Yönetimin temel fonksiyonlari

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

Adnan BOSTAN MOBSAD Yönetim Kurulu Başkanı İSO
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan Planlama. Plan? Tahmin? Örgüt için uygun amaçlar ve bunları gerçekle ş tirecek eylemler belirleme süreci ne, kim tarafından,
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
İSTANBUL ULUSLARARASI FİNANS MERKEZİ İSTANBUL ULUSLARARASI FİNANS MERKEZİ STRATEJİ BELGESİ HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 13 ŞUBAT 2009.
İ ve D Sistemlerinin Temel bileşenları. İ ve D sistemlerinin Temel bileşenları Dünya Bankasındaki deneyim, İ ve D sistemlerinin temel bileşenlarının belirlenmesi.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 1. Hafta Stratejik Yönetim Süreci ile İlgili Terim ve Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Pınar.
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
GENEL MUHASEBE.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
Pazarlama Planlaması.
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
TURİZMDE REHBERLİK.
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
İŞLETME FİNANSI.
FİNANSAL PLANLAMA.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Hayvancılık İşletmelerinde Sürü Yönetimi
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İK MAKALESİ.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Planlama Fonksiyonu.
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
STRETAJİK YÖNETİM (STRATEGIC MANEGEMENT)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Sunum transkripti:

Yönetimin temel fonksiyonlari 4.hafta Öğr. Gör. Dr. Mustafa Doruk MUTLU

YÖNETİMİN TEMEL FONKSİYONLARI Geleneksel Anlamda Yönetim Fonksiyonları Beş Temel Grupta İncelenebilir: Planlama Örgütleme Yöneltme Koordinasyon Denetim

Yönetİm Fonksİyonlari ve Yönetİm Sürecİ

PLANLAMA

Planlama Ulaşılmak İstenen Amaçların Belirlenmesi İle Bu Belirlenen Amaçlara Nasıl Ulaşılacağının Saptanmasına Yönelik Bir Süreçtir. Ne Yapılacağına, Nasıl Yapılacağına, Neden Yapılacağına, Ne Zaman Yapılacağına, Nerede Yapılacağına Ve Bunları Kimin Yapacağına Önceden Karar Vermektir.

Stratejİk Planlama Sürecİ Misyonun Açıklanması Vizyonun Açıklanması Amaçların Belirlenmesi Üretim Stratejileri Planlama Stratejileri Operasyonel Planlar Finans Stratejileri

Misyon ve Vizyon Misyon işletmenin varoluş nedenini açıklar. Vizyon hayal edilen gelecektir.

Amaçlar Amaçlar, işletme faaliyetlerinin kendilerine yönlendirildiği sonuçlardır. İşletmenin hangi yöne gideceğini gösterirler. Ulaşılmak istenen son noktadır. Amaçlar, planlamaya temel oluşturmanın yanı sıra, tüm yönetim işlevlerinin düzenlenme ve çalıştırılma nedenidir.

Alt Amaçlar

Amaçlarin Taşimasi Gereken Özellİkler Ölçülebilir Olması Ulaşılabilir Olması Gerçekçi ve Objektif Olması Ne Kadar Sürede Ulaşılacağının Belirlenmiş Olması Açık Bir Şekilde Belirlenmiş Olması

Stratejİk Planlama

Misyon: Dünya çapında en lezzetli etleri benzersiz servis ve butik restoran konsepti eşliğinde sunarak kendi sektöründe 1 numara olmak. Vizyon: Dünyanın bütün mega şehirlerinde var olarak marka bilinirliğini arttırmak Amaçlar; Kar marjımızın rakiplere oranla en a %10 daha fazla olmasını sağlamak Bulunmadığımız diğer dünya şehirlerinde önümüzdeki 5 yıl içerisinde yeni restoranlar açmak Üretim departmanı stratejisi: Bangkok, Tokyo, Sydney, Toronto ve Amsterdam da iki sene içerisinde en az 1 restoran açmak Pazarlama departmanı stratejisi: 1) dünyanın en iyi butik mekan ve tasarımcılarıyla çalışmak 2) yenilikçi ürünler piyasaya sunmak 3)sosyal medyayı etkin kullanmak İnsan kaynakları stratejisi: 1)dünyanın en iyi şefleriyle çalışmak 2) en iyi show garsonlarını bulmak NUSR-ET ÖRNEĞİ

NUSR-ET ÖRNEĞİ Operasyonel Planlar Bangkok'taki Restoran Müdürü: Getirilen Şeflerin Ve Garsonların Restoranla Uyumunun Sağlanması Ve Yönetilmesi Restoran Butik Tasarımının Bangkok Sokak Yemek Kültürünü Yansıtacak Bir Konsepte Yapılmasının Sağlanması Restoranın Bangkok'taki Diğer Bütün Et Restoranlarından Daha İyi Ve Prestijli Olmasını Sağlamak