Öncelikle genç kelimesinin tasnifi ile başlayalım Genç kimdir

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Advertisements

AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
MADDE BAĞIMLILIĞINDA BİZE DÜŞENLER
HZ. MUHAMMED GÜVENİLİR BİR İNSANDI
HZ. MUHAMMED ZAMANI İYİ DEĞERLENDİRİRDİ
- Hz. Muhammed Çalışmayı Severdi
YEŞİLAY.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
ALLAH İLE İLETİŞİM YOLLARI
İBADET - TEMİZLİK İLİŞKİSİ
Bilgidagi.com.
AHİRET İNANCI.
KUR’AN-I KERİMİN İÇERİĞİ
ADALET.
MEDİNE’DE İLK İCRAATLAR
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
KUL HAKKI BAŞKALARINA ZARAR VERMEK:
ALKOLLÜ İÇKİ İÇMEK VE UYUŞTURUCU KULLANMAK 1
MEVLİT KANDİLİ NEDİR İnsanlığın kurtuluşu için gönderilen son ve en büyük peygamber, bizim Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s.) miladi 571 yılı Rebiü'l-evvel.
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
KAZA VE KADERE İMAN AHİRET GÜNÜNE İMAN RABİA DOĞAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAK. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL. EĞİTİMİ ÖĞRT.
BURSA-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Öğretmeni
GÜZEL AHLÂK Din Görevlisi:.
DİNLERİN VE İSLAM’IN EVRENSEL ÖĞÜTLERİ – 2
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
DUA: Allahım benim, ailemin, yakınlarımın ve sana inanan bütün müslüman kardeşlerimin ve ahiri aleme göçmüş bütün akrabalarımın ve onlar gibi bütün.
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
İLAHİ GÖREVLER.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi Bismillahirrahmanirrahim
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
EVLERİNİN YANIDAKİ TAPINAKLAR
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
- Kumar Oynamak KUMAR OYNAMAK.
AİLEM VE DİN pedagojiformasyon.com.
DEĞERLER EĞİTİMİ MART HAKSIZ KAZANÇTAN UZAK DURMAK.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE ADİL OLMA.
İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM
SİGARANIN ZARARLARI.
ALLAHIN YARDIMINA GÜVENİRİM ÇALIŞIRIM,BAŞARIRIM
Başkalarına Zarar Vermek- Kul Hakkı
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
4. İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞE ENGEL OLMALIYIZ
4. İbadetlere Devamlılığı
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
Namaz Nedir ve Niçin Kılınır?
İslam’da Bilginin Kaynakları
2. Nezaket.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
İlahi Kitaplara İman -Allah Niçin Vahiy Göndermiştir?
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
“HAZİRAN 2015 DÖNEMİ MESLEKî ÇALIŞMALAR” PROGRAMI
ADALETİN DİNİMİZDEKİ YERİ
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Performans ödevi
Çalışırım, Allah’ın Yardımına Güvenirim ve Başarırım.
KUMAR OYNAMAK * Para, mal veya değerli bir eşya karşılığı şansa ve tahmine dayalı olarak oynanan oyunlara kumar denir. Kumarda amaç başkasının parasını,
Sınava hazırlanırken …. 2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ ÜNİTE:
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Zararlı Alışkanlıklardan Kaçınmak. Zararlı alışkanlıklarla kastedilen, insan bedenine zarar veren ve tiryakilik oluşturması sebebiyle insanı kendine esir.
AKLIN KORUNMASI.
Hz. Muhammed.
ZAMANIMIZIN ALTI HASTALIĞI
Bugün neler öğreneceğiz?
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
5. Sınıf 2. Ünite: Ramazan ve Oruç
Sunum transkripti:

Öncelikle genç kelimesinin tasnifi ile başlayalım Genç kimdir Gençlik ve islam Öncelikle genç kelimesinin tasnifi ile başlayalım Genç kimdir

Gençlik dönemi “buluğ” ile başlayan ve kişinin iradesi ve aklı ile hareket etmesi gereken dönemdir. Bu dönem (14–40) yaşı arasında bulunduğu dönemdir. Bu dönem içinde de en önemli dönemi 15–25 yaş arasıdır ki genellikle “gençlik” denince bu dönem akla gelmektedir.

Nasıl bir gençliğe sahibiz Unutmayalım ki nasıl bir gençliğe sahipsek geleceğimizi buna göre belirleye biliriz. Gençlerimizin durumundan memnunsak o zaman sorun yok. Eğer memnun deyilsek bunun sebeblerini araştırmamız ve çözümler getirmemiz gerekir. Gençlige yapılan yatırım gelecege yapılmış yatırımdır ve yüz misliyle karşılık alınır.

Gençliği tehdit eden unsurlar Özenti gençlik Zararlı alışkanlıklar Şeytan, nefis, heva ve hevese uyma Zararlı Görsel ve Yazılı Medya Kitap Okuma Alışkanlığının Yetersizliği Aile İçi Problemler

Özenti gençlik  Özenti Her yönüyle kendi din ve hayat anlayışından uzaklaşarak, özenti ve aşağılık psikolojisiyle Hıristiyan batıyı taklit etmek gençler arasında önemli yanlıştır. Onların, futbolcu, sanatçı, artisti, şarkıcılarına vs. özenilerek onların hayat tarzı ve anlayışı taklit edilmektedir. Kendi değerlerimize bağlı kalarak da teknoloji, sanat, edebiyat, siyaset, sanayi vs. her alanda dünyaya öncü olabiliriz. Moda adı altında da yapılanlar da batılılaşma hastalığıdır Bu konuda şairimiz M. Akif Ersoy’un şu mısraları ne güzeldir. Göreceksin ki bu millete fazilet en uzun, En derin köklere yaslanmada; hem sonra onun, Bir mübarek suyu var hiç kurumaz: ‘’Din-i Mübin’’ Hadisat etmesin oğlum, seni asla bedbin… İki üç balta ayırmaz bizi mazimizden, Ağacın kökleri madem ki derindir cidden. Bu cihetten, hani hiç yılmasın, oğlum gözünüz, Sade Garb’ın yalnız ilmine dönsün yüzünüz. O çocuklarla beraber, gece gündüz didinin; Giden üç yüz senelik ilmi sık elden edinin. Fen diyarında sızan namütenahi pınarı, Hem için, hem getirin yurda o nafi suları. Aynı menbaları ihya için artık burada, Kafanız işlesin, oğlum, kanal olsun arada. M. Akif ERSOY, Safahat, İst. 1975, s.442, 443

Din Ve Ahlak Eğitimin Yetersizliği  Din ve Ahlak Eğitiminin Yetersizliği Din ve ahlak; toplumu bir arada ve birbirine güvenle bağlayan hem bu dünyada hem de Ahirette mutlu ve huzurlu bir hayat sunan insanın kimliğini oluşturan en önemli değerdir. İslam barışa ve adalete büyük önem vererek, her türlü haksızlığa ve zulme karşı çıkar. Bu nedenle topluma ve insanlığa faydalı insanların yetiştirilmesi için gençlerin din ve ahlak eğitimine büyük önem verilmesi gerekir.

Zararlı alışkanlıklar  Zararlı Alışkanlıklar İnsanlar zararlı yada faydalı alışkanlıkları genç yaşta edinir. Bu alışkanlıklar hayatını olumlu yada olumsuz etkiler. Bu nedenle onlara faydalı alışkanlıklar kazandırılmalı; onları, zararlı alışkanlıklardan korumalı ve bu konuda bilinçlendirmeliyiz. Gençleri olumsuz etkileyen zararlı alışkanlıkları şu başlıklar altında toplayabiliriz: a. İçki – Kumar İçki ve kumar, kişinin hem kendisine hem de çevresine en büyük zararı dokunan Yüce Allah’ın ifadesiyle “şeytan işi birer pisliktir”. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar), fal ve şans okları birer şeytan işi pisliktir. Bunlardan uzak durunuz ki, kurtuluşa eresiniz. (Maide, 5/90) إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَن يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَن ذِكْرِ اللّهِ وَعَنِ الصَّلاَةِ فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ Şeytan içkide ve kumarda ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık vazgeçtiniz değil mi? (Maide, 5/91) İslam, içki ve kumarın her çeşidini yasaklamıştır. Bugün gençler arasında bu haramların gittikçe yaygınlaşmakta olduğu gözlenmektedir. İçkinin bağımlılık kazandırmasıyla her çeşit suçları körüklemektedir. Şiddete varan vakalar sebebiyle daha hayatının baharında iken gençler hapishane ile tanışabilmektedir. Bu mahkumiyet o kişiyi sabıkalı ve de ömür boyu töhmet altında bırakmaktadır. Genç yaşta alışılan içki sebebiyle ülkemizde trafik kazaları ve aile geçimsizlikleri kat kat artmıştır. Yapılan bir araştırmaya göre; Türkiye'de alkol kullananların sayısında önemli bir artış olduğu ve uyuşturucu kullananların % 73'ünü de 20 yaşın altındaki gençlerin oluşturduğu bildirilmektedir. Yine bu araştırmaya göre trafik kazalarının % 60'ı, cinayetlerin % 85'i, tecavüz olaylarının % 50’si, boşanma olaylarının % 80'i alkol kullanımından kaynaklanmaktadır

Şeytan, Nefis, Heva ve Heves Şeytan, Nefis, Heva ve Hevese Uyma Hayatımızı şekillendirecek ve yönlendirecek emir ve yasakları, Rabbimiz bizlere bildirmiştir. Peygamber efendimiz (s.a.v) de bunları hayatında tatbik ederek hem örnek olmuş hem de açıklamıştır. Gençlerimizi kendi heva ve arzularına göre değil peygamberimizin ahlak ve sünnetiyle yetiştirmeliyiz. Onu model şahsiyet almaları sağlanmalıdır. أَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ أَفَأَنتَ تَكُونُ عَلَيْهِ وَكِيلًا Kendi nefsinin arzusunu kendisine ilah edineni gördün mü? Ona sen mi vekil olacaksın? (Furkan, 25/43) Bu ilahi hitaba uyarak gençlerin de İslam’a uymayan kendi arzu ve isteklerinin peşine düşerek nefislerini ilah edinmeleri önlenmelidir

Zararlı Görsel Ve Yazılı Medya  Zararlı Görsel ve Yazılı Medya Gençleri şiddete, mafyaya, fuhşa, ahlaksızlığa, inançsızlığa kişiliksizliğe içkiye yönlendiren medya da en büyük tehlikelerden biridir. Her türlü ahlaksızlığı normal gibi yayınlayan medya gençleri günaha ve sapkınlığa itmektedir. Gençlerimiz zararlı yayınlardan uzak tutulmalı, faydalı yayınlara yada çeşitli sportif etkinliklere katılmaları sağlanmalıdır. Özellikle televizyon gençler için birçok zararlar içermektedir. Günümüzde interneti de hesaba katarsak, doğru kullanılmadığı takdirde tehlikesi önemli boyutlara ulaşmaktadır. Mutlaka gençlerimizi internet ve televizyon karşısında başıboş bırakmamalıyız.

Kitap Okuma Alışkanlığı Yetersizliği  Kitap Okuma Alışkanlığının Yetersizliği Kitap okumanın ne kadar ehemmiyetli olduğunu anlamak ve anlatmak ancak okuyan insanların anlayabileceği bir şeydir. Nitekim bir düşünür “ Dünyayı yöneten , kalem , mürekkep ve kâğıttır” diyor, haksızda değil. (James Howell) Kitaplar sayesinde bilgiler tecrübeler sonraki nesillere aktarılır. Dünyadaki bilgilere ulaşmanın en kolay yolu okumaktır. Okuma oranı ne kadar artarsa toplumumuzda kültür ve medeniyet o oranda gelişir. Bunun için gençlerimize ne yapıp edip okuma alışkanlığı kazandırmamız gerekmektedir. Çünkü gençler geleceğimizin teminatıdır. Zaten Rabbimiz şöyle buyurmuyor mu? اِقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ Yaratan Rabbinin adıyla oku! (Alak, 96/1)

Aile İçi Problemler Aile İçi Proplemler Ailesinde sorun olan gençler, proplemli gençler olarak ortaya çıkmaktadır. Zaten genç kendi surunlurıyla boğuşurken bir de aile içindeki kavga, şiddet ve geçimsizlik onu proplemler yumağı haline getirmektedir. Sorunlarını anne- babasına açamayan genç, çözümü ve mutluluğu başkalarında aramaktadır. Yapılan bir araştırmaya göre; Ergenler dert ve sorunlarını en çok kız veya erkek arkadaşları ile paylaşmaktadır. Ergenlerin % 25'i sorunlarını en çok erkek arkadaşlarıyla % 23'ü kız arkadaşları ile paylaştığını belirtmiştir. Anneler ile paylaşma oranı % 23, babalar ile % 3, kız kardeşler ile % 10, erkek kardeşler ile % 3'tür

Peygamberimiz (s. a. v) “Size hayırlı gençleri tavsiye ederim Peygamberimiz (s.a.v) “Size hayırlı gençleri tavsiye ederim. Çünkü onların kalbi daha incedir. Allah beni doğrulukla ve müsamahayla gönderdi. Bana gençler yanaştı, ihtiyarlar bana muhalefet etti” buyurdular.

Zübeyir b. Avvam (r. a) Müslüman olduğu zaman 15 yaşındaydı Zübeyir b. Avvam (r.a) Müslüman olduğu zaman 15 yaşındaydı. 17 yaşında eline kılıcı alıp gece sokağa fırlamıştı. Peygamberimiz (s.a.v) ona “Zübeyir benim havarimdir” demişti. Sa’d b. Ebi Vakkas (r.a) 19 yaşında Müslüman oldu. Tam bir İslâm fedaisi idi. Uhud Savaşında Peygamberimizi (s.a.v) korumuş ve her ok atışında bir müşriği yok etmiştir. Peygamberimizin (s.a.v) “Anam-babam sana feda olsun at ya Sa’d!” diye iltifatına mazhar olmuştur.

Mus’ab b. Umeyr (r.a) genç yaşında muallim olarak Medine’ye gönderilmiş ve bir senede Müslümanların sayısını 180’e çıkarmış ve Peygamberimizin (s.a.v) Medine’de himaye görmesine sebep olmuştur. Medine ileri gelenlerinden Useyid b. Hudayr ve Sa’d b. Muaz (r.a) gibi ileri gelenlerin Müslüman olmasını sağlamıştır. (Buhari, Menâkıbu’l-Ensar, 46)

Peygamberimiz (s.a.v) “Her çocuk İslâm fıtratı üzere doğar; ancak annesi-babası onu Yahudi ve Hristiyan ve Putperest yapar” (Tirmizi, Kader, 5) buyurmuşlardır Peygamberimiz (s.a.v) “İhtiyarlanmadan önce gençliğin değerini bilin!” buyurmuşlardır.

Nitekim Peygamberimiz (s. a Nitekim Peygamberimiz (s.a.v) “İnsanoğlu kıyamet gününde beş şeyden sorguya çekilmedikçe bir yere ayrılamaz. Bu beş şeyden biri de gençliğini nerede ve nasıl geçirdiğidir” (Tirmizî, Kıyamet, 1) buyurarak gençlik dönemine dikkat çekmiştir. Yine Peygamberimiz (s.a.v), dinin en iyi gençlikte yaşanacağına, makbul olan ibadetin gençlikte yapılan ibadet olduğuna işaret ederek, kıyamet gününde arşın gölgesi altında mutlu olacak yedi sınıf insandan birinin de “gönlü Allah’a bağlı ve Allah’a ibadet ederek yetişen gençler” olduğunu bildirmiştir (Buhârî, Ezan, 36; Hudud, 19; Rikâk, 24; Müslim, Zekât, 91; Tirmizî, Zühd, 53; Nesâî, Kudât, 2).

Kâinatın efendisi, Hz. Muhammed (s. a Kâinatın efendisi, Hz. Muhammed (s.a.v) bir hadisi şeriflerinde şöyle buyurmaktadır: ” Beş şey gelmeden önce beş şeyin kıymetini bil! 1- İhtiyarlıktan önce gençliğin, 2- Hastalıktan önce sağlığın, 3- Meşguliyetten önce boş vaktin, 4- Fakirlikten önce zenginliğin, 5- Ölümden önce hayatın kıymetini bil!”

Muhterem müminler :; Kur'ân-ı Kerim'de Hz Muhterem müminler :; Kur'ân-ı Kerim'de Hz. İbrahim şu şekilde dua ederek çocuk istemiştir. رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِنَآ اُمَّةً مُسْلِمَةً لَكَ وَاَرِنَا مَنَاسِكَنَا وَتُبْ عَلَيْنَا اِنَّكَ اَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ "Ey Rabbimiz! Bizi Sana ibadet edenlerden kıl! Çocuklarımızdan sana itaat eden bir ümmet çıkar..." Temiz bir nesil için Allah'a dua etmek gerekir. Aileler çocuklarına güzel örnek olmalı ve çocuklarına tavsiye edecekleri şeyleri kendileri yaşamalıdır.