S.Ü. BESYO REKREASYON DERS NOTLARI Selçuk BUĞDAYCI ögr.görev.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
ROL OYNAMA.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
Liderin Kendini İfade Etme Becerisi. Grup Lideri; Kabul edici olmalı Kendi ihtiyaç ve duygularının farkında olmalı ve diğerlerinin ihtiyaçlarından ayırt.
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
ÇOCUK HAKLARI.
1. Sağlık ve Sağlık Düzeyini Etkileyen Faktörler
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
NİÇİN İZCİLİK.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
Bilgi ve Yenilik İktisadı
DEĞERLER DEĞERLER BİR HAREKETİN, ÖNERİLEN BİR SEÇE- NEĞİN, BİR KARARIN SONUÇLARINI DEĞERLENDİR- MEDE KULLANDIĞIMIZ PRENSİPLERDİR. AHLAK PRENSİPLERİNDEN,
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
 bireyin gelişimi ve olgunlaşma düzeyi  bireylerin yetenek düzeylerindeki farklılıklar  Güdülenme  yetişilen sosyo- kültürel çevre  alınan eğitim.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Liderlik tarzları ve Yenilik
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
MOTİVASYON.
Mühendislik Ekonomisi
DİĞER TUTUMLAR.
Kişisel Rehberlik.
SINIF YÖNETİMİ.
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
REKREASYON EĞİTİMİ.
 Meslek seçimi konusunda gerçekçi ve doğru karara ulaşabilmek için öncelikle kendinizi tanımalısınız.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YAŞLILIKTA DEPRESYON ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
Örgüt Nedir? Neden Vardır?
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Dr. Aysel BADIR ERİŞKİN SAĞLIĞI II
YAYGIN EĞİTİM.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Madde Kendisine bir suç yüklenen herkes, savunması için gerekli olan tüm güvencelerin tanındığı açık bir yargılama sonunda, yasaya göre suçlu olduğu.
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ŞİDDET.
TRAVMATİK OLAYLARDA PSİKOLOJİK DESTEK
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
AİLEDE İLETİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GRUP İLETİŞİMİ.
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
ZAMAN YÖNETİMİ VE TEKNİKLERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

S.Ü. BESYO REKREASYON DERS NOTLARI Selçuk BUĞDAYCI ögr.görev.

BOŞ ZAMAN Kişinin işe, iş ile ilgili sorumluluklarına, kendisinin ve ailesinin bakımına ayırdığı zamanın dışında kalan, dolayısıyla zorunlulukların olmadığı özgür bir zaman birimidir. BOŞ ZAMANI ETKİLEYEN FAKTÖRLER Genel Faktörler: Toplumun üretim ilişkileri, örgütlenme biçimi, teknolojik gelişmesinde yansıyan sosyoekonomik yapısı, kültürü, değer yargıları, örf ve adetleri. Fiziksel Faktörler: İnsanların kırsal, kentsel ayırım yaşama, çalışma alanları, ulaşım şekilleri, yakın, uzak, fiziki çevre, doğal değerler ve iklim. Kişiye Dönük Faktörler: Cinsiyet, yaş, sosyal sınıf, eğitim düzeyi, çalışma alanı, aile yapısı gibi değerlerdir.

BOŞ ZAMAN’ IN TEMEL FONKSİYONLARI 1-Dinlenme Fonksiyonu: Günümüz sanayileşmiş, çalışma dışı süreler düzene konulmuş çağdaş insan için dinlenme, bedensel ve ruhsal yönden yenilenmek için aktif ve pasif boş zaman değerlendirme etkinliğini ifade etmektedir.

BOŞ ZAMAN’ IN TEMEL FONKSİYONLARI 2-Eğlence Fonksiyonu: Can sıkıntısı yok eden veya sıkıntı sonrası eğlenme ve rahatlamayı ifade eden eğlenmek, zamanı hoş bir şekilde geçirmek ve bunu bazen can sıkıntısından kurtulma için değil ayrıca, tasayı, merakı v.b. gidermek içinde yapmak anlamını taşımaktadır.

BOŞ ZAMAN’ IN TEMEL FONKSİYONLARI 3-Gelişim Fonksiyonu: İnsan düşüncesini, günlük eylemlerin otomatizminden kurtaran, daha geniş sosyal katılıma zemin hazırlayan ve insanın kişiliğini geliştirmesine ve gösterilmesine eğilimli olan çıkarcı olamayan faaliyetleri içerir.

ZAMAN KULLANIMI Zamanı verimli ve etkili kullanabilme öncelikle bir eğitim işidir. Bu ise okulların ve ailenin üzerinde olan bir sorumluluktur. Zamanın yanlış ve verimsiz kullanımında ortaya çıkan rahatsızlık ve aksaklıklar, bütün toplumu etkilemektedir. Eğer insan sürekli meşgul olduğundan sevdiklerine veya sevdiği işlere zaman ayıramıyorsa, yaşamanda bir dengesizliğin olduğu rahatlıkla söylenebilir.

REKREASYON   Tanım : Latince “RECREATİO” Kelimesinden gelmektedir. Yenilenme, yeniden yaratılma veya yapılanma anlamına gelir. Türkçe Karşılığı Olarak REKREASYON: Boş zamanları Değerlendirme Olarak kullanılır. Klasik Yaklaşıma Göre REKREASYON: Kişiyi zorunlu iş ve etkinliklerden sonra yenileyen, dinlendiren ve gönüllü olarak yapılan faaliyetlerdir.

Modern Anlamda REKREASYON: İnsanların Gönüllü olarak boş zamanlarında katıldıkları ve kişisel doyum sağladıkları aktiviteler olarak tanımlanabilir.   Kapsamlı olarak REKREASYON: ise “ İnsanın yoğun çalışma yükü, rutin hayat tarzı ve çevresel etkilerden tehlikeye giren veya olumsuz etkilenen bedeni ve ruhi sağlığını tekrar elde etmek, Korumak veya devam ettirmek, aynı zamanda zevk ve haz almak amacıyla, kişisel doyum sağlayacak, tamamen çalışma ve zorunlu ihtiyaçlar için ayrılan zamanın dışında kalan bağımsız ve bağlantısız boş zaman içinde isteğe bağlı ve gönüllü olarak ferdi veya gurup içinde seçerek yaptığı etkinliklerdir.”

Rekreasyon, boş zamanda yapılır. İş değildir. Kâr gayesi taşımaz. Temel Olarak; Rekreasyon, boş zamanda yapılır. İş değildir. Kâr gayesi taşımaz. Rekreasyon da kişi; gönüllü olarak ve tamamen kendi isteği ile katıldığı etkinliklerde bulunur. Rekreasyon faaliyetleri, katılanlara zevk veren, mutlu eden ve neşelendiren bir tarzda olur. Rekreasyon faaliyetleri, kişisel ve toplumsal fayda sağlar. Rekreasyon faaliyetleri, toplumsal değerlere aykırı değildir. Yemek yemek , uyumak gibi hayati önem taşımaz.  

REKREASYONUN ÖZELLİKLERİ 1-Rekreasyon faaliyetlerinin seçimi gönüllü olmalıdır. 2-Özgürlük hissi verir. 3-Rekreasyon faaliyetlerine devam ve iştirak etmek zorunluluğu bulunmamalıdır. 4-Rekreasyon boş zamanda yapılır. 5-Her yaştaki ve cinsteki insanın katılımlarına imkan verir. 6-Rekreasyon faaliyetlerinde insiyatif kişinin kendisine bırakılmalıdır.

REKREASYONUN ÖZELLİKLERİ 7-Rekreasyon faaliyetleri her türlü açık hava, kapalı alanlar ile her tür mevsim şartlarında uygulanmalıdır. 8-Rekreasyon bir faaliyeti gerektirir. 9-Rekreasyon çok çeşitli faaliyetler içerir 10-Rekreasyon haz ve neşe sağlayan bir faaliyettir. 11-Rekreasyon evrensel olarak uygulanmaktadır. 12-Rekreasyon, kişinin kendini ifade edebilme ve yaratıcı olabilmesine imkan sağlayan faaliyetler içermelidir.

REKREASYONUN ÖZELLİKLERİ 13-Rekreasyonun her kişiye göre bir amacı vardır. 14-Rekreasyon faaliyetlerinin katılımcıya kişisel ve toplumsal özellikler kazandırması beklenir. 15-Rekreasyon, toplumun geleneklerine, törelerine, ahlaki ve manevi değerlerine uygun olmalı ve sosyal değerlere ters düşmemelidir. 16-Rekreasyon, bir faaliyet yapılırken, ikinci veya daha fazla faaliyetlere de ilgi duyma ve gerçekleştirme imkanı da vermelidir. 17Rekreasyon etkinlikleri REKREASYONİST ler tarafından üstlenilir

REKREASYONUN SINIFLANDIRILMASI 1-AMAÇLARINA GÖRE a-Dinlenme b-Kültürel c-Toplumsal d-Sportif e-Turizm f-Sanatsal 2-ÇEŞİTLİ KRİTERLE GÖRE a- Yaş faktörüne göre b- Katılanların sayısı c- Zamana göre d- Kullanılan mekana göre e- Sosyolojik muhtevaya göre  

REKREASYONİSTLERİN Genel Nitelikleri 1-Kaynakların kullanımı, zamanı, hedef kitlelerin gönüllü hizmetlerini en ekonomik şekilde değerlendirebilme ve grup ekonomisinden maksimum düzeyde yararlanabilme yeteneğine sahip bulunmak, 2-Sempatik, sıcakkanlı, hoş görülü, sabırlı, kararlı, esnek, güvenilir, yenilikçi olmak, 3-Ruhsal, fiziksel ve zihinsel açıdan sağlıklı olmak ve düzgün bir fiziki görünüme sahip bulunmak, 4-Mükemmel beşeri ilişkiler kurabilme yeteneğine sahip bulunmak, 5-Etkili iletişim kurma ve üstün bir algılama yeteneğine sahip bulunmak,

REKREASYONİSTLERİN Genel Nitelikleri 6-Faaliyetlere toplu katılımı sağlama, Katılımcıları güdüleme ve teşvik etme becerisine sahip olmak, 7-Açık kararlı olmak ve Mantıklı karar almak. Objektif değerlendirme yapabilmek, 8-Tehlikeli riskleri tahmin etmek ve girmemek, katılımcıları risklerden korumak, 9-Grubun yapısını, ortak amaçlarını, değer yargılarını ve duygularını anlayabilmek ve şartlara uygun akılcı davranışları sergilemek, 10-Hedef kitlenin ihtiyaçlardaki değişimleri önceden sezinleyebilmek, gerekli önlemleri almak, değişimlere uyum sağlamak, sorunları çözümleyebilmek,

REKREASYONİSTLERİN Genel Nitelikleri 11-Rekreasyon planlarını ve programlarını hazırlayabilmek, uygulamaları değerlendirebilmek, 12-Yenilikçi üretim, ürün çeşitliliği, fırsatları değerlendirme yoluyla programların kalitesini artırmak becerisine sahip olmak, 13-Grup oluşturma, grubu yönetme, hitap etme, yönlendirebilme yeteneğine sahip olmak, 14-Sorumlu olduğu görev alanı dışında da liderlik rolünü devam ettirmek, diğer etkinliklerine katılmak ve kişileri katılmalarını teşvik etmek.