STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
ISTE.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğretmenlik ve Estetik Duyarlılık
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ YÖNERGE’SİNE GÖRE İŞLEYİŞ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Yazılım Mühendisliğine Giriş YYurtaY. Ders İçeriği o Yazılım mühendisliğine giriş, o Yazılım mühendisliği ve etik, o Yazılım mühendisli ğ inin önemi ve.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
GÜNCELLENEN 2017 ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖNE ÇIKAN HUSUSLAR
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacı Öğrenme
Sizce Teknoloji Nedir?.
2023’e DOĞRU TÜRKİYE’DE STEM GEREKSİNİMİ
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Hoşgeldiniz Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi Kursu
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com

STEM NEDİR? Science, (Bilim) Technology, (Teknoloji) Engineering (Mühendislik) Math (Matematik) dört önemli disiplinin bir araya getirilmesiyle oluşturulan bir öğretim modelidir. Türkiye’de (FeTeMM) olarak adlandırılmaktadır. rehberlikservisim.com

STEM NEDİR? Özellikle ABD’den yayılan popüler bir eğitim sistemi olan STEM dünya’da birçok okulda (ülkemizde’de aynı isimle eğitim sistemini uygulayan okullar mevcuttur) uygulanmaya başlamış bir eğitim sistemidir. rehberlikservisim.com

STEM NEDİR? Bu sistem sayesinde, öğrencilere Fen bilimleri, Matematik gibi dersleri ezber sisteminden çıkartıp, bilgilerin gerçek yaşamda uygulanabilirliği ve problem çözme tekniklerini/metodlarının geliştirilmesi, merak, araştırma ve yaratıcılık özelliklerinin öne çıkartılmasını hedef alınmaktadır. rehberlikservisim.com

STEM NEDİR? Bu sistem sayesinde, öğrencilere Fen bilimleri, Matematik gibi dersleri ezber sisteminden çıkartıp, bilgilerin gerçek yaşamda uygulanabilirliği ve problem çözme tekniklerini/metodlarının geliştirilmesi, merak, araştırma ve yaratıcılık özelliklerinin öne çıkartılmasını hedef alınmaktadır. rehberlikservisim.com

STEM NEDİR? Öğrencilere günlük yaşamda problemlerle başa çıkmanın da bir matematiği olduğunu anlatıp, farklı düşünmelerini ve çeşitli süreçlere yeni çözümler arama kabiliyetlerini artırmalarını sağlayacak bir yaklaşımdır. rehberlikservisim.com

STEM NEDİR? Öğrenciler, fen bilgisi, matematik ve teknoloji alanlarındaki bilgi ve becerilerini, gerçek hayattaki problemlerini çözmek için kullanacak aktivitelerle geliştiriyorlar. rehberlikservisim.com

STEM NEDİR? STEM eğitimleri dünyada iş gücü niteliğinin artırılmasını sağlamak için gerekli stratejilerden olan davranışların geliştirilmesini sağlar. rehberlikservisim.com

ÖZET OLARAK   Erken yaşta eleştirel düşünme, yaratıcılık ve problem çözme, deneme -yanılma, yaparak öğrenme, sorgulama, araştırma yapma ve buluş yapma gibi yetileri aktararak, toplumun üretkenlik ve sorumluluk becerilerini artırmayı hedefliyor. rehberlikservisim.com

STEM NEDİR?   STEM eğitim sistemi, öğrencileri tarımdan endüstriye, çevre yönetiminden sağlık hizmetleri ve ulaşım sektörüne pek çok alanda başarı için hazırlıyor. Üstelik model, bilim, matematik ve teknoloji alanlarıyla da sınırlı kalmıyor. İstenildiği takdirde, dilbilgisi, edebiyat ve güzel sanatlar gibi bölümlere de kolaylıkla adapte edilebiliyor. rehberlikservisim.com

STEM NEDİR?   STEM eğitiminin diğer bir amacı ise, disiplinler arasındaki ayrımı ortadan kaldırmak, tam entegrasyonu uyumlu bir şekilde oluşturmak ve anaokulundan üniversiteye kadar verilecek bu eğitim yaklaşımıyla sorgulayan, araştıran, üreten ve yeni buluşlar yapabilen bir neslin yetiştirilmesidir. rehberlikservisim.com

STEM NEDİR?  Farklı bir bakış açısıyla STEM; teorik bilgilerin pratiğe dönüştürülmesi yani yeni bir ürün ortaya koyulmasına STEM denir. rehberlikservisim.com

STEM NEDİR?   STEM eğitiminin tüm prensiplerinin ve faydalarının, sanatın içine ya da sanat yoluyla entegre edilmesi yaklaşımına ise STEAM deniyor. STEM eğitimini bir başka seviyeye taşıyan STEAM, fen, teknoloji, mühendislik ve matematik dallarının arasına beşinci bir disiplin olarak sanatı (Art) katıyor.  rehberlikservisim.com

STEM NEDİR? STEM eğitimi zihinsel süreç gelişimini, girişimciliği ve ürün geliştirme becerilerini destekleyen bir eğitimdir. rehberlikservisim.com

STEM EĞİTİM-ÖĞRETİM DÖNGÜSÜ? rehberlikservisim.com

STEM EĞİTİM-ÖĞRETİM DÖNGÜSÜ? rehberlikservisim.com

STEM FAYDALARI NELERDİR? Öğrencileri esneklik ve güven içinde düşünmeye teşvik eder. Yüzyıl becerilerini kazandırmaya olanak sağlar. Karşılaştıkları sorunlara daha kısa ve çözümler üretmeyi sağlar. Öğrenme motivasyonunu artırır. Tasarım odaklı düşünme ve yenilikçi olmayı sağlar. rehberlikservisim.com

STEM FAYDALARI NELERDİR? Eğitim programının içeriğini canlandırıcı bir öğrenme ortamı sağlar. Öğrencilerin yeni buluşlar keşfetmesini, olaylar arasındaki ilişkiyi daha iyi anlamaları olanağını sağlar. İşbirliği ve bağımsız çalışma yoluyla öğrencilerin özgüven ve öz yeterliliğini geliştirir. Eleştirel düşünme, problem çözme, sorgulama, yaratıcı zeka v.b. Zihinsel işlevlerini geliştirir. rehberlikservisim.com

ÖĞRETMENİN ROLÜ? Öğretmenlerin rolü öğrencilere Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik derslerinde teorik bilgileri vermek değil, yol göstericilik yaparak öğrencileri üst düzey düşünme, ürün geliştirme, buluş ve inovasyon yapabilme seviyesine ulaştırmaktır. Bunu yaparken de eğitim sisteminin içinde öğrencinin hata yapmaktan korkmamasını sağlayacak ve özgüvenlerini geliştirecek ortamlar sağlanması önemlidir. rehberlikservisim.com

DÜNYADA STEM ? Dünyada teknoloji ve inovasyonda ilerlemeyi amaçlayan birçok ülkede STEM eğitimi ve STEM işgücü üzerinde giderek daha fazla durulmaktadır. Günümüzde birçok ülke eğitim sistemlerinde STEM’e yer vermektedirler. STEM şu anda Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa Birliği, Japonya, Kore, Almanya ve Çin gibi önde gelen ülkelerde ilkokullardan başlayarak ortaöğretim ve üniversitelerde uygulanmaya başlamıştır. rehberlikservisim.com

TÜRKİYE’DE STEM Ülkemizin STEM eğitimi için Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmış doğrudan bir eylem planı bulunmamakla birlikte 2015-2019 Stratejik Planında STEM’in güçlendirilmesine yönelik amaçlar bulunmaktadır. rehberlikservisim.com

TÜRKİYE’DE STEM STEM eğitimi konusunda başarılı öğrenci ve öğretmenleri ortaya çıkarmak için TÜBİTAK proje çalışmaları yapmakta ve yarışmalar düzenlemektedir. Ayrıca, ülkemizde STEM eğitimiyle ilgili olarak, TÜBİTAK tarafından çeşitli illerde bilim merkezleri açılmaya başlamıştır. Bilim merkezleri, öğrencilere bilimi ve bilim insanını sevdirerek, toplumda bilime yönelik önyargıları ortadan kaldırmayı hedeflemektedir. Bu maksatla kurulan bilim merkezlerinde, ders dışı zamanlarda öğrencilerle STEM etkinlikleri yapılmaktadır rehberlikservisim.com

TÜRKİYE’DE STEM Ülkemizde de STEM eğitimine geçilirken çocuklara küçük yaşlardan itibaren Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik disiplinleri arası bir bakış açısı kazandırılarak sorgulama, problem çözme, araştırma yapma, estetik bakış açısı ve ürün geliştirme becerilerinin kazandırılması amaçlanmalıdır. rehberlikservisim.com

TÜRKİYE’DE STEM 1. STEM Eğitimi merkezlerinin kurulması, 2. Bu merkezlerde üniversitelerle işbirliği içerisinde STEM eğitimi araştırmalarının yapılması, 3. Öğretmenlerin STEM eğitim yaklaşımını benimseyecek şekilde yetiştirilmesi, 4. Öğretim programlarının STEM eğitimini içerecek biçimde güncellenmesi, 5. Okullardaki STEM eğitimi için öğretim ortamlarının oluşturulması ve ders materyallerinin sağlanması rehberlikservisim.com

TÜRKİYE’DE STEM ANKETİ rehberlikservisim.com

KAYNAKLAR https://www.egitimpedia.com/stem-egitimi-nedir/ http://www.egitimdebilisimteknolojileri.com/stem-nedir-stem-egitimi.html https://yegitek.meb.gov.tr/www/meb-yegitek-genel-mudurlugu-stem-fen-teknoloji-muhendislik-matematik-egitim-raporu-hazirladi/icerik/719 rehberlikservisim.com

HAZIRLAYAN rehberlikservisim.com rehberlikservisim.com