Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OTP’nin finansmanı Antalya, 28 Şubat 2018

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OTP’nin finansmanı Antalya, 28 Şubat 2018"— Sunum transkripti:

1 OTP’nin finansmanı Antalya, 28 Şubat 2018
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için Strateji Geliştirilmesi Teknik Yardım Projesi TR2014/AG/10-A1-01/001 Bu proje, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortak finanse edilmektedir. OTP’nin finansmanı Antalya, 28 Şubat 2018

2 OTP’nin finansmanı: gündem
OTP finansmanının gelişim süreci Çok Yıllı Mali Çerçeve (MFF) Doğrudan ödemeler ve OPD tedbirlerinin finansmanı Kırsal kalkınma tedbirlerinin finansmanı OTP fonlarının Üye Devletler arasında tahsisi

3 AB’nin tarıma finansman sağlamasının sebebi nedir?
OTP, AB’nin en eski politikaları arasında yer almaktadır (1957 Roma Anlaşmasından bu yana) ve bu nedenle AB’nin kuruluş temelleri arasındadır OTP’nin önemi, aşağıdakilerle doğrudan bağlantılı olmasından kaynaklanmaktadır: AB’deki 11 milyon çiftlik AB’nin kırsal bölgelerinin %44’ü AB’deki tüketicilerin %100’ü

4 Toplam AB harcamalarında OTP*
* 2011 sabit fiyat Kaynak: Avrupa Komisyonu

5 OTP finansmanının değişen öncelikleri*
* 2011 sabit fiyat Kaynak: Avrupa Komisyonu

6 AB bütçesi hakkındaki bazı yanlış bilgiler ve gerçekler
AB bütçesi çok büyük ... AB bütçesinde çok fazla yolsuzluk var ... Bütçeye Avrupa bürokratları demokratik süreçler olmaksızın karar vermektedir OTP, gıda fazlalığı yaratmakta ve dünyanın en fakir ülkelerinde çiftçilere zarar vermektedir ... AB bütçesinin çoğu çiftçilere gitmektedir ... 1985’te bütçenin %70’i tarıma ayrılmıştır, 2013’te I. Sütun için %30 oranında pay ayrılmıştır Bu sırada 13 ülke AB’ye girmiştir OTP harcamaları, büyük ölçüde ulusal harcamaların yerini almaktadır

7 MFF 2014 - 2020: OTP hakkındaki temel hususlar
Dışsal yakınlaşma: hektar başına ödemelerde Üye Devletler arasındaki açığın azaltılması Üst limit ve azaltma: çiftlik başına ödemeleri kısıtlama Yeşillendirme: finansmanın bir kısmının çevre ile ilgili tarımsal tedbirlere ayrılmasını hedefleme Sütunlar arası esneklik: Ulusal düzeyde Sütun I ve II için tahsis edilen fonlar arasında aktarma Sütun II için harcama sınırlarını belirleme ilkeleri: geçmiş performans veya nesnel kriterler? Sütun II için ortak-finansman oranları: Hangi tedbirler için AB ortak finansmanı daha yüksek? Desteklerin (yeni üye devletlere) aşamalı olarak verilmesi : eski bir sorun ancak hala geçerli ...

8 MFF 2014-2020 - finansman kategorileri (başlıklar)
Akıllı ve kapsayıcı büyüme 1a: Büyüme ve iş kaynakları alanında rekabetçilik: araştırma ve yenilik, eğitim, enerji, ulaşım ve telekomünikasyon, sosyal politika, işletmelerin geliştirilmesi 1.b. Ekonomik, sosyal ve bölgesel uyum: bölgesel politika Sürdürülebilir Büyüme ve Doğal Kaynaklar: ortak tarım politikası, ortak balıkçılık politikası, kırsak kalkınma ve çevresel tedbirler Güvenlik ve vatandaşlık: adalet ve iç işleri, sınır koruma, göç ve iltica politikası, halk sağlığı, tüketicinin korunması, kültür, gençlik, bilgi ve vatandaşlarla diyalog Küresel Avrupa: AB tarafından gerçekleştirilen tüm dış (‘dış politika’) eylemler (kalkınma yardımı ve insani yardım) Yönetim: Avrupa kuruluşlarının idari harcamaları

9 MFF

10 AB Bütçesi 2017

11 AB’nin “öz kaynakları”
AB’nin gelirleri öz kaynaklarıdır GSMH ile bağlantısı olan yıllık maksimum tutar limiti (%1,20) Üç tür öz kaynak: Geleneksek öz kaynaklar KDV’ye dayanan öz kaynaklar GSMH’ye dayanan öz kaynaklar Düzeltme mekanizması

