Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Böylelikle toplam üye sayımız ’ya ulaştı. İlk bilgi evini açtığımızdan bu yana toplamda ödünç kitap verdik.
‘Yaşadığımız Kent SAMSUN’
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
EKREM SERİN GAZİANTEP MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRÜ 20. yüzyılda başlayan ve hâlen devam etmekte olan bilim ve teknolojideki hızlı gelişme, her alanda olduğu gibi.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
FELSEFİ BİLGİ NEDİR?.
5 Soruda Medya Okuryazarlığı.
YERELDE AB SÜRECİ.
TEST – 1.
Sosyolojide Kullanılan Bazı Kavramlar
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
REHBERLİK.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
ÜNİTE 8 SUNUM PROGRAMLARI
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
PROGRAM TASARIMI
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
KALEM TÜKENİR ÖĞRENCİ TÜKENMEZ (TÜKENMİŞ ÖĞRENCİ).
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ÖĞRETMENLİK 1-) MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
Sınav Rehberliği Konusunda
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
MAHALLİ EĞİTİM İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI Öğrenme Liderlerini Yetiştirmek İçin Yapılacaklar…
Aile Atölyeleri Projesi
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Akademik, sosyal, kültürel ve sportif başarıları her kesim tarafından kabul edilmiş, ilçemizde tercih edilen bir okul olmaktır.
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sunum transkripti:

Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1

İnsanların birbirleri ile olan ilişki ve etkileşiminde önemli bir rol oynayan İletişim; duygu düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. İletişimin kitlesel boyutta yapılmasını sağlayan yazılı, sesli ve görsel araçlar medyayı oluşturur. Medyanın hayatımıza girmesiyle birlikte bireyler toplumsal yaşamı bu araçlar aracılığıyla algılamaya başlamışlar ve doğal olarak bu “aracıların” gerçekliğine bağımlı hale gelmişlerdir.

Medya günümüzde toplumsal yaşamı belirleyen en önemli merkezlerden biridir. Haber ve bilgi verme, toplumsallaştırma, eğlendirme, kültürel değerlerin korunması, denetim/eleştiri ve kamuoyu oluşturma, tanıtım ve eğitim medyanın en önemli işlevlerindendir.

MEDYA OKURYAZARLIĞI Medya okuryazarlığı; iletişim araçlarına erişebilme ve bu araçların verdiği iletileri doğru algılayabilecek donanıma sahip olma becerisi kazandıran, bireylerin gerçek dünya ve medya tarafından yaratılan dünya arasındaki sınırı fark etmelerini sağlayacak bir kavramdır.

Sosyal yaşamın en önemli aktörlerinden biri olduğu ve modern dünyada pek çok insan sosyal yaşama medya aracılığıyla katıldığına göre; biz yetişkinlerin ve özellikle çocuklarımızın medyayı çok daha doğru kullanması gerekliliği, medya okuryazarlılığı kavramını ortaya çıkarmıştır.

Medya Okuryazarlığı dersi sayesinde çocuk; uzak veya yakın geçmişte, çevresinden alarak bilgiye dönüştürdüğü verileri, dersten aldığı veri ve bilgilerle ilişkilendirecek,böylece kendisi yepyeni bazı beceri ve değerlere ulaşacaktır. Bu dersle çocuklarımız; medyayı farklı açılardan okuyarak, yaşadığı çevreye duyarlı, ülkesinin problemlerini bilen, gördüğü ve duyduğu verileri akıl süzgecinden geçiren bilinçli bireyler olacaklardır.

ANKARA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ Bakanlığımız, Üniversiteler, Radyo Televizyon Üst Kurulu ve Sivil Toplum Kuruluşlarıyla işbirliği yaparak ilköğretim okullarında medya okuryazarlığı dersinin okutulması için 2006-2007 eğitim öğretim yılında ülkemizde beş ayrı ilde beş okulda pilot uygulama başlatmıştır.

İlimizde Medya Okuryazarlığı Dersi, 2008 - 2009 eğitim öğretim yılında ders programlarına dahil edilmiştir. Bu ders; Sosyal Bilgiler branşındaki öğretmenlerce, haftalık 1 ders saati seçmeli olarak, bir defaya mahsus olmak üzere okutulmaya başlanmıştır. İlk yıl dersi seçen okullarda 6, 7 ve 8. sınıfa devam eden: 43436 öğrenci bu dersi almıştır. Ertesi yıl 38513 öğrenci daha Medya Okuryazarlığı dersini seçmiştir.

Ankara’da geçen yıl sonu itibariyle 81949 öğrencimize, Medya Okuryazarlığı dersi ile yaşadığı çevreye duyarlı, ülkesinin problemlerini bilen, medyada gördüklerini aklın süzgecinden geçiren bilinçli çocuklar olarak yetiştirilmesine katkı yapılmıştır. Bu süreçte hedefimiz 2010-2011 Eğitim öğretim yılı sonu itibariyle toplam 122.000 öğrenciye ulaşmaktır.

Okullarımızda medya okuryazarlığı ile ilgili düzenlenen programlar, öğrenciler ve velilerin doğru bilgiyi uygun aracılarla almaları ve güncel hayata uyarlamaları konusunda farklı bakış açıları oluşturmuştur.

İlçelerimizde düzenlenen yarışmalar, medyanın öğrenci üzerindeki etkisini olumlu yöne çevirmek adına önemli rol oynamıştır. Medya okuryazarlığı dersinin seçilerek okutulduğu okullarda, dizi karakterlerini taklit etme ve olumsuz davranışları sınıflarda uygulamanın giderek azaldığı gözlenmiştir.

Televizyonda uygulamaya giren “Akıllı İşaretler”in çoğu kez kullanıldığı programın içeriğiyle örtüşmediğinden beklenilen etkiyi yapamadığı, çocukların henüz uyumadığı saatlerde zararlı programların yayınlandığı görülmektedir. Medyanın bu konuda daha hassas davranması gerekmektedir.

2010-2011 eğitim öğretim yılı itibariyle Ankara İli olarak yapmayı planladığımız çalışmaları şu başlıklar altında sıralayabiliriz:

Yetiştirilmiş eğitici formatörler aracılığıyla daha fazla öğretmenin bu dersi verebilecek yeterliliğe sahip olması amacıyla hizmet içi eğitim faaliyetleri düzenlenmesi ve bu faaliyetlerin daha verimli hale getirilebilmesi için, Üniversitelerimizin İletişim fakültelerinden uzman desteği alınması planlanmaktadır.

Ailelerin, medyanın hayatımıza etkileri konusunda yeterli bilince sahip olmadığı görülmekte olup, okullarımızda velilerimize yönelik; medyanın doğru kullanımı konulu seminerler düzenlenmesi planlanmaktadır.

Çocukların medyaya doğru ulaşabilmesi ve kullanabilmesi için, bir dersle sınırlı kalmayıp, dersin daha verimli hale getirilmesi amacıyla; resim, şiir, kompozisyon yarışması gibi sosyal aktivitelerin sayısının arttırılması planlanmaktadır.