SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI ToplumSAL DEĞİŞME DOÇ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

Sosyal Bilimlerde Kullanılan Temel Kavramlar
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Duran Uygur
KÜLTÜREL ÇEVRE VE ÇALIŞAN İNSAN
Kuram Oluşturma Durum Çalıması Eylem Araştırması Alımlama Çalışması
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
SOSYOLOJİ DERSİ 2.ÜNİTE TOPLUMSAL YAPI.
SOSYOLOJİ DERSİ 3.ÜNİTE TOPLUMSAL DEĞİŞME PANT REEE
ELEKTROMANYETİK GİRİŞİM ve ELEKTROMANYETİK UYUMLULUK
Ahlak Gelişimi.
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Temel Kavramlar ve İlkeler
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
SPOR YÖNETİMİNE GİRİŞ.
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
STRES YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN.
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
Sağlık ve Kültür Doç.Dr.Melike Kaplan.
ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM “Örgütler ekonomik, sosyal ve teknolojik sistemlerdir. Bu nedenle bir örgütün değişimini ya da örgütsel değişimi disiplinler arası bir.
EĞİTİM YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMA Sosyal Bir Sistem Olarak Okul
ÖRGÜTSEL DEĞİŞİME SİSTEM YAKLAŞIMI
BİLİM KAVRAMI TANIMI-AMACI-SINIRLARI-ÖZELLİKLERİ
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
SHB-425 Sosyal Politika ve Planlama
PSİKOLOJİK TESTLER.
Türkiye’de Sosyal Politikaların Koordinasyonu Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
SHB-425 Sosyal Politika ve Planlama Türkiye'de Öncelik Esasına Dayalı Sosyal Politika Uygulamaları Doç.Dr.Filiz YILDIRIM.
Öğrencilerin dersten beklentilerini öğrenme Dersi içeriği paylaşımı
PLANLI KALKINMANIN DEĞİŞME DÖNEMİ (1980 Sonrası)
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Toplum ve Toplumsal Yapı
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ TOPLUMLA SOSYAL HİZMET: DAYANIŞMA İÇİN İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM.
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
ERGENLİK DÖNEMİ VE DİN EĞİTİMİ. ERGENLİK Yetişkinliğe doğru büyüyen Bir geçiş dönemidir (biyolojik, psikolojik, toplumsal, ekonomik) Yaşam döngüsünün.
Karşılaştırmalı Eğitim
SHB-114 SOSYAL HİZMETTE EŞİTLİK VE ÇEŞİTLİLİK EŞİTLİK, ÇEŞİTLİLİK VE SOSYAL HİZMET DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 6. Hafta: Sosyal yapı, kurumlar ve din
SHB-101 SOSYOLOJİ TOPLUMSAL GRUPLAR, KURUMLAR VE FORMEL ÖRGÜTLER DOÇ
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
Sosyal hizmetin mesleki odağı, sosyal sorunların çözümlenmesi yoluyla sosyal refah düzeyinin arttırılması olarak tanımlanabilir. Sosyal sorunların analiz.
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Sosyoloji Tarihi-A- Klasik Sosyoloji Tarihi
Sosyolojik Yaklaşımlar Temelinde Aile Kuramları
Toplumsal Araştırma.
PLANLI KALKINMANIN DEĞİŞME DÖNEMİ (1980 Sonrası)
Temel Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Ömer KUTLU.
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
TEST 1.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gözleme Dayalı Teknikler I
Sunum transkripti:

SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI ToplumSAL DEĞİŞME DOÇ SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI ToplumSAL DEĞİŞME DOÇ.DR.FİLİZ YILDIRIM

«Toplumun kültürü, yapısı, kurumları ve işlevi ile ilişkili» d) Toplumsal değişme «Toplumun kültürü, yapısı, kurumları ve işlevi ile ilişkili» «Genel olarak sosyal yapıda zaman içinde oluşan farklılaşmayı ifade eder» (Sunar, 2016).

Toplumsal Değişme İle İlgili Kavramlar Değişimin Boyutu «Toplum devinim ve değişim halinde bir varlık ve her farklılaşmanın incelenmesi neredeyse imkansızdır» «Bu bağlamda hangi düzeydeki değişimin inceleneceği tartışma konusudur: Bu çerçevede değişimin miktarı – ölçeği (Büyük-orta-küçük) zaman boyutu – vadesi (Uzun-orta-kısa) ve iii) Değişen birimin etkisinin incelenmesi gerekir (Appelbaum(1998)’dan aktaran Sunar, 2016).

