Akredite, Yalın ve Dijital Hastane

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

SAĞLIK BAKIM HİZMETLERİ MÜDÜRÜ
MODÜL 4 Organizasyon.
HASTANELER ARASI NAKİLLER
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Yrd. Doç. Dr. Yasemin ÇAYIR Aile Hekimliği
HASTANE ÇAĞRI MERKEZİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMASI Yalın 6 Sigma Projesi
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Yatan Hasta Maliyet Analiz Uygulamaları
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
TIBBİ KAYITLARIN YÖNETİMİ VE BİR HASTANE UYGULAMASI
ENDOSKOPİ HEMŞİRESİNİN SORUMLULUKLARI CANAN KARADENİZ MEDICANA INTERNATIONAL ANKARA HASTANESİ.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
23. Klinik bilgi sistemleri
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE BİRİMİ
EVDE HASTA BAKIMI.
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
5-S YÖNETİMİ.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
Metin DURAN Genel Müdür
.  ..  Proje  Hastalarımıza sağlık problemleriyle birlikte artan psikolojik destek ihtiyaçlarını karşılamak, kendilerini güvenilir bir ortamda.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ERZURUM BÖLGE EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
1 SAKARYA SMMM ODASI ÜYELERİ İÇİN ÖZEL HAZIRLANMIŞTIR.
TOBB ETÜ HASTANESİ.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Halk Sağlığı (Erken Ölüm ve Hastalıkları Önleme) Prof. Dr. Zeynep ŞİMŞEK (Harran Üniversitesi Tıp. Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Başkanı Tarımda.
Kamu Hastaneleri Birliği
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
Karsan Otomotiv’de Yalın Üretim ve 5S Uygulaması
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Yeni Nesil Laboratuvar
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
TKY UYGULAMASI.
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
1. Hasta kimlik bilgilerinin tanımlanması ve doğrulanması 2. Hastanın rızasının alınması 3. İletişim güvenliğinin sağlanması 4. İlaç güvenliğinin sağlanması.
YER TEMİZLEME MAKİNASI
Farmakovijilans Sorumlusu
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Klinik Bilgi Sistemleri
5S Kaliteli, Güvenli, Konforlu bir çalışma ortamı oluşturmak ve sürekliliğini sağlamak için geliştirilen bir tekniktir.
Sunum transkripti:

Akredite, Yalın ve Dijital Hastane Prof. Dr. Aysun Yılmazlar Anesteziyoloji ve Yoğun Bakım Kalite Danışmanı BURSA

Altyapı ve donanım özelliklerimiz; 8000 m² kapalı alan 87 hasta yatağı 9 adet 2. düzey DYB hasta yatağı 6 adet 2. düzey CYB 1 adet 1. düzey Koroner YB 2 adet yeni doğan YB

CERTIFICATIONS

CERTIFICATIONS

Devam eden çalışmalarımız…. Yalın Hastane Dijital Hastane EFQM TEMOS

AKREDİTE HASTANE YALIN HASTANE DİJİTAL HASTANE

Akreditasyon nedir? Ulusal veya uluslararası kuruluşlar tarafından; ulusal ve uluslararası kriterlere göre: Değerlendirilmesi Yeterliliğinin onaylanması Belgelendirilmesi Düzenli aralıklarla denetlenmesidir.

ULUSAL ULUSLARARASI Almanya’da DAR İngiltere'de UKAS TÜRKAK Hollanda da RVA ABD’de JCI TÜRKAK ISO Sağlık Bakanlığı

Joint Commision International JCI Hasta ve tesis odaklı toplam 14 standart doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.

HASTA MERKEZLİ STANDARTLAR Uluslararası Hasta Güvenliği Hedefleri Hizmete Ulaşım ve Sürekliliği Hastaların Değerlendirilmesi Hastaların Bakımı Anestezi ve Cerrahi Bakım İlaç Yönetimi ve Kullanımı Hasta ve Hasta Yakınlarının Hakları Hasta ve Hasta Yakınlarının Eğitimi Kalite iyileştirme ve Hasta Güvenliği

ORGANİZASYON MERKEZLİ STANDARTLAR Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü İletişim ve Bilgi Yönetimi Tesis Yönetimi ve Güvenlik Çalışanların Niteliği ve Eğitimi Yönetim, Liderlik ve Yönlendirme

Akreditasyonun Yararları Nelerdir? İyi hizmet veren kuruluşların tanınmalarını sağlar, Kurumu değerlendirecek bir mekanizma yaratılmış olur, Faaliyetlerin gelişimi için akreditasyon hedeflenir, Çalışanların çalıştığı kurumla gurur duymasını sağlar, aralarında ki iletişim geliştirilir, Çalışanların katılımı desteklenir, çalışmalarda yeterliliğin arttırılması sağlanır.  İşletme politikalarının belgelendirilmesi sağlanır,

