ELEKTRONİK İHALE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri (Mali Hizmetler Uzmanı)
Advertisements

Strateji Geliştirme Başkanlığı
Teknik Şartname Hazırlama Eğitimi 2010
İHALE ÖNCESİ VE SONRASI YAPILACAK İŞLEMLER
EKAP NEDİR? Elektronik Kamu Alımları Platformu’nun kısaltmasıdır. İhalelerin internet üzerinden online (çevrimiçi) olarak yapılmasını sağlayacak olan bir.
İSTİSNA EDİLEN ALIMLAR
MALZEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI
M.Ü.İMİD İhale Bürosu Ayten ÖZTEZCAN.
ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİ 2010
EKAP NEDİR? Elektronik Kamu Alımları Platformu’nun kısaltmasıdır. İhalelerin internet üzerinden online (çevrimiçi) olarak yapılmasını sağlayacak olan bir.
4734 sayılı Kamu İhale Kanununa Göre
AçIklamalar.
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
İHALEYE KATILMADA YETERLİK KURALLARI 1- EKONOMİK VE MALÎ YETERLİK 2- MESLEKİ VE TEKNİK YETERLİK.
MAL ALIMI İHALELERİ.
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
Elektronik İhale Uygulamaları
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
PAZARLIK USULÜ İŞLEM AKIŞ ŞEMASI (b,c ve f bentleri)
(e-ihale) -EKAP İlişkisi (e İhaleye Hazırlık Aşaması)
VAN İL DERNEKLER MÜDÜRLÜĞÜ
Çerçeve Anlaşmalar ve Toplu Alımlar.
PAZARLIK.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ
MUHASEBE EĞİTİMİ.
(Mali Hizmetler Uzmanı)
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KALKINMA AJANSLARI TARAFINDAN SAĞLANAN DESTEKLER İÇİN GEÇERLİ SATINALMA SÜREÇLERİ 1.
İHALE İŞLEM DOSYASI DİZİNİ
Dr.Birsen TUĞLU Dr.Nurhilal YUSUFOĞLU Danışman Prof.Dr. Pınar TUNCEL
4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU TARİHİNDE KABUL EDİLMİŞ VE TARİHİNDE RESMİ GAZETEDE YAYINLANMIŞTIR. KANUN TARİHİNDE YÜRÜRLÜĞE.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİ İhale Dokümanlarına Şikayet ve İnceleme Süreci Alattin ÜŞENMEZ Kamu İhale Uzmanı (Mali hizmetler Uzmanı)
AÇIK İHALE USULÜ (MADDE 19)
ÇERÇEVE ANLAŞMA İ HALELER İ UYGULAMA YÖNETMEL İĞİ ANTALYA-N İ SAN 2009.
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
PAZARLIK USULÜ İHALE SÜRECİ
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
İHALE KOMİSYONLARININ KURULMASI, GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Gelir İdaresi Başkanlığı. ELEKTRONİK TEBLİGAT NEDİR? Elektronik Tebligat, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 456 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği.
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
M.Ü.İMİD İhale Bürosu Ayten ÖZTEZCAN. 1.İhtiyacın Ortaya Çıkması, 2.Teknik Şartnamenin Hazırlanması, 3.Yaklaşık Maliyet Tespiti, 4.İhale Usulünün.
2  Genel Müdürlük personelinin izin, terfi, atama, emeklilik, sağlık hizmetleri, maaş, geçici görev yollukları ve diğer özlük hakları ile ilgili işlemleri.
Sunum Planı 1.1. Sayım Tutanağı Oluştur, 1.2. Sayım Tutanağı Listesi,
İhale ve İhale Usulleri Prof. Dr. Zeki GÜNDÜZ Yrd. Doç. Dr. Tahir AKGÜL Yrd. Doç. Dr. İsmail Hakkı DEMİR.
DOĞRUDAN TEMINDE ilan teminat vb
DOĞRUDAN TEMİNDE YAKLAŞIK MALİYET, ONAY BELGESİ, ŞARTNAME HUSUSLARI
İHALE KOMİSYONU OLUŞTURULURKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
25/01/2017 tarihli değişiklikler
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI DÖNER SERMAYELİ İŞLETMELER BÜTÇE VE MUHASEBE DAİRE BAŞKANLIĞI.
Ceyhun yılmaz 1 ceyhun yılmaz soru ve talep için.
İHALE İŞLEMLERİNİN ELEKTRONİK ORTAMA TAŞINMASI PROJESİ
Sunum transkripti:

ELEKTRONİK İHALE

Elektronik Kamu Alımları Platformunun (EKAP) 1.2. Sürümü  Elektronik Kamu Alımları Platformu’nun 1.2. sürümü 01.03.2011 tarihi itibarıyla devreye alınmıştır. Bu sürümün yürürlüğe alınması ile birlikte, Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliği’nin 16 ncı maddesi uyarınca, ihale dokümanının tamamı EKAP üzerinden görülebilen ve indirilebilen ihalelerde, e-imza kullanmaya yetkili kişiler tarafından e-imza kullanılarak indirilmesi durumunda, bu istekliler istekli olabilecek sıfatını kazanacaktır.

Elektronik Kamu Alımları Platformunun (EKAP) 1.2. Sürümü EKAP’ın 1.2 sürümü ile birlikte tekliflerin elektronik ortamda alındığı ihaleler, pilot idare olarak belirlenen idareler (Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi, Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Dışkapı Yıldırım Beyazıt Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi) tarafından açık ihale usulü ile gerçekleştirilebilecek tıbbi cihaz ve sarf malzemesi alımı ihalelerinde yapılmaya başlanacaktır. Bu ihalelerde elektronik ortamda verilmeyen teklifler kabul edilmeyecektir. Tekliflerin elektronik ortamda alınacağı bu ihalelerde isteklilerin katılım ve yeterlik koşullarına ilişkin; geçici teminat mektubu, TİTUBB kaydı, banka referans mektubu, vergi dairesi onaylı bilanço ve gelir tablosu bilgileri EKAP üzerinden sorgulanabilecektir. EKAP üzerinden sorgulanması mümkün olmayan belgeler ise bilgisayarda taratılarak e-teklif kapsamında sunulacaktır. Bu şekilde sunulan belgeler sözleşme imzalanmasından önce ihale üzerinde bırakılan istekli tarafından idareye verilecektir.

Elektronik Kamu Alımları Platformunun (EKAP) 1.2. Sürümü Belirlenen pilot idareler dışındaki idareler ve tıbbi cihaz ve sarf malzemesi sektörü dışındaki sektörlerde tekliflerin elektronik ortamda alınacağı ihaleler pilot uygulamadan alınacak sonuçlara göre ilerleyen aşamalarda gerçekleştirilecektir.

KAPSAM 4734 Sayılı Kanuna göre yapılacak ihalelerde uygulanacaktır. Kapsam dışı olanlarda veya istisna ile yapılanlarda EKAP sadece ilanların yüklenilmesinde ve yasaklılık sorgulamasında kullanılmaktadır.

Tanımlar e-anahtar: Şifreleme ve/veya şifre açma verisini, e-teklif: Elektronik ortamda EKAP üzerinden hazırlanarak istekli veya istekli adına yetkili kişi veya kişilerce e-imza ile imzalanmış teklifi. Platform Sorumlusu: İdareler ve ihalelere katılacak olan gerçek veya tüzel kişiler adına kullanıcı oluşturma, silme, yetki verme işlemlerini ve EKAP’la ilgili diğer işlemleri gerçekleştirebilecek kullanıcıyı.

İhale Sürecine İlişkin Aşağıdaki İşlemler EKAP üzerinden gerçekleştirilir. a) İhtiyaç raporunun hazırlanması. b) İhale kaydının yapılması ve İKN alınması. c) İhtiyaç raporunun ihaleyle ilişkilendirilmesi. ç) Teknik şartnamenin yüklenmesi. d) Ön yeterlik ve/veya ihale dokümanının hazırlanması. e) Doküman satın alanların ve indirenlerin kaydı. f) İlan işlemlerinin yapılması.

İhale Sürecine İlişkin Aşağıdaki İşlemler EKAP üzerinden gerçekleştirilir. g) Dokümanda açıklama ve değişiklik işlemlerinin yapılması. ğ) İhale komisyonu oluşturma işlemleri. h) Başvuru ve tekliflerin kaydı. ı) Başvuru ve teklif değerlendirme işlemlerinin kaydı. i) Teyit işlemleri. j) Sonuç bildirim işlemleri. k) İhale iptal işleminin kaydı.

İhale Sürecine İlişkin Aşağıdaki İşlemler EKAP üzerinden gerçekleştirilir. Sadece açık ihale usulü ile yapılan mal alımı ihalelerinde teklifler elektronik ortamda alınabilir. BÖYLE BİR DURUMDA; elektronik ortamda verilmeyen teklifler kabul edilmez. İdarelerin tamamı EKAP’a kayıt olmak zorundadır. İsteklilerden ise; Elektronik ortamda teklif vermek isteyen kişiler, EKAP üzerinden e-imza kullanarak doküman indirmek isteyen gerçek ve tüzel kişiler EKAP’a kayıt olmak zorundadır.

İhale Sürecine İlişkin Aşağıdaki İşlemler EKAP üzerinden gerçekleştirilir. EKAP üzerinden doküman indirmek ve e-teklif sunmak için e-imza kullanılması zorunludur. e-imza kullanılarak EKAP üzerinden oluşturulan belgeler ve kayıtlar, aksi ispat edilinceye kadar kesin delil sayılır. Katılım ve yeterliğe ilişkin bilgiler, ilgili kurum ve kuruluşların sistemlerinin veri paylaşımına imkan vermesi durumunda, idareler tarafından EKAP üzerinden sorgulanır. Hangi bilgilerin sorgulanabileceği Kurum tarafından belirlenerek EKAP üzerinden duyurulur. Katılım ve yeterliğe ilişkin belgelerden hangilerinin sunulmasının zorunlu olmadığı ilan ve dokümanda belirtilir.

Bildirim ve Tebligat Esasları Tekliflerin elektronik ortamda alındığı ihalelerde, bildirimler EKAP üzerinden yapılır ve teyit aranmaz. Bildirim tarihi tebliğ tarihi sayılır. İstekli olabilecekler ile istekliler tarafından idareyle yapılacak yazışmalarda elektronik posta, faks kullanılamaz ve EKAP üzerinden yazışma yapılamaz. Dokümanın posta yoluyla satılması halinde faksla bildirim olabilir.

EKAP’A KAYIT En fazla iki adet platform sorumlusu belirlenecektir. İdarenin adı, kurumsal kodu ve bütçe yapısına ilişkin bilgiler haricinde diğer bilgiler EKAP üzerinden güncellenecektir.

Yaklaşık Maliyet EKAP üzerinden yapılan ihalelerde idarece hazırlanan yaklaşık maliyet EKAP’a kaydedilir. Yaklaşık maliyet açıklanmasına kadar şifreli olarak tutulur.

İhtiyaç Raporu İhtiyaç raporları EKAP üzerinden hazırlanır. Mal veya hizmet alımı ile yapım işinin; Niteliği, Türü, Miktarı, İhalede kısmi alıma izin verilmesi halinde kısımlarının tanımlanması ihtiyaç raporu işlemleri bölümünde yapılır.

İKN Alınması Doküman hazırlanmadan evvel EKAP üzerinden ihale kaydı yapılır.

Doküman hazırlanması İdare tarafından ihale dokümanı EKAP üzerinden hazırlanır ve kayıt altına alınır. Yabancı isteklilere açık olan ihalelerde Türkçe yanında başka dillerde de doküman hazırlanabilir. Yabancı dilde hazırlanan doküman EKAP’a yüklenir. Tekliflerin elektronik ortamda alınacağı açık ihale usulü ile ihale edilen mal alımı ihalelerinde “Açık ihale usulü ile ihale edilen ve tekliflerin elektronik ortamda alınacağı mal alımlarında uygulanacak idari şartname” esas alınır.

