YENİ KOOPERATİFÇİLİK HAREKETİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dogu Anadolu Kaplanları
Advertisements

Yaşa – Hisset – Öğret Projesi; Kocaeli Disleksi Derneği’nin 2013 yılı teklif çağrısı döneminde Gençlik Programı çerçevesi altında başvurusunu yaptığı ve.
VİZYONUMUZ Birliğin vizyonu; üye belediyelerin, ortak sorunlarının ortaklaşa çözümünde ilk akla gelen yerel yönetim kuruluşu olmaktır. MİSYONUMUZ Birliğin.
Hasan H. YAVUZ Bahar Tekstil İnsan K. Müdürü
Kadın istihdamına ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Meriç Belediyeler Birliği
KADIN İSTİHDAMINA YÖNELİK AB POLİTİKALARI
KADIN ve ÇOCUK MERKEZİ Raporu
Kent Konseyi.
BASIN VE TANITIM TOPLANTISI
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE GÜMÜŞLÜK BELEDİYESİ EĞİTİM İŞBİRLİĞİ
Kadın ve Genç Girişimciler İçin En İyi Fırsatlar Better Opportunities For Young and Women Entrepreneurs.
Bu Program Avrupa Birliği Tarafından Finanse Edilmektedir. Programın Yararlanıcısı Avrupa Birliği Genel Sekreterliği’dir. Bu programın sözleşme makamı.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
T.C. İZMİR VALİLİĞİ İL TARIM MÜDÜRLÜĞÜ
PROJE DEĞERLENDİRME VE İZLEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Esnek Çalışma ve Kadın İşgücü
Eğitim ve Kültür Leonardo da Vinci AB Mesleki Eğitim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
Bölgenin sosyal, kültürel ve ekonomik gelişimine katkıda bulunmak Vizyon’ u Güçlü bir sivil toplum bilinci ve ileri teknolojiyi kullanan, rekabet gücü.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
Deprem Sonrası Van’da Kadınların Güçlendirilmesi
Kadın Parlamenterlere Yönelik İhtiyaç Analizi UNDP Türkiye Türkiye’de Kadının Yerel Siyasete Katılımı.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI SİVİL SAVUNMA UZMANLIĞI 2010 YILI FAALİYETLERİ Kartal Belediyesi
BAKANLIK HASTA HAKLARI UYGULAMALARI VE
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
T.C. SA Ğ LIK BAKANLI Ğ I İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ HOŞ GELDİN BEBEK PROJESİ.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
İNSAN KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİ OPERASYONEL PROGRAMI Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
Kadının Toplumdaki Yeri
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
HOŞGELDİNİZ… ODTÜ TOplum Gönüllüleri Grubu ARJANTİN İLKÖĞRETİM OKULU
START PRESCONFERENCE MEETİNNGS 09/04/2014 EDİRNE MARTYR TEACHER ADNAN TUNCA HEARING-İMPAIRED PRIMARY SCHOOL Barutluk Region Yıldız Çeşme Street KIYIK
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Akademik Danışmanı Yrd.Doç.Dr. Aslan KAPLAN Topluluk Başkanı
Toplumsal Sorumluluk Tüm bireylerin, içinde yaşadıkları toplumun yaşam kalitesini iyileştirmek için bütün toplumla birlikte ekonomik, çevresel, kültürel.
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN AMACI
EGİAD PARLAK FİKİRLER ATÖLYESİ / EGİAD-BIZ (Bright Ideas Zone) 30 KASIM 2015.
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
BÖLÜM 3 EKONOMİLERDE TEMEL SORUNLAR
PROJE YÖNETİMİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
SABANCI VAKFI 14 Kasım 2016.
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ TOPLULUĞU
Türk Hava Kurumu Üniversitesi
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK KOOPERATİFÇİLİĞİNİN AŞILMASI GEREKLİ SORUNLARI
GRUP İLETİŞİMİ.
DÜZGÜN İŞ (DECENT WORK)
UZMAN VE DENEYİMLİ EĞİTİM KADROSU
Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı
Sunum transkripti:

YENİ KOOPERATİFÇİLİK HAREKETİ

Geliştirme Merkezinin Oluşum Süreci Sosyal Kooperatif Geliştirme Merkezinin Oluşum Süreci

SOSYAL PROJELER İnsanca Yaşam Projesi içinde sivil toplum örgütlerinin katılımı ile kooperatifçilik eğitimi başlatılmış ve bir kadın kooperatifi kurulmuştur. Bu kooperatif Belediye tarafından sosyal, sivil toplum tarafından ekonomik olarak desteklenmiştir.

SOSYAL PROJELER (2006-2008) Kadıköy Belediyesi Meclis Üyeleri, Başkan Yardımcısı (karar vericiler), Spastik Çocuklar Vakfı Yöneticileri ve Belediyemiz çalışanlarınca İsveç’in Göteborg şehrine yapılan ziyaretle kooperatiflerin kuruluş felsefesi, yöntemleri ve uygulamaları konusunda eğitim alınmaya başlanmıştır.