*Uzun, orta ve kısa vadeli değişimler birbirlerinden kopuk değildir. *Biri diğerinin etkeni olabilecek biçimde birbiriyle ilişkili. *Sosyolojide ilk zamanlarda uzun vadeli büyük ölçekli kuramsal çalışmalar daha yaygındı. *Günümüzde küçük ölçekli ampirik çalışma yürütülmesi daha yaygın. (Sunar, 2016).

Değişimin hızı, kaynağı ve neticesi «Değişimin hızı tek başına ele alınamaz» Değişimin hızlı ya da yavaş olması *toplumsal yapının değişime açıklığı *değişime verdiği tepki *değişimin biçimi ve *ortaya çıkan sonuçları ile ilişkili (Sunar, 2016).

«Günümüzde değişimin hızı ve ivmesi gittikçe artmaktadır» *Geçmişte daha uzun vadelerde gerçekleşen farklılaşmalar bugün daha kısa vadede gerçekleşmektedir(Sunar, 2016).

değişim zorlamaya dayanıyorsa *Toplumsal değişimde dışsal etkenler ya da değişim zorlamaya dayanıyorsa toplumsal değişim HIZLI OLARAK NİTELENİR» (Sunar, 2016).

Değişimin hızı, kaynağı ve neticesi *Dışsal etken ya da zorlamaya dayalı değişimler Toplumsal sistemin iç örüntülerine uymadığı Dışsal etkenler toplumun kendi iç işleyişi olmadığı için TOPLUMUN Değişime hazır ve açık olmadığı kabul edilir ve Bu değişimin büyük ölçekli toplumsal kırılmalara neden olacağı (Sunar, 2016).

*Değişimin hızı ve kaynağı ile ilişkili olan diğer bir kavram da değişimin barışçıl ya da şiddetli olmasıdır. Yavaş yavaş ve aşamalı bir biçimde Doğal etkenler dahilinde kendiliğinden değişim Barışçıl değişim (Rızaya dayalı). Hızlı ve dışarıdan fiziksel bir gücün itmesi ile devrimsel bir biçimde gerçekleşmesi Şiddetli değişim (Baskıya dayalı) Toplumun yapısını derinden sarsar; değerleri, duyguları, düşünceleri ve kurumları değiştirir. (Sunar, 2016).

Değişim Yönü: İlerleme, Gerileme ve Gelişme Değişimi ilerleme ya da gerileme olarak değerlendirme İncelemeyi yapanın bilişsel ilgileri Öznel değerlendirme (Sunar, 2016)

«Değişim ile gelişimi birbirinden ayırt etmek önemli» *Değişim daha kapsayıcı ve genel bir kavram *Gelişim belirli türdeki değişimleri anlatan daha dar ve anlam yüklü bir kavram (Sunar, 2016).

«Hangi değişimler bir gelişme olarak adlandırılır? Değişim toplumsal yapının işleyişinin bir neticesi Gelişme de buna göre tanımlanır O halde gelişme toplumsal yapının işleyişine olumlu katkı yapan farklılaşma. Yani Toplumdaki unsurların daha uyumlu ve düzenli bir biçimde işlemesine yol açıyorsa gelişmedir. Böyle bir değişim toplumun işlevlerini daha iyi bir şekilde yerine getirmesine neden olur. Toplumsal yaşamdaki sorunları, kırılmaları ve krizleri azaltır (Sunar, 2016)

ya da toplumsal bütünlüğe daha fazla katkıda bulunmuyorsa «Hangi değişimler bir gerileme ya da bozulma olarak adlandırılır? …Tartışmalıdır… Eğer bir değişim toplumsal mekanizmanın kendi işleyişi neticesinde gerçekleşmiyorsa ya da ya da toplumsal bütünlüğe daha fazla katkıda bulunmuyorsa GERİLEME ya da BOZULMA olarak adlandırılır. Bozulma daha çok değer sorunu olarak değerlendirilir. Değerler toplumun diğer unsurlarına göre daha yavaş değişir. Bu nedenle Büyük ve hızlı değişimler değerler bakış açısından bozulma olarak görülür (Sunar, 2016)

Yararlanılan Temel Kaynaklar: Sunar, L. (Edt.) (2016). Toplumsal değişimi açıklamak: Temel kavram ve kuramlar. İçinde Lütfi Sunar (Edt), Türkiye’de Toplumsal değişim (s. 1-36). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.