Performans Değerlendirmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Presentation title Novo Nordisk Way.
Advertisements

Toyota 2 günlük görüşme teknikleri
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
MODÜL 4 Organizasyon.
Kurumlar toplumu önemser
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
Ücret Sistemleri Tasarım, uygulama ve ötesi... Binnur Zaimler Doğan Yayın Holding.
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
MALİYET VE YÖNETİM MUHASEBESİ
ECZACIBAŞI İLAÇ.
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
İlçemizde tüm okullarda ödül yönergesi Eğitim – Öğretim yılında uygulanmaya başlanmıştır.Tüm okullar her iki dönemde de ziyaret edilerek önce.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
SANAYİ KURULUŞLARININ YÜSEM’DEN BEKLENTİLERİ ERTAN ÇİMEN İKYS MÜDÜRLÜĞÜ İK UZMANI ERTAN ÇİMEN İKYS MÜDÜRLÜĞÜ İK UZMANI.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ETKİN YÖNETİM BECERİLERİ
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Eğitimci Geliştirme Programı
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
LABORATUAR GÜVENLİĞİ Fazilet TAVUKÇUOĞLU
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ERK İSG&İK – –
Comenius Programı Onur AYDEMİR
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ. Amacımız Sistem : Değerlendirme sistemine sistematik, kirterleri tanımlı bir yaklaşım sağlamak. Çalışanların hangi kriterlere.
SINIF GEÇME.
Çatışma ve Çatışma Çözme
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. TEOG, sınav ile öğrenci alan liselere giriş için uygulanan seçme ve yerleştirme işlemidir. Modelin amacı,
İŞKUR DESTEKLİ PERAKENDE BANKACILIK SAHA SATIŞ ELEMANI EĞİTİM PROJESİ
İGEP Performans Yönetimi
DERS:MATEMATİK KONU:RİTMİK SAYMALAR
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Kalemimizin ucu ile defterimize dokunalım
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Bölüm 10 Takımlar.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
Performans Değerlendirme
MOTİVASYON.
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
Kariyer Yönetimi Araçları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Öğretmenlere, sporcular gibi koçluk edilirse, yeni edindikleri becerileri uygulamaya koyacaklardır. Akran Koçluğu Akran Koçluğu Koçluk Becerileri.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
RETT SENDROMLU BİR OLGUDA YARATICI BECERİLER MODELİNİN UYGULANMASI
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
TIBBi LABORATUVAR TEKNiKLERi PROGRAMI
Sunum transkripti:

Performans Değerlendirmesi Burak Kırcalı Cur-ex & Company

Performans Değerlendirmesi Ölçülemeyen hiçbir şey yönetilemez.

Neden ? Kısıtlı Kaynaklar Daha Az Kaynak ile Daha Fazla İş Etkinlik ve Verimlilik İhtiyacı Kişisel ve Profesyonel Gelişim Hataları En Aza İndirgeme Süreklilik ve Uzun Ömür

Nedir ? İstenen sonuçlara kısa sürede ulaşılmasını sağlayan yönetim araçlarından bir tanesidir. Performans Değerlendirme Aktivite Bazlı Maliyetlendirme Toplam Kalite Yönetimi Süreç Yönetimi

Kültür Değişimi Herkes eşit değildir. İyiler kalır, iyi olmayan gider. Ödül sistemi yeterli mi? Beklentiler karşılanıyor mu? Kimin sorumluluğunda? Adil olarak algılanabiliyor mu?

Amaç ? Kurumun hedeflerine ulaşmasını sağlamak için kurum içinde görev yapan bireylerin kendi hedeflerine ulaşmasını sağlayan ortamları yaratmaktır.

bireyler ile ulaşılacağı varsayılmaktadır. İlişkilendirme ? Kurum Hedefleri ile Birey Hedefleri Varsayım Kurum hedeflerine bireyler ile ulaşılacağı varsayılmaktadır.

Hedef Belirleme ? Kurumun hedefleri nelerdir? Hedef belirleme kimin görevidir? Hedefler nasıl dağıtılır? Hedefler nasıl birleştirilir?

1 2 3 Hedef Belirleme ? İş Hedefleri Yetkinlik Mesleki Bilgi (Davranış) Hedefleri Mesleki Bilgi ve Beceri Hedefleri

Hedef Belirleme ? İş Hedefleri Mesleki Bilgi ve Beceri Hedefleri Kurum olarak neyi hedefliyorsunuz? Yönetsel ve Finansal (Sayısal) Mesleki Bilgi ve Beceri Hedefleri Neyi ne kadar bilmeniz gerekiyor? Meslek ile ilgili Davranış Hedefleri Nasıl davranmam gerekiyor? Kişilik ve karakter ile ilgili

Performans – Potansiyel ? İş Hedefleri Mesleki Bilgi ve Beceri Hedefleri Potansiyel Davranış Hedefleri

Performans – Potansiyel ? Doğru Bölüm Doğru Bölüm Yüksek Yakın Takip Yakın Takip Yakın Takip Orta Yanlış Bölüm Yanlış Bölüm ??? Düşük Sınırlı Yeterli Yüksek Potansiyel

Performans – Potansiyel ? = Motivasyon X Potansiyel X Fırsat

Hedef Belirleme ? İş Hedefleri Mesleki Bilgi ve Beceri Hedefleri Arama Konferansları Yönetim Toplantıları Mesleki Bilgi ve Beceri Hedefleri Uzmanlarla Görüşmeler Davranış Hedefleri Sevilen, başarılı ve örnek gösterilen kişiler ile Görüşmeler

Değerlendirme ? Kim değerlendirecek? Nasıl değerlendirecek? Ne zaman değerlendirecek? Nerede değerlendirecek? 360 Derece ?

Sistemi Değerlendirme Kurumun Öncelikleri Değişebilir, Bilgi ve Beceriler Değişebilir, Yeni Davranışlar Gerekebilir, KURUMUN GELİŞMESİ VE İLERLEMESİNE BAĞLI OLARAK SİSTEM DE SÜREKLİ DEĞERLENDİRİLMELİDİR.

Sistemin Özü ? Daha iyi bir kurum için bireyleri yarıştırmak, Başarılı ve yüksek performanslı çalışanlar elde etmek, Bir bakıma çalışan klonlamaya benzemektedir.

Yüksek Performans Kültürü ? Performans Değerlendirme Yapın Sorumluluğu Çalışanlara Devredin Çalışanları Kuruma Ortak Yapın Ticari Düşünmeyi Öğretin Çalışanlarla Birlikte Yönetin Kendi Yerinize Kişi Yetiştirin Siz Yaratıcı ve Yönlendirici Olun

Öneriler Yapmış olmak için yapmayın ! Mükemmeli ve ideali aramayın ! Basit ve anlaşılır yapın ! Fazla zaman harcamayın ! İlkel başlayın sonra iyileştirin ! Yönetim olarak zorlamayın ! Kişisel gelişimi desteklesin !

Sağlık Sektörü - Üniversite Finansman

daha etkin tedavi yöntemlerini uygulayarak AMAÇ Daha düşük masraflı ve daha etkin tedavi yöntemlerini uygulayarak en iyi koruyucu bakım hizmetini vermek

Kurum Hedefleri Yılda 7,200 yeni hasta kabul etmek, Tedavi masraflarında en az 20% tasarruf sağlamak, Tedavi sürelerini en az 20% kısaltmak, Yeniden hastalanma riskini 50%’nin altına çekmek.

Bireysel Hedefler Prostat kanseri tedavisinde 20% tasarruf sağlayabilecek 5 yeni tedavi yöntemi üzerinde çalışmaya başlamak. (%) Başarı Puan Yöntem1 25% 50% ??? Yöntem2 20% 80% ??? ............. Toplam ???

Bilgi ve Beceri Hedefleri Düşük Orta İleri Uzman Anatomi Laboratuvar Tıp Bilgisi Kimya Bilgisi Toplam ??? X X X X Olması Gereken Düzeyler X Olan Düzeyler

Davranış Hedefleri Sınırlı Yeterli Yüksek Şeffaflık X X X X X Analitik Olmak İleri Görüşlülük Yaratıcılık Toplam ??? X X X X Olması Gereken Düzeyler X Olan Düzeyler

Toplam Puan Bireysel Hedefler Puanı = 60 60 x (40%) = 24 Bilgi ve Beceri Hedefleri Puanı = 90 90 x (60%) = 54 Performans = 24 + 54 = 78 (100%) Potansiyel = 80 (100%)

Puanlama PERFORMANS 0 ile 49 arası DÜŞÜK 49 ile 89 arası ORTA 90 ile 100 arası YÜKSEK POTANSİYEL 0 ile 49 arası SINIRLI 49 ile 89 arası YETERLİ

SONUÇ? ??? Performans Potansiyel Yüksek Orta Düşük Sınırlı Yeterli

Performans Değerlendirmesi Burak Kırcalı Cur-ex & Company TEŞEKKÜR EDERİM