Öğretmenlerin Bit Tutumları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinden Beklentiler ve Bu Öğretmenlerin Okuldaki Rolleri: FATİH Projesi Işığında Bir Analiz Hatice YILDIZ Doç. Dr. S. Sadi.
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ISTE.
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Sayısal Uçurumun Önlenmesinde Eğitimin İşlevi ve Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Bu Süreçteki Rolü Hatice YILDIZ Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Üyesi:Mustafa BAYRAKÇI HAZIRLAYANLAR İsa DALMA Murat ARİCAN
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Tasarımı
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Bilgisayar Destekli Eğitim
OKULDA DEMOKRASİ EĞİTİMİ
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Öğretmen Yeterlikleri
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Eğitimde FATİH Projesi,
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
Eğitimde Engelsiz Bilişim. FATİH Projesi’nin temel amaçlarından biri, eğitim-öğretimde fırsat eşitliğini sağlamaktır. Bu amaçla okullarımız bilişim teknolojileri.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
İLÇEFATİH EĞİTMENİBTR ÖĞRETMENİ Akseki 12 Aksu -3 Alanya 514 Demre 12 Döşemealtı 24 Elmalı -1 Finike 12 Gazipaşa 15 Gündoğmuş 11 İbradı 1- Kaş 17 Kemer.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Hazırlayan Serap TİRYAKİ BT Rehber Öğretmeni.
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
Bilgisayar Bilimi Etik Değerler.
Sunum transkripti:

Öğretmenlerin Bit Tutumları Makale Yazarı : M. Kemal Aydın / Ali Semerci Milli Eğitim Dergisi 213 Nolu Sayı

Giriş 2 Bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeler hayatın hemen hemen her alanını olduğu gibi eğitim alanını da doğrudan etkilemektedir. Bu gelişmeler gerek eğitim sistemini oluşturan yöneticiler, öğretmenler, öğrenciler gibi insan gücü kaynaklarını ve gerekse fiziki ortam, teknolojik araç-gereçler gibi insan gücü dışı kaynakları doğrudan etkilemektedir. Teknolojinin ülkelerin fiziki sınırlarını tamamen ortadan kaldırdığı, eğitim dâhil her alanda ulusal ve uluslararası rekabetin kıyasıya yaşandığı günümüzde teknoloji kullanımı bireylerin, kurumların ve ülkelerin gelişmişlik düzeylerinin belirleyici unsuru haline gelmiştir.

Öğretmenlerin Bit Tutumları 3 BİT donanım, yazılım ve iletişim ağlarından oluşan geniş bir yelpazeyi içine almaktadır. Eğitimde BİT kullanımı teknik anlamda bilgisayar ve iletişim teknolojilerinin bir amaç doğrultusunda kullanımının çok ötesinde yönetici, öğretmen, öğrenci gibi unsurların görev ve fonksiyonlarını temelden etkilemektedir. Bu açıdan bakıldığında, BİT kullanımı öğrenenleri kendi öğrenme sorumluluklarını üstlenmeye ve dolayısıyla öğrenmeyi merkeze almaya, Matzen ve Edmunds’un (2007) ifadesiyle geleneksel öğretim yaklaşımlarından yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını benimsemeye zorlamaktadır. Bu çerçevede, öğretmenin klasik öğretme ve bilgiyi aktarma rolü sınırsız bilgi kaynakları arasından doğru bilgiye erişim, erişilen bilgileri amaca uygun olarak seçme ve kullanma konusunda yol gösterme olarak ön plana çıkarmaktadır.

Öğretmenlerin Bit Tutumları 4 F Milli Eğitim Bakanlığı çağdaş gelişmeler doğrultusunda bir taraftan öğretmenlerin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yeterliklerin kazandırılmasına yönelik düzenlemeleri hayata geçirirken, diğer taraftan okulların teknolojik altyapı ve kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik önemli çalışmalar yürütmektedir. FATİH (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) Projesi ve EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Projesi bu çalışmalardan bazılarıdır. A T İ H

Öğretmenlerin Bit Tutumları 5 Öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecinde teknoloji kullanım durumlarının ele alındığı 2000-2011 yılları arasında yapılmış 30 makalenin içerik analizi çalışması, öğretmenlerin BİT’i öğretim programları ile kaynaştırma durumları ve mesleki gelişim konularında yapılan çalışmaların yetersiz olduğunu ortaya koymuştur. Bu sonuç, öğretmenlerin öğretme-öğrenme sürecinde teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilme konusunda daha fazla eğitim ihtiyacı olduğuna işaret etmesi açısından önem taşımaktadır.

Bit Kullanımına Yönelik Araştırma Sonuçları 6 Erkek 20-29 Yaş 92 / 53,2% 27 / 15,6% Kıdem 1-5 Yıl Kıdem 11-15 Yıl 28 / 16,2% 38 / 22% Kadın 81 / 46,8% Kıdem 6-10 Yıl 38 / 22% 30-39 Yaş 78 / 45,1% Kıdem 16 Yıl ve Üzeri 78 / 45,1% 40-49 Yaş 58 / 33,5% Bit Becerisi / Başlangıç 8 /4,6% 50 ve Üzeri Yaş 10 / 5,8% Bit Becerisi / Orta 60 / 34,7% Sınıf Öğretmeni 30 / 17,3% Bit Becerisi / İyi 74 / 42,8% Branş Öğretmeni 92 / 53,2% Bit becerisi / İleri 31 / 17,9% Meslek Dersleri Öğ. 51 / 29,5%

Bit Kullanımına Yönelik Araştırma Sonuçları 7 Eğitimde Kullanma Sıklığı Hiç Eğitimde Kullanma Sıklığı Bazen 4 / 2,3% 56 / 32,4% Bu ölçek ile öğretmenlerin sadece bilgisayara yönelik değil, öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan bilgisayar ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları da belirlenebilecektir. Literatürde yer alan pek çok çalışmaya göre öğretmenlerin BİT kullanımına yönelik tutumları, öğrenme-öğretme sürecinde BİT kullanımının en önemli yordayıcıları arasındadır. Bu bağlamda Türkiye gibi eğitim sistemine BİT entegre etmeye çalışan ülkeler açısından öğretmenlerin BİT kullanımına yönelik tutumlarının belirlenmesi büyük önem arz etmektedir. Aksi takdirde sadece okulların BİT altyapısına yapılan yatırımlarla öğretmenlerin derslerde BİT kullanımını sağlamak mümkün olmayacaktır. Uygulayıcılar açısından ise öğretmenlerin BİT kullanımına yönelik tutumlarının belirlenmesi hizmetiçi eğitim faaliyetleri açısından da büyük önem taşımaktadır. Eğitimde Kullanma Sıklığı Nadiren 10 / 5,8% Eğitimde Kullanma Sıklığı Sık Sık 66 / 38,2% Eğitimde kullanma Sıklığı Her zaman 37 / 21,3%

Öğretmenlerin Bit Tutumları Makale Yazarı : M. Kemal Aydın / Ali Semerci Sunu Hazırlama : www.mebders.com