MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
Advertisements

HABER YAZILARI.
Meriç Belediyeler Birliği
Avrupa Birliği, Avrupa Ülkeleri, ve bugünün Avrupa'sın da ki vatandaşlar, taraflar ve araştırmacılar üzerindeki konulara odaklanan artı değerli bir bilgi.
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medyaya Dair Temel Bilgiler -
Dumansız Hava Sahası uygulaması ile basında olumlu ve olumsuz haber akış ilişkisinin değerlendirilmesi Elif Dağlı, Murat Güner, Efza Evrengil, SSUK.
HAYATI PAYLAŞMA VE DAYANIŞMA MERKEZİ
HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA V.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
Sabancı Üniversitesi Yelken ve Denizcilik Kulübü
 BİRİMİMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI * Odanın faaliyetlerinin yerel ve ulusal basın aracılığı ile odamızca çıkarılacak bülten ve dergiler aracılığıyla.
6 Hafta 6Yazılı İletişim IIBLUES. 6 2 Faaliyet Raporu Nedir? Faaliyet raporu kuruluşun mevcut ve potansiyel iş ortaklarını ve menfaat sahiplerini bilgilendirmek.
Özgeçmiş (cv) Hazırlama Teknikleri
Halkla ilişkiler sürecinin aşamalarını genel kabul gören ve dört adım olarak isimlendiren adımları da şöyle sıralaya biliriz.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Kısa özet yazımı Dr. Oğuz Reşat Sipahi
SOSYAL MOBİLİZASYON.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
HAFTA I.
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
REKLAMCILIK Hafta 3 KISIM 1.
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Sponsorluk 1.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA VII.
Oturum aç butonuna tıklayın.
Gündem Oluşturma Kuramı
Insert picture in this frame Grid Halkla İlişkiler ve Organizasyon Faaliyetleri Elif Duygu Koca 02 Aralık 2014 İletişim Müdürlüğü Halkla ilişkiler ve Organizasyon.
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
Sınıfımızın Yeni İletişim Noktası
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Pazarlama İletişimi Araçları
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Pazarlama İlkeleri.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Reklam ve Halkla İlişkiler
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
Halkla İlişkiler Sürecinde Kullanılan Yöntem ve Araçlar
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
  Bir görüşü savunmak, bir düşünceyi kanıtlamak veya bilgi vermek amacıyla yazılan yazılara makale diyoruz.  Makale bir gazete yazısıdır.  Gazete.
Sektör Profesyonelleri Danışmanı
KURUMSAL KİMLİK.
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
İçerik Yönetim Sistemi
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tanıtım Çalışma Grubu
HALKLA İLİŞKİLER.
SOSYAL MEDYA VE ETKİLERİ. Sosyal Medya Nedir? En basit tabiriyle sosyal medya; Haber, içerik ve bilgi paylaşma, okuma ve keşfetme alışkanlıklarının değişmesidir.
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yönetim Kurulu Toplantısı Temmuz’2018
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
Sunum transkripti:

MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ

İmaja olumlu katkıda bulunarak, doğru hedef ve kitlede maksimum farkındalık sağlayacak haber ve her türlü medya yansıması halkla ilişkiler açısından basınla ilişkilerinin temelini oluşturmaktadır.

Halkla İlişkiler mesajlarında farkındalık sağlamak, bilgi aktarmak, hedef kitleleri belli yönde eğitmek, mevcut tutum ve kanaatlerini pekiştirmek veya değiştirmek, davranış değişikliği yaratmayı hedeflemesine karşın haberin temel unsurları olan zamanlılık, yakınlık, önemlilik, sonuç ve ilgi uyandırmak ve dikkat geçmek gibi unsurlar halkla ilişkiler kaynaklı haberlerde yer almalıdır.

Halkla ilişkiler alanında çalışanların basın ile ilgili bilmesi gerekenler; Yayın Politikası; yayın organının olaylara bakışı ve ilgi alanı halkında halkla ilişkiler uzmanının bilgi sahibi olması; Yayın Periyodiği; Günlük gazetelere karşın, haftalık, aylık veya yıllık olabilen dergilerin yayın aralıklarının ve tirajlarının bilinmesi yayın organına doğru zamanda ulaşabilmek için zorunludur

Dizgi – Basın tarihi; yayın sıklığı ve basım tekniği ile ilgili olan dizgi ve baskı tarihleri halkla ilişkiler çalışanı tarafından bilinmelidir. Basım Tekniği; Sağlayacağı kolaylıklar neticesiyle hangi tekniği kullandıklarını bilerek ona göre materyaller hazırlanmalıdır. Yayın alanı; Gazete ve derginin, uluslar arası, ulusal, bölgesel olması, hedef kitleye erişim sınırlarını tamamlayacağından halkla ilişkiler elemanlarının ilgi alanında bulunmalıdır.

Okuyucu profili; Doğru hedef kitleye ulaşabilmek için okur ve seyirci profili hakkında mutlaka bilgi sahibi olunmalıdır. Dağıtım yöntemleri; Bir yayının üyelerin adreslerine ücretli yada ücretsiz olarak posta yoluyla mı ulaştırıldığı türünden dağıtım bilgileri halkla ilişkiler tarafından bilinmelidir.

Basın Bildiri ve Bültenlerin Çeşitleri; Basın bültenleri kişi yada bir olayla ilgili duyuru yapmak, herhangi bir konuda bilgilendirmek, veya kişi yada kurum imajı oluşturmak amacıyla yazılabilir.

Basın Bülteninin İçerik Özelliği; Kısa paragraflar, kısa cümleler, anlaşılır kelimeler kullanmak gerekir. Mümkünse tek sayfa ile yetinilmeli. Belirsiz genellemelerden kaçınılmalı Değişik gazete ve dergiler için değişik versiyonlar hazırlamalıdır.

Biçimsel Özellikleri; Göndericinin kim olduğunun anlaşılması önem taşır. Standart yazı karakteri kullanılmalıdır. Bültenin başlığı haberin içeriğini destekler nitelikte olmalıdır. Çok uzun cümleler kullanılmamalıdır. Her bültene mutlaka tarih atılmalıdır.

Basına Yönelik Organizasyonlar; Basın konferansı / basın toplantısı Basın resepsiyonu Basın gezileri Basın materyali hazırlanması Basın katılımının çoğunluğunu sağlamak için en uygun zaman, yer ve saatin seçilmesi.