Türkiye ‘de ise bugün itibari ile 46 kurum JCI tarafından akredite edilmiştir: 41 hastane 1Tıp Merkezi 3 laboratuvar 1 ambulans

Yalın nedir? Çalışanların katılımı ile zamanı iyi kullanarak, kalitenin artırılmasını, maliyetin azaltılmasını hedefleyen sürekli iyileştirmeyi içeren yönetim sürecidir. Toyota Üretim Sistemi temel alınarak geliştirilmiş bir kalite ve süreç iyileştirme yöntemi

Mark Graban Faculty Member,Lean Enterprise Institute

? Üretim Sektöründen Hizmet Sektörüne

Toyota Üretim ve Yönetim Sistemi Amerikan Hastaneleri için vazgeçilmez bir Altın Standart Bu sistem ile: Hastanelerin tüm İş Süreçleri iyileştirilmekte, Çalışanların memnuniyetleri artmakta, Mali durumları iyileşmekte, Hastaların Bakımları iyileşmektedir.

YALIN HASTANE Hastanelerin var olan hatalarını ve bekleme sürelerini azaltarak hasta bakım kalitesini artırmalarına olanak tanıyan bir yöntemdir. Çalışanları ve hekimleri destekleyerek, engelleri kaldıran ve bakım hizmeti sunmaya odaklanmalarını sağlayan bir yaklaşımdır. Yalın üretim/Hastane sistemiyle, iş sürecindeki zaman ve enerji “israfının” en aza çekilmesi ve iş akışının hızlandırılması hedeflenir. 

Yalın Felsefe Değer ve Yedi Temel İsraf Beyin Fırtınası Kök Neden Analizi 5 S – Görsel İşyeri (Hastane) FMEA ( Hata Türleri ve Riskleri Analizi) Değer Akışı Haritalama 6 Sigma

Temel Yaklaşım Suçlu aramak yerine, Problemleri şefaf olarak ortaya koymak ve el birliği ile ortaya çıkan problemi çözmektir

KÜLTÜR DEĞİŞİMİ GEREKİYOR Doktor artık emir veren değil, Hasta Tedavi Sürecinde rol alan önemli bir ekip üyesi, konu uzmanı rolünü üstlenmeli Hemşirenin rolü Hasta Tedavi  Sürecinde ön planda ve sürecin sorumlusu olmalı Tam bir kültürel değişimi gerektirmektedir.

Hastaneyi Yönetenler Sürecin sorumluluğunu anlamalı ve sorumluluklarını üstlenmelidir. Bunun için zamanlarını konuyu anlamaya ayırmalarında yarar vardır. İstenen yalnız onların “oluru” değildir. Onların bu konunun liderliğini üstlenmeleri, kurumlarını yepyeni ancak çok yarar sağlayacak yönde yönlendirmeleri gerekir.

Yalın sistem ile Doktor daha kaliteli zaman harcamakta, aşırı fiziksel ve manevi yorulma yerine işine hakkiyle konsantre olmaktadır. Zamanlarını, dikkat ve enerjisini tanı koymaya, tedaviye ayırmak suretiyle bir çok hatanın da önüne geçilmektedir.

NEDEN YALIN HASTANE’YE İHTİYAÇ VAR? Hastaneler can çekişiyor, ölüyor… Çünkü; Maliyet yükseliyor Ödeme kurumu ödemeyi artırmıyor

Dünya çapında doktorlarımız var Dünya çapında tedavilerimiz var AMA Tamamen bozuk süreçlerimiz var

Bozuk süreçlerden dolayı Hatalar fazla Hasta memnuniyeti düşük Çalışan memnuniyeti düşük Maliyet yüksek

Yalın olmayan hastanelerdeki sorunlar Hatalı sipariş Malzeme teslimatında gecikme Malzeme temininde karışıklıklar Çalışanların ekipman kullanma zorluğu Doğru kullanılmayan depo alanları Güvenlik donanımının kullanılmaması Doğru prosedürlerin uygulanmaması Çalışanların başka hastanelere kaçışı Çalışanın yapması gerekeni bir başkasına yaptırması

Yalın olan hastanelerin başarıları Personel ve yeni alet almadan iş bitirme süresinin kısalması Sterilizasyon döngü süresinin kısalması Hasta ölümlerinin azalması Ameliyat randevu süresinin kısalması Ameliyatlardan sağlanan gelirlerin artması Hastaların hastanede kalış süresinin kısalması

Bir hastane ne zaman yalındır? Hataların yarısı Hasta hasarının yarısı Çalışan sayısının yarısı Maliyetin yarısı Alanın yarısı Hasta ve çalışanın şikayetinin yarısı

İsrafı önleme yöntemi “5S” Sınıflandır Sırala Sil Standartlaştır Sürdür

Sınıflandır: Gereksizleri ayıklama, gereklileri kullanım sıklığına göre saklama Sırala: Düzenleme Sil: Temiz tutma Standartlaştır: Tutarlı ve düzenli Sürdür: Süreklilik sağlama

“5S” uygulayan hastanelerde şu cümleler duyulmaz: Battaniyeler nerede? Sedyenin serum askıları nerede? Neden enjektör yok? Neden spinal iğne yok? Neden bir malzemeyi ararken çok zaman harcıyorum? Servis içinde neden çok yürüyorum? Neden boş oturuyor?

SAHADA DENETİM Süreçlerin denetimi Performans ölçümleri Günlük ayakta ekip toplantıları 5S uygulamalarına uyuluyor mu?

DENETİM HİYERARŞİSİ GÖREV DENETİM SIKLIĞI Bölüm Sorumluları Başhemşire Gün Başhekim Hafta Genel Müdür Ay Yön. Kur. Başk. Üç ay

Yalın yöntemler ile; İsraf azalır İnsanlar arası saygı artar Hastalara daha iyi bakım sağlanır Yüksek hedefler belirleme fırsatı verir

ÖRNEK

İsraf türü Tanım Hastane örneği Hata Bir şeyi yanlış yapma Cerrahi malzeme arabasının eksik olması Fazla üretim İhtiyaçtan daha fazla yapmak Gereksiz tahlil Gereksiz malzeme hareketi Ürünün gereksiz hareketi Hastanın, malzemenin veya numunenin çok mesafe alması Bekleme Bir sonraki iş için bekleme Bekleyen çalışan Bekleyen hasta Fazla stok Aşırı stok maliyeti Miadı geçmiş ilaç-malzeme Gereksiz insan hareketi Çalışanın gereksiz hareketi Kötü yerleşim planı Gereğinden fazla işlem Gereksiz işler yapma Formlar üzerinde tarih, kaşe, isim tekrarları İnsan potansiyeli Çalışanların fikirlerini dinlememek Çalışan yıpranır, öneri sunmaktan vazgeçer

YALIN HASTANE OLMAK İÇİN NELERİMİZ VAR YALIN HASTANE OLMAK İÇİN NELERİMİZ VAR? Sağlıkta Kalite Süreçlerimiz HBYS

HBYS ile Dijital hastane için atılmış minik adımlarımızı büyütebiliriz Zaman israfından Bekleme israfından Kagıt-kalem israfından Arşiv ve dosyalama zamanı israfından Süreç dokumantasyon hatalarından ve eksiklerden kaçabiliriz

Dijital Değişim

Hasta muayene hizmetinden çok hekime ulaşmaya zaman harcıyordu Hasta muayene hizmetinden çok hekime ulaşmaya zaman harcıyordu. Bu zaman önemli oranda bilişim sistemleri marifetiyle kısalmıştır. Çalışanının, hizmet sunumunu kolaylaştırmış, ürettiği işi hem kendisi hem de kurumu değerlendirebilme şansına sahip olmuş hastasına ayırabildiği vakit artmıştır. Kurumlar daha az sayıda personelle daha nitelikli hizmet sunma şansına sahip olmuştur.

Dijital hastane dijital kartla çalışmaya başlar, içeri giren hasta bu kartla tanınır, bu kart sayesinde hangi departmanda olursa olsun tanındığı için yanlış tedavi uygulanma riskini ortadan kaldırır. Bu sistem başka bir açıdan kartınızı okuttuğunuzda direkt size uygulanacak ilacın çekmecesinin açılmasını sağlar böylece yanlış ilaç uygulama riski ortadan kalkmış olur.

Dijital Hastanenin Faydaları Dijital hastanelerde doktor ve hemşireler hasta bilgilerine her yerden kolayca erişebilmekte; Hastanın ,hastane içerisindeki gereksiz ve uzun süre beklemelerini en aza indirmekte; Kağıtsız ve röntgen filmsiz hastane söz konusu olduğundan röntgen çekimi ve kırtasiye maliyetleri düşmekte. Hatta çevre kirliliğini ortadan kaldırmakta; İş, mali vb kaçakları en aza indirerek hastanelerde verimlilik, ekonomiklik ve etkililik sağlanmaktadır.

AKREDİTE YALIN DİJİTAL

http://www.alibayrakci.com/2011/07/26/yalin-hastane/

http://www.dijitalhastane.org/videolar.html