OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortak finanse edilmektedir. OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri Antalya, 28 Şubat 2018
Delege mevzuat Avrupa Birliği’nin İşleyişi Hakkında Antlaşma Madde 290 1. Bir yasama işlemi, yasama işleminin temel nitelikte olmayan bazı unsurlarına ilave yapmak veya bunları tadil etmek amacıyla Komisyona yasama prosedürüne tabi olmayan genel amaçlı yasama işlemlerini kabul etme yetkisini devredebilir. Yetki devrinin amaçları, içeriği, kapsamı ve süresi yasama işlemlerinde açıkça tanımlanmalıdır. Bir alanın temel unsurları yasama işlemine ayrılmalı ve bu kapsamda bir yetki devrine konu edilmemelidir.
2. Yasama işlemleri yetki devrinin hangi şartlara tabi olduğunu açıkça ortaya koymalıdır. Bu şartlar aşağıdaki şekilde sıralanabilir: (a) Avrupa Parlamentosu veya Konsey yetki devrini iptal etmeye karar verebilir; (b) yetki devrine istinaden yapılan düzenleme ancak yasama işleminde belirlenen süre içerisinde Avrupa Parlamentosu veya Konsey tarafından herhangi bir itirazda bulunulmaması halinde yürürlüğe girebilir. (a) ve (b) fıkralarının amaçları açısından, Avrupa Parlamentosu üye sayısının çoğunluğuna ve Konsey nitelikli çoğunluğa göre hareket etmelidir. 3. Yetki devrine istinaden yapılan düzenlemenin başlığına “delege” ifadesi eklenmelidir.
Delege tüzük örnekleri Bazı peynirlerde özel depolama amaçlı geçici süreli istisnai yardım programı öngören ve önceden yardım tutarını belirleyen 4 Eylül 2014 tarihli ve 950/2014 (EU) sayılı Komisyon Delege Tüzüğü 950/2014 (EU) sayılı DelegeTüzüğü’nü yürürlükten kaldıran 22 Eylül 2014 tarih ve 992/2014 (EU) sayılı Komisyon Delege Tüzüğü
Uygulama mevzuatı Avrupa Birliği’nin İşleyişi Hakkında Antlaşma Madde 291 1. Üye Devletler, yasal açıdan bağlayıcı nitelikteki Birlik düzenlemelerini uygulamak için ulusal mevzuat açısından gerekli tüm önlemleri kabul etmelidir. 2. Yasal açıdan bağlayıcı Birlik düzenlemelerinin uygulanması için yeknesak şartlara ihtiyaç duyulan durumlarda, uygulama mevzuatı, Komisyona ya da Avrupa Birliği Antlaşması Madde 24 ve 26’da öngörülen haller ve haklı spesifik hallerde Konseye uygulamaya yönelik yetkileri devreder.
3. Fıkra 2 amaçları açısından, olağan yasama prosedürü uyarınca tüzükler vasıtasıyla hareket eden Avrupa Parlamentosu ve Konsey, uygulama yetkilerinin Komisyon tarafından kullanılması açısından Üye Devletlerin kontrol mekanizmalarına ilişkin kuralları ve genel ilkeleri önceden belirlemelidir. 4. Uygulama mevzuatının başlığına “uygulama” kelimesi eklenmelidir.
Uygulama mevzuatı örnekleri Üçüncü ülkelerden gelen yüksek kaliteli buğday dışında kalan ekmeklik buğday için Topluluk tarife kotalarının açılması ve yönetilmesine dair 1067/2008 sayılı Tüzüğü tadil eden Komisyon Uygulama Tüzüğü 1234/2007 (EC) sayılı Konsey Tüzüğünün (hububat sektörü ithalat vergileri) uygulama kurallarına dair 642/2010 sayılı Tüzüğü tadil eden Komisyon Uygulama Tüzüğü Amerika Birleşik Devletlerinden gelen mısırdan nişasta imal edilmesi sonucu ortaya çıkan küspelerinin ithalatına dair (EC) 1375/2007 sayılı Tüzüğü tadil eden Komisyon Uygulama Tüzüğü
OPD komite toplantıları Komisyon görüş alışverişinde bulunmak amacıyla taslak bir uygulama tüzüğü sunmaktadır. Üye Devletler gözlemlerini ifade etmektedir Üye Devletlerden uygulama tüzüğünü oylamaları (görüş bildirmeleri) istenilmektedir Şayet Üye Devletlerin çoğunluğu onaylarsa, taslak tüzük bağlayıcıdır
OPD komite toplantıları Şayet olumlu oylar çoğunluğa erişemezse, genelde Komisyon başka bir tartışma programlamaktadır. Her bir toplantı öncesinde taslak tüzüğü değerlendirmek için Bakanlık bünyesinde iç toplantılar yapılmaktadır. Bu konularda Üye Devlet makul bir hareket alanına sahiptir.
TEŞEKKÜRLER Runa Casaretti
Bu yayın Avrupa Birliği mali desteği ile hazırlanmıştır. Bu yayının içeriği tamamen NIRAS IC Sp. z o.o. sorumluluğundadır ve hiçbir şekilde Avrupa Birliği'nin görüşlerini yansıtmamaktadır.