EV TURİZMİ KOMİTESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

Dogu Anadolu Kaplanları
ULUSLARARASI SAĞLIK TURİZMİ
İLERİ YAŞ ve REHABİLİTASYON TURİZMİ POLİTİKALARI
Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
Elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren ve yedi yurtiçi, onbir yurtdışı olmak üzere toplam 18 şirketten oluşan Vestel.
PAZAR RAPORLARI_2013.
TORUL KAYMAKAMLIĞI KHGB ve GÜLAÇAR KALKINMA KOOPERATİFİ
EVLİYA ÇELEBİ SEYRANGAHI
FUTBOL TURİZİMİ Semih PAÇACI.
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
BODRUM İ LÇES İ N İ N E Ğİ T İ M OLANAKLARI BAKIMINDAN MU Ğ LA ÜN İ VERS İ TES İ ’NDEN BEKLENT İ LER İ.
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
Küresel Kriz Sağlık Turizmimize Bir Fırsat Olabilir mi?
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
İstanbul'da Değişen Turizm Yaklaşımları ve Çeşitlendirme Mehmet Ata Tansuğ- Turizm Danışmanı 3 Nisan TURING- İstanbul.
BÜYÜK KAPADOKYA TURİZM HAVZASI İÇERİSİNDE ERCİYES MASTER PROJESİ
TURİZMDE 2011 YILI VE GELECEĞE BAKIŞ OSMAN AYIK TÜROFED Başkanı.
“DOKA’DAN TURİZME BÜYÜK DESTEK”
PAZAR RAPORLARI_2013.
İZMİR SAĞLIK TURİZMİ DERNEĞİ (izsatu)
NÜFUS POLİTİKALARI.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAZİ TAHSİS DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
TÜRKİYE – AZERBAYCAN TURİZM İŞBİRLİĞİ
SWOT ANALİZİ SWOT analizi güçlü ve zayıf olan yönlerin tanımlanması, fırsatların ve engellerin gözden geçirilmesi konusunda en etkin yöntemdir. SWOT yöntemiyle.
GYO’ların 1. Yatırımcıya yönelik (hisse senedi piyasası) 2. İnşaat sektörüne yönelik katkıları.
AVRUPA KENTSEL ŞARTI.
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
302-3 Kırsal Turizm.
DÜNYADA EN ÇOK TURIST AĞıRLAYAN 50 KENTI IÇINDE OLAN İ Z M İ R 2015 yılının 9 aylık döneminde % 8,7 düşüş yaşadı.
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
Yaşlı Turizminde Türkiye
KONGRE TURİZMİ VE FUAR ORGANİZASYONU
Oda Tipleri.
KONGRE FUAR ORGANİZASYONU 3.Hafta
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Türkiye Turizmi EKONOMİ KOORDİNASYON KURULU 22 Temmuz 2009.
1. M.I.C.E.Meetings (Toplantı) - Incentives (Teşvik Gezisi) - Congress (Kongre) - Exhibitions (Sergi) sözcüklerinin baş harflerinden oluşur ve tüm bu.
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
Yurdumuzda Nüfus.
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ BÜYÜKORHAN M.Y.O.
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
KÜLTÜR TURİZMİ.
Prof. Dr. İge Pırnar Yrd. Doç. Dr. Ferika Özer Sarı Yrd. Doç. Dr
YUMURTALIK BELEDİYESİ
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Hakkımızda Birleşik Ödeme; finansal işlemleri teknoloji ile birleştirerek ürettiği inovatif, pratik, güvenilir fintech çözümleri ile müşterilerine ve iş.
 İNSANLARI TURİZME YÖNELTEN NEDENLER  Turizmin öznesi olan insan yüzyıllardır seyahat etmektir.  Sanayi devrimine kadar dini, askeri ve ticari amaçla.
Sunum transkripti:

EV TURİZMİ KOMİTESİ

DÜNYA TURİZM TRENDİNİN EN ÖNEMLİ PARÇASI EV TURİZMİ EV TURİZMİ – TURİZMİN KÜÇÜMSENEN ÇEŞİDİ

Ünlülerin İlk Tercihi Cem YILMAZ ve Ailesi Morgan FREEMAN James BOND ve Ekibi Ve Daha Fazlası Ev Turizminden Yararlanan Ünlüler Arasında

Ev Turizmi Nedir? Turizm amaçlı, eşyalı konutların, yerli ve yabancı turistlere kiralanması olarak tanımlayacağımız, müşterilere kendilerini özgün ve evindeymiş gibi hissettiren, yaşadığı çevreye ekonomik katkısı olan gelinen yerin genel kültürünü tanıma amacıyla, ulaşım, transfer, tur, yeme-içme, rehberlik, tanıtım ve danışmanlık hizmetlerini içinde barındırabilen seyahat türüdür.

EV TURİZMİ PAZARI Dünya’da Ev Turizmi Pazarı Avrupa’da her dört kişiden biri tatilini evde geçiriyor. Dünya’da Ev Turizmi Pazarı Senelik Cirosu 95 Milyar $ Avrupa’da Ev Turizmi Pazarı Senelik Cirosu 20 Milyar $ Avrupa’da yılda 42 milyon kişi ev turizmini tercih ediyor. Sol taraftaki görselleri değiştirebilirsiniz. Türkiye’de Ev Turizmi Pazarı Senelik Cirosu ?? Milyar $ Avrupa’da 2.4 milyon ev turizme hizmet veriyor.

Almanya’da Ev Turizmi Pazarı Almanya Avrupa’nın En Büyük Ev Turizmi Pazarına Sahip Yılda 13.7 milyon kişi ev turizmini tercih ediyor İspanya rakamları geldiğinde onları da dahil ederiz. Almanya 8 Milyar $ İngiltere 6,7 Milyar $ Almanya’da 800.000 adet tatil evi pazarlanmaktadır Fransa 5,7 Milyar $

Ev Turizminin Önemi Kayıt dışı gelirin kontrol altına alınması Yatırımı önceden yapılmış konaklama birimlerinin turizme kazandırılması - var olan yatak kapasitesinin kullanılması Kayıt dışı gelirin kontrol altına alınması Yasadışı konaklamaların engellenmesi Avrupalının gözündeki MONOPRODUKT ülke imajından kurtulup, ürün çeşitliliği sunulması Alım gücü yüksek müşterilerle turizm gelirlerinde artışı sağlamak Otelde konaklamayı tercih etmeyen, kitle turizminden uzak, kişiye özgü, otantik tatilden hoşlanan, ne yapacağına kendi karar veren yerli ve yabancı turistin kazanımının sağlanması

EV TURİZMİNİN BÖLGELERE KATKISI - 1 Sahipleri tarafından kullanılmayan dönemlerde, atıl yatak kapasitesinin ekonomiye katkısı Çevre esnafın yaşatılması ( Manav, Kasap, Bakkal, Restoran, Butik, Hediyelik eşya) Günlük turların satılabilmesi Kendileri özgün seyahat etmek istediklerinden, kiralık araba ihtiyaçlarının artması Kültür ve geleneklerin tanıtılması

EV TURİZMİNİN BÖLGELERE KATKISI - 2 6. Bulundukları yerde insanlara istihdam yaratmak, iç göçü bir nebze de olsa engellemek 7. Çevreyi koruyarak, turizmin sürdürebilirliğini desteklemek 8. Gelen turiste yöreye ait değerlerin tanıtılması 9. Samanlıkta yatmak, inekten süt sağmak, hamur açmak, çamurdan kase yapmak gibi aktivitelerle kırsal yaşamın tanıtılması 10.Deniz, kum ve güneş üçlemesinden bıkan, özellikle şehirde yaşayan aileler için, aktif turizm sunmak

EV TURİZMİNİN BÖLGELERE KATKISI - 3 11. Şehirlerde talebin yoğun olduğu zamanlarda, yatak kapasitesini dengelemek 12. Çevredeki özgün kafe ve restoranların yaşatılması 13. Kültür, Sanat ve Festivallerin tanıtılması 14. Vazgeçilmez apayri çeşitlilik oluşturmuş alternatif konaklama sağlaması

EV TURİZMİNİN YÖRE EKONOMİSİNE KATKISI 1 Kişinin 1 Haftalık toplam Harcaması 795 $ / Hafta Hizmet alan kişi hesaplaması 1 Kişinin günlük harcaması 113,57 $ / Gün Toplam hafta 4.000.000 x 7 = 28.000.000 gün 28.000.000 gün / 10 gün Ortalama Konaklama Konut sayısı 200.000 2.800.000 Rezervasyon X 4,9 Ortalama Kişi Sayısı Pazarlanan Hafta 20 13.720.000 Hizmet alan kişi Toplam Hafta 4.000.000 Hizmet alan Kişi 13.720.000 Kişibaşı Harcama 10 günlük 1135,70 $ Müşterilerin yaptığı genel harcama 15.581.804.000,00 $ 34.279.968.800,00 TL Yan sektörlerin gelişmesi ve geliri dahil edilmemiştir.