Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yeni Pazarlama Teknikleri
Advertisements

EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
2 Yatırım Karlılık Analizleri Finansal Analizler Basit Yöntemler İndirgenmiş Yöntemler Karlılık Yöntemi Geri Ödeme Süresi Yöntemi Net Bugünkü Değer Yöntemi.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Fiyat ve Fiyatlandırma
FİYAT KARARLARI. Uluslararası Pazarlarda Fiyatlamayı Etkileyen Faktörler Maliyetler; Ürünün, üretilip satılabilmesi için katlanılan tüm değişken ve sabit.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
Pazarlama Çevresi.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlamada Fiyatlandırma 12
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
10.OLİGOPOL PİYASASI.
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MAL KARARLARI.
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Şirket Adı İş planı sunusu.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Prof. Dr. Nermin ÖZGÜLBAŞ
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İŞLETMELERİN KURULUŞU
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
11.OLİGOPOL PİYASASI.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İK MAKALESİ.
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Düsseldorf - Köln.
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
FİZİBİLİTE ANALİZİ Prof.Dr.F.FÜSUN ERDEN
Projenin sonlandırılması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi ve Etik
Pazarlama İletişimi ve Marka
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı

Hizmetlerin Fiyatlandırma Bakımından Özellikleri Sunulan Hizmetin Değerini Belirleme Güçlüğü Fiyatın Pazar Payı Artırmadaki Rolü Hizmetlerde Maliyet-Verimlilik İlişkisi Kolay Bozulabilirlik-Stoklanamama Yoğun Sermaye Yatırımları Yüksek İşçilik ve Personel Giderleri 15.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Fiyatlandırmayı Etkileyen Faktörler İç Faktörler: Maliyetler Pazarlama ve Fiyatlandırma Hedefleri Ürün İşletmenin Kaynakları Pazarlama Karması Stratejisi Dış Faktörler Talep Pazarın Yapısı Rekabet Firmanın Pazardaki Gelişim Aşamaları Çevresel Faktörler Hukuksal Ve Yasal Koşullar 15.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Fiyatlandırma Yöntemleri Maliyete Göre Fiyatlama Rekabete Göre Fiyatlama Pazara Dönük Fiyatlama 15.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Maliyete Göre Fiyatlama Maliyet + Kar Marjı = Fiyat 15.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Rekabete Göre Fiyatlama İşletme fiyatlandırma yaparken fiyatını, rakip işletmelerin fiyatlarına göre belirler. Maliyet ya da talepteki değişikliklere göre değişmez. 15.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Pazara Dönük Fiyatlama Pazara Girme (düşük fiyat) Pazarın Kaymağını Alma (Yüksek fiyat) Prestij Amaçlı Fiyatlama (Fiyat-Kalite) Esnek Fiyatlandırma Zamana Göre Farklılaştırma Yere Göre Farklılaştırma Hizmet Çeşitlerine Göre Farklılaştırma Hacme Göre Faklılaştırma Psikolojik Fiyatlandırma Paket Fiyatlandırma Tamamlayıcı Fiyatlandırma 15.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU