28 Ekip çalışması.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UGP (ULUSAL GENÇLİK PARLAMENTOSU) YAZ OKULU
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
TAKIMLARIN OLUŞTURULMASI
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
MESLEK ETİĞİ Öğr. Gör. Alev UYSAL.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
ROL OYNAMA.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
24 Kalite yönetimi.
REHBERLİK.
Problem Çözme Becerileri
ERK İSG&İK – –
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
REHBERLİK DERSİ III.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
Öğrenme Öğretme Süreci
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
Bölüm 10 Takımlar.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
TANILAMA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Davranış Bilimlerine Giriş
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Matriks Organizasyon Yapısı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
REHBERLİK DERSİ III.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

28 Ekip çalışması

tanım Ekip çalışması, belirli amaca yönelik, bilinçli biçimde gerçekleştirilen işbirliği sürecidir.

Ekip çalışmasının nedenleri Yoğunlaşan işbölümü ve uzmanlaşma, Personel niteliklerinin değişkenliği, İşlevsel bağımlılık, Yönetim sorunlarının karmaşıklaşması, Etkili karar verme Personeli güdüleme Hizmet kalitesinin yükseltilmesi

Etkili ekibin özellikleri Doğal ve rahatlatıcı atmosfer, Tartışmalara katılım, Ekip görevlerinin üyeler tarafından benimsenmesi, Ekip üyelerinin birbirini benimsemesi Üyelerin birbirlerini dinlemesi, Grup fikrini benimsememe özgürlüğünün bulunması, Yapıcı eleştiri, kendi kendini denetleme, Önder egemenliğinin bulunmaması.

Bireysel koşullar Kurumsal koşullar Ekip etkililiği Ekip etkililiği (Kalite verimlilik, uyum, tatmin) Kurumsal koşullar

Bireysel koşullar Mesleki eğitim Kendini geliştirme Mesleki değer ve normların gelişmesi Ekip çalışmasına yatkınlık Tartışmaya ve eleştiriye açık olma

Kurumsal koşullar Demokratik yönetim anlayışı Yetki ve sorumlulukların tanımlanması Personel seçiminde liyakata önem verme Doğal kurumsal atmosfer Güçlendirme Bireylerin gelişmesine olanak tanıma

Ekip çalışması, demokratik yönetime dayanır. İnsanları ezmeyiniz

Ekip geliştirme süreci Oluşturma (forming) Tartışma, boğuşma (storming) Biçimlenme (norming) İş başarma (performing) Dağılma (adjourneying)

Oluşturma aşaması Göreve bağlı olarak kurulacak ekipte yer alacak bireyler belirlenmekte ve bir araya getirilmektedir. Ekip üyeleri, aralarındaki buzları çözmeye çalışmaktadır.

Tartışma aşaması Görevler, öncelikler, ve amaçlarla ilgili konularda ekip üyeleri arasında tartışmalar başlamaktadır. Bu dönemde üyeler arasında gerilimler yükselebilmektedir.

Ne yapmalı ? Gerilimlerin olumsuz etkileri üyelere açıklanmalı, Tartışmaları bastırmak yerine, özgür biçimde yapılmasını teşvik etmek, Görüşlerin nesnel biçimde ifade edilmesini sağlamak, Yapılan tartışmaları sık sık özetlemek, Yapılan tartışmaların yararlılık düzeyini belirtmek, Üyeler arasında gruplaşmaları engellemek, Kişilerden ziyade, davranışı eleştirmek.

Biçimlenme aşaması Biçimlenme aşamasında ekip, gerçek ekip kimliğini kazanmaya başlar. Ekip üyeleri bilgi ve düşüncelerini istekli biçimde paylaşmaya, olumlu davranışlar sergilemeye başlamaktadır. Bu aşama sonunda ekip üyeleri arasında birlik ruhu yerleşmiş olur.

İş başarma aşaması Ekip görevlerini verimli ve etkili biçimde yerine getirmektedir. Ekip üyelerinin ilgi odağında sorun çözme ve görevin tamamlanması bulunmaktadır. Ekip üyeleri nerede kendi başlarına nerede ortak çalışacaklarını anlamaya başlamıştır.

Dağılma aşaması Ekip üyeleri görevleri geçici nitelikte ise eski bölümlerine dönmektedir. Kalite çemberi gibi takımlarda ise böyle bir durum söz konusu değildir.

Ekip geliştirme süreci ve davranışlar Oluşturma Tartışma Biçimlenme Başarma Kabul görecek miyim ? Saygı görecek miyim ? Gruba nasıl yardım ederim En iyiyi nasıl yapabiliriz ? birey İşbirliği, yardımlaşma Nezaket, kuşku Güç mücadelesi Çoşku Davr Ekip üyeleri nereden seçilmeli Hedeflerde uzlaşma Yaratıcı sorun çözme Bilgi sağlama lider

Ekip türleri Özerk ekipler Sorun çözme ekipleri Bölümsel sorun çözme ekipleri (kalite çemberleri) İşlevsel ekipler (cross functional teams)

Özerk ekipler Kendi kendini yönetin ekipler olarak da adlandırılan bu ekipler, belirlenen amaçlar doğrultusunda kendi faaliyetlerini ve kaynaklarını planlayan ekiplerdir. Grup kendi performansını kendisi değerlendirmektedir. Gözetim ve denetim tamamen gruba aittir.

Kalite çemberleri Aynı bölümde çalışan, genellikle 8-10 kişiden oluşan, Haftada 1 veya 2 saat toplanan, Bölümde karşılaşılan sorunları irdeleyen, verileri toplayan ve çözümleyen, Süreklilik gösteren ekiplerdir.

Kalite çemberlerinin karar süreci Ekip üyeleri, geliştirdikleri çözümü, kurum içinde önemli yapısal değişikliklere yol açmayacak ise, kendi başlarına uygulayabilmektedir. Önemli değişiklikler ve kaynaklar gerekiyorsa, önerilen çözümün üst yönetimin onayına sunulması gerekmektedir.

Kalite çemberlerinin performansı Kalite çemberlerinin performansı, önerilen sonuçtan daha çok, ekibin bu sonuç için gösterdiği çalışmanın niteliği dikkate alınarak değerlendirilir

Ishikawa değerlendirme kriterleri KRİTER PUAN Konu seçimi 20 İşbirliği gayreti 20 Mevcut durumu anlama ve analiz 30 Standardizasyon ve tekrar önleme 10 Düşünme ve tekrar düşünme 10 Sonuçlar 10 Toplam 100

İşlevsel ekipler Birden fazla bölümü oluşturan sorunu çözmek için, Farklı bölümlerden gelen üyeleri içeren, Sorun çözümlendikten sonra dağılan ekiplerdir. Bu ekibin büyüklüğü sorunu ilgilendiren bölüm sayısı ve problemin niteliğine göre değişmektedir.