08. 02. 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP MESLEK YÜKSEK OKULLARI VE BOLOGNA SÜRECİNDE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ Atılım Üniversitesi 26 Ocak 2009.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
BOLOGNA SÜREÇLERİ VE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA)‏ Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Avrupa Öğrenciler Birliği (ESIB)‏ Avrupa.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Nejat Erk, Türkiye Bologna Uzmanı ŞUBAT 2008 CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ-MANİSA.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Bologna Süreci ve Anorganik Kimyada Alternatif Araştırma Alanları
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP MESLEK YÜKSEK OKULLARI VE BOLOGNA SÜRECİNDE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Sunum içeriği:  Bologna süreci ve MYO  Avrupa Yüksek Öğretim Alanının Öncelikleri  Ön lisans eğitiminin tanımlanması  Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi  Kocaeli Üniversitesinin durumu  İç ve dış değerlendirmelerden sonra yapılanlar

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP MESLEK YÜKSEK OKULLARI Ülkemizde 515 civarında Meslek Yüksek Okulu bulunuyor ve şimdiye kadar bu okullardan eğitim alarak mezun olmuş iki milyonu aşkın insanımız mevcut. Ülkemizde 515 civarında Meslek Yüksek Okulu bulunuyor ve şimdiye kadar bu okullardan eğitim alarak mezun olmuş iki milyonu aşkın insanımız mevcut.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP TÜRKİYEDEKİ MYO EĞİTİMİ İÇİN DÜNYA BANKASI ÖNERİLERİ (2005).Türkiye’nin ''Ulusal Eğitim Sektörü Stratejisi''ne ihtiyacı var..Türkiye’nin ''Ulusal Eğitim Sektörü Stratejisi''ne ihtiyacı var.. Meslek okullarındaki öğrencilere, kendilerini vasıflı istihdama hazırlayacak temel becerileri öğrenme imkanı tanınmalı. • MYO’lar için iş piyasası ile ilgili hedefler koyulmalı. • Gençlere eğitim süreçlerinin herhangi bir noktasında çalıştıkları konuları seçme esnekliği tanınmalı. • Devlet, yaşam boyu öğrenmeyi öncelik haline getirmeli. • Eğitim sisteminin yapısı ile ilgili uluslararası normlar olmalı.. Meslek okullarındaki öğrencilere, kendilerini vasıflı istihdama hazırlayacak temel becerileri öğrenme imkanı tanınmalı. • MYO’lar için iş piyasası ile ilgili hedefler koyulmalı. • Gençlere eğitim süreçlerinin herhangi bir noktasında çalıştıkları konuları seçme esnekliği tanınmalı. • Devlet, yaşam boyu öğrenmeyi öncelik haline getirmeli. • Eğitim sisteminin yapısı ile ilgili uluslararası normlar olmalı.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ 2010 yılına kadar Avrupa Yüksek Öğretim Alanının oluşturulması için ortaya konan hedef ve reformları ifade eden süreç

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI Her ülkede ulusal durum ve kültürle uyumlu olmak kaydıyla; -Eğitim kalitesini arttırmayı (İş dünyası ve sivil toplum beklentilerine uygun bir şekilde) - Deneyimleri paylaşmayı - İşbirliğini - Kazanılan yetkinliklerin geçerliliğini sağlamayı amaçlamaktadır.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ  1999’da 29 ülkenin eğitim bakanları başlattı.  2005’de 45 ülke (2001’de Türkiye de dahil oldu)  2010 yılında sürecin tamamlanması sözkonusu. Bu süreçte iki yılda bir gelişmelerin ülkeler seviyesinde ve Avrupa genelinde izlenmesi (EUA-Trends Raporları) hedeflenmiştir.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİNİN ÖNCELİK ALANLARI 1-Öğrenci/Öğretim üyesi hareketliliğini teşvik (Hayat Boyu Öğrenme; Erasmus, Comenius, Grundtvig, Leonardo da Vinci) (Hayat Boyu Öğrenme; Erasmus, Comenius, Grundtvig, Leonardo da Vinci) 2-Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir derece sistemi

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA ÖNCELİK ALANLARI 3-Ortak kredi sistemi 4-Lisans/Yüksek Lisans, iki kademeli eğitim 5-Kalite güvencesi ve yeterlilikler çerçevesi 6-Avrupa doktora ve araştırma alanlarının oluşturulması

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Bologna süreci neler getiriyor?  Ülkelerin Eğitim sistemlerindeki farklılıkların korunarak ortak hedeflerin benimsenmesi  Şeffaflık  Karşılıklı güven ve tanıma  Birbirinin deneyimlerinden yararlanma

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP MYO’ da Bologna sürecinin hedefleri  Temel mesleki eğitimde beceri ve yeterlilikleri artırmak  Kalitenin artırılması ve kaliteye erişimin iyileştirilmesi  Rekabet ve girişimcilik (Üniversite, KOBİ, sanayi işbirliği)

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP PRAG, 2001 –BOLOGNA İZLEME GRUBU –ÖĞRENCİ KATILIMI GEREĞİ –AVRUPA YÜKSEK ÖĞRENİM ALANININ ÇEKİCİLİĞİNİN ARTIRILMASI

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BERLİN, 2003 –KALİTE GÜVENCESİ –3 KADEMELİ AKADEMİK DERECELENDİRME –TANINMA

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BERGEN, 2005  Kalite güvencesi için ENQA standart ve kılavuzlarının uygulanması  Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı (2010) gözetilerek, Ulusal Yeterlilikler Çerçevelerinin geliştirilmesi  Ortak derecelerin doktora dahil olmak üzere, teşviki ve tanınması  Esnek öğrenme(informal,nonformal) için fırsatlar yaratılması  Doktora çalışmaları ve Avrupa Yükseköğretim Alanı (EHEA) ile Avrupa Araştırma Alanı (ERA) sinerjisi  Yaşam boyu öğrenme  Kalite güvencesi ve tanınma  Kurumsal otonomi ve yönetim

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP 15 BOLOGNA SÜRECİNDE ÖN LİSANS 1.Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler ve beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki ders malzemeleri ile desteklenen bir alandaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde kavradığını göstermek.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP 16 ÖN LİSANS (Devam) 2. Alanında problem çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP 17 ÖN LİSANS (Devam) 3. Meslekleri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve servis sağladıkları kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek. 4. Alanlarında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP 18 ÖN LİSANS (Devam) 5.Çalışmalarında öngörülmeyen uygulamalar ile ilgili sorunları çözme yeteneğini kazanmak, 6. Objektif olarak performans değerlendirmesi ve denetim yapabilmek, 7. Alanlarındaki uygulamalarda yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP 19 ÖN LİSANS (Devam) 8. Temel Bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanım kullanabilme yetkinliğine sahip olmak 9. Meslekleri ile ilgili toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözetme bilincine sahip olmak, 10. İş güvenliği konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olmak.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ÖNEMLİ ALT BAŞLIKLAR  Derece yapıları  Ortak dereceler  Yeterlilikler çerçevesi  Öğrenim Çıktıları  Tanınma  Kalite güvencesi

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ NEDİR ? Ulusal yeterlilikler çerçevesi bir eğitim sistemi içerisindeki yeterlilikleri tanımlar ve bunlar arasındaki ilişkinin nasıl olduğunu belirtir. Ulusal yeterlilikler çerçevesi bir eğitim sistemi içerisindeki yeterlilikleri tanımlar ve bunlar arasındaki ilişkinin nasıl olduğunu belirtir.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP 22 YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ GENEL OLARAK NELERDEN OLUŞUR?  Kademeler / seviyeler  Seviye Tanımlayıcıları Öğrenim Çıktıları Krediler Öğrenim Yükü  Profil  Kalite Güvencesi

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP 23 Birinci Kademe Lisans 3 veya 4 yıl ECTS -AKTS İkinci Kademe Yüksek lisans2 yıl ECTS -AKTS Üçüncü Kademe Doktora 4 yıl? Ek Olarak; Kısa Kademe (Birinci Kademe ile ilişkilendirilmiş ya da içinde) Önlisans2 yıl 120 ECTS-AKTS Avrupa Yükseköğretim Alanı İçin Yeterlilikler Çerçevesi Kademeleri

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ NEDEN ÖNEMLİDİR ?  Uluslararası şeffaflık  Yeterliliklerin uluslararası tanınması  Öğrencilerin ve mezunların uluslararası hareketliliği

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP LONDRA yılına kadar Avrupa Yüksek Öğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi için öngörülen Ulusal Yeterlilikler Çerçevesini tam olarak uygulama 2010 yılına kadar Avrupa Yüksek Öğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi için öngörülen Ulusal Yeterlilikler Çerçevesini tam olarak uygulama

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP 26 Ulusal Yeterlilikler Çerçevelerinin uygulandığı ülkeler  Danimarka  İrlanda  Birleşik Krallık (UK) Birçok ülkede, ilgili çalışmaları ve yasal düzenlemeleri tamamlamış olmasına karşın, henüz uygulamaya geçilmemiştir.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Ulusal Yeterlilikler Çerçevelerinin Avrupa Yükseköğretim Alanı ile uyumlu hale getirilmesi için şu kriterlere uygun olması gerekir:  Ülkedeki yükseköğretimden sorumlu otorite - tarafından düzenlenmelidir.  Yeterlilikler, derece yapıları ve ulusal çerçeve arasındaki bağ iyi kurulmalıdır.  Ulusal çerçeve ve Yeterlilikler öğrenim çıktılarına dayalı olmalı ve derecelerde ECTS belirlenmiş olmalıdır.  Diploma eklerinde ulusal yeterliliklere ilişkin bilgiye yer verilmelidir.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Yüzyılda eğitim öğretimde önemli bir kültür değişimi olan; “Öğrenim Çıktılarına” dayanan çerçevede, Eğitim Öğretim ve sonuçlarının;  öğrenciler,  öğretenler,  işverenler,  ve toplumdaki bütün paydaşlar tarafından daha kolay anlaşılabilir ve ölçülebilir olacağı düşünülmektedir.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP 29 ÖĞRENİM ÇIKTILARI : Öğrenim çıktıları, saydam bir yükseköğretim sisteminin ve sistem içinde tanımlanan derecelerin temel yapı taşlarıdır. Seviye tanımlayıcılarının yol göstericiliğinde, her bir kademe için öğrenim sürecinin tamamlanmasının ardından öğrencinin;  ne bileceğini,  ne kavrayabileceğini  ve ne yapabileceğini ifade eden çıktılardır.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP 30 “Öğrenim Çıktıları” üç aşamada belirleyici olmaktadır: 1.Bir Yükseköğretim Kurumunun yürüttüğü eğitim öğretim ve kazanılan derecelerin tanımlanmasında; 2.Ulusal düzeyde derecelerin tanınması ve kalite güvencesinin sağlanmasında; 3.Uluslararası düzeyde saydamlık, tanınabilirlik ve hareketliliğin etkin kılınmasında.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP 31 QF-EHEAEQF-LLL Bilgi ve kavrama Bilgi Bilinenlerin ve kavrananların uygulanması Beceriler Karar verme Daha geniş anlamda yeterlilikler (i) Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk (ii) Öğrenme yetkinliği (iii) İletişim ve sosyal yetkinlik (iv) Mesleki ve profesyonel yetkinlik İletişim becerileri Öğrenme becerileri AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVELERİ SEVİYE TANIMLAYICILARI

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Kocaeli Üniversitesi Bologna Sürecinde hangi aşamada ?  Erasmus şartı sağlandı (2004)  Diploma eki verildi (2006)  Öğrenci/öğretim üyesi hareketliliği artmış düzeyde ( )  Genişletilmiş Erasmus Beyannamesi alındı (2007)  İkili staj, YL ve doktora yerleştirmeleri başlıyor (2008)  ECTS’ler gözden geçirildi

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Yeterlilikler çerçevesi açısından:  Kademeler: Ülke standardında  Öğrenim çıktıları mevcut, gözden geçiriliyor.  ECTS yapıldı, ancak tekrar değerlendirilmeli  Öğrenim yükü tekrar değerlendirilmeli  Kalite güvencesi-Çalışılacak

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Yıllara Göre Erasmus Öğrenci Değişimi  : 18 lisans  : 24 lisans, 6 yüksek lisans  : 65 lisans, 12 yüksek lisans, 6 doktora  : 167 (165 lisans+2 ön lisans), 14 yüksek lisans, 6 doktora gerçekleşebilecek

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP ANLAŞMALARLA PLANLANAN DEĞİŞİM 19 ÜLKE 22 BÖLÜM 167 ÖĞRENCİ Slovakia

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Yıllara Göre Erasmus Öğretim Elemanı Değişimi  : 4 kişi  : 2 kişi  : 15 kişi  : 47 kişi

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Üniversitemizde ilkler  İlk kez, giden Erasmus öğrencilerine oryantasyon eğitimi verildi.  Yabancı Diller Yüksekokulu’nda, giden Erasmus öğrencilerine Almanca kursu açıldı.  Erasmus Türkçe Yoğun Dil Kursu (EILC) açıldı.  Konsorsiyum başvurusu kabul edildi.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Üniversitemiz öğrenci yerleştirme konsorsiyumuna başvurdu  Erasmus öğrenci yerleştirme programı kapsamında, Kocaeli Üniversitesi’nin AB Komisyonu’na yaptığı ‘Konsorsiyum Başvurusu’ kabul edildi. Bu olay Türkiye’de kabul edilen tek konsorsiyum olma özelliğini taşımaktadır.  Konsorsiyum üyeleri: - Kocaeli Üniversitesi - Kocaeli Sanayi ve İzmit Ticaret Odası - MT&M College-Sofia, Bulgaristan

