DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ. DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Öğrenci Merkezli Eğitim
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Hazırlayan: Firdevs KELEŞ PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Ünite Portfolyo Sunumu
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
NESİ VAR ? Elif ŞAHİN.
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Öğrenme Öğretme Süreci
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU HAYRİYE UTKU
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
1. KUŞAK DÜZEN.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Mutluköy İlköğretim Okulu
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
KAVRAM HARİTALARI.
Sunum transkripti:

DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ

DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri öğrenip onların öğrenmelerini sağlayan bir tekniktir.

DEDİKODU TEKNİĞİ AŞAMALARI  Bu teknikte öğrenciler önce ikişerli gruplara ayrılır.  Verilen konu yada soruyla ilgili olarak birbirlerine düşüncelerini söylerler.  Daha sonra eşler sürekli birbirlerinden ayrılarak ikili gruplar oluştururlar.  Öğrenciler eski grup arkadaşlarının fikirlerini yeni grup arkadaşlarına anlatır ve yeni grup arkadaşlarına katılıp katılmadıkları noktaları söylerler.  Sürecin sonunda oluşan düşünceler sınıfça tartışılır.

NEDEN DEDİKODU TEKNİĞİ  Öğrenciler kendilerini daha iyi ifade etmelerini sağlarlar.  Düşünme becerileri artar.  Ön hazırlık gerektirmez.  Yaratıcılığı ortaya çıkma ve geliştirme sunar.

BU YAKLAŞIMI DİĞER YAKLAŞIMLARDAN AYIRAN ÖZELLİK Öğrenciler arasındaki yarışma yerine takımlar arasındaki yarışma söz konusu olması Öğrencilerin başarı ya da başarısızlığı bireylerden çok takıma ait olması

SONUÇ OLARAK DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrenci merkezlidir. Öğrencilerin görüşlerini ifade etmelerine ve arkadaşları ile paylaşmalarını sağlar.

ARKASI YARIN TEKNİĞİ

ARKASI YARIN TEKNİĞİ NEDİR ? Olgu olay, öykü, film ya da bir oyunun sınıfa sunulması, en can alıcı noktada kesilerek, bundan sonra ne olabilir, niçin…vb gibi sorular sorularak yanıtların gerekçeli olarak tahtaya yazılması, yanıtların yazılmasından sonra ikinci bölümün sunulması, verilen yanıtlarla karşılaştırılması, öğrencilerin nerelerde yanıldıklarının ortaya konması şeklinde sürdürülen bir süreçtir

SÜREÇ: Farklı cevap verenlerin hangi noktalarda yanlış cevap verdikleri ve yanlış cevapların nedenleri tespit edilerek düzeltilir.

AMAÇ: Öğrencilerin daha önce öğrendiklerini kullanarak çıkarımda bulunmalarını sağlamak.

Öğrencilerin yaratıcılığı ve tahmin becerileri geliştirmeyi amaçlar.