BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
ARASTIRMA PROBLEMININ TANIMLANMASI
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU
 Bir bilim dalının çeşitli konularında yazılmış eserlerin tümüne ulaşmak için, mevcut bilgi kaynaklarının gözden geçirilmesi ve ilgili yayınlara ulaşılması.
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Birlikler ve onluklar Aşağıdaki tabloyu inceleyerek, sonuçları üzerinde konuşalım.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
Tarafından sağlanmaktadır ScienceDirect Veri Tabanı.
Tarafından sağlanmaktadır ScienceDirect Veri Tabanı.
ARAŞTIRMA KONUSUNU BELİRLEME
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Araştırma Önerisi Araştırma Raporu
Bilimsel Araştırma Yöntemleri – Fırat BÖTE – 4
ARALARINDA ASAL SAYILAR
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2006/bby208/
TEST – 1.
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
DEMO-VILLAGE Orda Bir Köy Var Demokrasiyle!
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
GRUP 8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri 2.Bölüm KONU:Problemi Tanımlama
Diferansiyel Denklemler
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
DENEY TASARIMI VE ANALİZİ (DESIGN AND ANALYSIS OF EXPERIMENTS)
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Problemi Tanımlama Şener BÜYÜKÖZTÜRK, Ebru KILIÇ ÇAKMAK,
Tarım Politikası Dersi-Uygulama Yayın Arama/Tarama
EPİDEMİYOLOJİK ARAŞTIRMA PLANLANMASI
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Problem ? / Araştırma Problemi Fikir? – Günlük yaşantıdaki gözlemler ve uygulama – Geçmiş araştırma sonuçları – Çeşitli kuram ve teorileri inceleme KONU>
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Hipotez, Amaç, Önem, Sayıltı, Sınırlılıklar İsmail GÜLEÇ.
Bİlİmsel AraşTIrma Yöntem ve Teknİklerİ
PROBLEMİ TANIMLAMA Doç. Dr. Ender DURUALP.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ DERSİ 4. Hafta
Araştırma Sürecinin Aşamaları
ÖDE6024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ ARAŞTIRMA
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Problemi Tanımlama.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Problemi Tanımlama
Sunum transkripti:

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ARAŞTIRMA PROBLEMİ eKİm-2010 F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Amaç Giriş bölümünde yer verilen alt başlIkları açIklayabilecek, Problem seçimindeki ölçütleri kavrayabilecek, Amaç ifadelerine örnekler verebilecek, SInIrlIlIklara örnekler verebileceksiniz. F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Araştırma Süreç ve Teknikleri Varsayımlar/Sayıltılar İçerik Araştırma Süreç ve Teknikleri Giriş Problem Amaç Önem Varsayımlar/Sayıltılar Sınırlılıklar Tanımlar F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Araştırma Süreç ve Teknikleri Giriş Yöntem Bulgular Yorum Özet Sonuç Öneriler Ekler Kaynakça F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Giriş Problem Amaç Önem Varsayım-lar Sınırlılıklar Tanımlar F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

PROBLEM F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

PROBLEM Aşağıdaki 9 noktayı, kalemi kağıttan kaldırmadan, hiçbir nokta dışta kalmayacak biçimde 4 çizgi ile birleştiriniz. . . . F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

PROBLEM F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Hastalık, yorgunluk, terör, başarısızlık, susuzluk, hava kirliliği… Kararsızlık-Birden çok çözüm yolu Kaynaklar: Doğa, toplum, günlük yaşam … Uygulamalar Raporlar, tezler Kuramlar, teoriler, yasalar vs. Danışmanlar Gazete ve dergiler Giriş Problem F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Araştırma Konusu: Çok genel araştırma fikri. Ör. Bilgisayar Destekli Eğitim vs.) Problem: Çözüm bekleyen, çözüm aranılan sorundur. Ör: Bilg. Destekli Öğretimde öğrenci başarısı ile aile gelir düzeyi ve cinsiyet açısından bir ilişki var mıdır? Konu = Problem? F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Genel ölçütler Özel ölçütler Çözülebilirlik Önemlilik Giriş Yenilik Etik Özel ölçütler Alanda yeterlik Yöntem ve teknikte yeterlik Veri toplama izni Zaman ve olanak yeterliği İlgi Giriş Problem Seçimi F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Giriş Tanımlama Sınırlandırma Problem Tanımlanması F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Giriş Zeka Öğrenci Başarısı Tanımlama Çalışma alışkan-lıkları Problem Tanımlanması Zeka Çalışma ortamı Çalışma alışkan-lıkları Yöntem Değer-lendirme süreci Öğrenci Başarısı Tanımlama F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

LİTERATÜR TARAMASI GEREKLİ Akla yatkın olma (fazla zaman, para, enerji vs. gerektirmeyen) Anlamlı (araştırılmaya değer, bilime katkı) Açık ve anlaşılır (değişkenler vs.) İfadeler; olasılık – emir kipi olmamalı (yapabilmek-*olmalıdır) Sınanabilir, test edilebilir (Hayatın anlamı nedir?) Çok geniş – çok dar olmalı? Orijinal ve özgün olmalı, önceden cevaplanmamış. Etik olmalı, (doğa, kişi, sosyal çevre) Problem özellikleri TÜM SÜREÇTE LİTERATÜR TARAMASI GEREKLİ F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Ne? Nasıl? Niçin? Türler: Genel Amaç Giriş Alt amaçlar “…bölgesinde bilgisayar okuryazarlığının bugünkü düzeyini belirlemek” Alt amaçlar Cinsiyet Yerleşim merkezi Yaş Yıllar Giriş Amaç F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

İfade edilişi Soru cümleleri Giriş “…bölgesinde bilgisayar okuryazarlığının bugünkü düzeyi nedir?” “…bölgesinde bilgisayar okuryazarlığının düzeyi 2000-2008 arasında yıllara göre nasıl olmuştur?” “…bölgesinde bilgisayar okuryazarlığının düzeyi ile eğitim düzeyi arasında bir ilişki varmıdır?” Giriş Amaç F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

İfade edilişi Denence Giriş Ödüllendirme motivasyonu olumlu etkiler Işık okuma hızını arttırır Bilgisayar sunumları öğrencilerin derse olan ilgisini arttırır … dersi için hazırlanan wiki ortamı öğrencilerin işbirliğini sağlar Giriş Amaç F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Anahtar kelimeleri çıkar Veritabanlarını tara EBSCO Host (search.ebscohost.com) ERIC (www.eric.ed.gov) Elsevier-Science Direct (www.sciencedirect.com) F.Ü. Kütüphane (http://kutuphane.firat.edu.tr/) ULAKBİM (TÜBİTAK bilgi ağı) (www.ulakbim.gov.tr) YÖK Tez arama (http://tez2.yok.gov.tr) Arama Motorları Google Google Scholar (detaylı arama) Tavsiye edeceğiniz diğer arama motorları: . Literatür taraması F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Literatür taraması yaparken 4N 1K modeli kullanılır. Kim? Araştırmayı kim yaptı? Ne zaman? Araştırma ne zaman yapılmış? Niçin? Araştırma neden yapılmış? Nasıl? Araştırma yöntemine ilişkin bilgiler. Ne? Elde edilen araştırma sonuçları. F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Farklı kaynaklar kullanılarak örnek bir literatür taraması Etkinlik Farklı kaynaklar kullanılarak örnek bir literatür taraması Google Google Scholar Kütüphane F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Bu günlük bu kadar yeter! F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Hipotez: Olası sonuçlara dair tahmin/öngörü (denence, varsayım) Amaç: Hedefleri ortaya koyan genel ifade Alt amaçlar: Soru cümleleri Önem: Kime, neye, ne kadar katkısı var? Sayıltı: Doğruluğunu ispatlama şart değil, genel kabuller Sınırlılıklar: Daraltılmış kapsam Tanımlar: Anahtar kelimeler, kısaltmalar vs. Evren/Örneklem: Gerçekçi seçim/genellenebilir sınırlı parça Gerekli Kavramlar F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Bolüm2 problemi tanımlama-hacettepe sunusundan yararlanılacak. Giriş Değişken nedir? Bolüm2 problemi tanımlama-hacettepe sunusundan yararlanılacak. Giriş Problem Tanımlanması Değişkenler F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Değerlere göre değişkenler Süreksiz (nitel-kategorik) Sürekli değişken (nicel) Kontrol şekillerine göre değişkenler Bağımlı (açıklanan) Bağımsız (açıklayan-ara) Kontrol Evrene ait- Zeka, yaş, cinsiyet vb. Sürece ait- Ölçme, zaman, işlem. Dış kaynaklara ait- Ortam, ısı, ışık. Giriş Problem Tanımlanması Değişkenler F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Giriş Kuramsal Uygulamalar Sorunlar Araştırmalar Başarı Öğretmen Program Değerlen-dirme Fiziksel Koşullar Değerlendirme Teknikleri Giriş Problem Tanımlanması İlgili Kaynaklar Kuramsal Uygulamalar Sorunlar Araştırmalar F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Kavramsal yazın Araştırma raporları Giriş Problem Tanımlanması İlgili Kaynaklar F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Araştırmacının kendi amacını ortaya koyması Yorum Veriler nerede, nasıl, ne işe yarayabilir? Giriş Önem F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Doğruluğundan büyük ölçüde emin olunması Maliyetin yarardan yüksek olması Denemenin olanaksız olması Giriş Varsayımlar Sayıltılar F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Veri toplama teknikleri Ölçme araçları Kapsam Veri kaynakları Süre Veri toplama teknikleri Ölçme araçları Kapsam Giriş Sınırlılıklar F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Kavramsal tanım İşlevsel tanım Ör: Giriş Başarı Zeka Tanımlar F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel

Arıkan, Deniz. (2009) Bilimsel araştırma yöntemleri ders sunumu Kaynaklar Karasar, Niyazi. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık. Arıkan, Deniz. (2009) Bilimsel araştırma yöntemleri ders sunumu F.Ü. B.Ö.T.E-4 Y.Turel