Geliştirme Genel Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
İLKOKULU 4/D SINIFI VELİ TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ 2 EKİM 2017.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Eğitsel Rehberlik.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
İSTASYON YÖNTEMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRETİM İLKELERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Etik.
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Geliştirme Genel Müdürlüğü Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü

Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecinde Danışman Öğretmenin Rolü ve Danışman Öğretmenden Beklentiler

Okul Çalışmasının Amacı Öğretmen adaylarını okul ve sınıf ortamıyla tanıştırarak, onlara okulun yapısı, eğitim öğretim faaliyetleri, okulu meydana getiren unsurları birinci elden gözlemleme fırsatı vererek öğretmenlik mesleğine ön hazırlık yapmaktır. Bu süreçte öğretmen adaylarından okul ve sınıf atmosferini gözlemeleri istenerek, gözlemlerini raporlaştırma becerisi kazandırmak da amaçlanmaktadır.

Danışman Öğretmenden Beklentiler 10.09.2019 4

Danışman öğretmenin rolü Hadi! Su çok iyi

Danışman öğretmenin rolü En iyi etkinlik yarışmasını kazandığımda herkes elimi sıkmak için oradaydı ama bu yarışma için uygulama yaptığım sırada elimden tutan sendin

Danışman Öğretmenden Beklentiler Öğretmen adaylarını bir öğrenciden ziyade gerçek bir öğretmen ve meslektaş olarak algılamak ve tanıtmak Öğretmen adaylarını sınıfta öğrencilerle asla tek başına bırakmamak

Danışman Öğretmenden Beklentiler Öğretmen adaylarının hazırladıkları etkinliklerin veya materyallerin derslerde uygulanmasına izin vermek

Danışman Öğretmenden Beklentiler Derslerinde farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin sınıf ortamında kullanılması konusunda öğretmen adaylarına örnekler sunmak 9

Danışman Öğretmenden Beklentiler Derslerinde öğretim araç-gereçleri ve materyallerinin sınıf ortamında nasıl kullanılacağı konusunda öğretmen adaylarına örnekler sunmak 10.09.2019 10

Danışman Öğretmenden Beklentiler Davranış bozukluğu olan öğrencilerle ya da disiplin problemleri ile nasıl ilgilenileceği konusunda öğretmen adaylarına yol göstermek 10.09.2019 11

Danışman Öğretmenden Beklentiler Derslerinde farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin etkili bir şekilde nasıl kullanılacağı konusunda öğretmen adaylarına örnekler sunmak Öğretmen adaylarını okulda sınıf dışı etkinliklere (Kulüp çalışmaları, nöbet, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler, zümre toplantıları, veli toplantıları vb) katmak için fırsatlar oluşturmak Not: Nöbet faaliyeti danışman öğretmen ile birlikte gerçekleştirilecektir. 12

Danışman Öğretmenden Beklentiler Danışman öğretmen, aday öğretmenin uygulama yaptığı derslerde adayın performansıyla ilgili görüş ve düşüncelerini düzenli olarak Gözlem formuna (Form 4A) işlemeli ve dönem sonunda doldurulacak formu da (Form 4B) imzalandıktan sonra okul müdürüne teslim etmelidir. 13

Danışman Öğretmenden Beklentiler Öğretmen adaylarına çalışmaları ile ilgili geri bildirim vermek 10.09.2019 14

Danışman Öğretmenden Beklentiler Öğretmen adaylarına farklı zümre öğretmenlerin derslerini de izleme fırsatını sunmak 15

Danışman Öğretmenden Beklentiler Aday öğretmenlere kişisel ve mesleki gelişimlerini sağlayacak kaynaklar önermek, mümkünse birlikte incelemeler yapmak 16

Danışman Öğretmenden Beklentiler Kurum kültürü bilincinin önemini tüm faaliyetler boyunca hissettirmek 17

Danışman Öğretmenden Beklentiler Aday öğretmenlere hiçbir şekilde şahsi işler yaptırmamak 18

Danışman Öğretmenden Beklentiler Danışman öğretmen ile aday öğretmen arasındaki ilişkinin ast-üst ilişkisi olmadığı unutulmamalıdır

Nasıl bir danışman öğretmen? Çok iyi değildi , tüm zamanımızı bir konuya ayırdı Söyle bakalım danişmanın nasıldı? Kendinin ne kadar önemli olduğu Hangi konu?

Danışman Öğretmenden Beklentiler Uygulama sürecinde ortaya çıkabilecek sorunları okul idaresine bildirip birlikte çözüm üretmelidir. 21

Danışman Öğretmenden Beklentiler Unutmayın! Mesleki gelişimine katkı sunduğunuz aday öğretmen, bir gün sizin çocuğunuzun da öğretmeni olabilir! 22