Teknik Şartnameler Teknik şartnameler idareler tarafından Kurumun belirlediği formatta EKAP’a yüklenir. Yüklenecek teknik şartname izin verilen boyuttan fazla olamaz. Teknik şartnameler eğer EKAP’a yüklenmezse beş (5) günlük ilan süresi indiriminden faydalanılamaz. Ayrıca dokümanlar e-imza kullanılarak indirilemez. Teknik şartnamelerin zeyilname yapılması halinde izin verilen büyüklüğü aşması durumunda ihale tarihi en az 5 gün ertelenir. Teknik şartnamelerin izin verilen büyüklüğü aşması veya belirlenen formata uygun olmaması durumunda; İlanın yayımlanabilmesi için; CD ortamında (Teknik şartname dahil) dokümanların Kuruma gönderilmesi, Teknik şartnamelerin Kurum tarafından duyurulan internet adresine yüklenmesi gereklidir.

İhale Komisyonları İhale yetkilisi tarafından yedekleriyle birlikte görevlendirilen ihale komisyonu başkan ve üyeleri, görevlendirildikleri ihaleyle sınırlı olarak ilan tarihini izleyen en geç üç gün içerisinde idare tarafından EKAP’ta tanımlanır. Her bir ihale komisyonu üyesine EKAP üzerinden görevli oldukları ihaleyle ilgili bilgilere ve ihale ve/veya ön yeterlik dokümanına erişim yetkisi verilir.

İlanlar ile Dokümana İlişkin Hususlar İhale ilanı, iptal ilanı, düzeltme ilanı, sonuç ilanı EKAP üzerinden hazırlanır. İhale dokümanı EKAP’ta ve idarenin adresinde bedelsiz olarak görülebilir. İhaleye katılmak için; bu dokümanın idarece her sayfası onaylanmış örneğinin idareden satın alınması e-imza kullanılarak indirilmesi zorunludur. (Böyle bir durumda “EKAP üzerinden e-imza kullanılarak ön yeterlik/ihale dokümanı indirilmesine ilişkin form” EKAP üzerinden düzenlenir.)

İlanlar ile Dokümana İlişkin Hususlar Tekliflerin elektronik ortamda alınacağı ihalelerde, EKAP’a kayıtlı gerçek veya tüzel kişilerin, ihale dokümanını e-imza kullanarak EKAP üzerinden indirmeleri zorunludur. (Böyle bir durumda “Tekliflerin elektronik ortamda alındığı ihalelerde EKAP üzerinden e-imza kullanılarak doküman indirilmesine ilişkin form” EKAP üzerinden düzenlenir.) Teknik şartnamesi yüklenemeyen ihalelerde doküman e-imza kullanılarak indirilemez. Tekliflerin elektronik ortamda alınacağı ve teknik şartnamesi EKAP üzerinden yüklenemeyen ihalelerde, dokümanın idarece her sayfası onaylanmış örneğinin “Doküman Satın Alındığına İlişkin Form” ile idareden satın alınması zorunludur.

İlanlar ile Dokümana İlişkin Hususlar Dokümanın, EKAP üzerinden e-imza kullanılarak indirilmesi durumunda doküman satın alınmış sayılır ve doküman bedeli ödenmez. İdarece satışı yapılan dokümanın EKAP’ta hazırlanan dokümana uygun olması zorunludur. Dokümanlar arasında farklılık bulunması halinde EKAP’ta hazırlanan doküman esas alınır.