12 Başlık 2: Sürdürülebilir büyüme ve doğal kaynaklar (2016)
EAGF + EAFRD = 98%

13 Sütunlar arası esneklik
S1  S2 S2  S1 Fransa: %3,0 Hırvatistan: %15 Letonya: %7,5 Malta: %0,0 - 3,8 BK: %10,8 Polonya: %25 Belçika: %2,3 – 4,6 Slovak Cumhuriyeti: %21,3 Çekya: %1,3 - 3,4 Macaristan: %15,0 Danimarka: %5,0 - 7,0 Almanya: %4,5 Estonya: %6,1 - 15,0 Yunanistan: %5,0 Hollanda: %4,0 - 4,3 Romanya: %0,0 - 2,3 Transferlerin net durumu: AB seviyesinde S1’den S2’ye yaklaşık 3 milyar avro transferi

14 2014-2020 dönemi için Üye Devlet başına OTP tahsisi, “esneklik”ten sonra
mil. Avro

15 Üye Devlet başına Sütun I ve Sütun II ödemelerinin payı
15

16 Doğrudan ödemelerin finansmanı (1)
Doğrudan ödemeler: doğrudan çiftçilere verilen yıllık ödemeler, yıllık yaklaşık 40 milyar avro Doğrudan ödemelerin amaçları: Çiftçilerin gelirine katkı sağlamak Tarım sektörünün rekabetçiliğini geliştirmek yeşillendirme ve çapraz uyum aracılığıyla kamu malları sağlamak Doğrudan ödemelerin bileşenleri: hektar başına temel ödeme: gelir desteği olarak yeşillendirme bileşeni: çevresel kamu malları için ek destek, doğrudan ödeme tahsisatının %30’u genç çiftçiler için ödeme: doğrudan ödeme tahsisatının %2’sine kadar ek destek

17 Doğrudan ödemelerin finansmanı (2)
Üye Devletler tarafından ihtiyari uygulama: İlk hektarlar için ödemelerin yeniden dağıtılması (DÖ tahsisatının %30’una kadar) Doğal kısıtların olduğu alanlar için ek gelir desteği (DÖ tahsisatının %5’ine kadar) Üretimle bağlantıı gönüllü destek (DÖ tahsisatının %15’ine kadar) Küçük çiftçiler için basitleştirilmiş ödeme (yıllık 1250 avroya kadar)

18 Doğrudan ödemelerin finansmanı (3)
Doğrudan ödeme ile ilgili ‘terimler’: Üretimden bağımsız: çiftçiler hektar başına ürettikleri üründen bağımsız olarak aynı miktarı alacaktır (yalnızca teoride...) Çapraz uyum: destek almak için çiftçinin uyması gereken kurallar (gıda güvenilirliği, hayvan refahı, bitki sağlığı, çevre ile ilgili); çapraz uyum bileşenleri: Zorunlu Yönetim Gerekliler ve İyi Tarımsal Çevresel Koşullar Yeşillendirme: çevre dostu üç uygulama - ürün çeşitlendirme, kalıcı meraların korunması ve ekolojik odak alanlarının devamının sağlanması

19 Piyasa tedbirlerinin finansmanı
Piyasa tedbirleri: belirli piyasa koşulları ve ürünlerin tanıtımı (promosyon) ile ilgili, yıllık yaklaşık 2.7 milyar avro Desteklenen piyasa tedbirleri: Müdahale tedbirleri ve kriz durumlarında alınan tedbirler Sektörel programlar (meyve ve sebze, şarap, zeytinyağı, okul programları, arıcılık) Piyasa tedbirlerinin hepsinin finansmanı sağlanmamaktadır: pazarlama standartları, şarap sektöründe coğrafi işaretler, dış ticaret tedbirleri 19

20 OTP fonlarının Üye Devletler arasında tahsisi
döneminde AB bütçesinin analizi Kavram - Bütçe dengesinin sağlanması AB-15 (eski üye devletler) ile AB-13 (2004’ten sonra katılanlar) karşılaştırması GSMH oranı: 12 kat daha fazla Ulusal katkı: 10 kat daha fazla OTP harcamaları: yalnızca 3 katı daha fazla OTP göreceli olarak eski Üye Devletlerde daha önemlidir (toplam AB bütçe harcamalarında %54’e %33)

21 OTP: ‘büyük’ ve ‘küçük’ oyuncular
Kaynak: Mathews, EC

22 Almanya ana OTP destekçisi, Polonya ana OTP faydalanıcısıdır ...
Mathews, 2016

23 ... ancak göreceli olarak → Hollanda ve Bulgaristan iki uçta yer almaktadır!

24 Bu yayın Avrupa Birliği mali desteği ile hazırlanmıştır.
Bu yayının içeriği tamamen NIRAS IC Sp. z o.o. sorumluluğundadır ve hiçbir şekilde Avrupa Birliği'nin görüşlerini yansıtmamaktadır.


"OTP’nin finansmanı Antalya, 28 Şubat 2018" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları