Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen, 5.10.2011.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

3. Hafta: Kurumların raporları & izlemesi
BÜTÇE REFORMU YOLUYLA SİSTEMLİ HÜKÜMET REFORMUNA ULAŞMA Fransa Örneği
Veri Kaynakları, Göstergeler ve Veri Kaynak Matrisi
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Finlandiya’da Politika Koordinasyonu, Yatay Yönetişim ve Kanıta Dayalı Politika Yapımı Sirpa Kekkonen
Bakanlık Seviyesinde Hesap Verebilirlik
Kolluğun Parlamenter Gözetimi
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMASI
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
Finlandiya yönetiminde hesap verebilirliğe giriş Visa Paajanen,
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
BÜTÇE HAKKI KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ
Hesap verebilirlik kavramı Visa Paajanen Finlaniya Ulusal denetim Ofisi
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Hesap Verebilirlik – Performans.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Politika programları Visa Paajanen, Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Sonuçlar (hesap verebilirliğin sonuçları) Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen,
Harcama Yetkilileri.
2. Gün  Kurumların Bakanlığa hesap verebilirliği nasıldır : –Performans yönetiminin mihenk taşları –Kurumlar ve hesap verebilirlik –Anlaşma –Raporlama.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İŞLETME BÜTÇESİNİN HAZIRLANIŞI
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
Eğitim Programı Ankara, Türkiye Strateji Geliştirme Daire Başkanları 26 Şubat- 2 Mart 2007.
Stratejik Yönetim.
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
STRATEJİK PLANLAMA.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Performans Denetimi – Sosyal etkililiğe ilişkin bilgiler Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
BÜTÇE NEDİR 1. Bütçe: Bütçe, gelecekteki belirli bir dönemde gerçekleşmesi öngörülen gelir ve giderlerin karşılıklı tahminlerini içeren cetveldir.
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
HARCAMA.
Para, Banka ve Finansal Piyasaları Niye Çalışıyoruz?
Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Sunum transkripti:

Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,

2 Performans yönetimi, İsveç 1980’lerde başladı. 1990’larda reform 2001’de yeni reform Geleneksel olarak karar-alma görevi (kurum seviyesinde bir yere) veriliyor.

Performans yönetimi hedefi bütçe yasasında Hükümet şunlara ihtiyaç olduğunu belirtti: -Sürekli olarak kaynakların yeniden tahsisi -Kamu kesiminde etkililiği ve verimliliği arttırmak -Yönetimde talep ve başarı arasında daha iyi takip (hesap verebilirlik?) -beklenilen sonuçların daha iyi ifade edilmesi

4 Ekonomik kontrol Ekonomik kontrol iki alt kontrole ayrılıyor: • Performans yönetimi kontrolü -organizasyonlar ve faaliyetler için hedef koymayı da içeren kontrol sistemi - sistematik olarak performans bilgisi toplama - sonuçları analiz etmek ve konulan hedeflerle karşılaştırarak değerlendirme • Finansal kontrol: - organizasyonların kaynak tüketimi için ekonomik çerçeveler -bunun içinde ödenekler, ücretli faaliyetler için koşullar, yatırım çerçeveleri ve borç alma çerçeveleri de var.

Kontrol sistemi • Kurumları veya faaliyetleri değerlendirirken her iki kontrol de kullanılmalıdır. • Kontrolün bütçe sürecinde de yeri vardır: - ortak yapı: yıllık yürütme belgesi için hükümet talimatları ( ödenekler belgesi): kurumun yönetimi ve sorumlu bakanlık arasındaki diyalogun amaçları ve sonuçları; ve hükümetin Parlamento’ya rapor sunması • Teoride, bu bilgiden bütün bilgileri toplama imkanı vardır.

Yapı - 12 bakanlık, hükümet ortaklaşa çalışır. - Karar alma yetkisi büyük ölçüde kurum seviyesine verilmiştir politika alanı, bütçe sürecinde politika alanları için hedefler (hedefler daha ziyade değişmez.) - Politika alanlarının çoğu faaliyet alanlarına ayrılır; hükümet hedefleri koyar. - (faaliyet alanları da alt kısımlara ayrılır.)

