Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Ömer AKKAYA Nazmi GÖKÇE KATILIMCI LİDERLİK. KATILIMCI L İ DERL İ K (Participative leadership) Katılımcı liderlik, liderin yönetim yetkisini grup üyeleriyle.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
TAM ÖĞRENME MODELİ.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
AİLE EĞİTİMİ.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Etkili Öğretmen Kimdir?
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET YILDIRIM
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1 EĞİTİM İLE İLGİLİ KAVRAMLAR (3. HAFTA)
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTSEL OYUNLAR.
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Sağlık Bilimleri Fakültesi
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
MUHTEVA…Ne öğretelim?.
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları

İşitirim ve Unuturum Görürüm ve Hatırlarım Yaparım ve Anlarım Çin Atasözü

Öğrencilerin katıldıkları bir eğitim etkinliği; Konuyu daha iyi anlamalarına ve Kolay kolay unutmamalarına yardımcı olmaktadır. Yapılan pek çok çalışma; Klasik yöntemlerle öğretimin etkinliğinin son derece düşük olduğunu ortaya koymaktadır. Trenaman yaptığı bir araştırmada, «sadece sesli bir anlatımı dinleyen öğrenciler için ikinci 15 dakika daha az faydalı olmuş ve öğrencilerin dikkati oldukça azalmıştır». .

Bir öğretmen klasik bir yöntemi, mesela anlatım yöntemini sürekli olarak uzatmamalıdır. 15 dakikanın sonunda etkinlik değiştirilmelidir. Bu konuda Trenaman; «Öğrencilerinin ruhsal durumlarına karşı duyarlı olan öğretmenler, öğrencilerinin değişiklik için verdiği sinyallere (tepki) dikkat edecektir

Bazı yöntemler ise, öğretmen ile öğrencilerin etkinliklere birlikte katımıyla sınırlı olmamakta, öğretmenin; ekiple öğretim yöntemi, yani bir grup meslektaşıyla birlikte, öğretim sorumluluğunu beraber paylaşmalarına imkan vermektedir. Böylece öğrenci birden fazla öğretmenin bilgi ve tecrübesinden yararlanarak, konuyla ilgili daha ileri bir bakış açısı geliştirebilmektedir.

Etkin bir öğretim için öğretmenin; Sınıf atmosferinde, tüm iletişimlere açık olması gerekmektedir. Bu durum Öğretmen-öğretmen, öğretmen-öğrenci etkileşimi yanında öğrenci-öğrenci etkileşimine de imkan hazırlamalıdır.

Mesela grup tartışmaları, örnek olay incelemeleri, problem çözme gibi yöntemleri uygulayan öğretmen; öğrencilerinin, kendi aralarında konuşmalarına , birbirlerinden etkilenmelerine, birbirlerinden öğrenmelerine yardımcı olmaktadır ki bu son derece gereklidir. Mesela alttaki şemada üç farklı yöntem gösterilmektedir; Öğretmen Öğretmen Öğretmen Öğrenci Öğrenci Öğrenci ANLATIM SORU-CEVAP GRUP TARTIMASI

Aslında öğretmen; Kendi kişisel çabaları ve duyarlılığı ile en uygun yöntemleri seçecek, yine sınıfından aldığı sinyallerle değişikliklere gidecektir. Burada önemli olan husus, öğretmenin konunun en iyi şekilde öğretimini sağlayacak yöntem zenginliğine gitmesidir.