AKSU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Presentation of the 21 ETCF II Partnerships ETCF-II is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey TOBB.
Advertisements

AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
Yeni Portalının Tanıtımı eTwinning
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
ETCF is funded by the European Union EU–TURKEY ODALAR FORMU TİCARET ODALARININ HİZMET KALİTELERİNİN GELİŞTİRİLMESİYLE GÜNEY MARMARA BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN.
TÜRK ULUSAL AJANSI PROGRAMLARI
İstanbul Üniversitesi Dil Merkezi
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Avrupa kültür festivallerine destek Dizin
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
1. S ınıf içi süreçlerin geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine yönelik olarak materyal geliştirme, ölçme değerlendirme, öğretim yöntemleri gibi alanlarda.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
KARABÜK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Comenius Regio Projesi Yerel Ortaklar Toplantısı.
YERELDE AB SÜRECİ.
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
Proje Adı: Colour My World (Dünyamı Renklendir) Proje türü: Çok taraflı okul ortaklığı Projenin Amaçları: 21.yüzyıl sınıflarını modern teknolojilerle,öğretim.
ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENL İ K BAKANLI Ğ I–AVRUPA B İ RL İĞİ KOORD İ NASYON DA İ RES İ BAŞKANLI Ğ I TÜRK İ YE’DE MESLEK İ VE TEKN İ K E Ğİ T İ M İ N KAL.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
ULUSAL AJANS HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI
Comenius Programı Onur AYDEMİR
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
COMENIUS COMENIUS ÇOKLU OKUL ORTAKLI Ğ I. BOZOK ORTAOKULU.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
T.C Hacettepe Üniversitesi DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ TOPLULUĞU
2013 Teklif Çağrısı Döneminde Hayatboyu Öğrenme (LLP)/ Comenius Programı Çok Taraflı Okul Ortaklıkları proje teklif sayısı 1647, kabul edilen proje sayısı.
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
Comenius Okul Ortaklıkları
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
Comenius Okul Ortaklıkları Projeleri Comenius Okul Ortaklıkları Eğitimde kaliteyi arttırmak ve Avrupa boyutunu geliştirmek amacıyla, Avrupa’nın farklı.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
KONUTKENT İLKOKULU. Comenius, Avrupa Birliği Bakanlığı bünyesindeki Türkiye Ulusal Ajansı tarafından yürütülen ve finanse edilen bir programdır. Uluslararası.
Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması.
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
BİLGİ VE DUYURU PANOSU. BİLGİ VE DUYURU PANOSU.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
YILMAZKÖY ORTAOKULU COMENIUS İÇERİK PROJEN İ N HEDEFLER İ COMENIUS NED İ R ? PROJEN İ N ÖZET İ YILMAZKÖY ORTAOKULU PROJEN İ N ÇIKI Ş NOKTASI.
Hayatboyu Öğrenme Programı(LLP) Comenius Çok Taraflı Okul Ortaklığı Projemiz Celebrations and Ceremonies Identify and Unify Us (CELEBRIFY)
Bilgilendirme Toplantısı
İMKB ŞEHİT UMUT SAMİ ŞENSOY ANADOLU LİSESİ
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
GÖNEN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Çocuklarla Daha Güçlüyüz
Altında ğ Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlü ğ ü Altında ğ Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlü ğ ü EUROPEAN TERR İ TORY OF CULTURE.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
D İ N Ö Ğ RET İ M İ ŞUBE MUDÜRLER İ İ Ç İ N İ MAM HAT İ P OKULLARINDA ARAPÇA E Ğİ T İ M İ N İ GEL İ ŞT İ RMEN İ N YOL HAR İ TASI.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
SUZAN MEHMET GÖNÇ TİCARET MESLEK LİSESİ 02/09/2013.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
ERASMUS
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Sunum transkripti:

AKSU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ 2011-2013 İŞGÜCÜ PİYASASININ AVRUPALILAŞMASI VE KÜLTÜREL MİRASIN ETKİSİNDEKİ ULUSAL KİMLİĞİ KORUMA ÇABASI AKSU ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ 2011-2013

COMENİUS PROGRAMI Comenius Programı, Lizbon hedeflerine ulaşabilmek için öğrenciler ve eğitim personeli arasında Avrupa kültür ve dil çeşitliliği ile değerleri hakkında bilgi ve anlayış oluşturmayı, işbirliğini güçlendirmeyi, aktif bir Avrupa vatandaşı olma yolunda öğrencilerin kişisel gelişimleri için gerekli olan temel becerileri ve yeterlilikleri edinmelerini ve amaçlamaktadır.

Comenius Programı, okul eğitimindeki kaliteyi artırmak ve Avrupa boyutunu güçlendirmek amacıyla: Okullar ve öğretmen yetiştiren kurumlar arasında uluslararası işbirliği ve değişimi teşvik eder, Pedagojik metodlar ve materyaller geliştirmeyi teşvik eder, Okulların idaresine yönelik güzel çalışmaların ve yeniliklerin uluslararası boyutta yaygınlaştırılmasını destekler, Eğitimde dışlanma ve okulda başarısızlıkla mücadelede, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin entegrasronu ve eğitimin bütün sektörlerinde fırsat eşitliğini teşvik eden yöntemler geliştirir ve bunları yaygınlaştırır, Okul eğitiminde ve okul eğitiminde görev yapan personelin eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BIT) kullanımını teşvik eder.

Ayrıca Comenius Programı: Yabancı dil olarak Avrupa dillerinin öğretiminde kaliteyi artırmak, Dil öğretmenlerinin pedagojik yeteneklerini geliştirmek, Az kullanılan ve öğretilen dillerin öğretmenlerinin dil yeteneklerini geliştirmek, Öğretilen yabancı dil çeşitliliğini artırmak, Bütün öğretmen ve öğrencilerin konuşabildikleri yabancı dil sayısını artırmak ve konuşma düzeylerini yükseltmek, yönünde yapılan etkinlikler yardımıyla Avrupa’da okul eğitiminde dil öğreniminin gelişmesine katkıda bulunur.

Bunların yanı sıra Comenius Programı: Değişik kültürlere yönelik farkındalığın geliştirilmesini teşvik etmek, Okul eğitimi sektöründe kültürler arası eğitim girişimlerini geliştirmek, Kültürler arası eğitim alanında öğretmenlerin yeteneklerini geliştirmek, Irkçılık ve yabancı korkusu/düşmanlığıyla mücadeleyi desteklemek; için tasarlanmış uluslararası etkinlikler yardımıyla Avrupa’daki okul eğitiminde kültürler arası farklılıkların bilincine varılmasını teşvik eder.

Okul Ortaklıkları Okul Ortaklıkları projenin odaklandığı konu kapsamında yapılacak çalışmalar aracılığıyla; ekip çalışması, sosyal beceriler, proje faaliyetlerini planlama ve yürütme ile bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılmasında da öğrenci ve öğretmenlerin yetenek ve becerilerini geliştirmelerine  yardımcı olur. Ayrıca, farklı ülkelerden okullarla bir ortaklık içinde yer almak, öğrenci ve öğretmenlerin yabancı dillerini kullanmalarına ve geliştirmelerine imkan vererek ve yabancı dil öğrenmeye yönelik motivasyonlarını artırmaktadır.

İki Taraflı Okul Ortaklıkları İki okul (bir tanesi AB üyesi ülkeden olmalıdır) arasında yakın işbirliği sağlayarak öğrencilerin farklı dillerde konuşabilme motivasyonunu ve kapasitesini artırmayı hedeflemektedir. Belli bir konu üzerinde öğrenci ve öğretmenlerin birlikte çalışmalarını gerektirir. Faaliyetler sadece sınıf değişiminden ibaret olmamalı müfredata uyarlanmalıdır. Öğrenciler aktif bir şekilde planlama, izleme ve değerlendirme faaliyetlerinde yer almalı, yurtdışı hareketliliğine katılacak öğrencilerin en az 12 yaşında olmaları gerekmektedir. Hareketliliğin süresi de en az 10 gün olacak şekilde planlanmalıdır.

Koordinatör Okulumuz İki taraflı okul ortaklıkları kapsamında projeyi birlikte yürütecek koordinatör okulumuz Polonya’nın Myslowice şehrinden Gimnazjum nr 4 isimli okuldur. Okulda toplam 196 öğrenci öğrenim görmekte ve 25 öğretmen görev yapmaktadır. Myslowice şehrinin nüfusu 75000 civarındadır.

Proje özeti Projemiz Türkiye ve Polonya gibi iki farklı kültür mensupları arasında yapılan iki taraflı okul projesidir. Kültürel mirasların etkisindeki ulusal kimliğin korunması ve Avrupalılaşan işgücü piyasasının buna etkileri üzerinde çalışma yapılacaktır. Bu kapsamda her iki okulun ziyaretleri sırasında ağırlıklı olarak ulusal mirasa ait olan tarihi- kültürel yerler ile değişik iş sahaları ve buralardaki işleyiş üzerinde çalışmalar yapılacaktır.

Projenin hedefleri Türkiye ve Polonya’nın tarihi ve kültürel özellklerini daha yakından tanımak. İki farklı ülkenin öğrencileri arasında işbirliğini geliştirmek, ve birlikte çalışma duygusunu aşılamak, farklı görevler alma, uygulama, karar verme , değerlendirme becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmak Öğrencilerin kendi potansiyellerinin farkına etkili iş başvuru formu ve CV hazırlamalarını sağlamak. Öğrencilerin yabancı dillerini geliştirip değişik ortamlarda kullanmalarını sağlamak.

Projenin hedefleri Öğrencilerin gidilecek olan ülkenin de dilinden belli oranda öğrenmesini sağlayıp o dilde iletişim becerilerini geliştirmesini sağlamak Öğrencilerin yazma, konuşma,dinleme, anlama, ve değişik dil becerileri geliştirmelerine yardımcı olmak. Öğrencilerin daha az popüler olan dilleri öğrenmelerini sağlamak ve bu konuda ilgi uyandırmak. Öğrencilerin bilgisayar ve iletişim teknolojilerini daha etkin kullanmalarını sağlamak Farklı ülkelerdeki eğitim öğretim ortamlarını yakından görüp incelemek Comenius projelerini tanıtmak ve yaygınlaştırmak

Projede yapılacak olan bazı faaliyet ve görevler : Kültürel mirasla ilgili olan yerlerin gezilip görülmesi E posta ve görüntülü görüşmeler ile bilgi değişimi Öğrenci ve öğretmen değişimi Dil dersleri için ek ders Sunumlar , video ve broşür hazırlanması İş çalışmaları ve meslek danışmanıyla görüşmeler

PROJE PROGRAMI

EYLÜL 2011 Öğrencilere yapılacak olan projeyle ilgili bilgi verilmesi ve projenin tanıtılması Öğrenci seçiminin yapılması Öğrencilerin diğer okul öğrencileriyle tanışması ve birbirlerini tanımaları Her iki okulu tanıtıcı sunumların yapılması ve bunların karşılıklı olarak paylaşılması Yerel basına projeyle ilgili bilginin verilmesi Öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeleri için çalışmaların yapılması

EKİM 2011 Öğrencilerin ayda iki kez( mayıs 2013) e kadar İngilizce ek ders almaları. Her iki okulu kapsayan web sitesi tasarımının yapılmaya başlanması ve burada fotoğraf, değişik yerler, ve okullarla ilgili bilgi paylaşımının yapılması. Projenin hikayesi üzerinde çalışmaların başlaması Öğrenciler ders dışı etkinliklerde kendi bölgelerini tanıtımını yaparlar. Gidilecek olan yerlerin ve yapılacak olan faaliyetlerin içerikleri sitede paylaşılır.

KASIM 2011 Her iki ülkenin tarihi ve kültürel mirasları ve yerleri ile ilgili sunumların karşılıklı değişimi Öğrenciler Türkçe, İngilizce ve Lehçe kültürel miraslarla ilgili terimler sözlüğü hazırlamak için çalışmaya başlarlar.

ARALIK 2011 Öğrenciler paylaştıkları fotoğraflarla Türkiye ve Polonya’nın tarihi ve turistik yerleriyle ilgili duvar panoları ve takvimi oluştururlar. OCAK 2012 Öğrenciler karşılıklı olarak sunum yaparlar.

ŞUBAT 2012 Din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde dinsel farklılıklar hakkında bilgi sahibi olurlar. E-posta ve Powerpoint sunumlarla iki ülkenin dini ve farklılıkları hakkında bilgi değişimi Öğrenciler karşılıklı olarak e-postalarla dinsel farklılıklar hakkında bilgi alıp verirler.

MART 2012 Projeyle ilgili öğretmenlerin projenin ilerleyişi ve Mayıs 2012’deki öğrenci değişimi için ön değerlendirme yapmak amacıyla Polonya’ya seyahati Öğrencilerin başlangıç seviyesinde Lehçe öğrenmeleri( çeşitli cd, kitap, ders ve internet vasıtasıyla) Her iki taraftaki öğrenci ailelerinin birbirlerini tanımaları( e mail, video görüşme vs..)

NİSAN 2012 Öğrencilerin her iki ülkenin tarihi kültür mirasları hakkında broşür hazırlamaları Her iki okulun öğrencilerin tarihi ve kültürel miras hakkında bilgi sahibi olması ve bu yerlerle ilgili fotoğraf vs…. paylaşımının yapılması

MAYIS 2012 Türk okulunun Polonya’yı iki haftalık ziyareti Krakow,Auschwitz Birkenau, Wroclaw hakkında bilgi edinme Türkiye’den gelen öğrencilerin ziyaretiyle ilgili film hazırlanması Polonya daki anıtlar , tarihi yerler vs.. ilgili okulda fotoğraf sergisi hazırlanması Türkiye’den gelen öğrencilerle ilgili basına bilgi verilmesi Öğrencilerin değişik iş yerlerini gezmesi ve bu yerler hakkında bilgi sahibi olması( Opel,Fiat vs fabrikaları) Avrupa Türk Günü düzenlenmesi( müzik, dil, yarışma vs..) Geziyle ilgili film yapımı. Veda partisi Öğrencilerin geziyle ilgili rapor yazmaları

HAZİRAN 2012 Projenin ilk yılıyla ilgili çalışma özetinin ve değerlendirmenin yapılması EYLÜL 2012 Projenin ilerleyişi ve Polonyalı öğrencilerin değişimi için ön değerlendirme için Polonyalı öğretmenlerin toplantı Türkiye’ye gelişi

EKİM 2012 Comenius ortak okulun Türk okulunu ziyareti Öğrencilerin çeşitli iş yerleri ve işleyişleri hakkında bilgi edinmesi( antbirlik, batem, 5 yıldızlı bir otel) Ziyaret filminin hazırlanması Polonyalı öğrenciler ve ziyaretleri hakkında basına bilgi verilmesi Öğrencilerin tarihi ve turistik yerler olan Perge, Aspendos,Side vs…. yerleri gezmeleri ve buralar hakkında bilgi edinmeleri Öğrencilerin Polonya günü hazırlamaları( giysi, müzik, dil, yarışma vs..) Veda partisinin yapılması Ziyaretle ilgili film yapılması Yerel basına geziyle ilgili bilgi verilmesi

KASIM 2012 Öğrencilerin her iki okulu ve bölgeleri karşılaştırarak, bölgeler ve okullarla ilgili olarak okul fotoğraf sergisi oluşturması ARALIK 2012 Türkiye ve Polonya’nın kültürel ve tarihi mirasıyla ilgili sergi yapılması

OCAK 2013 Öğrencilerin meslek ve kariyer uzmanlarıyla görüşüp bilgi edinmesi( 2013 tarihine kadar ayda bir kez)

ŞUBAT 2013 (İngilizce - Türkçe - Lehçe) Hazırlanan sözlüğe işgücü piyasasıyla ilgili terimlerin eklenmesi Öğrencilerin İngilizce Türkçe lehçe cv oluşturmayı öğrenmeleri , Öğrencilerin en gözde mesleklerle ilgili liste oluşturmaları

MART 2013 Öğrencilerin iş başvurusu yaparken , form doldururken, vs… tutum ve davranışlar, kişisel kontrol hakkında pratik bilgi edinmeleri Öğrenciler iş sektörleri konusunda bilgi edinmeleri

NİSAN 2013 Öğrenciler iyi doldurulmuş cv ve özgeçmiş örnekleri ve başvuru formlarıyla ilgili broşür örneği hazırlarlar. MAYIS 2013 Öğrenciler okulda ve ilgili yerlerde yapılan proje ve proje çıktıları sergi hazırlanır

HAZİRAN 2013 Projenin özeti, işbirliğinin tamamlanması ve nihai raporun hazırlanması Öğrenciler, öğretmenler ve aileler video görüşmesi ayarlayarak proje çıktıları hakkında konuşurlar ve her iki tarafta birbirlerine iyi dileklerini sunarlar.

TEMMUZ 2013 Son nihai raporun hazırlanması ve ulusal ajansa gönderilmesi

PROJE KAPSAMINDA ZİYARET EDİLECEK YERLER

KRAKOW Krakow Şehir Meydanı

KRAKOW

KRAKOW

KATOWICE

KATOWICE

AUSCHWITZ II. Dünya Savaşında Yahudilerin soykırıma uğradığı toplama kampı

AUSCHWITZ

BESKIDY MOUNTAINS

FIAT TYCHY

GUIDO COAL MINE

ZABRZE

PSZCZYNA CASTLE

THE SALT MINE IN WIELICZKA