Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
Hizmetlerin Fiyatlandırma Bakımından Özellikleri Sunulan Hizmetin Değerini Belirleme Güçlüğü Fiyatın Pazar Payı Artırmadaki Rolü Hizmetlerde Maliyet-Verimlilik İlişkisi Kolay Bozulabilirlik-Stoklanamama Yoğun Sermaye Yatırımları Yüksek İşçilik ve Personel Giderleri 15.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Fiyatlandırmayı Etkileyen Faktörler İç Faktörler: Maliyetler Pazarlama ve Fiyatlandırma Hedefleri Ürün İşletmenin Kaynakları Pazarlama Karması Stratejisi Dış Faktörler Talep Pazarın Yapısı Rekabet Firmanın Pazardaki Gelişim Aşamaları Çevresel Faktörler Hukuksal Ve Yasal Koşullar 15.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Fiyatlandırma Yöntemleri Maliyete Göre Fiyatlama Rekabete Göre Fiyatlama Pazara Dönük Fiyatlama 15.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Maliyete Göre Fiyatlama Maliyet + Kar Marjı = Fiyat 15.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Rekabete Göre Fiyatlama İşletme fiyatlandırma yaparken fiyatını, rakip işletmelerin fiyatlarına göre belirler. Maliyet ya da talepteki değişikliklere göre değişmez. 15.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazara Dönük Fiyatlama Pazara Girme (düşük fiyat) Pazarın Kaymağını Alma (Yüksek fiyat) Prestij Amaçlı Fiyatlama (Fiyat-Kalite) Esnek Fiyatlandırma Zamana Göre Farklılaştırma Yere Göre Farklılaştırma Hizmet Çeşitlerine Göre Farklılaştırma Hacme Göre Faklılaştırma Psikolojik Fiyatlandırma Paket Fiyatlandırma Tamamlayıcı Fiyatlandırma 15.02.2019 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU