU Ve STRATEJİK PLANI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
5766 SAYILI KANUN İLE 6183 SAYILI AMME ALACAKLARININ TAHSİL USULÜ HAKKINDA KANUNUN ÇEŞİTLİ MADDELERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE ANILAN KANUNA EKLENEN.
Advertisements

BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞININ GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
T.C. ÇOBANLAR KAYMAKAMLIĞI Malmüdürlüğü BİRİFİNG RAPORU
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
T.C. DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Özel İdare Müdürlüğü 2010 YILI FAALİYET RAPORU.
T.C. Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
Türk Patent Enstitüsü Tarafından Düzenlenen Eğitim Programları
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Kamuda İç Denetimin Gelecek Stratejisi
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
KUMRU MALMÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI FAALİYET PLANI.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. YÜRÜTÜLEN VE PLANLANAN PROJELER SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI MÜDÜRLÜĞÜ MALMÜDÜRLÜĞÜ.
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
Hazırlayanlar: Ahmed Özdemir Enes Sartaş Ali Caner Akyüz Atakan Cengiz
KESİN HESAP.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
ŞARKİKARAAĞAÇ MALMÜDÜRLÜĞÜ 2009 FAAL İ YET RAPORU Ve STRATEJ İ K PLANI.
YERSİZ YAPILAN TAHSİLATLARA İLİŞKİN İADELER
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Etik, bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan ortak yaşamı mümkün kılan ahlaki açıdan doğru - yanlış ya da iyi – kötü gibi terimleri içinde.
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
ORDU DEFTERDARLIĞI BRİFİNG ARALIK DEFTERDARLIĞIMIZ GELİR VE GİDER BİRİMİ KADROLARININ GENEL DURUMU (31/12/2015) DEFTERDARLIĞIMIZ GELİR VE GİDER.
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

DERBENT MALMÜDÜRLÜĞÜ 2010 FAALİYET RAPORU Ve STRATEJİK PLANI

MİSYONUMUZ Ekonomik ve sosyal hedeflere ulaşmak amacıyla iyi yönetim ilkeleri gözetilerek belirlenen maliye politikalarını uygulamak, sonucundan bilgi ve rapor vermektir.

Devlet malları ile Devlete intikali gereken malları; milli çıkarlara en uygun, etkin ve verimli biçimde, diğer kuruluşlar ile işbirliği halinde, bilimsel ve toplumsal gelişmeler de dikkate alınarak yönetmektir.

Toplumsal refahın artırılmasına destek sağlamak üzere yeterli geliri tarafsızlık, verimlilik ilkeleri çerçevesinde toplamak, vergi sisteminin basitleştirilmesi ve uyumun artırılmasına katkıda bulunmak ve mükellefe kaliteli hizmet sunmaktır.

VİZYONUMUZ Hızlı ve kaliteli hizmet sunan, saydam, hesap verebilir, öncü bir kurum olmaktır.

Devlete ait taşınmazları, tarihten gelen sorumluluğun bilincinde, zamanın ötesinde ve standartların üstünde bir anlayışla, etkin ve etkili şekilde yöneten, öncü ve yeni ufuklar açan bir kurum olmaktır.

Her türlü ekonomik yapı ve aktiviteyi kullanan, kavrayan; güvenilir, etkin, şeffaf, genel boyutta öncü ve örnek bir idare olmaktır.

GÖREV YETKİ SORUMLULUK Devlet hesaplarının kayıtlarını tutmak, Dönem sonuçlarını çıkarmak, Gelirlerin toplanması, giderlerin ödenmesi, değer ve emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve bunların muhasebeleştirilmesi işlemlerini yapmak, Kullanılan malzeme, ilk ve hammadde, demirbaş, araç ve gereçlerin muhasebeleştirilmesi işlemini yapmak.

Hazinenin özel mülkiyetinde ve Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki taşınmazların yönetimine ilişkin hizmetleri, gerektiğinde diğer kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği yaparak yürütmek,

Vergi kanunları ve özel kanunlarla belli edilen devlet gelirlerine ilişkin olarak mükellefi tespit etmek ve bu gelirlerin tarh, tebliğ, tahakkuk, tahsil, terkin, tecil, iade, ödeme, muhasebe ve diğer işlemlerini yapmak.

FİZİKİ YAPI Malmüdürlüğümüz Derbent İlçe Özel İdare Müdürlüğü binasının 1 nci katında Muhasebe, Milli Emlak ve Gelir Servisleri ile hizmet vermekte olup, fiziki yapı bakımından herhangi bir sorun bulunmamaktadır.

BİLGİ-TEKNOLOJİ KAYNAKLARI Muhasebe Servisi say2000i sistemi ile Türkiye”deki tüm saymanlıklarla on-line bağlantılı olarak 1 ana bellek ve 5 sunucu ile hizmet vermektedir. Sistemin kendine ait güç kaynağı mevcut olup olası bir enerji kesintisinde devreye girerek kesintisiz hizmet vermesi sağlanmıştır.

Milli Emlak Servisi MEOP proje sistemi ile say2000i sistemi üzerinden on-line bağlantılı olarak 1 ana bellek ve 1 sunucu ile hizmet vermektedir. Hazineye ait tescilli taşınmazların tamamının tüm bilgileri sisteme aktarılmıştır.

Gelir Servisi Ekim 2007 ayından itibaren EVDO sistemi ile veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve bilgisayar ortamında hizmet vermeye başlanılmıştır. Türkiye”deki tüm Vergi Dairesi ve Malmüdürlüklerinin ortak kullanımı ile tüm mükelleflerin vergi borcu sorgulaması ve tahsilatı anında yapılabilmektedir.

1 Ana bellek ve 1 kullanıcı ile hizmet vermekte olup, kullanıcı açısından yeterli değildir. Bu da hizmetin sunumu sırasında HİZMET kalitesinin düşmesine neden olmaktadır. Kullanıcı sayısının artırılması için çalışmalarımız devam etmektedir.

İNSAN KAYNAKLARI Malmüdürlüğümüzde; 1 Malmüdürü V. 1 Muhasebe Uzmanı 2 V.H.K.İ. 1 Gelir Memuru olmak üzere toplam 5 personel çalışmaktadır.

Personelin tamamı en az 2 yıllık yüksek öğrenimli, hizmet için gerekli bilgi ve tecrübeye sahiptir. Konya Defterdarlığınca 2010 yılında düzenlenen BİLGİ TAZELEME EĞİTİMİ”ne 1 personelimiz katılmıştır.

AMAÇ ve HEDEFLER 178 sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve 5018 sayılı Kanun ve diğer Kanunlar ile verilen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yerine getirmekle birlikte;

Kamu kaynaklarının kullanılmasında, etkinliği, verimliliği,hesap verebilirliliği ve saydamlığı sağlamak. Hazineye ait taşınmazları, ekonomik ve sosyal durumlar göz önünde bulundurarak etkin ve etkili kullanmak. Gelir politikasınca belirlenen hedeflere ulaşmak için verilen iş ve işlemleri yapmak.

KISA VADE HEDEFLER Vergisini ödemeyen mükellefler tespit edilerek tahsilatın hızlandırılması sağlanacak. Vadesi geçtiği halde ödenmeyen vergi ve diğer kamu alacakları için yasal işlemler derhal başlatılarak tahsilat hızlandırılacak. Hazineye ait taşınmazların fiziki durumlarının tespiti bizzat yerinde tespit edilerek varsa işgalciler hakkında yasal işlem başlatılacak.

Say2000i sisteminde girilmesi gereken bilgilerden eksik olanlar tespit edilerek girişleri sağlanacak. Personelin moral ve motivasyonu için gerekli analiz ve gözlem yapılarak giderilmesi mümkün olanların giderilmesine çalışılacak. Sık sık değişen ikincil mevzuat değişikliklerinin uygulamasında ortaya çıkan sorunların giderilmesi için bilgilendirme çalışmaları periyodik olarak yapılacak.

ORTA VADE HEDELER Mükellef ve diğer hizmet alanların şikayet, dilek ve istekleri tespit edilerek karşılanabilirliği test edilecek ve karşılanabileceklerin yerine getirilmesine çalışılacaktır. Vergi borcunu ödemeyen mükelleflerin; borcunu ödememe nedenleri araştırılarak, unutkanlığı nedeniyle ödemeyenlere vadesinden önce iletişim araçları ile haber edilmeye çalışılacaktır.

UZUN VADE HEDEFLER Herkesin vergi yükümlülüğünü yerine getirmesini sağlamak amacıyla kayıt dışı ekonomi ile mücadele çalışmaları bilgi paylaşımı ve koordinasyon içinde, teknolojik altyapı da kullanılmak suretiyle yoğun bir biçimde sürdürülecektir. Vergi kayıp ve kaçağının boyutu ile niteliği düzenli olarak analize tabi tutulacak ve kayıp ve kaçağı önlemeye yönelik denetim ve tedbirler artırılacaktır.

