SİVİL TOPLUM ‘’Bireyin iradesi genel irade ile uzlaşır,kaynaşır.Kişi kendi kanunu yapar.’’ HEGEL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sunum 1 İnsan yirmi, kırk veya altmış yaşında da olsa; başarılı veya başarısız olmuş,iyi ya da kötü idare etmiş olsa da; dün güneşli ya da fırtınalı.
Advertisements

KAZANIMLAR 20. Soyadı Kanunu'nun kabulünün gerekçelerini ve Mustafa Kemal'e "Atatürk" soyadı verilmesini millî kimlik kazanma ve çağdaşlaşma çerçevesinde.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Rev.0.0 –24 Ekim 2004© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Bütün rekabet faktörleri birleşir ve şu 4 rekabet kuvvetini oluşturur:
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
RABİA GİZEM KURU - ELVİN YILMAZ-DOĞUKAN AYTEKİN - BURAK YILMAZ-EFE ŞAHİN 4 A SINIFI.
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
BİRİNCİ BÖLÜM GENEL AÇIKLAMALAR
Yrd. Doç. Dr. Yaprak Gürsoy İstanbul Bilgi Üniversitesi,
ÜCRET YÖNETİMİ VE ÜCRET SİSTEMLERİ
TOPLUMSAL DEĞİŞME NEDİR? Toplumsal değişme, toplumsal yapının, kurumların, toplumsal ilişkiler ağının, davranış kalıplarının, toplumsal norm ve değerlerin.
KÜRESEL ORTAM:BÖLGELER VE ÜLKELER
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
İHTİYAÇLAR VE MESLEK Kazanım: Ekonomik ve toplumsal ihtiyaçların meslek seçimine etkilerini açıklar. 11. Sınıf 93 nolu kazanım etkinliği.
ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE UYGARLIK
DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Kültür ve Dil Hüdayi Can Çankırı, 2014.
relativizm görelilik kavramına karşı gelir yani her şeyin ölçütü insandır denilebilir. Kültürel relativizm ise bireyin diğer kültürleri.
İnsan İradesi ve Kader İnsan İçin Kader ve Kazanın Tanımı
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
YEREL YÖNETİMLER VE DEMOKRASİ
FARKLILILAR.
Bolum 4- 2.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Hacı Bektaş Veli.
AHİLİK KÜLTÜRÜ HAFTASI ( EKİM)
Eğitimin ve Toplum.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
PROGRAMIN VİZYONU Bu program ile öğretmenlerin öğrencilere doğrudan bilgi aktarmak yerine sadece ve sadece yol göstereceği etkinlikler aracılığıyla,
EĞITIM VE KÜLTÜR. Bireylerin toplum için hazırlanmasında şüphesiz kültür aktarımının önemli bir yeri bulunmaktadır.
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
Öğretmenlik Mesleği.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
EĞİTİMİN SOSYOLOJİK (TOPLUMSAL) TEMELLERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
EĞİTİMİN İŞLEVLERİ Bireysel İşlevleri Toplumsal İşlevleri.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
VII. Ünite SİYASET FELSEFESİ
MONOHİBRİT ÇAPRAZLAMA
ANADOLUNUN TÜRK YURDU OLMASI
Ahi Evran.
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
KOÜ PSİKİYATRİ ANABİLİM DALI SEÇKİN KONUKLARIYLA KUTLUYOR
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
KÜLTÜR TURİZMİ.
KAYIRMA VE LİYAKAT SİSTEMİ
 Uzun adı Nasir üd-din EbüI- Hakäyik Mahmud El Hoy’dur.  Ancak bir gün herkesin korktuğu bir yılanın onu görünce uysallaşması sonucunda kendisine.
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 14. Hafta: Sosyal Hayatı Etkileyen Din
SİCİL PERFORMANS.
TÜRK BEŞLERİ.
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
ETKİLİ İLETİŞİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Psikolojik yapılar ve özellikler
TOPLUMSAL BİR OLGU OLARAK KENT VE KENTLİLİK
EĞİTİMİN TARİHSEL TEMELLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KAZANIMLAR 20. Soyadı Kanunu'nun kabulünün gerekçelerini ve Mustafa Kemal'e "Atatürk" soyadı verilmesini millî kimlik kazanma ve çağdaşlaşma çerçevesinde.
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Sunum transkripti:

SİVİL TOPLUM ‘’Bireyin iradesi genel irade ile uzlaşır,kaynaşır.Kişi kendi kanunu yapar.’’ HEGEL

Sivil Toplum Nedir? Farklılıklara imkan ve fırsat tanıyan yapı olarak tanımlanabilir. Cohen:Siyasi ve sivil toplum iç içedir.

Sivil Toplumun Özellikleri Demokrasiyi sağlamlaştırır. Başarılı bir ekonomi için belirleyicidir. Devletten para almaz.

Toplumları sınıflandırırken sosyologlar şu ölçütleri ele alırlar; 1)Düşünsel (entelektüel) ölçüt 2)Ekonomik ölçüt 3)Karşıt ilişkiler ölçütü (Asker-sanayi,cemaat-dernek)

Hegel ve Objektif Ahlak 3 aşamada gerçekleşir: Ailede Sivil toplumda Devlette’’Kendiliğinden akla en uygun varlık’’

Devlette bireysel performanlar önem taşır Devlette bireysel performanlar önem taşır.Tek tek kişiler vardır ve bu kişiler Hegel’e göre: İnsan teki= ‘’erkek’’ olarak açıklanır. Sivil toplum ve devlet oluşumunu erkeğe borçludur.

Türk Kültüründe Sivil Toplum Anadolu’da: Ahi Teşkilatı:Ahi Evran ve Somuncu Baba Bacı Teşkilatı:Genç kız+hanımlar Toplumsal Birimler: ‘’Devlet-i ebed müddet’’ Zaviyederler devlet memuru Prens Sabahattin’e göre Doğu’da toplumsal şartlar sivil toplumun oluşumuna uygum değildir.