DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ
DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri öğrenip onların öğrenmelerini sağlayan bir tekniktir.
DEDİKODU TEKNİĞİ AŞAMALARI Bu teknikte öğrenciler önce ikişerli gruplara ayrılır. Verilen konu yada soruyla ilgili olarak birbirlerine düşüncelerini söylerler. Daha sonra eşler sürekli birbirlerinden ayrılarak ikili gruplar oluştururlar. Öğrenciler eski grup arkadaşlarının fikirlerini yeni grup arkadaşlarına anlatır ve yeni grup arkadaşlarına katılıp katılmadıkları noktaları söylerler. Sürecin sonunda oluşan düşünceler sınıfça tartışılır.
NEDEN DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrenciler kendilerini daha iyi ifade etmelerini sağlarlar. Düşünme becerileri artar. Ön hazırlık gerektirmez. Yaratıcılığı ortaya çıkma ve geliştirme sunar.
BU YAKLAŞIMI DİĞER YAKLAŞIMLARDAN AYIRAN ÖZELLİK Öğrenciler arasındaki yarışma yerine takımlar arasındaki yarışma söz konusu olması Öğrencilerin başarı ya da başarısızlığı bireylerden çok takıma ait olması
SONUÇ OLARAK DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrenci merkezlidir. Öğrencilerin görüşlerini ifade etmelerine ve arkadaşları ile paylaşmalarını sağlar.
ARKASI YARIN TEKNİĞİ
ARKASI YARIN TEKNİĞİ NEDİR ? Olgu olay, öykü, film ya da bir oyunun sınıfa sunulması, en can alıcı noktada kesilerek, bundan sonra ne olabilir, niçin…vb gibi sorular sorularak yanıtların gerekçeli olarak tahtaya yazılması, yanıtların yazılmasından sonra ikinci bölümün sunulması, verilen yanıtlarla karşılaştırılması, öğrencilerin nerelerde yanıldıklarının ortaya konması şeklinde sürdürülen bir süreçtir
SÜREÇ: Farklı cevap verenlerin hangi noktalarda yanlış cevap verdikleri ve yanlış cevapların nedenleri tespit edilerek düzeltilir.
AMAÇ: Öğrencilerin daha önce öğrendiklerini kullanarak çıkarımda bulunmalarını sağlamak.
Öğrencilerin yaratıcılığı ve tahmin becerileri geliştirmeyi amaçlar.