FAALİYET BİLGİLERİ (31.10.2010) BÜTÇE GİDERİ : 3.802.266,45 TL GELEN ÖDENEK : 2.813.927,74 TL KULLANILAN : 2.537.932,53 TL ÖDENEKÜSTÜ : 1.264.333,92 TL YEVMİYE(İŞLEM) SAYISI : 4093

TAHAKKUK EDEN VERGİ : 1.118.545,52 TL (Geçmiş yıllarda verilen tahakkuk ile henüz vadesi gelmemiş tahakkuk dahil) TAHSİL EDİLEN VERGİ : 668.306,88 TL TAHSİLAT % : 59,74 TAKİPLİ ALACAK TUTARI : 473.560,43 TL

GERÇEK USULDE MÜKELLEF : 45 BASİT USULDE MÜKELLEF : 89 KURUMLAR VERGİSİ MÜKELLEFİ: 12 HAZİNEYE AİT TAŞINMAZ SAYISI: 1009 HAZİNEYE AİT TAŞINMAZIN YÜZÖLÇÜMÜ (m2) : 174.220.218,64 m2

KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ

GÜÇLÜ ALANLAR Eğitimli ve bilgili personel, Muhasebe teknikleri yönünden yüksek bilgi seviyesi, Say2000i, EVDO ve MEOP projesinin başarısı, Devlet giderlerinin ödenmesinde kontrol yetkisinin kullanılması, Bilgisayar ile bilgiye hızlı erişim,güçlü altyapının olması,

Devlet mali işlemlerinin anında bilgi sistemine kaydedilmesi, Dönemsel raporların sağlıklı olması, doğru ve kesin sonuçlar vermesi, Mevzuata hızlı bir şekilde ulaşılabilme, Uygulamada yaşanan problemlere çözüm üretmedeki hızlılık, Personelimizin yüksek özverisi, Var olan iyi kurum kültürü, Güvenilirlilik,

ZAYIF ALANLAR Personelin çoğunluğunun yerel olması nedeniyle moral ve motivasyon eksikliği, Diğer hizmet birimler ile takım çalışmasının arttırılamaması, Uygulamalı eğitim eksikliği, Tahakkuk birimlerinin say2000i ile elektronik ortamda bağlantısının olmaması, İkincil mevzuat düzenlemelerinde sıkça yapılan değişiklikler, Kanunların esnekliklerinden yararlanarak vergi borcunu ödemeyen mükelleflerin artması,

FIRSATLAR Günümüzde bilişim teknolojilerinin çok hızlı gelişimi, e-Devlet projesinin hızlı faaliyete geçmesi, Yüksek öğrenim görmüş bilgi donanımlı personelin istihdamının artması, Vatandaşların kamu hizmeti sırasında hassasiyetinin artması, bilinçlenmesi,

TEHDİTLER Mevzuat değişikliklerinin sık sık yapılması, 5018 sayılı Kanuna göre yetki ve sorumluluğun tam olarak belirlenmemesi, Tahsildar ve İcra Memuru olmadığı için, tahsilatta istenilen hedefe ulaşılamaması, Kuruma ait taşıt bulunmadığından Hazine taşınmazlarının sağlıklı bir şekilde takip edilememesi,

ÖNERİ ve TEDBİRLER Nitelik ve nicelik olarak bilgili ve tecrübeli personel yapısı oluşturulmalı, Mevzuat ve Uygulamalar konusunda birlikteliği sağlamak için eğitim faaliyetlerine önem verilmeli, Verimlilik ve performans artıracak şekilde çalışmalara önem verilmeli,

İletilen sorunların en aza indirilmesi için, sorunun kaynağı araştırılarak geçici değil, gerçek çözüm üretilmeli, Süreçler sürekli geliştirilmeli,boşa giden zaman kalmamalı, İnsanları ve takımları coşkulandırıcı ifadeler kullanılmalı,

Ödüllendirme, topluluk önünde ve tören biçimde yapılmalı, Görsel ve işitsel mahremiyet çerçevesinde olsa bile hizmet sucusu olarak HİZMET ALAN azarlanmamalıdır.

GÜVENCE BEYANI Bu raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim. Sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, kayıt, kontrol, rapor gibi bilgim dahilindeki asli ve tali kaynaklara dayanmaktadır. Burada raporlanmayan, idarenin menfaatlerine zarar veren herhangi bir husus hakkında bilgim olmadığını beyan ederim. Derbent, OCAK 2011

TEŞEKKÜR EDERİM Ayhan ÖZ Malmüdürü V.