YENİ KOOPERATİFÇİLİK Eğitimlerde Sosyal İş kooperatiflerinin merkezi yönetim, yerel yönetim, üniversite ve STK kesişmesi, ekonomik, sosyal yapı, biçim ve işleyişi incelenmiştir. Eğitim ve incelemeler sonucunda Kadıköy’de Sosyal Kooperatifçilik çalışmasının hayata geçirilebileceğine kanaat getirilmiştir.

Merkezin Amacı Sosyal Kooperatif Geliştirme Merkezi; Çeşitli nedenlerden ötürü istihdam edilemeyen engelli, genç ve kadınlara yönelik alternatif istihdam olanakları yaratmak ve bu grupların sosyal hayata daha aktif katılımlarını sağlamaktır.

ŞİMDİKİ DURUM Kadıköy’de ikamet eden kadınlara belirli alanlarda mesleki eğitim veriyoruz. Eğitim alan kadınlar; Beceri kazanıyorlar, Sosyalleşiyorlar, Geleneksel işlerin taşıyıcısı oluyorlar

Beceriyi üretime dönüştürmekte zorlanmalar var. SORUNUMUZ Beceriyi üretime dönüştürmekte zorlanmalar var. 30 yaş üzeri kadınların istihdama katılımları çok düşük seviyelerde. Çalışmak isteyen kadınlar aynı zamanda hayatın yeniden üretilmesinden de sorumlu (çocuk,yaşlı bakımı, yemek hazırlama, ev işleri, alışveriş vs.)

Hayatın yeniden üretilmesi sürecinin ücretlendirilmesine müdahale edemiyoruz. Kadınlar bunu farklı örgütlenmelerle çözmeye çalışabilirler. Bizce bu alanda da çalışma yapılmasına ihtiyaç var.

İSTİHDAMA KATILIMDA AMAÇ ALT AMAÇLAR Kadının sosyal katılımını desteklemek Hane halkı gelirini artırmak Benzerlerin emek gücünün birleşimini desteklemek Geleneksel ürünlerin günümüz hayatına yeniden uyarlanarak yaşatılmasını sağlamak.

Kadının İstihdamının Önündeki Engeller Uzun çalışma saatleri, Firmaların genç emek tercihi, Kadınların kişisel gelişim düzeyleri ile iş piyasası arasındaki uçurum (teknoloji kullanımı, kültürel gelişkinlik vs.) Aile fertlerinin kadın çalışmasına olumsuz yaklaşımı.

ÇÖZÜM ÖNERİMİZ Sosyal İş Kooperatifi

SOSYAL İŞ KOOPERATİFİ Çalışma İlkesi Her üye bireysel kapasiteye bakılmaksızın işlere ve kararlara eşit katılır.

SOSYAL İŞ KOOPERATİFİ Dünyada uygulanan bir modeldir. Doğuda ve batıda gelişkin örnekleri mevcuttur. Birçok ülke ekonomisinin %13-15’i bu modelde işler.

SOSYAL İŞ KOOPERATİFİ Sosyal Kooperatiflerde ortak çalışma ruhu gelişmekte ve bu ortak çalışma biçimi, göreli olarak toplumun ekonomik yönden daha zayıf kesimlerinin pazarlık gücünü kuvvetlendirmekte ve toplumsal dayanışmayı artırmaktadır.

SOSYAL İŞ KOOPERATİFİ NASIL İŞLİYOR? Birimlerimizde mesleki eğitim/beceri eğitimi alan kursiyerlerimiz aynı zamanda kooperatifçilik konusunda bilgilendiriliyorlar. İsterlerse güç birliği yaparak işlerini kurup istihdam sürecine girebilirler.

Bu şekilde eğitim aldıktan sonra 2009 yılında kurulmuş bir kooperatifimiz var. Yiyecek üretimi yapan 8 kadın tarafından kuruldu.

2010 Yılında Ne Yaptık? Halk Eğitim Merkezi öğretmenlerimize sosyal kooperatifçiliği anlattık. Bu şekilde kursiyerlerin sorularına yanıt verebilmeyi hedefledik.

2010 YILI 2010 yılında kooperatifleşmelerini desteklediğimiz bir grubumuz var. Yiyecek ve servis hizmetleri konusunda eğitimlerini tamamlamak üzereler. Kooperatif kurmaya istekliler.

SOSYAL İŞ KOOPERATİFLERİ Sermayesi olup iş kurma fikri ile, bir iş kuranlar(girişimciler)la karıştırılmamalıdır. Bizim hizmet grubumuz “normal” eğitim ve piyasa koşullarında yer bulamamışlardır. Bu nedenle ek önlemler ve destekler gerekmektedir.

İHTİYAÇ NEDİR? Kooperatifleşmesini istediğimiz gruplar kuruluş masrafları için desteklenmelidir. Kuruluşunu desteklediğimiz her grubun üretimi Belediyenin satın almalarıyla örtüşüyorsa 2 yıl süre ile oransal olarak tedarik ilkesi benimsenmeli. Kooperatifler kurulduktan sonra da SKGM’den danışmanlık almaya devam etmeli.

KADIKÖY KENT KONSEYİ ÜYELERİ Her türlü katkı ve önerilerinizi bekliyoruz. Dilsaz Padar Kadıköy Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü dilsazpadar@gmail.com dilsaz.padar@kadikoy-bld.gov.tr