STRATEJİK PLANLAMA ve KURUMSAL YÖNETİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
AVİVASA EMEKLİLİK VE HAYAT A.Ş.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
FİNANSAL PLANLAMA BAŞABAŞ NOKTASI ANALİZİ FİNANSAL DENETİM
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Girişimcilik.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
STRATEJİ Strateji, örgütlere geleceği tahmin etme, çalışmalara belirli yön verme ve kendini bir bütün olarak görebilme olanağı veren araçtır. Örgütler;
6 Hafta 6Yazılı İletişim IIBLUES. 6 2 Faaliyet Raporu Nedir? Faaliyet raporu kuruluşun mevcut ve potansiyel iş ortaklarını ve menfaat sahiplerini bilgilendirmek.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
PAZAR YÖNLÜLÜK.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
ERK İSG&İK – –
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Stratejik Yönetim.
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Süreç Yönetimine Başlarken
Sunum transkripti:

STRATEJİK PLANLAMA ve KURUMSAL YÖNETİM Osman ÜNAL Mart 2011

Kurumsal Yönetim Kurumsal Yönetim; Bir şirketin, hak sahipleri ve kamuoyunun menfaatlerine zarar vermeyecek şekilde, mali kaynaklarını ve insan kaynaklarını kendine çekmesini, verimli çalışmasını ve bu sayede de hissedarları için uzun dönemde ekonomik kazanç yaratarak istikrar sağlamasını mümkün kılan kanun, yönetmelik ve gönüllü özel sektör uygulamaları bileşimidir.

Kurumsal Yönetim Yönetim (management) hissedarlara değer yaratmak amacıyla şirketi yönetir. Yönetim Kurulu hissedarlar adına yönetimi gözetler. Etkin bir gözetim için yönetim kurulunun yönetimden bağımsız olması gerekir. Yönetim doğru ve gerçek mali tabloları üretmelidir.

Kurumsal Yönetim Yönetim Kurulu ve Denetim Komitesi bağımsız denetçinin seçimini sağlar. Bağımsız denetçi her türlü endişesini Yönetim Kuruluna iletmekle yükümlüdür. Denetçi tüm bu süreçte bağımsız kalmak zorundadır. Şirket yatırımcılarını sürekli bilgilendirmelidir. Şirket çalışanlarına adil olmalıdır. Şirket çevreye ve topluma duyarlı olmalıdır.

Kurumsal Yönetim İlkeleri Hesap Verebilirlik Şeffaflık Eşitlik (Adillik) Sorumluluk

Kurumsal Yönetim İlkeleri Hesap Verebilirlik: Yönetim kurulu üyelerinin esas itibarıyla anonim şirket tüzel kişiliğine ve dolayısıyla pay sahiplerine karşı olan hesap verme zorunluluğudur. Şeffaflık: Ticari sır niteliğindeki ve henüz kamuya açıklanmamış bilgiler hariç olmak üzere, şirket ile ilgili finansal ve finansal olmayan bilgilerin, zamanında, doğru, eksiksiz, anlaşılabilir, yorumlanabilir, düşük maliyetle kolay erişilebilir bir şekilde kamuya duyurulması yaklaşımıdır.

Kurumsal Yönetim İlkeleri Eşitlik (Adillik): Şirket yönetiminin tüm faaliyetlerinde, pay ve menfaat sahiplerine eşit davranmasını ve olası çıkar çatışmalarının önüne geçilmesini ifade eder. Sorumluluk: Şirket yönetiminin anonim şirket adına yaptığı tüm faaliyetlerinin mevzuata, esas sözleşmeye ve şirket içi düzenlemelere uygunluğunu ve bunun denetlenmesini ifade eder.

Stratejik Planlama Tanımlar ve Kavramlar Stratejik Planlama Süreci Bilgi Toplama Yöntemleri Strateji Yönetimi Hedeflerin Yayılımı

Temel Kavramlar Strateji: Bugünden geleceğe bakış şeklinde tanımlanabilir. Mevcut durum fırsat ve tehditler, umut ve beklentiler ile birleştirilerek gelecekte erişilmek istenen sonuçları veya durumu ifade eder. EFQM Modeline göre Strateji; Bir kuruluşun misyon ve vizyonunu gerçekleştirmesi için izleyeceği yolu tanımlayan üst düzey plandır. Stratejik Planlama: Bir yönetim aracıdır. Bir organizasyonun ne olduğunu, ne yaptığını ve neden yaptığını şekillendiren ve ona bu konularda kılavuzluk yapan temel kararları ve eylemleri geleceğe odaklı olarak üreten sistemli çabadır. Stratejik Yönetim: İşletmeyi ileriye götürecek etkin stratejiler geliştirmeye, uygulamaya ve sonuçlarını değerlendirmeye yönelik sistematik faaliyetler bütünüdür.

Stratejik Planlama Nedir? Şu anda neredeyiz? Nerede olmayı istiyoruz? Gelişmemizi nasıl ölçebiliriz? Olmak istediğimiz yere nasıl ulaşabiliriz? Gelişmemize yönelik yol haritamızı nasıl saptayabiliriz ve denetleyebiliriz?

Başarılı Bir Stratejik Planın Özellikleri Yönetimin tam desteğinde ve çalışanların katılımı ile hazırlanmış planlama sürecinin sonucu olmalıdır. Paydaş beklentileri dikkate alınmış olunmalıdır. Periyodik gözden geçirmeleri içermelidir. Yenileşimi (inovasyonu) tetikleyen unsurları barındırmalıdır.

Hedef, Strateji ve Süreç İlişkisi

Stratejik Planlama Sürecinin Aşamaları Bilgi Toplama ve Analiz Etme Stratejik (temel) hedeflerin belirlenmesi Kaynak Planlamasının Yapılması Gözden Geçirme ve Yönetim Onayı Yayılımının Sağlanması Periyodik Gözden Geçirme ve Kontrol

Paydaşlardan Bilgi Toplama Tedarikçi/İşbirlikleri Gereksinimleri için Bilgi Toplama Yöntemleri Hissedar Gereksinimleri İçin Bilgi Toplama Yöntemleri Toplum Gereksinimleri İçin Bilgi Toplama Yöntemleri Çalışan Gereksinimleri İçin Bilgi Toplama Yöntemleri Müşteri Gereksinimleri İçin Bilgi Toplama Yöntemleri

Bilgi Toplama-Örnek Pazar/ Rekabet Bilgi Toplama Yöntemleri

Bilgi Toplama-Örnek Müşteri Gereksinimleri için Bilgi Toplama Yöntemleri

Strateji Yönetimi KURUMSAL STRATEJİ HEDEF BELİRLEME ÇALIŞTAYI Ekonomik, Siyasi, Sektörel Gelişmeler Marka İtibar Konumlandırma, Algılama Araştırmaları İş Sonuçları Değerlendirmeleri Paydaşlardan Toplanan Bilgiler (Anket, Görüşme ve Şikayetler) Görüşmeler vb.) Danışman Görüşleri Rakip Analizleri Yasalar Öğrenme Faaliyetleri KURUMSAL STRATEJİ Kurumsal Hedefler Değerler Politikalar İntranet İlan Panoları DURUM ANALİZİ KURUMSAL HEDEFLERİN BELİRLENMESİ Takım Hedeflerinin Oluşturulması (Yıllık Eylem Planlarının oluşturulması) PYS – Bireysel Performans Hedeflerinin Belirlenmesi STRATEJİ, POLİTİKA VE HEDEFLERİN DUYURULMASI HEDEFLERİN YAYILIMI -YGG -TAKIM Toplantıları -PYS Aksiyon Planları UYGULAMA GÖZDEN GEÇİRME HEDEF BELİRLEME ÇALIŞTAYI Denetim Sonuçları Hedef Paylaşım Toplantısı (Yılbaşı Toplantısı) Genel Bilgilendirme Toplantıları Takım Toplantıları

Hedef Yayılımının Amacı Kurum ana hedeflerinin tüm organizasyona tutarlı ve dengeli biçimde yayılımının yapılması Bölüm hedeflerinin kurumun ana hedeflerine hizmet edecek biçimde oluşturulması Organizasyonun tüm kademelerindeki bireylerin kurumun hedefleri hakkında bilgi sahibi olması Bireysel hedeflerin kurum hedeflerine hizmet edebilecek doğrultuda belirlenmesi ve bireylerin kurumun hangi hedeflerine katkı sağladıklarını görebilmesi Bireysel performans değerlendirme, gelişim planlama ve kariyer planlama faaliyetlerine temel oluşturması

Kurum Hedeflerinin Belirlenmesinde Çalıştay Yöntemi Önemli, hassas ve belirsiz konularda “kaliteli” kararlar alınabilmesi için; İlgili tüm tarafların temsilcilerinin Önceden belirlenmiş ve üzerinde uzlaşılmış kapsamda, Görüşlerini paylaşıp, yeni fikirler üreterek Karar aldıkları grup çalışmasıdır.

Hedef Değerlerin Belirlenmesi Geçmiş performans verileri Geleceği tahmin etmeye yönelik yapılan bilimsel araştırmaların sonuçları Hedefin müşterisinin görüşleri Üst yönetimin hedef değer belirleme için tanımlamış olduğu genel yönlendirme Bir üst hedef sahibinin belirlemiş olduğu hedef değer Hedefi yerine getirecek kişilerin yetkinlikleri

Kurumsal Performans Yönetimi Kurumsal Strateji Kurumsal Hedefler Eylemler Ölçülebilir, terminli, sahibi belli olan Süreç Sahipleri Süreç Performans Hedeflerini belirler Yönetim Onayı PYS (Bireysel) Hedef Takip Sistemi (Takımsal) Görev Takımları Faaliyet Raporları (Takımsal) SYS (Süreçsel) -Ana süreç sahibi, alt süreç süreç performansını değerlendirir -GM ana süreç performansını değerlendirir. Sürekli 3 ayda bir YGG

GENÇKAL Platformu (Genç Kalite Gönüllüleri) KalDer Yönetim Kurulu’nun desteği ile sosyal girişimci gençler tarafından kurulmuş bir Platform’dur. Türkiye’de gençlerin gözünden Kalite olgusunu tartışmak, bu konuda gençlerden başlayarak bilinç yaratmak ve A’dan Z’ye yaşamın her alanında kaliteyi arttırmak amaçlanmıştır. Üniversite ve iş hayatının ilk yılında olan gençler hedef kitledir. Şu ana kadar 3 aktivite yapılmıştır; Boğaziçi Üniversitesinde 150, Dokuz Eylül Üniversitesinde 60 ve Yıldız Teknik Üniversitesinde 250 öğrenci katılmıştır.

Teşekkürler