ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
SOSYAL BİLİMLER BÖLÜMÜ B KRİTERİ İÇİN İYİ BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI “ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL YAZILMALIDIR”?
BİTKİ KORUMA BÖLÜMÜ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Kasım 2009 Ziraat Fakültesi.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Bilimsel Süreç Becerileri
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Bilgisayar Destekli Eğitim
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
EGİTİMDE YENİDEN YAPILANMA: ENSTİTÜLER Ismet SAHIN.
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Bilginin Oluşum Süreci
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
HALİL FAHRİ ORMAN İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayan SİRAÇ AKSAN.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
BİLİŞSEL GELİŞİM.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
FEN ÖĞRETİMİNİN AMAÇLARI NELERDİR?.
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Süreç Becerileri
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
ARGÜMANTASYON.
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
21. YY BECERİLERİ.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Sunum transkripti:

ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI 2012-2013 EDİRNE BEYKENT OKULLARI MYP KOORDİNATÖRÜ FEN VE TEKNOLOJİ/KİMYA ÖĞRETMENİ BEYKENT OKULLARI 2012-2013

MYP’DE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Öğrencinin çalışması, diğer öğrencilerin çalışmalarına göre değil değerlendirme kriterlerine göre değerlendirilmelidir BEYKENT OKULLARI 2012-2013

MYP’DE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Başarı beklentileri değerlendirme kriterlerine direkt referans vererek netleştirilmelidir. Öğrenci neyi gerçekleştirirse hangi başarı düzeyine ulaşabileceğini bilmelidir BEYKENT OKULLARI 2012-2013

MYP’DE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Kriterlerin çalışmaya özgü açıklamaları verilebilir, yayımlanmış kriterler kullanılabilir fakat çalışmayla eşleştirmek için anlatım biçimi biraz değiştirilebilir. Beklentiler sözlü bir şekilde tartışılabilir Beklentileri açıklayan bir çalışma sayfası verilebilir. BEYKENT OKULLARI 2012-2013

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNERGESİ NASIL HAZIRLANIR? BEYKENT OKULLARI 2012-2013

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNERGESİ NASIL HAZIRLANIR? Etkinlik yönergesinde öğrenciden yapılması istenilen çalışmalar açık bir şekilde tanımlanmalıdır. Yapılan çalışmada ölçme ve değerlendirme kriterinde tanımlanan en yüksek başarı aralığında yer alan esasların, çalışmanın içeriğine özgü kanıtlarının neler olacağı açıkça belirtilmelidir. ÖRNEK: Yönergede tanımlanma şekli: Hazırlayacağınız poster hem görsel ve hem de yazılı bilgilerle desteklenmelidir. Kullanacağınız resimler konu ile ilgili olmalı ve açıklamalarınız kendi cümlelerinizle olmalıdır.(Öğrenci, bilimsel bilgiyi etkin bir şekilde iletmiştir.) 5-6 Öğrenci bilimsel dili doğru bir şekilde kullanmıştır. Öğrenci, bilimsel bilgiyi etkin bir şekilde iletmiştir. Öğrenci yararlandığı çok sayıda kaynağı kaynakça kısmında belgelemiştir. BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BEYKENT OKULLARI 2012-2013

FEN BİLİMLERİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ KRİTER A TEK DÜNYA KRİTER B FEN BİLİMLERİNDE İLETİŞİM KRİTER C BİLGİ VE ANLAMA KRİTER D BİLİMSEL SORGULAMA KRİTER E VERİ İŞLEME KRİTER F FEN BİLİMLERİNDE TUTUMLAR BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BEYKENT OKULLARI 2012-2013 KRİTER A: TEK DÜNYA Bilimin, belirli bir problem ya da sorunu ele almak için nasıl uygulanıp kullanıldığını açıklama Bir problem ya da sorunu çözerken bilimin ve bilimsel uygulamaların ne kadar etken olduğunu tartışabilme Belirli konuları ve problemleri çözmede bilimin ve bilimsel uygulamaların ahlaki, etik, sosyal, ekonomik, politik, kültürel ve çevresel etkilerini değerlendirip tartışabilme Kriter A için uygun değerlendirme çalışmaları arasında yazılı çalışmalar, düz yazılar, örnek olay çalışmaları, münazaralar, sözlü ve çoklu ortam sunumları sayılabilir. BEYKENT OKULLARI 2012-2013

FEN BİLİMLERİNDE İLETİŞİM KRİTER B: FEN BİLİMLERİNDE İLETİŞİM Bilim dilini doğru bir şekilde kullanabilme Çalışmanın niteliğine uygun bir biçimde sunma Kaynak gösterme Kriter B için uygun değerlendirme çalışmaları arasında bilimsel araştırma raporları, araştırma makaleleri, örnek olay çalışmaları, yazılı cevaplar, münazaralar ve çoklu ortam sunumları sayılabilir. BEYKENT OKULLARI 2012-2013

UYGULADIĞIMIZ ETKİNLİK ÖRNEKLERİ MYP 1 MYP 3 MYP 5

FEN BİLİMLERİNDE BİLGİ VE ANLAMA KRİTER C: FEN BİLİMLERİNDE BİLGİ VE ANLAMA Bilimsel bilgiyi hatırlama ve bilimsel açıklamalar yapabilmek için bilimsel anlayışı kullanabilme Tanıdık olunan ve tanıdık olunmayan durumlarda karşılaşılan problemleri çözebilmek için bilimsel bilgi ve anlayışı uygulama Bilimsel anlayış tarafından desteklenen yargılarda bulunabilmek için bilgiyi eleştirel bir şekilde analiz edip değerlendirme C kriteri için uygun değerlendirme çalışmaları arasında sınavlar, örnek olay çalışmaları, farklı karmaşıklıktaki bir dizi problemi birleştiren ve öğrencilerin bilimsel olarak desteklenmiş yargılarda Bulunabilmelerine olanak veren çalışmalar sayılabilir. BEYKENT OKULLARI 2012-2013

UYGULADIĞIMIZ ETKİNLİK ÖRNEKLERİ MYP 1 MYP 3 MYP 5

KRİTER D: BİLİMSEL SORGULAMA Bilimsel sorgulama ile test edilebilecek bir araştırma sorusu ya da odaklanılmış bir problemi anlatma Test edilebilir bir hipotez kurma ve bilimsel akıl yürütmeyi kullanarak açıklama Değişkenleri içeren bilimsel araştırmalar tasarlama İhtiyaç duyulan malzeme ve/ya da donanımları belirleme Takip edilecek bir yöntem yazma Verinin toplanıp işlenebileceği bir yol tasarlayıp gerçekleştirme Yöntemin geçerliliğini ve güvenilirliliğini değerlendirebilme Araştırmanın sonucuna dayanarak hipotezin geçerliliğini değerlendirebilme İlgili olan durumlarda daha ileriki sorgulamalar ya da yöntemler için iyileştirmede bulunma D kriteri için uygun değerlendirme çalışmaları örnek olarak laboratuar deneyleri, sorgulamalar ve saha çalışmaları örnek olarak verilebilir. BEYKENT OKULLARI 2012-2013

KRİTER E: VERİ İŞLEME Uygun olduğu şekilde ve zamanlarda ölçüm birimlerini kullanarak veriyi toplayıp kaydetme Sayısal ve görsel şekilleri kullanarak veriyi organize edip, dönüştürüp sunma Veriyi analiz edip yorumlayabilme Veriyle tutarlı ve bilimsel akıl yürütme ile desteklenebilecek sonuçlar çıkarabilme Kriter E için uygun değerlendirme çalışmalarına örnek olarak öğrencilerin yaptıkları bilimsel araştırmalar, laboratuar raporları sayılabilir. BEYKENT OKULLARI 2012-2013

KRİTER F: FEN BİLİMLERİNDE TUTUMLAR Güvenli bir şekilde çalışma, malzemeleri ve ekipmanları ustalıkla kullanabilme Canlı ve cansız olmayan çevreyle ilgili olarak sorumlu bir şekilde çalışma Bireyler olarak ve diğerleriyle iş birliği yapıp grubun bir parçası olarak etkili bir şekilde çalışma Bu kriter için gösterilen performansın kanıtı, öğrenciler bireysel ya da gruplar halinde çalışırken öğrencilerin gözlemlerinden toplanabilir. BEYKENT OKULLARI 2012-2013

UYGULADIĞIMIZ ETKİNLİK ÖRNEKLERİ MYP 1 MYP 3 MYP 5