Dokümanda Değişiklik Yapılması İhale veya ön yeterlik dokümanında, değişiklik yapılması gerekirse, bu değişikliklere ilişkin zeyilname aynı gün EKAP’a kaydedilir ve daha önceden dokümanı satın alanlara bildirilir. Tekliflerin elektronik ortamda alındığı ihalelerde ise zeyilname, e-imza kullanarak dokümanı indirmiş olan gerçek ve tüzel kişilere EKAP üzerinden gönderilir. Tekliflerin elektronik ortamda alındığı ihalelerde zeyilname düzenlenmesi halinde, e-tekliflerini geri almak isteyen istekliler, EKAP üzerinden e-imza kullanarak e-teklifi silmek suretiyle bu işlemi gerçekleştirirler.

Tekliflerin Elektronik Ortamda Alındığı İhaleler (e-teklifler) e-teklifler, istekliler tarafından EKAP üzerinden hazırlanır. İlan ve ihale dokümanında, EKAP üzerinden sorgulanması mümkün olmayan katılım ve yeterlik belgelerinin Kurum tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde bilgisayarda taratılarak e-teklif kapsamında sunulacağı yönünde düzenleme yapılır. e-teklifler, istekliler tarafından EKAP üzerinden hazırlandıktan sonra e-imza ile imzalanarak ihale tarih ve saatine kadar EKAP üzerinden gönderilir. (Ortak girişimlerde tamamı tarafından e-imza ile imzalanması zorunludur.) EKAP teklifi şifreler. İstekli şifreleme sonucunda EKAP tarafından oluşturulan e-anahtarı kaydeder. e-anahtar ihale tarih ve saatinden sonra, tekliflerin açılacağı tarih ve saate kadar EKAP üzerinden gönderilir. Bu tarih ve saate kadar e-anahtar gönderilmemişse değerlendirme dışı bırakılır.

Tekliflerin Elektronik Ortamda Alındığı İhaleler (e-teklifler) EKAP’tan kaynaklanan teknik problemlerden veya olağanüstü durumlar nedeniyle EKAP’a erişimin uzun süreli sağlanamamasından dolayı; ihale tarih ve saatine kadar e-tekliflerin EKAP’a iletilemediğinin ve/veya tekliflerin açılma tarih ve saatinde e-tekliflerin açılamadığının; idare tarafından Kuruma bildirilmesi veya Kurum tarafından tespit edilmesi durumunda, Kurum ihale tarih ve saatini ve/veya tekliflerin açılma tarih ve saatini en fazla beş iş günü erteleyebilir.

Tekliflerin Elektronik Ortamda Alındığı İhaleler (e-teklifler) Mal alımı ihalelerinde, isteklilerden numune istenilmesi durumunda, numunelerin ihale tarih ve saatinden sonra sunulma yöntemi ile ihale komisyonunca numunenin teslim alınması ve değerlendirilmesine ilişkin düzenleme idari şartnamede yapılır. Numunelerin ihale tarih ve saatinden önce sunulması yönünde düzenleme yapılamaz. Teslim alınan numune için idarece iki nüsha tutanak düzenlenerek tutanağın bir nüshası istekliye verilir.

Tekliflerin Elektronik Ortamda Alındığı İhaleler (e-teklifler) Banka referans mektubu; Kurumla “EKAP Üzerinden Online Bilgi Alışverişine Yönelik İşbirliği Yapılmasına Dair Protokol” imzalamış olan bankalardan elektronik ortamda alınabilir. Elektronik ortamda banka referans mektubu düzenlenmesi halinde “Banka Referans Mektubu Bilgileri Formu” banka tarafından düzenlenerek talebi halinde ilgiliye verilir. Banka referans mektubuna ilişkin bilgiler, banka tarafından e-imza kullanılarak EKAP’a aktarılır. Elektronik ortamda düzenlenen banka referans mektubuna banka tarafından ayırt edici bir numara verilir ve bu numara istekli tarafından EKAP üzerinden e-teklif kapsamında gönderilir. Elektronik ortamda alınmayan banka referans mektupları bilgisayarda taratılarak, istekli tarafından EKAP üzerinden e-teklif kapsamında gönderilir.

Tekliflerin Elektronik Ortamda Alındığı İhaleler (e-teklifler) Geçici Teminatlar; Kanunun 34 üncü maddesindeki değerler teminat olarak kabul edilir. Geçici teminatların elektronik ortamda alınması durumunda; Banka referans mektubu uygulamasındaki işlemler aynen yapılır. Geçici teminat mektubu dışındaki teminatların saymanlık ya da muhasebe müdürlüklerine yatırıldığına ilişkin belgeler bilgisayarda taratılarak, istekli tarafından EKAP üzerinden e-teklif kapsamında gönderilir.

Tekliflerin Elektronik Ortamda Alındığı İhaleler (e-teklifler) Tekliflerin elektronik ortamda alınacağı ihalelerin, ihale saatinden veya tekliflerin açılma saatinden önce iptal edilmesi durumunda e-teklifler ve bunlara ilişkin e-anahtarlar iptali izleyen iki iş günü içerisinde idare tarafından EKAP üzerinden silinir.

Tekliflerin Elektronik Ortamda Alındığı İhaleler (e-teklifler) e-tekliflerin açılması; e-teklifler, ihale dokümanında belirtilen ihale tarihini izleyen ilk iş günü ihale saatiyle aynı saatte istekliler ve hazır bulunanlar önünde ihale komisyonu tarafından EKAP üzerinde açılır. e-anahtarının bozuk olması veya virüs içermesi gibi nedenlerle EKAP tarafından açılamayan e-teklifler tespit edilerek açılamama gerekçeleri belirtilmek suretiyle EKAP üzerinden “Açılamayan e-tekliflere İlişkin İhale Komisyonu Tutanağı” düzenlenir. İhale komisyonunca ihale dokümanında belirtilen saatte kaç teklif verilmiş olduğu hazır bulunanlara duyurulur. İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubu ile geçici teminatlarının usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir.

Tekliflerin Elektronik Ortamda Alındığı İhaleler (e-teklifler) 21 inci maddenin ikinci fıkrası uyarınca alınan geçici teminat mektuplarının değerlendirilmesi, geçici teminat tutarının teklif bedelinin yüzde üçünü karşılayıp karşılamadığının ve geçici teminat mektubu geçerlilik süresinin EKAP tarafından kontrol edilmesi suretiyle yapılır. EKAP üzerinden “e-teklif Açma ve Belge Kontrol Tutanağı” düzenlenir. İstekliler ile teklif fiyatları ve yaklaşık maliyet açıklanır ve EKAP üzerinden “İsteklilerce Teklif Edilen Fiyatlara İlişkin Tutanak” hazırlanır. Hazırlanan bu tutanaklar durum izleme ekranında ihaleye katılan istekliler tarafından görülebilir ve EKAP üzerinde kayda alınır. Bu tutanakların çıktısı ihale komisyonu üyeleri tarafından imzalanır. Bu aşamada; hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilemez, teklifi oluşturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz. Teklifler ihale komisyonunca hemen değerlendirilmek üzere ilk oturum kapatılır.

Tekliflerin Elektronik Ortamda Alındığı İhaleler (e-teklifler) e-tekliflerin değerlendirilmesi; e-tekliflerin açılması ve ilk oturumun kapatılmasından sonra, ihale komisyonu belirleyeceği bir tarih ve saatte toplanır ve EKAP üzerinde tekliflerin değerlendirmesine başlanır. Teklif değerlendirme işlemleri birden fazla oturumda yapılabilir. Ancak bu durumda her oturum kapatılmadan önce bilgiler EKAP’a kaydedilir. Teklif değerlendirmesinde öncelikle ilk oturumda 23 üncü madde uyarınca e-teklifinin açılamadığı veya belgelerinin eksik olduğu ya da geçici teminatının uygun olmadığı tespit edilenlerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır ve buna ilişkin kayıt yapılır.

Tekliflerin Elektronik Ortamda Alındığı İhaleler (e-teklifler) İhale dokümanında belirtilen katılım belgeleri ve yeterlik kriterleri ile ilgili değerlendirme, e-teklif kapsamında yüklü olan belgelerin ve EKAP üzerinden ilgili kurum ve kuruluşların sistemlerinden sorgulama suretiyle elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi suretiyle yapılır. Yeterlik kriterlerinin istekliler tarafından karşılanıp karşılanmadığına ilişkin değerlendirme ihale dokümanında yer alan hükümler çerçevesinde yapılır. Yeterlik kriterlerini karşılamayan isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır ve bu husus gerekçesi de açıkça belirtilmek suretiyle EKAP’a kaydedilir.

Tekliflerin Elektronik Ortamda Alındığı İhaleler (e-teklifler) EKAP üzerinden sorgulanmasının mümkün olmaması nedeniyle bilgisayarda taratılarak sunulması gereken belgeler ve eklerinden herhangi birinin e-teklif kapsamında sunulmamış olması halinde, bu eksik belgeler ve ekleri idarelerce tamamlatılamaz ve bu isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır. Ancak, bilgisayarda taratılarak e-teklif kapsamında sunulan belgelerde, teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, bilgi eksikliği bulunması halinde idare tarafından bilgilerin tamamlanması istenir. Bu çerçevede, bilgi eksikliklerinin tamamlanması için iki iş gününden az olmamak üzere makul bir tamamlama süresi verilir. Bu süre içerisinde istekli tarafından eksik bilgilere ilişkin belgeler idareye sunulur. Belirlenen sürede eksik bilgileri tamamlamayanların teklifleri dördüncü fıkrada belirtildiği şekilde değerlendirme dışı bırakılır. Teklif değerlendirme işlemleri sonrasında, EKAP üzerinden “Uygun Olmayan Belgelerin Uygun Sayılmama Gerekçelerine İlişkin Tutanak” hazırlanır ve bir çıktısı alınarak ihale komisyonu üyeleri tarafından imzalanır.

İhalenin Sonuçlandırılması Yapılan değerlendirme sonucu ihale ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren isteklinin üzerinde bırakılır ve EKAP üzerinden “İhale komisyonu kararı tutanağı” düzenlenir. İhale komisyonu kararının bir çıktısı alınarak ihale komisyonu üyeleri tarafından imzalanır ve ihale yetkilisinin onayına sunulur. İhale kararı ihale yetkilisince onaylanmadan önce, ihale üzerinde kalan istekli ile varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığı EKAP üzerinden teyit edilir ve buna ilişkin belge ihale komisyon kararına eklenir. Her iki isteklinin de yasaklı olduğunun anlaşılması durumunda ihale yetkilisince ihale kararı onaylanmaz ve ihale iptal edilir. İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç beş iş günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle iptal eder. İhale; kararın onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılır. Onay ve iptal işlemleri, ayrıca EKAP üzerinde kayıt altına alınır.

İhalenin Sonuçlandırılması İhale sonucu, ihale kararının ihale yetkilisi tarafından onaylandığı günü izleyen en geç üç gün içinde, ihale üzerinde bırakılan dahil, ihaleye teklif veren bütün isteklilere bildirilir. İhale sonucunun bildiriminde, tekliflerin değerlendirmeye alınmama veya uygun bulunmama gerekçelerine de yer verilir. İhale kararının ihale yetkilisi tarafından iptal edilmesi durumunda da aynı şekilde bildirim yapılır. İlgili uygulama yönetmeliklerinde öngörülen sürelerin bitiminden sonra ihale üzerinde kalan istekli sözleşmeye davet edilir. İhale üzerinde kalan istekli tarafından ihale tarihinde Kanunun 10 uncu maddesinin dördüncü fıkrasında belirtilen ihale dışı bırakılma durumlarında olmadığını gösteren belgelerden; elektronik ortamda EKAP üzerinden sorgulanamayanlar ile bilgisayarda taratılarak sunulan belgeler sözleşme imzalanmadan önce idareye sunulur.

İhalenin Sonuçlandırılması İhale üzerinde kalan isteklinin sözleşmeye davet edildiği halde belirtilen belgeleri sunmaması veya Kanunun 10 uncu maddesi kapsamında taahhüt altına alınan durumu tevsik etmek üzere idareye sunulan belgelerin taahhüt edilen duruma aykırı hususlar içermesi halinde ihale dışı bırakılarak geçici teminatları gelir kaydedilir. Belgeleri sunmayan istekli hakkında ayrıca Kanunun 58 inci maddesi hükümleri uygulanır. Sözleşmenin imzalanacağı tarihte ihale üzerinde kalan isteklinin yasaklılık teyidi yapılır. İhale üzerinde kalan istekli ile sözleşme imzalanamaması halinde idare, teklif fiyatının ihale yetkilisince uygun görülmesi kaydıyla ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekli sözleşme imzalayabilir. İhale sonucu, sözleşmenin imzalanmasından sonra EKAP’ta kayıt altına alınır ve EKİB’de yayımlanır.

Çerçeve anlaşma işlemleri Çerçeve anlaşma ihalelerinde; tekliflerin açılması ve değerlendirilmesi, geçici teminata ilişkin hükümler dışında 23 üncü ve 24 üncü maddelere göre yapıldıktan sonra ekonomik açıdan en avantajlı tekliften başlanarak listeye alınacak istekliler üçten az olmamak üzere belirlenerek EKAP’a kaydedilir. Liste oluşturulduktan sonra 25 inci maddeye uygun olarak ihale karara bağlanır, onaylanır veya gerekçesi açıkça belirtilmek suretiyle iptal edilir. Kesinleşen ihale kararı isteklilere bildirilir ve listeye alınan istekliler anlaşmaya davet edilir. Çerçeve anlaşma imzalanmasından önce ve çerçeve anlaşmanın imzalanmasında idare ve çerçeve anlaşmaya taraf olan isteklilerce yapılacak işlemler ilgili uygulama yönetmeliği hükümlerine göre gerçekleştirilir. İhale sonuç ilanı, anlaşma imzalanmasından sonra EKİB’de yayımlanır. Çerçeve anlaşmaya taraf olan isteklilere ilişkin bilgiler EKAP üzerinde kayıt altına alınır.

Münferit sözleşme işlemleri Çerçeve anlaşma kapsamında alım yapılması durumunda öncelikle anlaşmaya taraf olan idare tarafından EKAP üzerinde münferit sözleşme tasarısı hazırlanır. EKAP üzerinde çerçeve anlaşmaya taraf olan isteklilerin yasaklılık durumları sorgulanır. Yasaklı olmadığı anlaşılan istekliler sürelere ilişkin ilgili uygulama yönetmeliğinde yer alan hükümlere uygun olarak teklif vermeye davet edilir. Davet yazısı ekinde münferit sözleşme tasarısına yer verilir. Münferit sözleşmeye ilişkin alınan tekliflerin açılması, değerlendirilmesi ve ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirlenmesinde, ilgili uygulama yönetmeliğinin münferit sözleşmeye ilişkin hükümleri uygulanır. Ekonomik açıdan en avantajlı teklif belirlendikten sonra 25 inci maddeye uygun olarak ihale karara bağlanır, onaylanır veya gerekçesi açıkça belirtilmek suretiyle iptal edilir. Kesinleşen ihale kararı isteklilere bildirilir. Münferit sözleşme sonuç ilanı sözleşme imzalanmasından sonra EKAP üzerinde kayıt altına alınır ve EKİB’de yayımlanır.

Diğer Hususlar EKAP üzerinden gerçekleştirilen ihale sürecine ilişkin işlemlerle ilgili olarak bu Yönetmelikte düzenleme yapılmayan hususlarda ilgili uygulama yönetmelikleri esas alınır. EKAP üzerinden gerçekleştirilen ihale sürecine ilişkin işlemlerde uygulama yönetmeliklerinin bu Yönetmeliğe aykırı hükümleri uygulanmaz. Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. (25.02.2010)