Hedefler -Politika seviyesindeki hedefler normalde hedeflerin veya amaçların etkinliği hakkındadır ve resmi olarak da Parlamento tarafından belirlenir. -Faaliyet ve alt faaliyet seviyesindeki performans hedefleri -Kuruma gönderilen ödenek belgelerinde, hükümet (sorumlu bakanlık) hedefleri belirler ve gerekli faaliyet alanları ve alt alanlara rapor gönderir.

Bütçe sürecinde performans bilgisi • Parlamentoda bütçe ilkbahar ve sonbahar olmak üzere iki kere görüşülür: • İlkbahar bütçe kanunu iki kısımdan oluşur: – Gelecek yıl için önerilen ödenekler – Parlamentonun koyduğu hedeflere ilişkin performans raporu

Bütçe süreci • Sonbahar bütçesi: nihai içerik ve karar • Hükümet seviyesinde bütçe görüşmeleri: gelecek harcamalara odaklanma • Bütçe görüşmelerinde performans bilgisi çok sınırlı veya çok az dikkate alınıyor. • Bakanlık-kurum seviyesinde görüşmeler: geçmiş performansa da dikkat ediliyor. • Ödenekler belgesi iki tarafı da içeriyor: – Uygulayıcı bakanlığın ilgili performans hakkında rapor talep etme imkanı – Dikkatinize: yönetimin ücretlendirilmesi kısmen bu raporlamaya dayanır (hesap verebilirlik!)

Çözülmesi gereken sorunlar • Parlamento: – Başarıyı takip edebilmenin mümkün olması için hedefler ve amaçlar doğru oluşturulmalıdır. – Performans niceliksel olarak rapor edilmelidir. – Hedefler ve performans bilgisi ile bağlantılı olmalıdır. – Ölçümler veya faaliyetlerden çok performansa odaklanılmalıdır. – Kurumların hedef başarısına değil de faaliyetlere odaklanmak (alt gruplara ayrılmış politika alanları) – Performans ve ödenek arasındaki bağlantıları geliştirmeye ihtiyaç var.

Çözülmesi gereken sorunlar Kurumlar: • Faaliyetleri ölçmede zorluklar • Raporlamada istekler artıyor ve bu bilgilerin nasıl kullanılacağını bilmiyorlar. • Toplanılan performans bilgisinin kurum içindeki görevlerle veya hedeflerle bağlantısı anlaşılmadığında motivasyon sorunları olabilir.

Çözülmesi gereken sorunlar • (amaçlar ve iyi göstergeler oluşturmak; performans ve ödenekler arasında bağlantı kurmak) • Matris yapısı, yatay işbirliği ile dikey yönetim sistemini karşılaştırmak (para görüşmeleri) • Bakanlıklardaki performans yönetimi

Sorular • Hesap verebilirliği sağlamak için performans bilgisini kullanmak ve kaynak tahsisi için bunu bir temel almak gerçekçi mi? • Kuhcen, Nordman: İsveç’te değil • Kurumların kendi ürettiği performans bilgisine dayanarak kurumların faaliyetlerini değerlendirmek mümkün mü? • Kuhcen, Nordman: net bir cevap yok • Bütün bu bilgiler nerede kullanılıyor? - dahili kullanım, verimliliği arttırmak - belli ölçüde parlamentoya rapor hazırlama - değerlendirmeye değil de yürütmeye odaklanma

Gelecekteki muhtemel gelişmeler • Eğer bilgi iyi bir şekilde kullanılmıyorsa, üretimini azaltmalıyız (bilgi ve prosedürleri toplama maliyetleri) • Toplanılan bilgileri bölmek: yıllık ve daha uzun aralıklarla • Bazen yürütme sistemlerinin ardındaki teoriyi değerlendirmek gerekir: bunlar teknik sorunlar mı yoksa bunun ardında daha temel sorunlar mı mevcut?