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Projelerimiz  “AR-GE Proje Pazarı” adlı Tübitak Projesi kabul edildi.  İleri Disiplinlerarası Endüstriyel Araştırma Laboratuvarı (İDEAL) Projesi, DPT tarafından desteklendi.  Estonya-Türkiye arasında “Sivil Toplum Diyaloğu” adlı proje ile AB Komisyonu’na başvuruldu. Proje Ortakları: TİKA, TASAM, Tallinn Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi.  “AR-GE Proje Pazarı” adlı uluslararası katılımlı proje ile AB Komisyonu’na başvuruldu. Proje Ortakları: Kocaeli Üniversitesi, Teknopark; ODTÜ, Kocaeli Sanayi Odası ve Galati Üniversitesi (Romanya).  36 tane TÜBİTAK destekli proje yürütülmektedir.  84 tane KOÜ Araştırma Fonu destekli projemiz mevcuttur.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Dış değerlendirme: Dış değerlendirme:  2001 yılında kuruldu, 45 Avrupa ülkesinden 760 Üniversite EUA üyesi.  Ülkemizden 47 yükseköğretim kurumu birliğe üye.  KOÜ 2006’da EUA dan dış değerlendirme talep etmiştir.  Dış değerlendirme talebi kabul edilmiş ve 4 kişilik bir ekip (geçmişte yükseköğretim kurumlarında çalışmış tecrübeli rektör ve öğretim üyelerinden oluşan) üniversitemizi Şubat ve Nisan 2006 da iki kez ziyaret etmiştir.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP  İlk ziyaret ayı olan Şubat 2006 dan bir ay önce, ekibin talebi doğrultusunda, üniversitemize ait bir öz (iç) değerlendirme raporu hazırlanmış ve kendilerine sunulmuştur.  Yapılan dış değerlendirme bir denetleme değildir.  Akreditasyon sağlamamakta ancak kalite güvencesi için gerekli.  Dış değerlendirme üniversiteye prestij sağlarken, tabandan tavana akademik ve idari yönetim, karar alma ve işleyiş mekanizmalarını inceleyerek misyon ve vizyonunu geliştirmesine yardımcı olmaktadır.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Dış değerlendirmede belirtilen maddeler doğrultusunda üniversitemizdeki gelişmeler: Dış değerlendirmede belirtilen maddeler doğrultusunda üniversitemizdeki gelişmeler:  Raporda belirtilen ulaşım problemi kısmen çözülmüştür yazına kadar tamamlanması beklenmektedir.  Üniversite sanayi bölgesinde olmasının avantajını sanayi odası, ticaret odası ile ortak projeler yürüterek değerlendirmektedir.  Dış paydaşlar (Sanayi ve Ticaret Odası, Belediye) ile ortak çalışmalara devam edilmektedir.  Deprem sonrası yapısal anlamda kaydedilen hızlı gelişme Umuttepe yerleşkesinde devam etmektedir. Mühendislik Fakültesi bölümlerinden bazıları da ana yerleşkeye taşınmıştır.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP  Yerleşkede ki yurt kapasitesi artırılmaktadır.  Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının büyük bir kısmının İstanbul’da yaşıyor olması da ulaşım konusunda bir problem teşkil etmektedir.  Yerleşke dışında yer alan yüksekokul ve meslek yüksekokullarının yerleşke içi faaliyetlere daha fazla katılımı yeni açılan sosyal alanlar sayesinde sağlanabilecektir.  Araştırmalar için TUBİTAK, DPT ve AB fonlarından yararlanma oranları artmaktadır. Kendi fonlarımız arttırılabilmiştir.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP  Teknoparkın performansı artmaktadır.  Öğrenci ve öğretim elemanı sayıları kıyaslandığında meslek yüksekokullarındaki personel sayısının azlığı dikkat çekmektedir.  İngilizce eğitimin kalitesi arttırılacaktır.  Doktora ve yüksek lisans öğrencilerinin ders yükleri gözden geçirilecektir.  Öğrenci bilgi sistemi yenilenmiştir. Kablosuz bağlantı iyileştirilmiştir.  Mezun takibi çalışmamız başladı. Başarısızlık ve bırakma oranlarının istatiksel verileri tutulacak.  Senatodaki öğrenci sayısı  Fakülteler ve meslek yüksekokulları arasındaki ilişki  İç kalite güvence birimi kurulmuştur.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP  Sürekli eğitim Bologna sürecinin bir parçasıdır, SEM aktif hale getirilmiştir.  Öğrenci ve öğretim elemanı geri bildirim anketleri çoğu birimde kolay ulaşılabilir halde olup sorular azaltılmıştır.  Bu anketlere katılım oranı raporda % 2 olarak belirtilmiştir (Soru sayısı azaltıldıktan sonra %17).  1 Ocak 2008 den itibaren anketi dolduran öğrenci ders notunu öğrenebiliyor.  Geri bildirimler yönetim tarafından değerlendirilmelidir.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP  Daha fazla sayıda doktora ve yüksek lisans öğrencisine Erasmus çerçevesinde değişim imkanı sağlanmaktadır.  Elektronik yönetim bilgi sistemi ve personel bilgi sistemi geliştirilmiştir.  Genç akademik personelin kariyer ihtiyaçlarına önem verilmektedir, ancak kadrolar sınırlıdır.  Öğrencilere yurt içi ve yurtdışı kariyer olanakları konusunda yönlendirme yapılmaktadır.

, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Sonuç olarak: Üniversitemiz Bologna sürecinde: Üniversitemiz Bologna sürecinde: Öğrenci hareketliliği (Erasmus- LLL), staj-YL- doktora yerleştirmeleri, ortak kredi sistemi, eğitim kademeleri, öğrenim çıktıları, seviye belirleyicileri, araştırma projeleri, alt yapıdaki gelişme, elektronik bilgi sistemi, dış paydaşlarla ilişki, sem, teknopark, kalite güvence çalışmaları, öğrenci hizmetleri ile belirgin ilerlemeler kaydetmiştir ve eksiklerini en kısa sürede tamamlamayı hedeflemektedir. Öğrenci hareketliliği (Erasmus- LLL), staj-YL- doktora yerleştirmeleri, ortak kredi sistemi, eğitim kademeleri, öğrenim çıktıları, seviye belirleyicileri, araştırma projeleri, alt yapıdaki gelişme, elektronik bilgi sistemi, dış paydaşlarla ilişki, sem, teknopark, kalite güvence çalışmaları, öğrenci hizmetleri ile belirgin ilerlemeler kaydetmiştir ve eksiklerini en kısa sürede tamamlamayı hedeflemektedir. TEŞEKKÜRLER TEŞEKKÜRLER