RELAX DANIŞMANLIK VE EĞİTİM HİZMETLERİ www.relaxdanismanlik.com 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

RELAX DANIŞMANLIK VE EĞİTİM HİZMETLERİ
1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
Meriç Belediyeler Birliği
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları

EĞİTİM SETİ TANITIMI.
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı TÜBİTAK TEYDEB... Firma düzeyinde katma değer oluşturanların, Ar-Ge ve yenilik çalışmalarını.
ARİNKOM TTO SAN – TEZ Destekleri. ARİNKOM TTOSAN-TEZ Programı 27 Şubat 2014 tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Sanayi Tezleri Projelerinin.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğretmen Yetkinlikleri
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Kocaeli Üniversitesi Deneysel ve Klinik Araştırmalar Merkezi (DEKART)
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ODALARIMIZ TARAFINDAN YAPILACAK GENEL KURUL TOPLANTILARINA SUNULACAK, YÖNETİM KURULU FAALİYET RAPORU İLE EĞİTİM, TEORİK VE PRATİK KURS PROGRAMLARI.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
SANAYİ ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
Öğrenme Öğretme Süreci
MATEMATİK YAZILIMLARI.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
TRH2.IQVETII/P-03/246 AĞRI MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ (Gülen Yüzlerimiz Sağlığınız İçin Hep Sizinle) AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ 25 Aralık 2014-Ağrı.
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TÜBİTAK PROJELERİ
6.SINIF 2.ÜNİTE ADRES DEFTERİM
TÜBİTAK DESTEKLERİ.
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Bilimsel düşünme becerileri
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi Alev AyaokurTolga Çakmak Müzelerde Bilgi Hizmetleri: Müze Eğitimi, Müze kütüphaneleri.
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sunum transkripti:

RELAX DANIŞMANLIK VE EĞİTİM HİZMETLERİ 1

RELAX DANIŞMANLIK VE EĞİTİM HİZMETLERİ 2 TAKDİM PLANI KONU : Ar-Ge Merkezleri/Bilim Merkezleri SÜRE : 10 Dakika (21 yansı) SUNAN : Hasan Fırıncıoğlu Müdür KAYNAK : TÜBİTAK Kaynakları

RELAX DANIŞMANLIK VE EĞİTİM HİZMETLERİ 3 SUNUM İ ÇER İĞİ Bilim Merkezleri

4 Bilim ve teknoloji merkezleri her yaştan farklı birikime sahip insanları bilimle buluşturmak, bilgiyi kaynağından öğrenmelerini sağlamak ve bilime olan merakı tetiklemek üzere tasarlanmış deneysel ve uygulamalı merkezlerdir.

Bilim Merkezleri 5 Bilim merkezleri, günlük olaylara bilimsel bir bakış açısıyla yaklaşabilme yönünde bir ufuk açmaktadır. Herkesin yaratıcı düşünebileceğini ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirebileceğini göstermektedir. Özellikle küçük yaştaki ziyaretçilerin kendi başlarına karar verebilen ve sorumluluk sahibi bireyler olmalarına katkı sağlamaktadır.

Bilim Merkezleri 6 Bilim merkezleri, sadece içerikleriyle değil, mimarileriyle, yeşil alanları ve kullanım amaçlarının çeşitliliğiyle de cazibe merkezi olma özelliği taşımaktadırlar. Geniş giriş ve bekleme salonları, yüksek tavanlarıyla, ziyaretçilere rahat bir ortam sunmaktadırlar. Henüz bilim merkezinin içerisine girmeden ziyaretçileri karşılayan etkileşimli açık hava sergileri, onları bilimin gizemli dünyasına davet eder.

Bilim Merkezleri 7 Dünyadan Örnek Dünyada yaklaşık 2400 bilim merkezi vardır. Her yıl 290 milyon kişi bu bilim merkezlerini ziyaret etmekte ya da bir bilim merkezi etkinliğine katılmaktadır. Ülkemizden Örnek BTYK’nın 23. toplantısında özellikle çocukların ve gençlerin bilime olan ilgi ve meraklarını artıracak, teknolojiyi daha doğru kullanmalarını sağlayacak bilim merkezlerinin: yılı itibarıyla tüm B.B.’lerde, yılı itibarıyla tüm illerde, kurulmasına yönelik çalışmaların yerel yönetimlerle işbirliği halinde gerçekleştirilmesine karar verilmiştir.

Bilim Merkezleri 8

Bilim Merkezi Sergileri 9 Bilim merkezi sergileri, ziyaretçilere bilim dünyasının kapılarını açmada anahtar rolü üstlenmektedir. Güncel konulardan, yeni teknolojilere, temel bilimlerden yeni teknolojilere bütün bilim dalları sergilerin konusunu oluşturabilmektedir.

Bilim Merkezi Sergileri 10 Bilgiyi klasik yöntemlerle aktarmak yerine görsel, işitsel ve duyulara hitap eden etkileşimli düzeneklerle aktaran sergiler, kimi zaman bilgisayar programları, mekanik ve elektronik düzenekler, kimi zaman da basit ahşap oyuncaklarla bilimsel gerçekleri ziyaretçileri ile buluşturmaktadır. Bilim merkezleri, etkileşimli sergileriyle, ziyaretçilerini bilimsel olguları deneyerek tecrübe etmelerini, keşfederek anlamalarını sağlamaktadır.

Bilim Merkezi Sergileri 11 Sergiler, sadece belli bir yaş grubuna hitap edebildiği gibi her yaştan insanın faydalanabileceği şekilde de tasarlanabilmektedir. Böylelikle, ziyaretçilerin bilim merkezlerini ailecek gezmelerini mümkün olmaktadır. Bilim merkezleri bulunduğu bölgeye has özellikleri de bünyesinde barındırmaktadır. Böylelikle yerel ziyaretçilerin bilimi kendileriyle özleştirmeleri kolaylaşmakta, yabancı ziyaretçilerin de kentin kimliğiyle ilgili fikir edinebilmeleri sağlanabilmektedir.

Bilim Merkezleri İçin 4003 TÜBİTAK Desteği 12 TÜBİTAK’ın genel misyonu; “Ülkemizin rekabet gücünü ve refahını artırmak ve sürekli kılmak için; toplumun her kesimi ve ilgili kurumlarla işbirliği içinde, ulusal önceliklerimiz doğrultusunda bilim ve teknoloji politikaları geliştirmek, bunları gerçekleştirecek altyapı ve araçları oluşturmaya katkı sağlamak, araştırma ve geliştirme faaliyetlerini desteklemek ve yürütmek, bilim ve teknoloji kültürü oluşturmakta öncü rol oynamaktır”. Bu misyona uygun olarak Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulu Kararı ile Bilim ve Toplum Proje Destekleme Programı başlatılmıştır.

Bilim Merkezleri İçin 4003 TÜBİTAK Desteği 13 TÜBİTAK 4003 Hibe Destek Programları, ziyaretçilerin bilim merkezlerini ziyaretlerinde onlara yol göstermeyi, bilim merkezi tecrübelerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. Rehberler eşliğinde yürütülen atölyeler, etkinlikler, deney gösterileri ve sahnede bilim aktiviteleri bilim merkezi programlarının temelini oluşturmaktadır. Öğretmenlere özel olarak hazırlanmış eğitim programları onların etkileşimli anlatım teknikleri üzerine kendilerini geliştirmelerine ve bu teknikleri kendi sınıflarına taşımalarına imkan sağlamaktadır.

Bilim Merkezleri İçin 4003 TÜBİTAK Desteği 14 İyi kurgulanmış bilim merkezleri: Farklı bilim dallarının konu edildiği etkileşimli sergilerin yanı sıra eğitim programları, etkinlikler gibi destekleyici diğer unsurları içerir, Bilimsel kavram ve süreçleri farklı yaştan bireylerin anlayabileceği ve farklı duyulara hitap edecek şekilde sunarak hedef kitlenin bilimi sevmesini, bilime olan merakının artmasını sağlamayı hedefler,

Bilim Merkezleri İçin 4003 TÜBİTAK Desteği 15 İyi kurgulanmış bilim merkezleri: Düşünen, gözlemleyen, sorgulayan, araştıran, veri ve bilgiye dayalı kararlar veren bireylerin topluma kazandırılmasını hedefler, Günlük olaylara bilimsel bir bakış açısıyla yaklaşabilme yönünde bir ufuk açar; bilimin yalnızca karmaşık denklemlerden oluşmadığını, çevremizde geçen her olayın bilimsel bir açıklamasının olduğunu vurgular,

Bilim Merkezleri İçin 4003 TÜBİTAK Desteği 16 İyi kurgulanmış bilim merkezleri: Sergilerinin ve etkinliklerinin, bilimsel bir konuyu ziyaretçilere bir ders kitabı gibi bütünüyle anlatması beklenmez, konuyla ilgili merak uyandırması amaçlanır, Bilimle uğraşmanın sanıldığı gibi sıkıcı ve zor değil, aksine eğlenceli ve zevkli olduğunu hissettirir,

Bilim Merkezleri İçin 4003 TÜBİTAK Desteği 17 İyi kurgulanmış bilim merkezleri: Özellikle küçük yaştaki ziyaretçilerin kendi başlarına karar verebilen ve sorumluluk sahibi bireyler olmalarına katkı sağlar, Güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden bireylerin yetişmesine katkıda bulunur,

Bilim Merkezleri İçin 4003 TÜBİTAK Desteği 18 İyi kurgulanmış bilim merkezleri: Sergileri, öğretim programları ile ilişkili olabilir, ancak öğretim programları ile tamamıyla örtüşme zorunluluğu yoktur, Öğretmenlere özel eğitim programları ve etkinlikler de içerir, Sergilerinde sanatsal öğelere yer verilebilir, ancak bilim merkezlerinin ve müzelerin farklı özelliklere sahip olan kurumlar olduğu düşünülerek kurgulanmıştır.

Bilim Merkezleri İçin 4003 TÜBİTAK Desteği 19 Destek Kapsamında, Proje Sözleşmesi ve/veya eklerinde öngörülmüş olmak kaydıyla, Proje Yürütücüsü Kuruma ait/tahsis edilmiş olan alan ya da binada kurulması planlanan Bilim Merkezinin planlama ve kurulum aşamalarında aşağıda belirtilen konularda destek sağlanamaktadır: • Bilim Merkezinde yer alacak sergilerin temini, • Eğitim birimlerinde (laboratuvar ve sınıflarda) gerçekleştirilecek etkinliklerin içeriklerinin temini; laboratuvar ve sınıflar için gerekli olan teknik donanımın belirlenmesi ve temini, • Bilim Merkezi binasının sergi salonları ve eğitim birimlerinin mimarisi (alan ve altyapı planlamaları) & Bilim Merkezinin fonksiyonel alanlarının planlaması konusunda mimari danışmanlık, • Bilim Merkezinin yönetim ve organizasyonel yapısının belirlenmesi, • Bilim Merkezinde çalışacak personelin eğitimi, • Kapsamı TÜBİTAK tarafından belirlenecek, içerikle ilgili diğer konular, • Bilim Merkezinin işletme aşamasında denetlenmesi

Bilim Merkezleri İçin 4003 TÜBİTAK Desteği 20 BAŞVURU DÖNEMLERİ: Başvurularda herhangi bir zaman kısıtlaması yoktur. PROJE SÜRESİ: Proje Sözleşmesinin imza tarihi ile Bilim Merkezi binasının sergilerin kurulumuna hazır hale getirilmesi arasında geçen süre, mücbir sebepler veya haklı nedenlerle yapılacak uzatmalar da dahil olmak üzere 4 yılı geçemez. Bilim Merkezi sergilerinin montajı ancak bina inşa sürecinin tamamlanmasının ardından başlatılabilmektedir. Proje Planında yapılacak revizyonlar dahil toplam Proje Süresi 6 yılı geçemez.

RELAX DANIŞMANLIK VE EĞİTİM HİZMETLERİ 21 Teşekkür ederim.